Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, reality napisał:

No miliony ludzi nie moga sie mylic... Cos w tym jest ze ludzie VAGa bardzo duzo kupują... I nie ma co narzekac na wpadki grupy VAG...

Wiesz, to mi z kolei przypomina porzekadło: "Jedzcie gówno, miliony much nie mogą się mylić". Albo cytat: "Nie warto płynąc z prądem, z prądem płyną tylko śmiecie". Bez obrazy oczywiście :)

Mam na mysli to, ze jeśli wyznacznikiem tego co jest dobre ma być "ogół" to... ja wolę być na marginesie ;) Także motoryzacji. 

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, raju napisał:

Ale co to ma do rzeczy? Porównujemy markę dla świadomych użytkowników ceniących sobie bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i nietuzinkowość z samochodem dla ludu? Subaru nie ma aspiracji ilościowych. gdyby takowe miało, produkowało by silniki rzędowe i napędy typu haldex.

Z nietuzinkowością* się zgodzę z resztą nie. Inne auta też są bezpieczne, dają przyjemność z jazdy (niejednokrotnie większą niż Subaru) a ich użytkownicy są świadomi wybierając takie a nie inne auto.

 

 * - tylko, że teraz to jest nietuzinkowość na siłę trochę. Kiedyś nietuzinkowość oznaczała, że Subaru miało to czego inni nie mieli - mocne silniki w cywilnych lub SUVowatych budach z ze stałym napędem. Boxer był dopełnieniem. Teraz zostało tylko dopełnienie. No i napęd niewiele się różni od haldexa.  

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, RoadRunner napisał:

 No i napęd niewiele się różni od haldexa.  

W sensie chyba, że haldex doszedł do poziomu mniej więcej takiego jak Subaru miało już 30 lat temu - brak efektu dołączania. To chyba nic złego, że jest się dobrym przez 30 lat a inni muszą równać do tego poziomu?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, aflinta napisał:

W sensie chyba, że haldex doszedł do poziomu mniej więcej takiego jak Subaru miało już 30 lat temu - brak efektu dołączania. To chyba nic złego, że jest się dobrym przez 30 lat a inni muszą równać do tego poziomu?

Z jednej strony haldex się poprawił a z drugiej w CVT w połączeniu z Subarowym 4x4 daje pewne opóźnienie w dopięciu tyłu na starcie - w wątku o OBK jest to wałkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony haldex się poprawił a z drugiej w CVT w połączeniu z Subarowym 4x4 daje pewne opóźnienie w dopięciu tyłu na starcie - w wątku o OBK jest to wałkowane.
Przecież w CVT masz 60:40 na dzień dobry - to co ma dopinać?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jezeli jest jakies opoznienie to sawd w cvt to to samo a nawet lepsza sprawa ze wzgledu na elektronike ES itp co sawd z wisko. Sawd to konfiguracja napedu czyli bokser z przodu i rowne odleglosci polosi od dyfrow a nie sposob jego realizacji. Temat tez walkowany w watku OBK. Subaru to auto dla mas patrz rynek usa czy australia jezdzi tego wiecej niz wszystkich skod itp razem wzietych. a ze u nas jezdzi tego niewiele coz cena ,metody finansowania oraz slawa paliwozernych smokow robia swoje. Osobiscie uwazam ze jezeli w nowym xv poprawiono niedorobki wystepujace w poprzedniku a z opini testujacych wynika ze tak jest to Nowy xv moze okazac sie jednym z lepiej sprzedajacych sie aut z obecnej stajni Subaru. Napewno na rynku mozna znalezc auta szybsze czy wieksze ale jezeli ktos potrzebuje dobrze prowadzacego sie, niezle wykonczonego, bezpiecznego, podwyzszonego , bezawaryjnego kompakta z dobrym napedem 4x4 o ktorego nie trzeba przesadnie  jak dbac chlodzenie turbiny i odobne to jest to wlasnie takie auto.  Wlasnie jestem w karpaczu i tyle xv w jednym miejscu nie widzialem nigdy w zyciu wiec jednak ktos te auta kupuje

  • Super! 1
  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Zapominasz ze zapewne Seat ma takie "zjescie", ze ze 20% rabatu sypną jak już ktoś do ich salonu zabłądził,  stad i cena będzie lepsza :)

 

Dzis wracalem przez Rzgow gdzie od roku jest salon Subaru... Specjalnie wszedlem (przy okazji koszulke sobie kupilem fajna...). Ino wiatr hulal... Ani jednego klienta nie bylo...

4 godziny temu, raju napisał:

Ale co to ma do rzeczy? Porównujemy markę dla świadomych użytkowników ceniących sobie bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i nietuzinkowość z samochodem dla ludu? Subaru nie ma aspiracji ilościowych. gdyby takowe miało, produkowało by silniki rzędowe i napędy typu haldex. W Polsce rząd też został wybrany legalnie, większością głosów i o czym to świadczy? Ja nie muszę i nie chcę jeździć Volskwagenem...

 

Czy Ty probujesz mi wmowic ze Subaru produkuje auta charytatywnie i dla idei a pozostali producenci dla zyskow? Wiekszej bzdury nie slyszalem... A co takiego niebezpiecznego jest w Tiguanie czy Atece? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, reality napisał:

Dzis wracalem przez Rzgow gdzie od roku jest salon Subaru... Specjalnie wszedlem (przy okazji koszulke sobie kupilem fajna...). Ino wiatr hulal... Ani jednego klienta nie bylo...

Przekonałeś mnie! Lecę kupić Seata! Może jeszcze wszystkich nie wykupili... a nie, Kuprę! ;)

A ten Rzgow to gdzie? Gdzieś na Pomorzu? ;)

Looz, chciałeś Kuprę masz Kuprę. Oby służyła długo, bezawaryjnie. Swoją droga jak się usunie "p" wychodzi Skoda, a jak "r"... 

Przypadek...? Nie sądzę ;)

 

 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aflinta napisał:

Jeżeli komuś nie przeszkadza, że co drugie auto jest takie same to oczywiście żaden problem.

 

Miliard much też podobno się nie myli... :D Każdy kupuje to co mu pasuje, kierowanie się w każdym aspekcie opinią większości oznacza brak własnego zdania. Przejechałeś się, urzekło Cię to, podjąłeś decyzję i to się liczy, a nie co sąsiad ze szwagrem czy pół wioski uważa. Szanujemy Twoje zdanie, uszanuj nasz wybór. 

Wybor Wasz szanuje - tylko odrobiny obiektywizmu szukam... :-)

Opinii obcych slucham z duzym marginesem, dlatego sam wszystko wole przetestowac - z tymi przyslowiowymi sasiadami miales sporo racji...

4 godziny temu, peteres napisał:

Reality, ale co Ty właściwie chcesz udowodnić? Przecież nie ma co porównywać sprzedaży największego koncernu z niewielka w skali globalnej marka jaka jest Subaru. Jest coś takiego w ekonomii jak efekt skali. 

 

Nie spodobał Ci się nowy XV, ok. Ale nie staraj się udowadniać, że Ateca jest lepszym wyborem, bo dla mnie akurat nie jest. Seaty odpychaja mnie swoim wnętrzem i jakościa wykonania (kolega ma nowego Leona X-perience i trochę się o tym nasłyszałem). 

 

No i VAG nigdy nie kupię po tym jak świadomie oszukiwali z emisjami i testowali to .na małpach. 

Nic nie chce udowadniac... Po prostu lubie to forum, kiedys sporo tu rozmawialem z ludzmi, czesto zagladam z sentymentu... Mozna to sprawdzic... Pisaliscie o Dusterze, Patriocie, Capturze - wiec dodalem do dialogu Atece... Tylko tyle... Po prostu nie lubie jak ktos usłyszawszy chocby nazwe Skoda czy nazwe VAG drwi bez powodu...

4 godziny temu, peteres napisał:

Reality, ale co Ty właściwie chcesz udowodnić? Przecież nie ma co porównywać sprzedaży największego koncernu z niewielka w skali globalnej marka jaka jest Subaru. Jest coś takiego w ekonomii jak efekt skali. 

 

Nie spodobał Ci się nowy XV, ok. Ale nie staraj się udowadniać, że Ateca jest lepszym wyborem, bo dla mnie akurat nie jest. Seaty odpychaja mnie swoim wnętrzem i jakościa wykonania (kolega ma nowego Leona X-perience i trochę się o tym nasłyszałem). 

 

No i VAG nigdy nie kupię po tym jak świadomie oszukiwali z emisjami i testowali to .na małpach. 

Akurat tu masz racje - faktycznie Leonowi x-periencowi dalego do wykonania Ateci FR - w pelni sie zgadzam...

Pokaz mi prosze te testy na malpach... Jezdzily te malpy tymi Volkswagenami po drzewach moze? Zartuje oczywiscie-slyszalem te plotki... Plotke latwo stworzyc...

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Wiesz, to mi z kolei przypomina porzekadło: "Jedzcie gówno, miliony much nie mogą się mylić". Albo cytat: "Nie warto płynąc z prądem, z prądem płyną tylko śmiecie". Bez obrazy oczywiście :)

Mam na mysli to, ze jeśli wyznacznikiem tego co jest dobre ma być "ogół" to... ja wolę być na marginesie ;) Także motoryzacji. 

Czytaj miedzy wierszami-nie doslownie...

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Z nietuzinkowością* się zgodzę z resztą nie. Inne auta też są bezpieczne, dają przyjemność z jazdy (niejednokrotnie większą niż Subaru) a ich użytkownicy są świadomi wybierając takie a nie inne auto.

 

 * - tylko, że teraz to jest nietuzinkowość na siłę trochę. Kiedyś nietuzinkowość oznaczała, że Subaru miało to czego inni nie mieli - mocne silniki w cywilnych lub SUVowatych budach z ze stałym napędem. Boxer był dopełnieniem. Teraz zostało tylko dopełnienie. No i napęd niewiele się różni od haldexa.  

Sedno sprawy!

22 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Przekonałeś mnie! Lecę kupić Seata! Może jeszcze wszystkich nie wykupili... a nie, Kuprę! ;)

A ten Rzgow to gdzie? Gdzieś na Pomorzu? ;)

Looz, chciałeś Kuprę masz Kuprę. Oby służyła długo, bezawaryjnie. Swoją droga jak się usunie "p" wychodzi Skoda, a jak "r"... 

Przypadek...? Nie sądzę ;)

 

 

Rzgow jest przed Lodzia, a w Lodzi jest wlasnie ten salon Subaru. Wiesz gdzie jest Lodz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minutes ago, reality said:

 

Pokaz mi prosze te testy na malpach... Jezdzily te malpy tymi Volkswagenami po drzewach moze? Zartuje oczywiscie-slyszalem te plotki... Plotke latwo stworzyc...

Niestety, to nie plotka. Potwierdziła to niemiecka minister środowiska:

https://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/2010333,Volkswagen-w-ogniu-krytyki-za-testy-spalin-na-zwierzetach-i-ludziach

 

W tym samym artykule jest też informacja o testowaniu na ludziach, co w tym przypadku raczej nie wywołuje pozytywnych skojarzeń. Jak pisał Raju, mam wybór i nie kupuję VAG, choćby z  powodu tych haniebnych testów, ale parę innych powodów też by się znalazło.

 

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, raju napisał:

Ale co to ma do rzeczy? Porównujemy markę dla świadomych użytkowników ceniących sobie bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i nietuzinkowość z samochodem dla ludu? Subaru nie ma aspiracji ilościowych. gdyby takowe miało, produkowało by silniki rzędowe i napędy typu haldex. 

 

Kolejna porcja marketingowego bełkotu obrażająca moją inteligencję. Skoro nie ma wyboru silników, i możliwości skonfigurowania auta pod klienta, a sprzedaż kuleje to stwórzmy mit  "Subaru to marka dla indywidualistów"

https://menadzerfloty.pl/w-magazynie/wywiad-subaru-to-marka-dla-indywidualistow/

 

Wszystko fajnie, lód to kupuje, ale

tylko w USA, Subaru w 2017 roku sprzedało 648 tys pojazdów,  Volkswagen 340 tys, BMW 305 tys...

Subaru jest tam na 8 miejscu, między Hyundai i Kia.

 

http://www.goodcarbadcar.net/2018/01/u-s-auto-sales-brand-rankings-december-2017-ytd/

 

To jak to jest z tym autem dla ludu ? 

 

w Polsce na 8 miejscu jest Dacia :yahoo:

http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/coraz-wiecej-nowych-aut-w-polsce-raport/

Edytowane przez Jaca68
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Jaca68 napisał:

a sprzedaż kuleje to stwórzmy mit

Skoro Koledzy pisali, ze czekają na XV kilka miesięcy to chyba jednak nie kuleje :)

mnie tam akurat podoba się filozofia Japończyków - macie 3 wersje wyposażenia i sobie wybierajcie spośród nich. Wole takie rozwiązanie niż „złapanie na haczyk” atrakcyjna cena za golasa do którego trzeba wpakować 30-50 tys. I tak nie zdecydowałbym się czekać na auto 3-4 miesiące, wiec wziąłbym coś ze stocku.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, reality napisał:

 

Rzgow jest przed Lodzia, a w Lodzi jest wlasnie ten salon Subaru. Wiesz gdzie jest Lodz?

Coś kojarzę :) Czytaj między wierszami. ;)

Dość żartów na dziś. Fascynujące jest to, jak kawał metalu, plastiku i gumy potrafi rozpalić emocje, i jak mamy w sobie parytet udowodnienia że tylko moj wybór jest dobry i ma sens. 

I o to chodzi w "tworzeniu brandu" - w PL Subaru, podobnie jak dżinsy Tommy Hilfigera uchodzą za coś "premium", w stanach to średnia polka. Subaru próbuje trzymać się czegoś co ich wyróżnia - sAWD i Boxer. Seat (czy VAG w całości) chciałby sprzedawać każdemu, stad szatkuje swoje portfolio niemal identycznych produktów (VW, Skoda, Seat) na coraz cieńsze plasterki licząc, ze ktoś to kupi. Cupra jako marka? Co to ma być? "Szybszy" Seat? Za chwile topowe wersje Skody nie będą Skoda tylko "L&K", a "Kolawski" będzie przekonywał, ze toz to Audi A6, tylko 2x taniej i tylk debil płaci za znaczki Audi...

W takim świcie żyjemy - produkować dużo, masowo i tanio; podoklejac inne znaczki, "stworzyć" brand i wyciskać tyle $ ile się da. 

I żeby nie było, Subaru robi to samo, jest w końcu jedna z najbardziej dochodowych marek w motoryzacji. 

Pozdrawiam wszystkich moto-fascynatów, bo chyba sporo na tym forum takich :)

 

 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Topi napisał:

Nie wiem dlaczego wszyscy porównują XV do Atecy, 3008 itp. Jak dla mnie to są odpowiedniki Forka. I zaczekajmy aż się pojawi nowy FXT (w co mocno wierzę, że będzie) to wówczas pogadamy :biglol:

 

Dokładnie, konkurencją dla XV jest raczej Arona... ale raczej bym nie chciał, albo nie. Na pewno bym nie chciał. ;)

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, chojny napisał:

okładnie, konkurencją dla XV jest raczej Arona... ale raczej bym nie chciał, albo nie. Na pewno bym nie chciał. ;)

 

Aj tam ... XV zaliczyło test łosia przy maks. prędkości 72 km/h natomiast Arona przy 74 km/h. 

 

Nawet Porsche w łosiu nie wyrabia ... a że przy prędkości sporo ponad 80 km/h i w lepszym stylu to już inna kwestia ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pięknie zaliczony test!

 

Nie będę patrzył na licznik czy za 3km/h szybciej tył mi nie zacznie odrywać się od ziemi w zakręcie, więc takie nagłe i niespodziewane zachowanie SEATanzwróciło uwagę testujących.   ;)

 

Niestety nie wiemy czy testujący jechali XV szybciej ale skoro nie ma materiału to znak, że nawet jak testowali, to nie działo się nic nadzwyczajnego. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, RoadRunner napisał:

etuzinkowością* się zgodzę z resztą nie. Inne auta też są bezpieczne, dają przyjemność z jazdy (niejednokrotnie większą niż Subaru) a ich użytkownicy są świadomi wybierając takie a nie inne auto.

Jestem na bieżąco w dziedzinie aktualnej, nowoczesnej motoryzacji, nie ma na dzień dzisiejszy lepiej prowadzących się samochodów klasy Impreza/XV i mówię to z pełną odpowiedzialnością. Żaden z aut innych marek nie oferuje maksymalnego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa w standardzie.

11 godzin temu, RoadRunner napisał:

. No i napęd niewiele się różni od haldexa.  

Jesteś w błędzie. To dwie różne konstrukcje. Subaru nie używa eleketromagnetycznego sprzelęgła.

6 godzin temu, Jaca68 napisał:

Kolejna porcja marketingowego bełkotu obrażająca moją inteligencję. Skoro nie ma wyboru silników, i możliwości skonfigurowania auta pod klienta, a sprzedaż kuleje to stwórzmy mit  "Subaru to marka dla indywidualistów"

https://menadzerfloty.pl/w-magazynie/wywiad-subaru-to-marka-dla-indywidualistow/

 

Wszystko fajnie, lód to kupuje, ale

tylko w USA, Subaru w 2017 roku sprzedało 648 tys pojazdów,  Volkswagen 340 tys, BMW 305 tys...

Subaru jest tam na 8 miejscu, między Hyundai i Kia.

 

http://www.goodcarbadcar.net/2018/01/u-s-auto-sales-brand-rankings-december-2017-ytd/

 

To jak to jest z tym autem dla ludu ? 

 

w Polsce na 8 miejscu jest Dacia :yahoo:

http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/coraz-wiecej-nowych-aut-w-polsce-raport/

Nazywaj to jak chcesz, rynek europejski rządzi się swoimi prawami i jest zdominowany przez marki niemieckie, francuskie i włoskie. Na tle Toyoty i Hondy czyli japońkich producentów Subaru wyróżnia napęd i silniki w układzie boxer. Są to drogie rozwiązania, które również mają wpływ na cenę finalną. Nie mamy aspiracji bycia marką flotową, mamy inne priorytety. Z roku na rok odnotowuję wzrost sprzedaży, nie bardzo rozumiem skąd wnioski o kulejącej sprzedaży.

W Stanach Zjednoczonych doceniono w Subaru stosunek jakości do ceny, a przede wszystkim bezpieczeństwo jakie oferują nasze produkty. W USA „ciemny lud” wie co dobre... Nie uraziłem Twej inteligencji tym razem? 

Edytowane przez raju
  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...