Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel
2 godziny temu, billbill666 napisał:

Jeśli potrafi to co poprzedni model.....biorę w ciemno :)

Potrafi więcej. To jest kwestia X-Mode, ale także zwiększonego zakresu przełożeń w skrzyni. Jeździłem XV  w tych miejscach, które są pokazane filmiku ( wyjątek -  podjazd z kamieniami i płynącą wodą : nie pozwolili :) )

 

Edytowane przez Dyrekcja
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, billbill666 napisał:
W dniu ‎2018‎-‎02‎-‎15 o 14:42, adamW202 napisał:

Oby jeszcze okazał się tak trwały jak starszy model to trzeba będzie na niego czekać dłużej niż na nową Skodę w salonie.

Jeśli potrafi to co poprzedni model.....biorę w ciemno :)

No to trzymamy za słowo...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziałem kiedyś tu podczas przeglądu naszego XV w Imprezie, wyraznie zadowolonego zobaczył mnie pan pracujacy w salonie, podszedł i mowi: Proszę poczekać na nowe XV, jest jeszcze fajniejsze i wtedy zapraszam na jazdę próbną. Nie pójdę, nie mam miejsca na trzecie auto a zapewne ciezko bedzie mi wysiąść z nowego:mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
8 minut temu, spawalniczy napisał:

Czy dyrekcja może podać zakres przełożeń skrzyni dla silnika 2.0?

3.6~0,512

Przełożenie główne 3,9 ( dla 1.6 : 4,1 ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem testy Pertyna i jak dla mnie facet jest nieobiektywny i to mocno. 

Przy CX-5 https://www.youtube.com/watch?v=MbuGx5GOlgI narzekał przez 10 minut jak to 2.5 N/A nie jedzie, jak to brakuje turbo a przy XV, gdzie obiektywnie jest taka sama argumentacja, skwitował to krótkim stwierdzeniem, że szkoda, że nie jest mocniejsze.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, RoadRunner napisał:

Obejrzałem testy Pertyna i jak dla mnie facet jest nieobiektywny i to mocno. 

Przy CX-5 https://www.youtube.com/watch?v=MbuGx5GOlgI narzekał przez 10 minut jak to 2.5 N/A nie jedzie, jak to brakuje turbo a przy XV, gdzie obiektywnie jest taka sama argumentacja, skwitował to krótkim stwierdzeniem, że szkoda, że nie jest mocniejsze.

A może niekoniecznie z tą nieobiektywnością ? Jednak oczekiwania od silnika aż 2,5 litrowego można mieć istotnie większe. Nie wiemy też, czy skrzynia dwusprzęgłowa Mazdy nie "obcina" mocy (momentu obrotowego) bardziej, niż CVT Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Obejrzałem testy Pertyna i jak dla mnie facet jest nieobiektywny i to mocno

to prawda. Ale te wszystkie testy  są subiektywną oceną testującego. Najwidoczniej Mazda  Panu  Pertynowi się nie spodobała tak jak XV  :)

51 minut temu, FanSub napisał:

Jednak oczekiwania od silnika aż 2,5 litrowego można mieć istotnie większe. Nie wiemy też, czy skrzynia dwusprzęgłowa Mazdy nie "obcina" mocy (momentu obrotowego) bardziej, niż CVT Subaru

wątpie. W  necie jest parę testów tej Mazdy 2,5i i jest bardziej  dynamiczna niż XV czy niż  obk 2,5  testy sa m.in na autocentrum. Te pol litra pojemności więcej  szału nie robi w Subarowskim 2,5i zOBK czy Forku usa również.

 

2 godziny temu, billbill666 napisał:

Ma silnego konkurenta i mocno biorę go pod uwagę :)

jeżeli piszesz  poważnie  to w EU ma jeszcze silniejszego w postaci  nowego Dustera    podobnie jak w  przypadku XV bardziej dopracowanego w porównaniu do wersji poprzedniej. To naprawdę  dzielnie radząca sobie  w terenie maszyna no i ma podarcie odcinka lędźwiowego

 

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Karas napisał:

wątpie. W  necie jest parę testów tej Mazdy 2,5i i jest bardziej  dynamiczna niż XV czy niż  obk 2,5  testy sa m.in na autocentrum. Te pol litra pojemności więcej  szału nie robi w Subarowskim 2,5i zOBK czy Forku usa również.

Tylko trzeba pamiętać, że w Subaru mamy do wyboru Forestera XT 240 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Do tej pory Dacia była na szarym końcu wszelkich testów dotyczących niezawodności. 

Jest jednym z najchętniej kupowanych crossoverów u nas w kraju. W terenie radzi sobie nad wyraz dobrze, nawet organizowane są zawody  "dacia cup" imo mega inicjatywa.

 

Kolega wkleił  nowego uaza jako konkurencja dla XV , ja pokazałem  tylko alternatywę. Fanem   rumuńskich wehikułów nie jestem ale jak ktoś potrzebuje nowego auta radzącego sobie dzielnie  w terenie  i nawet  niedrogiego  tzn wypasiona dacia 4x4 z dieslem około 8O k pln  to jest to imo całkiem niezła propozycja.

 

50 minut temu, FanSub napisał:

Tylko trzeba pamiętać, że w Subaru mamy do wyboru Forestera XT 240 km

FXT to bezkonkurencyjny samochód , jest mega ale  nie każdy chce  auto z turbo    :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dacia wydaje się całkiem ciekawą alternatywą i nawet może się podobać, tylko właśnie jak jest z tą niezawodnością? Rzeczywiście tak się psują? Toć to stare poczciwe Renault więc nie powinno być tragicznie.

P.S. Tylko jak ją odpowiednio doposażyć to już nie jest jakoś szczególnie  atrakcyjna cenowo. Atrakcyjną cenę to ona ma w bida line...co kto lubi, czego potrzebuje i na co go stać. Dacia jest spoko tak czy siak.

Edytowane przez adamW202
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duster to nie do końca jest konkurencja dla XV - inna półka cenowa i inne wyposażenie. Najbardziej wypasiona wersja Dustera nie ma startu do najuboższej wersji XV (brak automatycznej klimatyzacji czy automatycznej skrzyni przy napędzie 4x4)  o systemie takim jak EyeSight nie wspominając. Brak w opcjach okna dachowego. A Duster sprzedaje się świetnie bo jest tani. Golas od 40 tys zł (napęd na przód, tylne szyby na korbkę i brak klimatyzacji), wypas niecałe 80 tys. Dla wielu osób i tak to co oferuje Duster jest wystarczające, auto prezentuje się bardzo przyzwoicie... no i tak jak wspomniał @Karas jest Dacia Duster Cup :yahoo:- bardzo fajny pomysł na promocję marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Karas napisał:

Kolega wkleił  nowego uaza jako konkurencja dla XV , ja pokazałem  tylko alternatywę. Fanem   rumuńskich wehikułów nie jestem ale jak ktoś potrzebuje nowego auta radzącego sobie dzielnie  w terenie  i nawet  niedrogiego  tzn wypasiona dacia 4x4 z dieslem około 8O k pln  to jest to imo całkiem niezła propozycja.

 

UAZ to tańszy i pewnie lepszy od G-klasse. :thumbup:

 

mercedes-g63-amg-2013-07.jpg

 

 

 

Miałem okazję zapoznać się ze wszystkimi czterema wymienionymi samochodami i dla mnie różnica między Dacią a XV jest taka jak między UAZem Patriot a G-klasse. ;)

 

Równie dobrze można napisać że Fiat panda 4x4 w sumie też tańszy, lżejszy, mniejszy, poręczniejszy... warto się Dusterem przejechać, to naprawdę fajne auto do pracy, do firmy, do lasu, na budowę ale tak szczerze to Dusterem bym nie chciał jeździć. Auto tak emocjonujące jak plastikowa reklamówka... 

 

Nowy XV ma coś w sobie czego mi brakowało we wcześniejszych wolnychssakach, ma zadziora i się fantastycznie prowadzi, nawet podczas bardzo dynamicznej i agresywnej jazdy a wnętrze to kolejny skok jakościowy w wykonaniu Subaru. 

 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Zgadzam się, że Duster nie jest konkurencją dla XV bo go objeżdża :D Jeździłem Renault Capturem z silnikiem 1.2 turbo i zdecydowanie lepiej to jechało niż XV.

Bez jaj. Chyba XV jednak nie jeździłeś

Edytowane przez adamW202
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Zgadzam się, że Duster nie jest konkurencją dla XV bo go objeżdża :D Jeździłem Renault Capturem z silnikiem 1.2 turbo i zdecydowanie lepiej to jechało niż XV.

I zbliżamy się, z całym szacunkiem,  do granic absurdu. Ani klasa Captura jest nieadekwatna do XV, a i napęd jedynie 4x2. Tak na marginesie, ta "super" jednostka 1,2 T dotknięta jest wadą konstrukcyjną lub wykonana jest ze słabych materiałów, bo na potęgę bierze mocno olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Captur (fakt, że lżejszy) jeździł lepiej niż XV to 200kg cięższa Dacia z takim samym silnikiem i manualem pojedzie nie gorzej niż XV. Pewnie max przyspieszenie będzie podobne, ale w jeździe na codzień lepiej mieć 190 Nm od 2000 do 4500 niż 196 Nm przy 4200. 

Nie porównuję ani napędu, ani jakości wykonania, gwarancji, tapicerki itp. Twierdzę jednak, że w jeździe na codzień odczucia w turbo benzynie będą przyjemniejsze niż w N/A połączonym z CVT. No chyba, że ktoś lubi piłować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, RoadRunner napisał:

ale w jeździe na codzień lepiej mieć 190 Nm od 2000 do 4500 niż 196 Nm przy 4200. 

Przy skrzyni CVT przebieg momentu obrotowego ma wpływ głównie na głośność pracy a nie osiągi, a XV 2.0 raczej trzyma obroty w niższym przedziale. Oczywiście, że jak depniemy do końca to i obroty pójdą pod maksymalną wartość... ale w mieście raczej nie ma warunków by tak się działo :) Ogólnie po demonizowaniu przez wszystkich wycia przez CVT... w XV 2.0 coś z tym zrobili bo działa naprawdę przyjemnie. 

 

A tutaj Słowacki test nowego XV (właściwy test zaczyna się o w 13:20... ale warto od początku):

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...