Xawery1939 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 6 minut temu, krist napisał: Ale to moje wrażenia, może źle to odbieram Jak przesiadasz się z mocniejszego auta.....to co się dziwisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 10 minut temu, krist napisał: Przeczytałem tutaj że skrzynia biegów jest super, ze imituje przłożenia, ze nie ma efektów znanych ze starych cvt. I wg mnie to nie odpowiada rzeczywistości, . Być może istnieje jakiś "sweet spot" w położeniu pedału gazu, gdzie auto już przyśpiesza, ale jeszcze nie wchodzi na maksymalne obroty, i być może super świadomy kierowca jest w stanie to wykożystać. Dokładnie tak jest. Wolny ssak i CVT to nie jest duet do jeżdżenia przez cały czas z butem w podłodze. Jeździsz na 70 procent i jest fajnie i wcale nie dużo wolniej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 3 minuty temu, spawalniczy napisał: Dokładnie tak jest. Wolny ssak i CVT to nie jest duet do jeżdżenia przez cały czas z butem w podłodze. Jeździsz na 70 procent i jest fajnie i wcale nie dużo wolniej. Ty to wiesz, ja to wiem (kto czasem jeździ OBK 2.5 cvt też powinien już wiedzieć) ale z drugiej strony wiem że moja małżonka nie ma tak absolutego świra jak ja, na punkcie techuki jazdy, wciskanie 70% a nie 75% gazu i tak dalej. I jej to auto będzie wyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 31 minut temu, krist napisał: Być może istnieje jakiś "sweet spot" w położeniu pedału gazu, gdzie auto już przyśpiesza, ale jeszcze nie wchodzi na maksymalne obroty, i być może super świadomy kierowca jest w stanie to wykożystać Myślę, że to kwestia wyczucia gazu po kilku dniach jazdy. Jak ktoś od razu depcze na maksa to faktycznie jest piłowanie na pełne obroty. Przy nieco spokojniejszym wciskaniu gazu chodziło to dużo bardziej płynnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 1 godzinę temu, krist napisał: Ja wiem że moja żona tego nie będzi erobić, będzie wciskać i złościć się że wyje. Zawsze można przyciągnąć lewarek do siebie i ręcznie zmieniać przełożenia. Przyznam, że u mnie wyło tylko jak naprawdę poszedł but w podłogę - ale tak miało być, może za małe górki są między Krakowem a Cieszynem. 1 godzinę temu, RoadRunner napisał: Turbodziad idealnie wpasowuje się w ten schemat Ale ja mam drugą generację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 5 godzin temu, krist napisał: Ty to wiesz, ja to wiem (kto czasem jeździ OBK 2.5 cvt też powinien już wiedzieć) ale z drugiej strony wiem że moja małżonka nie ma tak absolutego świra jak ja, na punkcie techuki jazdy, wciskanie 70% a nie 75% gazu i tak dalej. I jej to auto będzie wyło Naprawdę? A jeździła? Moja "ogarnia" OBK z CVT i nawet woli jeździć nim niż Volvo. XV obejrzała, zadała trzy pytania Panu sprzedawcy i nawet na próbą nie chciała jechać, twierdząc, że woli OBK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rok z Bagien Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Lubię testy tego gościa, trochę pola, trochę autostrady. Jak komuś się nie chce całego oglądać polecam popatrzeć od 7,35s. Jest przyspieszenie od 120 do 168 km/h. Ja rozumiem, że 1 osoba i chyba lekko z górki (przynajmniej tak to wygląda), ale jednak jedzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 jest lekko w dół chyba, no i zobacz na obroty, przy 118kmh gość wciska gaz, obroty idą z okolic 2000 na ok 5400 od razu, i auto przyśpiesza poruszając się między 5200-6200. Coś tu nie gra, ja nie widzę sensu taeij charakterystiki w zwykłym samochodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) 39 minut temu, krist napisał: ość wciska gaz, obroty idą z okolic 2000 na ok 5400 od razu, i auto przyśpiesza poruszając się między 5200-6200. Coś tu nie gra, ja nie widzę sensu taeij charakterystiki w zwykłym samochodzie wszystko gra. Charakterystyka fb20 tak wygląda że max moc ma przy czerwonym polu przy 6k obr a max moment przy 4k obr. Skutkuje to tym że żeby wyprzedzić czy szybko nabrać prędkości w manualu trzeba zredukować i o 2 biegi i poruszać się w zakresie 4,5-6,5k obrotów. Tutaj cvt robi to za kierowce. Tak jak pisałem wcześniej charakterystyka tego silnika nie każdemu przypadnie do gustu Edytowane 16 Stycznia 2018 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strusiu72 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Chwilę mnie nie było i widzę, że młodzieżowo się zrobiło Starty spod świateł, ile do setki... Głowa siwieje d... szleje??? Nie to forum, nie ten temat moim zdaniem. Pisałem nie raz, że XV to nie auto na autostrady lecz do miasta, starszą generację wykańczał hałas (choć przelotową 160-170 dało się spokojnie osiągnąć). Radio przy większych prędkościach nie wyrabiało. To co dyskwalifikuje to auto jak i inne benzyniaki w trasie to spalanie i co za tym idzie zasięg. 160-170 km/h i spalanie skacze do 15-16 l. To absurdalna liczba jak na takie auto. Podobnie jest w innych benzyniakach (CRV, CX-5). Tak więc benzyniak dobry jest do miasta i na podmiejskie podjazdy a nie do nabijania kilometrów po autostradach. 23 godziny temu, krist napisał: Być może istnieje jakiś "sweet spot" w położeniu pedału gazu, gdzie auto już przyśpiesza, ale jeszcze nie wchodzi na maksymalne obroty, i być może super świadomy kierowca jest w stanie to wykożystać Tak właśnie jest w OBK Diesel. Wciśnięcie gazu do oporu powoduje i owszem fikcyjną zmianę biegów, jest przyjemnie i dość szybko, jednak przyspieszenie w granicach fabrycznego. Przy optymalnym wdepnięciu udało mi się zejść kilka razy (mierzone przez OBD2 telefonem) w okolice 9 sek. Taka ciekawostka. Nie wiem czy w nowych benzyniakach z CVT jest podobnie zachęcam więc do testowania różnych opcji, w CVT noga w podłodze czasem oznacza bardziej wzrost hałasu niż przyspieszenia. Edytowane 16 Stycznia 2018 przez Strusiu72 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 5 minut temu, Strusiu72 napisał: w CVT noga w podłodze czasem oznacza bardziej wzrost hałasu niż przyspieszenia lepiej przytrzymac lopatke, szybciej i ciszej tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 15 minut temu, Strusiu72 napisał: Chwilę mnie nie było i widzę, że młodzieżowo się zrobiło Starty spod świateł, ile do setki... Głowa siwieje d... szleje??? Nie to forum, nie ten temat moim zdaniem. Może najpierw zapoznaj się z historycznymi wątkami zanim zaczniesz robić geriatryczne forum Na początek polecam "Konfesjonał" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 https://www.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-nowych/subaru-xv-jedyny-prawdziwy-crossover/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Ktoś wie, czy XV ma automatycznie zwalniający się hamulec ręczny? Nie zwróciłem na to uwagi przy testach, a w sumie przy automacie to bardzo fajna i praktyczna opcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 4 minuty temu, GREGG napisał: Ktoś wie, czy XV ma automatycznie zwalniający się hamulec ręczny? Ma i działa bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 OK good news Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAROL70 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 WITAM. Jesli dobrze zrozumialem,jezeli zaciagne RĘCZNY,to on automatycznie się ZWOLNI ,przy ruszeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Bardzo dobrze zrozumiałeś. Wystarczy musnąć gaz i ręczny zwalnia się automatycznie... pod warunkiem, że masz zapięte pasy i zamknięte drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jotgie Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Witam serdecznie wszystkich Odebrałem Impreze do testu. Środkowa wersja wyposażenia przykryta białym lakierem. Nie jeździłem na razie zbyt dużo bo więcej roboty niż czasu, więc nie wydaje wyroków, ale moje subiektywne odczucie jest takie, że jest trochę bardziej zamulona od XV. Nie ma aż takiej ikry do jechania do przodu jaką miał XV, ale jak wyżej, nie chcę pisać za dużo bo kilometrów na razie weszło mało. Na pewno w takich warunkach jak teraz (śnieg/błoto pośniegowe) trakcji jest pod dostatkiem i samochód jest bardzo stabilny. W piątek szykuje mi się 200km trasy po autostradzie, jeśli będziecie ciekawi mogę wyzerować komputerek i wrzucić wynik spalania Sobota i niedziela jazda po Bieszczadach więc sprawdzę dokładnie jak to to się klei w zakrętach. Zwłaszcza, że pogoda idealna pod napęd Subaru Z dodatkowych ciekawostek dotyczących poniekąd XV, na marzec mam w kalendarzu zapisanego Hyundaia Konę z silnikiem 1.6 i napędem na obie osie. Sam jestem bardzo ciekaw jak wypadnie w odniesieniu do Subaru Jak zawsze pozdrawiam Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Teraz, spawalniczy napisał: Bardzo dobrze zrozumiałeś. Wystarczy musnąć gaz i ręczny zwalnia się automatycznie... pod warunkiem, że masz zapięte pasy i zamknięte drzwi. Jeszcze pytanie - a jest opcja, że jak się zatrzymasz, to się ręczny sam zaciągnie? Czy trzeba go zawsze z palca załączyć? Teraz, jotgie napisał: ale moje subiektywne odczucie jest takie, że jest trochę bardziej zamulona od XV To ciekawe, bo impreza powinna troszkę bardziej żwawa być... Daj znać jak już będzie test na YT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 1 godzinę temu, GREGG napisał: Jeszcze pytanie - a jest opcja, że jak się zatrzymasz, to się ręczny sam zaciągnie? Czy trzeba go zawsze z palca załączyć? Trzeba go załączyć samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Jest jeden wyjątek. Jeśli jest włączony aktywny tempomat, to po automatycznym zatrzymaniu zostanie zaciągnięty hamulec. Zwolnienie nastąpi w momencie wciśnięcie gazu. Rozwiązanie bardzo wygodne w korkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Owszem pojawia się hold na wyświetlaczu i auto stoi unieruchomione... ale nie kojarzę by zapalała się lampka na włączniku ręcznego czy na zegarach. Wydaje mi się (bo nie mam jak sprawdzić), że to bardziej działało jak hill holder - w sensie hamulec trzyma, ale nie jest to ręczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Masz rację, kontrolka na ręcznym się nie zapala, ponadto po takim automatycznym zatrzymaniu świecą się cały czas światła stopu. Efekt jest jednak taki sam. Hamulec trzyma i zwalnia się dopiero w momencie, kiedy zareaguje kierowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, spawalniczy napisał: Masz rację, kontrolka na ręcznym się nie zapala, ponadto po takim automatycznym zatrzymaniu świecą się cały czas światła stopu. Efekt jest jednak taki sam. Hamulec trzyma i zwalnia się dopiero w momencie, kiedy zareaguje kierowca. witam jeszcze raz wszystkich.. podczas jazd próbnych XV, samochód sam zatrzymywał się i ruszał bez żadnej ingerencji kierowcy (sprawdzone na paru kilometrach w korku-rewelka) pozdrawiam Edytowane 18 Stycznia 2018 przez Snuff Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się