Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, przemekka napisał:

Takiej samej (mierząc obiektywnie) pewnie mieć nie będzie i oczywiście charakterystyka odczucia przyspieszenia też jest inna (turbo wcześniej "ciągnie" ;) ). Jednak to co mnie zaskoczyło, to spojrzenie na prędkościomierz w trakcie przyspieszania. Nie odczuwa się w nowym XV przyrostu prędkości i nawet nie zauważyłem, kiedy miałem na liczniku 110kmh. 

 

dysonans, jak rozumiem wnętrze tego auta jest naprawdę dobrze wykonane, ciche jak też ilość wibracji i ich charakterystyka jest odmienna od auta do którego porównujesz 

 

ogół odbieranych bodźców nie pasuje do wzorca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, GREGG napisał:

Swoją drogą, czemu XV ma u nas taką sobie nazwę, zamiast Crosstrek jak w USA?

Też mnie to zastanawiało. Z tego co się dokopałem: XV to pierwsza nazwa obecnego Mount Everest. Przypuszczam stąd wzięła się nazwa Subaraka w Europie.

Wg Wikipedii:

"Mount Everest do roku 1865 nosił nazwę Szczyt XV, nadaną przez Indyjską Służbę Topograficzną. W roku 1865 na cześć walijskiego geodety i kartografa sir George’a Everesta, który zainicjował prace nad mapą Indii, nadano szczytowi nazwę Mount Everest[7]." 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało być VX:mrgreen: ale się pomyliło i poszło w świat XV. Potem zostawili bo jednak VX źle kojarzy się w Europie. A serio to wolę XV niż jakiś Koroq, Kuroq, Kurak czy jak to szło...

Edytowane przez adamW202
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem okazje przejechać się nowym XV i jestem całkiem miło zaskoczony jak to auto się prowadzi. Specjalnie wybrałem sobie trasę aby móc polatać tym autem po zakrętach i jak na podwyższone auto pewnie się czułem. Co do osiągów to wiadomo rewelacji nie ma ale też nie jest to jakiś mega mułowate i zwłaszcza do jazdy po mieście ewentualnie gdzieś jak ktoś mieszka pod spokojnie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę umówić się na testową jazdę Hundaiem Kona. 4x4, turbo benzyna 177KM, ok 9 do setki. Z topowym wyposażeniem za 105 000 PLN. XV to nawet do testów nie biorą :( Ostatni raz widziałem chyba w 4x4 dawno temu.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, RoadRunner napisał:

Muszę umówić się na testową jazdę Hundaiem Kona. 4x4, turbo benzyna 177KM, ok 9 do setki. Z topowym wyposażeniem za 105 000 PLN. XV to nawet do testów nie biorą :( Ostatni raz widziałem chyba w 4x4 dawno temu.

Nazwa zabawna, czy Hundai juz Kona? Patrząc ile tego jeździ chyba nie jest zle ;)

ale nazwy ostatnio fajne są, kurak, kona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogladalem w salonie XV, swietnie wyglada. Ładniejsze wnetrze przez pomaranczowe przeszycia w porownaniu do nowej imprezy.

Tylko dlatego nie wybralem zamiast imprezy bo nie lubie i nie potrzebuje takich podwyzszanych aut. Z designu szczerze polecam. Z jazdy... Nie jezdzilem :)

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minutes ago, RoadRunner said:

Muszę umówić się na testową jazdę Hundaiem Kona. 4x4, turbo benzyna 177KM, ok 9 do setki. Z topowym wyposażeniem za 105 000 PLN. 

Cena na pierwszy rzut oka wydaje się ok, ale chyba nie ma co porównywać z XV. Kona to jednak crossover klasy B, coś jak Mazda CX-3, Subaru jednak większe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Muszę umówić się na testową jazdę Hundaiem Kona. 4x4, turbo benzyna 177KM, ok 9 do setki. Z topowym wyposażeniem za 105 000 PLN.

 

Nawet taniej jest, jak patrzyłem to ta topowa wersja była w cenniku po 97.000, za 105 to już z dodatkami, a nowe droższe wersje mają być dopiero w przyszłym roku. Z plusów w porównaniu do XV to jeszcze w standardzie jest 5 lat gwarancji. Do setki 7,9 więc na papierze porządnie się odpycha. Ale to jednak rozmiar sub-kompaktowy (aż dziwne, że mu 4x4 wsadzili). Ogólnie mimo nazwy wygląda na fajne autko. Ciekawe tylko, czy by się wygrzebał, jakby wjechać tym w jakąś większą zaspę...

 

 

 

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorrki, pomylilem sie. Oczywiscie chodzilo mi o przyszly rok, jesli chodzi o wersje elektryczna:

 

https://www.motorauthority.com/news/1113912_2019-hyundai-kona-electric-spy-shots

 

1 hour ago, burton said:

większą konkurencją dla xv jest chyba T-roc niż Kona...

za 125 tys katalogowo mamy 2.0 190 KM, 4x4 i dsg... a vw można zawsze liczyć na te min 8-10% rabatu...

Ale znowu, T-Roc to kompakt klasy B (jak Kona i CX-3), wbrew temu co twierdzi marketing VW (wiem, ze bedzie T-Cross na bazie Polo, ale wymiary T-Roc mowia same za siebie). Wiec chyba nie jest on konkurencja dla XV....

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, peteres napisał:

Sorrki, pomylilem sie. Oczywiscie chodzilo mi o przyszly rok, jesli chodzi o wersje elektryczna:

 

https://www.motorauthority.com/news/1113912_2019-hyundai-kona-electric-spy-shots

 

Ale znowu, T-Roc to kompakt klasy B (jak Kona i CX-3), wbrew temu co twierdzi marketing VW (wiem, ze bedzie T-Cross na bazie Polo, ale wymiary T-Roc mowia same za siebie). Wiec chyba nie jest on konkurencja dla XV....

 

Nie ma się co oszukiwać VW zawsze wyjdzie taniej bo tu działa skala unifikacji. VW produkuje kilkanaście razy więcej aut od Subaru, opracowane raz rozwiązania techniczne mają zastosowanie do kilku lub nawet kilkunastu modeli a biorąc jeszcze pod uwagę Seata i Skodę to już w ogóle.... Im więcej produkujesz tym niższe możesz zaoferować ceny bo koszt opracowania rozwiązań rozkłada się na dużo większą ilość aut. Porównania Subaru z VW nie mają najmniejszego sensu. Rozsądek zawsze przemawiać będzie za WV bo dostaniemy więcej za mniej. Subaru to auta dla indywidualistów, po prostu aby je kupić musisz chcieć Subaru i koniec! Te auta pozwalają się wyróżniać. Kiedyś przemawiała za nimi także bezawaryjność i z tego wzgędu wart było przepłacić, ale po wpadkach jakościowych i technicznych Subaru niestety straciło ten argument i tak naprawdę nie można być pewnym dzisiaj żadnego auta. Stopień skomplikowania aut jest tak duży, dostawców tak wielu, ze producent nie jest w stanie wszystkich kontrolować. VW nie upilnował dostawców łańcuchów do 1.4 TSI, Subaru nie upilnowało inżynierów przy projektowaniu diesla itd....Dzisiaj bardzo łatwo popełnić gdzieś błędy. Normy spalania itd powodują, że wszystko jest wykonywane w skali nano-technologi niemal. Zalejesz zły olej to się potrafi silnik zatrzeć jak w 1.5 Renault. Kiedyś to było nie do pomyślenia, bo tolerancje były duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy umówiona z Zonka jazdę próbna XV w sobotę. Bardzo jestem ciekaw... dam znać. Dziś widziałem na ulicy pomarańczowe, baaaardzo ładne :) 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, burton napisał:

większą konkurencją dla xv jest chyba T-roc niż Kona...

za 125 tys katalogowo mamy 2.0 190 KM, 4x4 i dsg... a vw można zawsze liczyć na te min 8-10% rabatu...

 

Faktycznie ciekawa alternatywa, nawet wygląda dobrze jak na VW, a osiągi na papierze bardzo fajne z tym TSI. Ale jakoś nie mam przekonania do jakości wyrobów z grupy VAG... 

 

26 minut temu, Tsunetomo napisał:

Mamy umówiona z Zonka jazdę próbna XV w sobotę. Bardzo jestem ciekaw... dam znać. Dziś widziałem na ulicy pomarańczowe, baaaardzo ładne :) 

 

Pisz pisz ;) Ja się zaraz po nowym roku wybiorę na testy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...