mechanik Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 3 godziny temu, eddie_gt4 napisał: byc moze bedzie wersja X-XV (z inaczej wyprofilowanym przednim zderzakiem - jak kiedys w Tiguanach bylo ) Powinni moim zdaniem zmniejszyć ten gigantyczny przedni zwis. Liczyłem że w tej generacji to sie zmieni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 bo to zwykły crossover jest w dodatku nie za szybki. Do zabawy w błotku czy śniegu będzie ok . Na cięższy teren macie leśnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rok z Bagien Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 W dniu 4.11.2017 o 09:25, Michał Krupa napisał: u nas premiera chyba jeszcze w tym miesiącu więc pewnie już niedługo się pojawią :-) Są. Byłem, macałem, siedziałem, przymierzałem i.....jak dla mnie Subaru nr 1. No sorry taki mamy klimat. Pojazd jest bardzo zgrabny, proporcjonalny, masywny mimo niewielkich rozmiarów. Wygląda charakternie, zadziornie, łobuzersko. W środku czuć i widać postęp, materiały bardzo dobrej jakości, ciekawe przeszycia. Miejsca dla pasażerów od groma (jak na taki samochód), wygodna pozycja za kierownicą, jeden z najlepszych foteli dla kierowcy (z Subaru). Trochę szkoda, że nie ma bagażnika. Zaryzykuję tezę, że w tą stroną winien pójść Leśnik. Gdyby XV miał z 10 cm. więcej dla bagażnika (450-500l) to pojazd zyskałby na funkcjonalności, a proporcje by się nie zachwiały. Jestem, w każdym bądź razie, pod wrażeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boryster Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 Szkoda ,że Hanka od Mostowiaków tak wcześnie odeszła.Mogłaby zginąć z godnością osobistą -:) i z przymrużeniem eye sight ,oka. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rok z Bagien Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) Dobre. Tak sobie "pacze i pacze" i wychodzi mi, że nowy XV ma: Rozstaw osi 2665 mm to o 25 mm więcej niże Forester. Długość całkowitą 4465 mm to tylko 145 mm mniej niż Forester Wysokość 1615 mm (licząc z relingami) to 120 mm mniej niż Forester (z relingami). Masę własną 1439-1462 kg, to ok. 100 kg mniej niże Forester, który ma 1519-1570 kg (w obu wypadkach zależy to od wyposażenia, wziąłem do porównanie 2.0 benzyna i przy Foresterze CVT) Rozstaw kół przednich 1550 mm to o 5 mm więcej niż Forester Prześwit 221 mm to o 1 mm więcej niż Forester Kąt natarcia/zejścia 18/29, Forester 23/25 Zbiornik paliw 63 l, to o 3 l. więcej niże Forester. I co z tego porównania wynika (poza tym, że XV to fajny skurczybyk)? 1. może się prowadzić jeszcze stabilniej niż Forester (niższy, lżejszy, większy rozstaw osi i kół przednich). 2. może od niego mniej palić (przy silniku 2.0 benzyna i CVT) 3. z pkt. 2 i z faktu większego zbiornika może wynikać większy zasięg, 4. o 1 mm spada prawdopodobieństwo zawadzenia o krawężnik, tudzież o konar drzewa.... 5. lepiej pod górę wjeżdżać Foresterem a zjeżdżać XV.... Edytowane 15 Listopada 2017 przez Rok z Bagien 1 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) Rok z Bagien - sympatyczne porównanie. Teraz, od 3 lat XV 2.0 CVT, poprzednio przez 4 lata Forester 2.0D - oczywiście manual. W XV jakoś mi tak przyjemniej jeździ, ale to chyba głównie sprawa automatu, benzyny, cichszy....no, zużycie paliwa w Forku było zdecydowanie zadowalające. Edytowane 15 Listopada 2017 przez Robgas44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 AD1 ma nowa sztywniejsza konstrukcja nadwozia i na bank będzie się lepiej prowadził niż forek AD2 silnik ma wtrysk bezpośredni więc na bank będzie mniej spalał PB niż stare silniki FB Gdyby jeszcze dynamika auta była lepsza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) Ciekaw jestem jak nowy XV będzie przyspieszał w porównaniu do OBK 2,5i. Patrząc na film Raju'a z Impreza 2,0 dla mnie wyglada to wystarczająco dobrze. Czekam na jazdę próbna nowym XV i jeśli będzie jak wygląda to pożegnam się z Volvo i będą 2 Subaru w domu i jeszcze trochę pieniędzy zostanie po tej operacji. Wnętrze wcale nie wyglada dużo gorzej niż dużo droższe Volvo, jedno czego będzie brak to pamięci ustawień foteli... Edytowane 15 Listopada 2017 przez Tsunetomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rok z Bagien Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Gorąco polecam, bo mają, dorogije druzja rozmach i fantazję. Fajne porównanie do poprzedniego XV, pokaz ES i X-mode, praca zawieszenia, przyspieszenie i elastyczność. A w tle krowy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 (edytowane) Miałem dziś przyjemność uczestniczyć w prezentacji nowego XV i IMPREZY zorganizowanej na Zamku Królewskim w Niepołomicach oraz na MOTO PARK KRAKÓW. SIP wraz z SJS przygotowali bardzo fajną (nomen omen) imprezę. Oba auta wypadły naprawdę bardzo dobrze. Przejazd na prawym fotelu z Wojtkiem Chuchałą za kierownicą nowej IMPREZY pokazał, że auto nawet mocno przyciśnięte prowadzi się stabilnie. Bardzo mi się podobało zachowanie skrzyni, która (oczywiście w trybie manualnym) nie próbowała się wtrącać pomimo, że silnik pracował w szerokim zakresie obrotów. Jadąc do Niepołomic nastawiałem się przede wszystkim na sprawdzenie nowego XV. Próba "offroad'owa" była fajnie przygotowana - tu bawiłem się najlepiej . Tryb X-Mode sprawiał, że nowy XV nie ustępował mojemu Foresterowi (manual) zdolnością pokonywania i wygrzebywania się z błocka z jakim najczęściej mam do czynienia (place budów). Tak jak pisałem już wcześniej na forum, z zewnątrz a zwłaszcza wewnątrz nowy XV i IMPREZA bardzo mi się podobają. Fani gadżetów i elektroniki też nie powinni narzekać - pod tym względem też jest bardzo dobrze. XV w najwyższej wersji wyposażenia to kawała solidnego samochodu. Wnętrze jest dobrze wyciszone, fotele (jak dla mnie) wygodne. Materiały we wnętrzu są super. Można było też przetestować skuteczność systemu EyeSight. W mojej ocenie to naprawdę działa . Podsumowując - chcę XV Exclusive+, koniecznie pomarańczowe Poniżej kilka fotek. Edytowane 21 Listopada 2017 przez Michał Krupa 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Na drugim zdjeciu twardy dowod na to, ze jest szmatka A jak wrazenia z jazdy XV na asfalcie? Silnik z CVT zamula, czy nie ma tragedii? W Imprezie to az tak zle nie wyglada (choc oczywiscie mogloby byc lepiej), ale tu moze byc inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 szmatka musi być w mojej ocenie auto jest wystarczająco dynamiczne ale mnie wolnossący forester z manualem też wystarcza więc w tej kwestii nie jestem wiarygodny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 46 minut temu, peteres napisał: Na drugim zdjeciu twardy dowod na to, ze jest szmatka tak bym się nie cieszył bo to już raczej nie jest szmatka. To solidny kawałek skóropodobnego czegos -przynajmniej tak wygląda na zdjęciach. W każdym razie jest postęp jeżeli chodzi o wnętrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KGSub Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Co do szmatki - potwierdzam, bo dotykałem. To nie jest już szmatka - nie dość, że przymocowana od góry i dołu (prawdziwa szmatka to taka jakby kotara dodatkowo rozchylona na dole), to jeszcze z porządnego materiału. Z klasyki zostaną już chyba tylko przyciski ogrzewania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Bardz fajny jest nowy Xv ale 1.6 dit do niego mogli by dać a tu niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 5 minutes ago, KGSub said: To nie jest już szmatka No to sprawe zakupu trzeba jeszcze raz przemyslec.... Zastanawia mnie jedno. W necie sa testy XV pokazujace ponad 12 s do 100. W Imprezie z takim samym zespolem napedowym jest ponad 9 s (jest filmik w poscie o Imprezie 2018). Czy to znaczy, ze zmieniono soft na Europe i jest lepiej tez w XV? Chyba roznica w masie pomiedzy Impreza i XV (ok. 60 kg na niekorzysc XV) nie robi az takiej roznicy w przyspieszeniu? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 W dniu 14.11.2017 o 15:00, mechanik napisał: Powinni moim zdaniem zmniejszyć ten gigantyczny przedni zwis. Liczyłem że w tej generacji to sie zmieni. zdaje się, że zwisy ciut zmalały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) 52 minuty temu, peteres napisał: Zastanawia mnie jedno. W necie sa testy XV pokazujace ponad 12 s do 100. W Imprezie z takim samym zespolem napedowym jest ponad 9 s (jest filmik w poscie o Imprezie 2018) Większość testów przyspieszeń przeprowadzanych jest za pomocą akcelerometrów typu racelogic, qstarz itp. działają one na gps'ie. Prawdziwe 100km/h to okolice 110km/h licznikowych, więc pomiar przyspieszenia do 100km/h licznikowych jest nieprawdziwy. W te 9 sek do 100km/h uwierzę jak np Zachar weźmie do testów impreze/XV i zmierzy racelogic'em tak jak robi to z każdym autem które testuje. Edytowane 22 Listopada 2017 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 45 minutes ago, Karas said: Większość testów przyspieszeń przeprowadzanych jest za pomocą akcelerometrów typu racelogic, qstarz itp. działają one na gps'ie. Prawdziwe 100km/h to okolice 110km/h licznikowych, więc pomiar przyspieszenia do 100km/h licznikowych jest nieprawdziwy. W te 9 sek do 100km/h uwierzę jak np Zachar weźmie do testów impreze/XV i zmierzy racelogic'em tak jak robi to z każdym autem które testuje. OK, ale mi nie chodzi o aptekarskie wyliczenie co do miejsca po przecinku. Na filmikach z testami na jutubie widac przeciez licznik i mozna mniej wiecej zmierzyc sekundy. Zreszta nie sadze aby przejscie ze 100 do 110 zajmowalo ok. 3 sekundy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 To była oficjalna prezentacja czy zamknięta impreza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Prezentacja dla mediów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 2 godziny temu, peteres napisał: Zreszta nie sadze aby przejscie ze 100 do 110 zajmowalo ok. 3 sekundy... wpisz w YT subaru impreza 2017 acceleration. Są filmiki możesz sobie oszacować ile trwa rozpędzenie imprezy ze 100 do 110km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 22 Listopada 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 6 godzin temu, peteres napisał: Czy to znaczy, ze zmieniono soft na Europe Soft dla EU jest zwykle inny. Dotyczy to też sterowania skrzynią ( w USA "miękkie" przyspieszanie i zmiana przełożeń ma większe znaczenie, niż cyferki 0-100, a raczej 0-60 ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) 6 minutes ago, Dyrekcja said: Soft dla EU jest zwykle inny. Dotyczy to też sterowania skrzynią ( w USA "miękkie" przyspieszanie i zmiana przełożeń ma większe znaczenie, niż cyferki 0-100, a raczej 0-60 ). Pozdrowienia Dziękuję za potwierdzenie. Tak przypuszczałem, że coś na rzeczy musi być, bo różnice w przyspieszeniu widoczne. Na pewno zachęca to do przetestowania... 2 hours ago, Karas said: wpisz w YT subaru impreza 2017 acceleration. Są filmiki możesz sobie oszacować ile trwa rozpędzenie imprezy ze 100 do 110km/h Proszę bardzo (od 1:10) Wyraźnie widać, że od 100 do 110 zajmuje mniej niż 3 sekundy. Ale to wersja kanadyjska (chyba) Zgodnie z tym co pisze Dyrekcja, i widać na pierwszych filmikach, u nas może być tylko lepiej. Edytowane 22 Listopada 2017 przez peteres Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 22 Listopada 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Przyspieszenie od 80 - 120 zostało zmierzone na poziomie 8,1 s Zakładając przyspieszenie liniowe oznacza to na pokonanie każdych + 10 km/godz ok 2 s. Należy zauważyć, że - jak widać na nagraniu - rozpoczęcie przyspieszania odbywa się bez wcześniejszej redukcji przełożeń. To oznacza, że świadomy kierowca ( tu: używający łopatek i redukujący przełożenia przed wyprzedzaniem ) może jeszcze trochę z tych 8s "urwać". Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się