Skocz do zawartości

dziwne szarpanie w MY98


skrzypekQ4

Rekomendowane odpowiedzi

Taka uroda TD04.

Ale zdziwiona jestem, że latając na takim doładowaniu jeszcze żyje

 

mi akurat odpowiada taki przebieg momentu. na wiekszej turbinie slabiej byloby na dole.

ja caly czas nie latam na maxie, przelaczam na 1,6 kiedy potrzebuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nadzwyczajnego, szalu nie ma :)

 

-- 12 paź 2011, o 20:50 --

 

Ale zdziwiona jestem, że latając na takim doładowaniu jeszcze żyje

 

zapomnialem dodac, ze motor zostal troche odprezony. zalozone grubsze(2mm), stalowe uszczelki od EJ20K pod glowicami i nowe szpilki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zyje bo jest prawidlowo uzywana, znaczy sie zanim zaczne palowac to jest dobrze rozgrzana, a po skonczeniu palowania jest odpowiednio studzona. do tego down pipe z szerokim kolnierzem i caly wydech 3", wiec zadne spaliny jej nie dusza i nie blokuja wirnika. jak padnie to zalozy sie druga, moze wtedy cos innego :)

 

Morgiana, a tak na marginesie, to co teraz bedzie zamiast Niebieskiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli na tym 1,6 te 245KM to coś malizną śmierdzi :roll:

245 nie jest oszalamiajace, tylko, ze u Ciebie Krystyno byla remap, a u mnie jest tylko samo doladowanie.

 

 

No i dlatego jest malizna, zapłon jak był seryjny, tak jest.

Moim zdaniem te ładowanie 1,6 br to zwykły fake. TD04, TD04L ładują stabilnie do wartości 1,2 - 1,3 br. przy czym jeżdżone stale na 1,3 br długo nie wytrzymują. Jeżeli zaś autentycznie ładuje 1,6 br to nie ma bata jest ubogo i już. Mapa seryjna jest bogata ale żeby obsłużyła na bezpiecznym poziomie AFR, ilość powietrza przy 1,6 br. to jest niemożliwe.

 

Swoją drogą fantastyczny sposób podnoszenia parametrów pracy silnika, nadmuchać, nadmuchać i ...to wszystko :mrgreen:

 

zalozone grubsze(2mm), stalowe uszczelki od EJ20K pod glowicami i nowe szpilki.

 

 

W tym z kolei czuję "profesjonalną" robotę pewnej firmy z prawobrzeżnych rejonów Warszawa :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Naprawdę cud, że to auto jeszcze jeździ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, u mnie na TD04 dmuchającym 1,4 bara było ok 270KM, no ale ja miałam jakieś dziwne zmapowane niemapowalne ecu, także to trochę inna historia.

Niemniej jednak u Hogiego na 1,25 było ponad 260, a o ile wiem to remapu też nie miał... :roll:

Znaczy miał... gaz-tjuning do tego :P

 

PS. Naprawdę cud, że to auto jeszcze jeździ...

 

Jak widać w tym wątku - właśnie coś nie za bardzo jeździ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morgiana,

sam jeżdżę od 4 lat na TD04L, remap - mapa spokojna 1,1 br w Poznaniu, stage 3, coś ok. 250/360. Drobne modyfikacje towarzyszące - uwolniony wydech, IC STi NewAge. Jeździ fajnie.

 

Wiedza o granicy stabilnego ładowanie TD04L z trzech niezależnych źródeł (Piotr Kociałkowski, Jasio Kornecki, Adam.). Jakoś im ufam i nie mam zamiaru weryfikować :-)

 

Co do różnicy w ładowaniu 1,2 br a 1,6 br to jest ona G I G A N T Y C Z N A. Na tyle, że bez ruszenia map (zapłon, dawka paliwa) nie wyobrażam sobie aby mieszanka miała być szansę właściwie zbilansowana oraz aby wykorzystać (uzyskać realne efekty) tak bezmyślnie gigantyczne doładowanie.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Nie wiem, może mu stuka potężnie i cofa zapłon - stąd może być to szarpanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwedzkie, 8,8 litra w dyszlu, 270 KM

scania?

 

No i dlatego jest malizna, zapłon jak był seryjny, tak jest.

Moim zdaniem te ładowanie 1,6 br to zwykły fake. TD04, TD04L ładują stabilnie do wartości 1,2 - 1,3 br. przy czym jeżdżone stale na 1,3 br długo nie wytrzymują. Jeżeli zaś autentycznie ładuje 1,6 br to nie ma bata jest ubogo i już. Mapa seryjna jest bogata ale żeby obsłużyła na bezpiecznym poziomie AFR, ilość powietrza przy 1,6 br. to jest niemożliwe.

 

Swoją drogą fantastyczny sposób podnoszenia parametrów pracy silnika, nadmuchać, nadmuchać i ...to wszystko

 

no niestety, nie mapowalnego mam kompa i nic wiecej sie nie da zrobic bez APEXI od Morgiany ;)

uwierz mi, ze nie jest ubogo, AFR na poziomie 10,2(czyli rewelacja) no i do tego spalanie nie spada ponizej 18 l/100km, a standardem jest raczej w granicach 22-24l, czyli podlany jest. zeby kompa paliwa nie obcinal, zalozone jest FCD.

 

W tym z kolei czuję "profesjonalną" robotę pewnej firmy z prawobrzeżnych rejonów Warszawa

 

 

PS. Naprawdę cud, że to auto jeszcze jeździ...

 

 

nie korzystam z uslug tej firmy. mam swojego, zaufanego mechanika albo samemu robie przy aucie.

czy cud? mysle, ze optymalne wykorzystanie dostepnego potencjalu.

 

 

Niemniej jednak u Hogiego na 1,25 było ponad 260, a o ile wiem to remapu też nie miał...

Znaczy miał... gaz-tjuning do tego

 

wszystko zalezy na jakiej hamowni bylo to mierzone. na inercyjnej mogla wyjsc taka wartosc. jak pisalem juz wczesniej, moja padaczka lepiej jedzie od innego GTka zrobionego na 260/370

 

 

Jak widać w tym wątku - właśnie coś nie za bardzo jeździ

 

na niskim doladowaniu jezdzi, problem pojawia sie tylko na wysokim ale przyczyna sie juz chyba znalazla i dotyczy zaplonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety, nie mapowalnego mam kompa i nic wiecej sie nie da zrobic bez APEXI od Morgiany ;)

 

No to może najwyższa pora pójść po rozum do głowy...? Znaczy po hasła jednorazowe do przelewu :P

 

ale przyczyna sie juz chyba znalazla i dotyczy zaplonu.

 

Byle się nie znalazła i nie zakończyła tak jak moja "przyczyna" związana z zapłonem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi, ze nie jest ubogo,

 

To nie jest kwestia wiary ;-) Może ktoś bardziej kumaty wpadnie i wyliczy ile dla takiej "ogomnej" ilości powietrza trzeba by doprowadzić wachy (aby utrzymać AFR na poziomie 10,2) i wyjdzie, że wychodzimy poza zakres wydatku wtryskiwaczy i ...map :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Nie wiem, może mu stuka potężnie i cofa zapłon - stąd może być to szarpanie...

 

no nie stuka wlasnie, a zaplon kuleje chyba przez cewke i stad szarpanie. Grzesiek_67, jedze z takimi ustawieniami juz od ponad 6ciu miesiecy i do tej pory nie bylo zadnych anomalii, dopiero teraz zaczelo cos sie kaszanic. jak napisalem juz wczesniej, problem zostal juz chyba namierzony, zobaczymy co bedzie dalej? jak nadal bedzie problem, to trzeba bedzie obciac doladowanie i po problemie.

 

To sprawdzcie jeszcze, czy przypadkiem sa brzozy i mgla (tak wiem, taki troche z grubej rury zart)

 

eetam, fajny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wtryski seryjne 380cc to obstawiam, że po prostu leją.

 

One się po prostu nie zamykają. Nigdy. :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. skrzypekQ4, tylko proszę nie gniewaj się i nie traktuj powyższych opinii jako jakiś złośliwiec okrutny a osobisty :wink: . Nie. Tak jak pisze Morgiana, Pan zrobi ten remap ( w Pana przypadku takie APEXI FC jak znalazł), Pan da szansę Subarce :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może najwyższa pora pójść po rozum do głowy...? Znaczy po hasła jednorazowe do przelewu

 

chwila, chwila, teraz sa inne priorytety i musze sie najpierw z nimi uporac, jak cos zostanie kasy to bede Cie wtedy atakowal o APEXI :P

 

Byle się nie znalazła i nie zakończyła tak jak moja "przyczyna" związana z zapłonem...

 

a rozwiniesz cos wiecej na ten temat?

 

To nie jest kwestia wiary Może ktoś bardziej kumaty wpadnie i wyliczy ile dla takiej "ogomnej" ilości powietrza trzeba by doprowadzić wachy (aby utrzymać AFR na poziomie 10,2) i wyjdzie, że wychodzimy poza zakres wydatku wtryskiwaczy i ...map

 

ja jestem troche lajkonikiem w tej dziedzinie ale mysle, ze Jako, ktory to sprawdzal i mierzyl, ma w tej kwestii jakies pojecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, ja absolutnie sie nie gniewam i wdzieczny jestem za ta konstruktywna dyskusje. czlowiek sie cale zycie uczy i kazda porada czy uwaga jest dla mnie tymbardziej cenna. spoko looz i bez stresu :) co do APEXI to jestem naprawde chetny na to ustrojstwo tylko jak zwykle problem kasowy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...