Jump to content

Legacy I - kolejne pytania


qbutek
 Share

Recommended Posts

Kolejny temat dotyczący prac nad moim Legacy I.

 

Przypomnę 2.0 Touring Wagon 1994 r.

 

1. Czy ktoś posiada fotki spod maski obrazujące miejsca i sposób montażu wszystkich elementów tempomatu?

2. Jakie macie sugestie dotyczące amortyzatorów i sprężyn?

Amorki u mnie słabo trzymają. Słyszałem, że podchodzą z Legacy II, prawda to?

Chciałbym, żeby prowadziło się lepiej, ale też nie chciałbym jakoś wyjątkowo go obniżać - usztywniać się może.

3. Od czego i jak można zaadaptować stabilizator tylny do kombi i co zamiast standardowego przedniego?

Seryjnie z przodu jest grubszy niż w wersji Turbo, więc pewnie zostają jakieś tuningowe, co polecacie?

Z tyłu nie mam wcale, w wersjach Turbo i 2.2 był, więc może z Turbo bo był 16 mm.

Czy kształt stabilizatora między sedanem, a kombi się różni? Pytam, bo w Turbo sedanie był 18 mm.

4. Czy skrzynia i tylny dyfer z wersji Turbo podejdą P&P do mojego 2.0?

Turbo ma mniejsze przełożenie główne i dłuższą piątkę, co by mi pasowało na trasie.

To jest temat na razie do rozważań.

Link to comment
Share on other sites

2. Jakie macie sugestie dotyczące amortyzatorów i sprężyn?

Amorki u mnie słabo trzymają. Słyszałem, że podchodzą z Legacy II, prawda to?

Chciałbym, żeby prowadziło się lepiej, ale też nie chciałbym jakoś wyjątkowo go obniżać - usztywniać się może.

Zwykłe KYB jako zamiennik serii (nie wiem czy to te same co w Legacy II, ale w katalogu łatwo sprawdzić). Jak szukasz czegoś bardziej sportowego to KYB AGX z regulacją siły tłumienia, ale budżet tutaj musi być nieco większy. Seryjny sprężyny powinny być OK (chyba, że połamane są).

3. Od czego i jak można zaadaptować stabilizator tylny do kombi i co zamiast standardowego przedniego?

Seryjnie z przodu jest grubszy niż w wersji Turbo, więc pewnie zostają jakieś tuningowe, co polecacie?

np. whiteline, jest katalog on-line, można sobie dobrać ;)

Nie zapomnij o odpowiednim mocowaniu dostosowanym do grubości nowego stabilizatora.

Z tyłu nie mam wcale, w wersjach Turbo i 2.2 był, więc może z Turbo bo był 16 mm.

Czy kształt stabilizatora między sedanem, a kombi się różni? Pytam, bo w Turbo sedanie był 18 mm.

Tylne są takie same. Sprawdź tylko czy masz na wahaczach oczka do montażu łącznika stabilizatora, bo może się okazać, że ich brak...

4. Czy skrzynia i tylny dyfer z wersji Turbo podejdą P&P do mojego 2.0?

Turbo ma mniejsze przełożenie główne i dłuższą piątkę, co by mi pasowało na trasie.

Powinny pasować (u mnie podeszły ;) ), pytanie tylko na ile sensowne jest wydłużanie przełożeń. Pewnie będzie ciszej, ale czy mocniej obciążony silnik nie będzie palił więcej? Czy auto nie będzie bardziej zamulało? No i stracisz reduktor... o ile go masz.

Link to comment
Share on other sites

co do 2. Czy w wersji Turbo zawieszenie było twardsze? Czy mocowania wszystkich elementów są takie same?

Sprawdziłem i do Turbo są inne amortyzatory, stąd pytania.

 

Tylne są takie same. Sprawdź tylko czy masz na wahaczach oczka do montażu łącznika stabilizatora, bo może się okazać, że ich brak...

Ma ktoś może foto wahacza z widocznym takim mocowaniem jak i reszty mocowań stabilizatora?

Na whiteline na razie się nie zdecyduje ze względu na cenę.

Będę starał się zaadaptować z tył Turbo.

 

Powinny pasować (u mnie podeszły ), pytanie tylko na ile sensowne jest wydłużanie przełożeń. Pewnie będzie ciszej, ale czy mocniej obciążony silnik nie będzie palił więcej? Czy auto nie będzie bardziej zamulało? No i stracisz reduktor... o ile go masz.

Obecnie nie mam reduktora. Mam w drugiej skrzyni, ale reduktor o przełożeniu 1,2, to dla mnie jakoś tak mało i zastanawiam się nad jego sensem (co innego w 1.8 gdzie przełożenie jest 1,5).

Tak naprawdę to brakuje mi tylko dłuższej piątki, więc jeszcze porozmyślam co i jak.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
qbutek napisał(a):

4. Czy skrzynia i tylny dyfer z wersji Turbo podejdą P&P do mojego 2.0?

Turbo ma mniejsze przełożenie główne i dłuższą piątkę, co by mi pasowało na trasie.

 

Powinny pasować (u mnie podeszły ), pytanie tylko na ile sensowne jest wydłużanie przełożeń. Pewnie będzie ciszej, ale czy mocniej obciążony silnik nie będzie palił więcej? Czy auto nie będzie bardziej zamulało? No i stracisz reduktor... o ile go masz.

 

 

nie podejdą, bo mają inne sterowanie sprzęgła, w ssaku z tego roku sprzęgło jest chyba raczej pchane i na linkę, a w turbodziadzie jest ciągnięte i hydrauliczne, jak w GT czy WRXie, trzeba by było jeszcze zmieniać pedalierę, dołożyć pompę, przewód i wysprzęglnik, koło zamachowe, docisk, łożysko i tarczę, bo wszystko jest inne, a to już chyba się nie opłaci

 

-- 13 paź 2011, o 15:18 --

 

ewentualnie mógłbyś pomysleć o zestawie skrzynia-dyfer z Imprezy New Age (od 2001-) ssącej w wersji US, o przełożeniu 3,9 , jeżeli masz w swoim 4,11 , a podejrzewam, że tak, ale wtedy też kłania się zmiana sposobu wysprzęglania, ogólnie chyba gra nie warta świeczki, bo za tą kasę kupisz drugie auto....

Link to comment
Share on other sites

W sumie wszystko jeszcze aktualne.

 

Temat nr 1 dalej aktualny. Mam już nagrane elementy, ale chciałbym zobaczyć jak to jest podłączone. Mam manual, ale chciałem zobaczyć real foto;)

 

Temat nr 2

Nie wiem czy jeszcze aktualne, ale wiem że do mojego Legacy II gen 1997 podchodzą amorki z Legacy I z 1994 roku. Ten 1994 rok to warunek konieczny. Tak mi przynajmniej ASO powiedziało.

 

Jeżeli to się potwierdzi, to będę mógł myśleć o Bilstein`ach. Do Legacy I nie ma, a do II już są.

 

Czy w wersjach Turbo są takie same mocowania jak w 2.0?

W katalogach do Turbo są inne amory, czy były twardsze lub czym mogły się różnić?

 

Temat nr 3

Mocowanie powinno być do wahacza tylnego poprzecznego, tak?

Jeżeli tak, to nie mam.

Nie mam też miejsc na mocowanie do budy.

Po jednej stronie wprost do budy, a z drugiej powinna być dodatkowa półeczka?

 

Temat nr 4

Na razie zostaje zawieszony do czasu ogarnięcia zawieszenia.

Może cały napęd pójdzie w innym kierunku.

 

bo za tą kasę kupisz drugie auto....

Auto i tak jest już przeinwestowane teoretycznie, ale raczej to nie koniec inwestycji;)

 

-- Pt paź 14, 2011 7:14 am --

 

Temat nr 5

I jeszcze jedno.

Czy z przodu była w jakiejś wersji montowana rozpórka.

 

Tylną widziałem na forum w wersji home made.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...