Jump to content

REDUKTOR!!!!!!


Kacir
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów:)

 

:lol::lol:

Czy jest ktos w stanie wytłumaczyć co oznacza termin reduktor który czesto sie pojawia w subaru imprezie:) moje pytanie wynika z tego ze niektóży mówią o przełaczniku napedy na 1-2 osie lub o redukcji.

 

Pozdrawiam:)

Link to comment
Share on other sites

Mysle ze na to pytanie moze ci odpowiedziec tylko ten kto uzywa tego terminu w subaru imprezie, poza subaru impreza, termin reduktor ma wiele znaczen, i trudno je wymienic wszystkie, musisz powiedziec czym zajmowal sie ten kto uzywal tego terminu. Jestem nawet przekonany o tym ze nie ma znaczenia gdzie go uzywal, o ile tylko chodzilo mu o ten sam reduktor o ktorym mowil bedac w srodku. Pozdro !

Link to comment
Share on other sites

Reduktor skaraca przełożenia skrzyni, czyli redukuje je nieco. Wystepuje z tego co wiem tylko w kombiakach z manualną skrzynią bez turbo. Błędna interpretacja, ze służy do zapinania napędu 4x4 wynika z tego, ze po włączeniu reduktora zapal sioę kontrolka 4wd Lo.

Link to comment
Share on other sites

bu.... u mnie się nie zapala..... :cry:

Może masz spaloną żarówkę, ogólenie braki podświetlenia w starszych legacach to norma i trzeba żaróweczki powymieniać - w nocy ato robi się w środku zupełnie nie do poznania :)

Link to comment
Share on other sites

W subaru Legacy/Forester/Impreza napęd na 4 koła jest stały w we wszystkich modelach (za wyjątkiem Legacy i imprezy w egzotycznych wersjach z napędem na jedną oś). W wersjach z automatyczną skrzynią biegów jest możliwość rozłączenia napędu do celów serwisowych/diagnostycznych, ale nie nadaje się to do jazdy. Ale skoro impreza ma reduktor to znaczy, ze ma ręczną skrzynię, czyli napęd jest zawsze stały na obie osie.

Link to comment
Share on other sites

Redukcja to przypadkiem nie jest zmiana biegu z wyższego na niższy ? Np. z 1 na R ? :twisted:

 

P.S. aflinta, i te piękne slajdy jadąc za naszymi cudnymi kierowcami 20 km/h ładną prostą, długą NIEDZIURAWĄ! troszkę zaśnieżoną drogą, tak jak ja dzisiaj ? Zresztą w dzień jak temperatura jest np. +5 stopni, drogi mokre to kierowcy jadą, aż 40 km/h (chociaż w lecie nikt nie zwalnia przy deszczu poniżej 50-60km/h, a wtedy droga bywa bardziej śliska/zdradliwa). Ale mnie nie słuchajcie ja jestem tylko sfrustrowanym, niewyżytym małolatem w tanim autku, który ma dość zimy za każdym razem kiedy musi pojechać załatwić coś o określonej godzinie...

Link to comment
Share on other sites

Witek nie przejmuj sie, mnie ostatnio szuwarek też więcej frustracji dostarcza niż radości, bo ja mogę jechać szybciej, gorzej, że inni nie, i to ja muszę się dostosować do nich, ale są takie godziny, są takie drogi, że ludzi na nich nie uświadczysz - a wtedy radość jest wielka :)

Link to comment
Share on other sites

Nie mialem jeszcze przyjemnosci przejechac obok samochodow, ktore by nie mogly gdzies wyjechac... raz jedno CC na Mogilskim zakrecil baka jadac za mna... ale to kierownik byl jakis lewy bo przy nadsterownosci poglebil skret zamaiast kontrowac...

Link to comment
Share on other sites

aflinta, wiem, dlatego mam mieszane odczucia. W zalezności od godzin, albo się cieszę, albo złoszczę.

 

Nie mialem jeszcze przyjemnosci przejechac obok samochodow, ktore by nie mogly gdzies wyjechac...

Ja miałem dzisiaj wątpliwą przyjemność bycia takim autem. Wjechałem slajdem w zaspę i przód zawisł... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

to ja przy okazji mam takie pytanie - jak ma sie "mechaniczny" reduktor stosowany przy MT (ktory nota bene wystepuje tylko w wersji kombi) do "Hold AT" w automatycznej skrzyni biegow? (funkcja dostepna rowniez w sedanach). Czy dzialanie tej funkcji jest analogiczne do MT czy powoduje jedynie ograniczenie predkosci obrotowej silnika i co za tym idzie buksowania kol?

Pozdraffka

Pumex

Link to comment
Share on other sites

to ja przy okazji mam takie pytanie - jak ma sie "mechaniczny" reduktor stosowany przy MT (ktory nota bene wystepuje tylko w wersji kombi) do "Hold AT" w automatycznej skrzyni biegow? (funkcja dostepna rowniez w sedanach). Czy dzialanie tej funkcji jest analogiczne do MT czy powoduje jedynie ograniczenie predkosci obrotowej silnika i co za tym idzie buksowania kol?

Pozdraffka

Pumex

Z tego co wyczytałem w maniułalu do Forysia, to ten "AT Hold" to tylko "zimowy" tryb pracy AT (na bardzo śliskie nawierzchnie). Działa to tak że rusza z dwójki, a potem przerzuca na czwórkę (i tylko tymi dwoma biegami się posługuje).

Nie wiem skąd się w nazwie wzięło to "hold" (japońskie nazewnictwo angielskie dziwnymi skojarzeniami się cechuje... ;) - faktem jest, że po wduszeniu tego dynksa obok wajchy od automatu, na tablicy zaświeca się kontrolka z gwiazdką śniegu i słowem "HOLD" obok niej. (Cokolwiek miałoby to znaczyć...)

 

pzdr,

M.

Link to comment
Share on other sites

Tak Kuba - to jest jasne - chodzilo tylko jak w AT dziala "Hold AT" - i czy jest to elektroniczny odpowiednik "wajchy" z MT.

Pozdraffka

Szymon

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Sorki za odkopanie, ale chyba lepiej się tutaj zapytać niż tworzyć nowe wątki.

Zacząłem się "bawić" reduktorem w forku SG i miałem taką sytuację. Podczas jazdy ok 20km/h na 2 biegu wcisnąłem sprzęgło i zaciągnąłem reduktor, w tym momencie silnik zawył lekko (jak po zwykłej redukcji biegu), sprzęgło odbiło mi tylko do połowy i żadnego biegu nie mogłem wrzucić.Dopiero po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika sytuacja wróciła do normy tzn. sprzęgło zaczęło działać. Czy reduktor mogę załączyć tylko podczas postoju czy w czasie jazdy też?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał:

Można podczas jazdy,  max 60-80 km/h.

A to że "straciłeś " biegi, sądzę iż za słabo do góry dałeś dźwignie.

 

Dokładnie, reduktor ma trzy a nie dwa położenia. Lo, Hi i... neutral, gdzieś pomiędzy  ;) 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Można podczas jazdy,  max 60-80 km/h.

 

Czy to jest pewna informacja, że istnieje takie ograniczenie? Zawsze słyszałem, że można go używać w całym zakresie prędkości (oczywiście mając na uwadze maksymalne obroty po zredukowaniu, ale te na piątce są sporo powyżej setki, w poliftowym Forku SG chyba coś koło 150km/h).

 

Inna sprawa, że to jest teoretyczna możliwość, a powyżej tych 60-80 reduktor i tak nie bardzo ma zastosowanie, bo używanie go do wyprzedzania zapewne nie przyczynia się do jego trwałości. :) 

Edited by bvb
litrówka
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, chojny napisał:

 

Dokładnie, reduktor ma trzy a nie dwa położenia. Lo, Hi i... neutral, gdzieś pomiędzy  ;) 

Zazwyczaj na myjni mi ustawiają na neutral ;)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Jest to pewna informacja.

Sam wrzucałem reduktor na piątce gdy ciągałem kemping i robiło sie pod górkę.

 

Nie wiem, czy nie przeczytałeś mnie opacznie, bo widzę niespójność między tymi dwoma zdaniami.

 

W każdym razie nie widzę powodu, dla którego nie mógłbym używać (akurat tego) reduktora przy wyższych prędkościach. Instrukcja też tego nie zabrania, podaje za to dopuszczalne prędkości na zredukowanej piątce: 140 km/h w 2.0 NA i całe 188 w 2.5 NA. Trochę dziwne byłoby zwalnianie ze 188 do 80 w celu przełożenia wajchy :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...