Skocz do zawartości

Gdzie podłączyć wskaźnik doładowania Auto Gauge?


Piaskos

Rekomendowane odpowiedzi

Pocztałem na forum że wskaźnik ten podłącza się do kolektora ssacego. Podpiąłem go do jednego z dzyndzli w centralnej części kolektora i wskazówka zamiast wychylać się w prawo do doładowania, wychyla się w lewo pokazując podciśnienie :P

 

Jak to podłaczyć ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wskazówka zamiast wychylać się w prawo do doładowania, wychyla się w lewo pokazując podciśnienie

 

Ale kiedy tak wychyla się Ci się w lewo, jak depniesz w trakcie jazdy, kiedy ?

 

Ten AG masz z modułem elektronicznym (seria SM) czy zwykły miechaniczne, gdzie przewód podciśnienia (i nad- też :-) ) jest połączony bezpośrednio pod wskażnik ? Gauge nowy, czy używany ?

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś dorwałem uzywke i chciałem zobaczyć po prostu jak ma się moja turbina :)

 

Zwykły mechaniczny , jak odpale to jest na 0 wskazówka, jak depne to dochodzi do konca skali podciśnienia (nie wiem w jakich jednostkach to jest ale do 1 idzie) Przewód podłaczony bezpośrednio do wskaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły mechaniczny , jak odpale to jest na 0 wskazówka, jak depne to dochodzi do konca skali podciśnienia (nie wiem w jakich jednostkach to jest ale do 1 idzie) Przewód podłaczony bezpośrednio do wskaźnika.

 

Jak odpalisz, i dasz się silnikowi nagrzać, to na idle i auto stoi powinieneś mieć w granicach - 0,62; -0,70 . Jak ciśniesz pod obciążeniem (znaczy się jedziesz a nie stoisz) to podciśnienia najpierw dojdzie do "0" a następnie zacznie pokazywać wartości doładowania. Moim zdaniem wskażnik jest już słabiutki, czytaj nie działa.

 

Z czystej ciekawości, jak podłączyłeś pod kolektor ssący, miałeś jakiś wolny krócieć, czy przez rozdzielacz ?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pokazuje na postoju,silnik musi być pod "obciążeniem" czyli auto musi jechać,pozdro.

 

i

 

jak odpale to jest na 0 wskazówka, jak depne to dochodzi do konca skali podciśnienia

 

No właśnie. Jak depniesz na postoju to nie pokaże doładowania, natomiast z całą pewnością nie powinno pogębiać podciśnienia (w stosunku do podciśnienia na idle). Jak depniesz na postoju podciśnienie powinno maleć i dążyć do "0", oczywiście doładowania nie pokaże.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Czołem Pany, pozwole sobie upnąć temat... bo jest na temat :)

mam zagwozdke z miejscem podłączenia wężyka- mam 2 opcje, klasyczna na kolektorze ORAZ prosto z turbiny, bo mam wastegate typu ciśnieniowego. Wystarczy że dam trójnik na przewodzie

 

Pytanie skąd bedzie lepszy pomiar? Chyba bez rożnicy bo w całym układzie cisnienie powinno byc jednakowe. jedynie wydaje mi sie że na turbie będzie szybciej rosnął boost i moze przekłamywać na wskazaniu vaccum

 

turbina-lublin-turbosprezarka-silnik-4ct

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś się wpiąć między przepustnica a kolektorem. Inaczej nie będziesz miał wskazu podciśnienia.

Czyli jak sam napisałeś w kolektor.

Jakby się temu wszystkiemu dokładnie przyjrzeć, to im dalej od turbo tym cisnienie będzie mniejsze ale nie na tyle żebyś dał radę to odczytać analogowym wskaźnikiem. Będą to wartości rzędu mili barów. Także naprawdę obojętne gdzie go wepniesz, wskaz będzie taki sam. Tylko że tak wyżej napisałem, gdzieś między przepustnica a kolektorem podłącz manometr.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...