Jump to content

Biały dym z wydechu


dlugi111
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich na forum.

Wczoraj odebrałem samochód przebieg 110 tyś km po montażu instalacji LPG (BRC sequent 24.11) po wyjeździe z serwisu pojechałem na testy. Przejechałem 50 km drogi samochód zaczął kopcić białym dymem i czuć było z wydechu benzynę. Płyn chłodnicy jest czysty korek wlewu oleju też czysty bez żadnej mazi stan oleju prawidłowy także wykluczam uszczelkę. Pali bez żadnego problemu.Autem nie da się jeździć bo jest słabe. Proszę o pomoc co to może być przyczyną bo prawdopodobnie ta firma która montowała to partacze, Jutro zawożę samochód do nich więc znając życie będą mi wciskać ciemnotę że to nie ich wina. Zastanawiam się nad rzeczoznawcą Bardzo proszę o pomoc jaka może być przyczyna

Link to comment
Share on other sites

w Nowym Sączu masz bardzo dobry warsztat na Rejtana :) ale niestety nie zajmują się LPG.

 

skoro autem nie da się jechać, to pewnie magicy od LPG dali ciała. może mieszanka gazowa jest niewłaściwa.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich na forum.

Wczoraj odebrałem samochód przebieg 110 tyś km po montażu instalacji LPG (BRC sequent 24.11) po wyjeździe z serwisu pojechałem na testy. Przejechałem 50 km drogi samochód zaczął kopcić białym dymem i czuć było z wydechu benzynę. Płyn chłodnicy jest czysty korek wlewu oleju też czysty bez żadnej mazi stan oleju prawidłowy także wykluczam uszczelkę. Pali bez żadnego problemu.Autem nie da się jeździć bo jest słabe. Proszę o pomoc co to może być przyczyną bo prawdopodobnie ta firma która montowała to partacze, Jutro zawożę samochód do nich więc znając życie będą mi wciskać ciemnotę że to nie ich wina. Zastanawiam się nad rzeczoznawcą Bardzo proszę o pomoc jaka może być przyczyna

 

 

Udało się naprawić

Ci co zakładali instalację zawalili bo puścili kabel od wtryskiwaczy blisko nagrzewnicy i topiło kable i robiło zwarcie.

przeprosili i dali karnet na cały bak LPG

 

-- Pn wrz 19, 2011 9:01 pm --

 

dlugi111,

 

zrób (w miarę dokładne) zdjęcie komory silnika i jak da radę miejsce podłączenia reduktora do układu chłodzenia.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

 

Grzegorz bardzo dziękuję za pomoc, udało się doprowadzić samochód do jazdy

Link to comment
Share on other sites

dlugi111,

kochany, przecież ja nic nie pomogłem, dopiero chciałem :wink:

 

Ale jak jest git, to fajnie, bardzo się cieszę 8)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Ale zrób fotkę jednak i zamieść. Zobaczymy i może coś jeszcze podpowiemy.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/835/img2829d.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/97/img2823ux.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/844/img2824np.jpg/

Link to comment
Share on other sites

dlugi111,

no tak z fotek nie wiele widać, w sumie czego oczekiwałem ? ;-)

 

Dobrze, że są dwie oddzielne listwy. Trochę za dużo kabelkologii, to można naprawdę estetyczniej a co ważniejsze praktyczniej poprowadzić.

 

Pytania :

- temperatura silnika w normie (wskaźnik jak stał w okolicach środka skali tak stoi) ?

- po montażu układ chłodzenia został odpowietrzony a ubytki płynu chłodniczego uzupełnione ?

- jakie pierwsze spalania na 100km odnotowujesz i przy jakiej jeździe ?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

dlugi111,

no tak z fotek nie wiele widać, w sumie czego oczekiwałem ? ;-)

 

Dobrze, że są dwie oddzielne listwy. Trochę za dużo kabelkologii,

 

 

szkoda że komputer wsadzili w komorze silnika a nie w kabinie i szkoda że nie wadzili czterech osobnych wtryskiwaczy oboki bezynowych zamiast listew...

Link to comment
Share on other sites

xt6,

szkoda że komputer wsadzili w komorze silnika

 

- żaden to występek :mrgreen: Sam mam w komorze silnika od 6 lat i nie widzę w tym wypadku żadnego problemu. Nigdy jako nie sugerował przeniesienia komputera z komory. Nie przesadzajmy.

 

szkoda że nie wadzili czterech osobnych wtryskiwaczy oboki bezynowych zamiast listew...

 

owszem, regułą dobrego montażu jest umieszczenie listew bądź pojedynczych wtryskiwaczy, jak najbliżej końcowych elementów kolektora dolotowego, jak najbliżej seryjnych listw z wtryskami noPb. Jak już jesteś taki staranny to zapomniałeś o najważniejszym, kącie wkręcenia się z instalacją LPG w kolektor, nie może być "pod włos", najlepiej z "z włosem". Nie ważne. U dlugi111ego nie ma dramatu, to czy ma oddzielne wtryski, czy też podwójne na listwie, są relatywnie niedaleko od optymalnych punktów. Ważne, że nie ma jednej zespolonej listwy z czterema wtryskami leżącej na środku silnika z czterema gigantycznie długimi przewodami... :roll:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

gdzie sa seryjne kompy ? w kabinie czy na zewnatrz ?

te listwy nawet dwie z wtryskami to i tak są minimum 20 centów od konca dolotów i to juz nie jest takzwane relatywnie niedaleko :?

ja bym wolał mieć je obok bezynowych

miałem tak zrobione i nie miałem problemów ani z check engin , ani z falowaniem , przejscie na gaz czy na bezyne było nie do zauwazenia , a reakcja na gaz natychmiastowa innej instalki juz sobie nie dam nigdy wsadzić :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

gdzie sa seryjne kompy ? w kabinie czy na zewnatrz ?

 

Dobra, trza ustalić nieco nieścisłości ;-) O jakim komputerze mówimy ? Jeżeli o ECU to ja go w komorze silnika nie widzę; moim zdaniem spoczywa sobie spokojnie pod nogami pasażera-kolegi kierowcy po prawej ;-)

Jeżeli zaś o komputerze sterującym LPG to moim zdaniem wisi on sobie spokojnie na kielichu. I bardzo dobrze ;-)

 

te listwy nawet dwie z wtryskami to i tak są minimum 20 centów od konca dolotów i to juz nie jest takzwane relatywnie niedaleko :?

 

Jeszcze raz - nie przesadzaj, to wolnyssak i tragedii nie ma. U mnie w S-turbo, po remapie Stage3 są również listwy, są w odległości ok. 10cm od wwierceń w kolektorze i również nie odnotowuję żadnych problemów, a zapewniam Cię, że mocowo i momentowo jest trochę więcej do ogarnięcia niż u Ciebie :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tego BRC sequent 24 w 2,5XT i pytanie czy ta instalka da radę w zaturbionym motorze?

Tzn czy jak ją ogarnie ktoś z pojęciem to będzie bezproblemowo działać czy znów się pojawią jakieś Checki?

Bo jak już Grzesiek wcześniej zauważył jestem przeczulony i raczej wywalę ten gaz niż znów będę zmuszony do jakiś remontów silnika.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tego BRC sequent 24 w 2,5XT i pytanie czy ta instalka da radę w zaturbionym motorze?

Wydaje mi się, że co najmniej reduktor w tym zestawie (jeśli to kompletny zestaw BRC) jest słabym ogniwem - zgodnie z opisem reduktora obsługuje auta do 140kW, 2.5T ma tych kW trochę więcej.

Zadzwoń do jako to będziesz wiedział co ewentualnie grozi twojej subarynce.

Ja jeżdżę na zestawie by jako: reduktor i komputer bigas, wtryski hana 2000. Jeździ to baardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam reduktor taki prostokątny wg kwitu homologacji to jakieś E13*67R01*0254, ale wyglada na zdjeciu jak Genius Max TH20. Czyżby klienci z Energy Gaz nie wiedzieli co wsadzić do takiego auta!!!. :evil:

Jak odbiore auto to muszę doczytać na parowniku co to jest.

Ale jak nie wyrabia to co będzie?

Za ubogo i bedzie palił zawory, przełączał sie na benzynę???

Jeżdząc do padu uszczelki na gazie nie czułem żeby było słabiej, Forek dawał radę jak na noPb i spalanie na poziomie 13l przy kapeluszniczej jeździe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...