LukaszK84 Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Witam wszystkich Jest to mój pierwszy post na forum, przymierzam się do zakupu forestera pierwszej generacji z wolnossącym sinikiem 2.0. Na co szczególnie zwrócić uwagę podczas zakupu auta 4x4? Do tej pory miałem jedynie doświadczenia z autami napędzanymi na jedną ośkę, ale ponieważ w planach jest budowa domu poza miastem oraz utrudniony dojazd zimą zapadła decyzja o zakupie forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Witaj, wpadnij tu: viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread na chwilkę przy zakupie auta mającego 14 czy trochę mniej lat jest bardzo wiele punktów na które wypada zwrócić uwagę, najlepiej jednak dać sprawdzić auto przed zakupem fachowcom, ASO lub zaprzyjaźniony warsztat, albo kupować z kimś, kto zna markę i jej słabe czy może słabsze strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Witaj, wpadnij tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread na chwilkę przy zakupie auta mającego 14 czy trochę mniej lat jest bardzo wiele punktów na które wypada zwrócić uwagę, najlepiej jednak dać sprawdzić auto przed zakupem fachowcom, ASO lub zaprzyjaźniony warsztat, albo kupować z kimś, kto zna markę i jej słabe czy może słabsze strony To raz. A dwa to poszukaj dobrze, takich tematów było kilka ostatnio... wszystko już właściwie zostało powiedziane :wink: Powodzenia w zakupie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszK84 Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Dzięki za link. Ciągle staram się szukać nowych rzeczy odnośne forka, co i jak. W mojej okolicy niestety brak możliwości zakupu, przeglądając aukcje zauważyłem,że dużo ogłoszeń jest z jeleniej góry np. http://otomoto.pl/subaru-forester-2-0-gx-awd-my99-hubertus-C20516773.html http://otomoto.pl/subaru-forester-2-0-gx-klima-awd-hubertus-C20533012.html Czyżby ktoś z tamtych okolic specjalizował się w subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subru Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 przeglądając aukcje zauważyłem, że dużo ogłoszeń jest z jeleniej góry Czyżby ktoś z tamtych okolic specjalizował się w subaru? to też było, użyj szukajki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PETRUS Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 W minionym tygodniu kupiłem takiego forka. Moja znajomość marki jest nikła, jednak może w czymś Ci pomogę. Sprawdzałem jak każde inne auto. Dodatkowo starałem się zwrócić uwagę na: 1. Sztywność karoserii. W moim buda i wewnętrzne plastiki nie trzeszczą, gdy wjedzie się jednym kołem na wyższe/niższe miejsce. Podobnie na nierównej drodze; 2. Wg mnie rdza pojawia się najpierw na tylnych nadkolach i błotnikach; 3. Gdy silnik pracuje wewnątrz jest cisza i brak jakichkolwiek drgań również na kierownicy. Drga delikatnie lewarek. Silnik nie szarpie; 4. Od spodu mosty powinny być suche, bez jakichkolwiek wycieków. Powodzenia w zakupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszK84 Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 to też było, użyj szukajki. Już czytałem, ale opinii tyle ilu ludzi W minionym tygodniu kupiłem takiego forka. Moja znajomość marki jest nikła, jednak może w czymś Ci pomogę. Sprawdzałem jak każde inne auto. Dodatkowo starałem się zwrócić uwagę na:1. Sztywność karoserii. W moim buda i wewnętrzne plastiki nie trzeszczą, gdy wjedzie się jednym kołem na wyższe/niższe miejsce. Podobnie na nierównej drodze; 2. Wg mnie rdza pojawia się najpierw na tylnych nadkolach i błotnikach; 3. Gdy silnik pracuje wewnątrz jest cisza i brak jakichkolwiek drgań również na kierownicy. Drga delikatnie lewarek. Silnik nie szarpie; 4. Od spodu mosty powinny być suche, bez jakichkolwiek wycieków. Powodzenia w zakupie. Dzięki za cenne wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Od siebie mogę dodać, że po przejechaniu ok 15-20km można zobaczyć czy wiskoza jest w porządku. U mnie jest już lekko zużyta - gdy się nagrzeje zbyt mocno, spina napędy i przy bardzo wolnej jeździe na skręconych kołach (parkowanie) czuć opory, przeskakiwanie kół. Dodatkowo u mnie po jakichś 2 tygodniach od zakupu objawił się zużyty wysprzęglik, który przy jeździe korku nie wracał - pedał zostawał w podłodze i trzeba było go sobie stopą podnosić. Poza tym sprzęgło działało normalnie. Po ochłodzeniu (wyjechaniu na prostą z korka) objaw ustępował. Wysprzęglik już wymieniony i wsio gra. Oba powyższe objawy mogą zostać nie zauważone przy jeździe próbnej, baa, nawet obecny właściciel może nie być ich świadomy bo tylko w pewnych okolicznościach wychodzą na jaw. Z innych rzeczy które mnie niepokoiły - po nocy forek potrafił szarpać przy ruszaniu (bardzo) - chodziło o sprzęgło. Ponoć subaru tak miewają - trzeba się nauczyć jeździć. Pomaga lekkie przypalenie sprzęgła lub więcej gazu. U mnie jak już tak bywa to przez ok 1 km (kilka startów z zera). Czasem, żeby nie mieć tego objawu rano "rozgrzewam" tarczę zanim ruszę. CO ciekawe, nie zdarzyło mi się to chyba wcale jak byłem ostatnio w górach i w Pradze. Gdy wróciłem do domu, po pierwszej nocy forek rano poszarpał trochę - zapomniałem o tym małym rytuale porannego ruszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się