Jump to content

Problem z dyfrem


adrjab
 Share

Recommended Posts

Poltora roku temu mialem przykre zdarzenie. Zima wpadlem w poslizg i uderzylem lewa strona w kraweznik. Zgiolem tylna felge. Auto oddalem do serwisu na przeglad i stwierdzili ze wszystko ok. Po jakims czasie zaczelo cos buczec. Wiec niedawno wymienilym tylna piaste mam zamiar jeszcze na dniach wymienic przednia. Jednak po wymianie tylnego lozyska nadal slychac buczenie z tylu. Dzisiaj wiec wymienilem olej w tylnym dyferencjale. Po wykreceniu sruby spustowej na magnesie byly takie drobinki metalu jak maselko, w oleju zreszta tez troche tego metalicznego maselka bylo. Czy to normalne? Dodam ze olej byl ciemny. Mozliwe ze przy uderzeniu uszkodzilem dyfer? Po wymianie oleju nadal slychac buczenie, mam tylko nadzieje ze jak zmienie przednia piaste wszystko ucichnie. Podejrzewam ze naprawa dyfra wiaze sie z ogromnymi wydatkami. No i jescze jedno. Probowalem znalezc numer jakis na dyfrze ale oprocz gwiazki kolo sruby spustowej zadnego numeru nie ma. Jak mam sie dowiedziec jaki to dyfer? Pytam bo chce poszukac uzywek. Moze numer nadwozia cos pomoze? VIN JFL BLQKL5 4G003121.

Pomozcie.

Link to comment
Share on other sites

Sorki spisywalem z podszybia :oops: ciemnobylo :P

A teraz z dowodu JF1BL9KL54G003121

 

-- 16 wrz 2011, o 20:55 --

 

I co nikt nie pomoze? Jak mam sie dowiedziec jaki jest numer seryjny dyfra? Oj koledzymalopomocni jestescie :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Mówisz i masz. :)

 

W dupie z VINami i tabelkami.

 

Wymontuj dyfer, zdejmij tylny dekiel, na kole masz ilość zębów na kole i wałku, podziel większą przez mniejszą, i Ci wyjdzie przełożenie dyfra.

 

Możesz mieć 3.9 lub 4.11, w skrajnych wypadkach 3.54 - ale tylko przy 6MT w STI i w automatikach, dlatego pasują Ci dyfry od wielu typów Subaru, nie tylko od Legacy, uważaj tylko na przełożenie, bo jak nie trafisz,

rozerwiesz skrzynię, i tyle.

 

I nie panikuj, dyfer do Subaru jest jednym z tańszych używanych podzespołów, w PL kupisz używkę za 100-500pln, polecam oczywiście nówke z ASO, jeżeli Cię na nią stać..... :)

 

Jakby powyższy opis był jednak niezrozumiały, pisz do mnie na PW, wytłumaczę jeszcze prościej... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Juz wiem ze mam 4.111. Pytanie tylko czy kazdy dyfer o takim przelozeniu bedzie pasowal? No i czy to VDC ma znaczenie przy dyfrze bo ja mam ten system ( wydaje mi sie ze jednak ma). Czy jak znajde uzywke od 2.0 to podejdzie? NO i jezeli juz bede szukal w Polsce to gdzie? Allegro czy macie jakies zrodla? Dzieki za pomoc. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sam typ skrzyni która zaczyna się na TY75 (5MT) lub TY85(6MT) nic nie da,

bo na wyjściu ze skrzyni może być zmiana przełożenia, 1:1,1 , tak że np. skrzynia z Forestera Turbo z przełożeniem 4,44 jest montowana w komplecie z dyfrem 4,11, a mosty 4,44 sa tak rzadkie w przyrodzie, jak przysłowiowy mózg u blondynki :)

Link to comment
Share on other sites

Wedlug tego mam 4.111

http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... nsmission/

No i ponoc tylko takie byly montowane do 4EAT.

 

-- 21 wrz 2011, o 17:33 --

 

Ha.Bylem dzisiaj w serwisie zeby sprawdzic co dokladnie wyje.Tak zeby miec pewnosc. A tu niespodzianka :shock: :shock: :shock: Przednie lozysko do wymiany (juz mam oryginal), tylne prawe juz umarlo calkowicie i dlatego wyje (zamowione) no i dyfer delikatnie buczy ale mowia z to minimalnie. Tak wiec jestem zadowolony ze nie musze dyfra wymienniac.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...