Matiz Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Witam naprawialem ostatnio lampke wnetrza (ktoś zostawił niedomkniete drzwi i plastik sie stopil :shock: zanim kupilem auto) i przy okazji postanowilem ruszyc pomalu z szyberdachem. Pierwsze co to musze ustalic czy szyber jest fabryczny czy dorabiany (aby kupic drugi identico ,lub kombinowac co dalej) Usterka szybra objawia sie tym iż dziala tylko jedna strona. Z drugiej zawias sie wcale nie podnosi, a zatrzask uporczywie ucieka do pozycji otwartej (na focie podparty drewienkiem ) Nastepne pytania: 1 czy szyber jest jakos mocno uszczelniany (silikony itp.) czy po prostu ma drenaż? Chodzi mi czy jak go rusze czy bedzie dużo zachodu z ponownym montazem. 2 Czy da sie go wyciagnac w pozycji zamknietej? (tej strony niedzialajacej nie da sie otworzyć nawet reka) 3 Jaka moze byc przyczyna? wszystko wskazuje na zerwane ciegno. Niestety nie ruszam tego bez odpowiedzi na pyt 1 i 2 :? foty: http://imageshack.us/g/8/szybr.jpg/ Będe wdzieczny za pomoc :wink: Matiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Na Twoim zdjęciu wygląda na to, że silnik szyberdachu jest z przodu. Oryginalne szyberdachy w Subaru mają silnik z tyłu, więc jest 100% nieoryginalny. Jakaś dokładka, jestem pewien. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Matiz, a Ty dalej walczysz z tym szyberdachem? Wysłałem Ci chyba rysunek tech. oryginalnego szybra?,pozdro.Jeśli nie to się upomnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Tak, mam go zakopany Faktycznie silnik na rysunkach jest z tyłu, czyli jestem w ciemnej.... lucza, Nie chciałem tego ruszać, bo rozbiore i zostane z dziurą w dachu? Dodatkowo wizja odpinania klipsów z tych plastików.... :x powiedzcie mi czy jak sciagne to bezproblemowo załoze go z powrotem. (głownie chodzi mi czy jest jakos uszczelniany jakims kitem, czy silikonem) Rozbieranie "dla sztuki" mija sie z celem w tym przypadku :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B J Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 A ja tak trochę z innej beczki. (Sory Matiz za offtop) Mam tez mały problem z szyberem (i wygląda na to że również jest nie oryginalny). Zastanawiałem się czy operacja pozbycia się szybera będzie trudna - oczywiście zaspawanie otworu nie wchodzi w rachubę. Myślałem tu o wymianie poszycia dachu! Czy ktoś już może wymieniał poszycie dachu w Imprezie? Czy jest to wykonalne/opłacalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Wymiana dokładanego szyberdachu jest dość skomplikowana, aczkolwiek jak wszystko - wykonalna. Dach czy jego rama na ogół jest wklejona-uszczelniona jakimś silikonem, klejem, czy innym małpim gównem , więc wyjęcie ramy nie jest proste. Najrozsądniej byłoby zabierać się za to mając zapewnione ori części do szyberdachu, drugi taki sam lub inny o takich samych wymiarach, lub większy. producentów szyberdachów nie ma za dużo, a na szybie musi być jakaś cecha producenta czy numer, coś co pozwoli zidentyfikować producenta. Jest szansa na znalezienie w necie kogoś, kto te dachy produkuje, montuje czy serwisuje... Druga sprawa - wymiana poszycia dachu z takiego z na taki bez szyberdachu... Kolejność w sedanie: Wycięcie przedniej i tylnej szyby Odwiercenie zgrzewów poszycia dachu Przyspawanie czy przygrzanie drugiego poszycia Lakierowanie poszycia Wklejenie szyb Zamontowanie innej podsufitki, bez wycięcia W kombi dojdzie jeszcze ewentualnie papranina z relingami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Nie byłbym zadowolony z kupna czegos takiego (tj ze przespawywanym dachem) Znajomemu spadł snieg na corolle i muisał cos takiego zrobic :shock: U mnie wszystko opiera sie o to ,że chyba 2 lub 4 zaje***e śrubki są od góry. A że szyba ani drgnie to nie ma jak dojsć gdyby nie to, to sciagnął bym sam mechanizm cięgien :? aśwkuhfiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Nie byłbym zadowolony z kupna czegos takiego (tj ze przespawywanym dachem) Znajomemu spadł snieg na corolle i muisał cos takiego zrobic :shock: Jak musisz coś takiego zrobić, a zrobisz dobrze, z dokumentacją foto, żeby później móc udowodnić, że auto nie jest np. po dachu...i dobrze wszystko zakonserwujesz, nie powinno być dla normalnego człowieka problemem, a tzw. gównogrzeb przychrzani się i tak do wszystkiego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Matiz, Spróbuj określić nazwę firmy (zobacz na szybie,ramie,uszczelce) a potem poszukamy schematu w necie. Może jak uda ci się określić firmę to zadzwoń i popytaj tutaj http://www.szyberdachy.waw.pl/szyberdachy.html ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 dzieki za link lucza Szkoda ze tak daleko Jutro poszukam jakis oznaczeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się