Jump to content

Subaru Boxer Diesel z CVT


Tiger
 Share

Recommended Posts

Interia.pl donosi, że już tuż tuż:

 

http://motoryzacja.interia.pl/raport/fr ... -w,1694803

 

W samochodzie znajdziemy oczywiście typowy dla Subaru napęd wszystkich kół Symmetrical-AWD. Natomiast źródłem mocy będzie mógł być jeden z dwóch silników benzynowych (1.4 114 KM, 2.0 150 KM) lub dwulitrowy diesel o mocy 147 KM. Najsłabszy silnik dostępny jest wyłącznie z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów. Mocniejsze jednostki współpracują standardowo z przekładniami sześciostopniowymi, a w opcji dostępny jest automat CVT.

 

Proszę o potwierdzenie czy to prawda?

Link to comment
Share on other sites

Jak oni mogą nazywać się dziennikarzami?

Niestety, a wystarczy wejść na stronę Subaru Global i wszystko jest napisane. Silnik nie 1.4 lecz 1.6 [2], CVT nie we wszystkich modelach lecz tylko w benzynowych [1] i...niestety, Subaru wprowadza system Start/Stop [1,2].

 

Źródła:

[1] http://www.subaru-global.com/about/motorshow/ms/2011frankfurt/xv/index.html

[2] http://www.fhi.co.jp/english/contents/pdf_en_73751.pdf

Link to comment
Share on other sites

Zwykły gryzipiórek pisze co wymyśli.

 

nie gryzipiórek tylko klawiszoklep :P

niestety - jest tak dużo wszelkiego rodzaju serwisów informacyjnych, że ilość ludzi koniecznych do ich obsługi jest tak duża, że po prostu.. skąd mają ich brać? :wink: z łapanki :twisted:

 

a wracając do tematu - start/stop to w ogóle jakaś masakra jest.. znając życie nie będzie można z tego zrezygnować :roll:

Link to comment
Share on other sites

i...niestety, Subaru wprowadza system Start/Stop [1,2].

 

Czemu niestety jak z ESP też będzie można to wyłączyć bez problemu można jeździć z albo bez a system ma być w standardzie czyli bez dopłaty:)

Link to comment
Share on other sites

system ma być w standardzie czyli bez dopłaty:)
czyli płatna opcja z której nie możesz zrezygnować.

Inna sprawa ze jesli da sie wylaczyc to nie jest takie straszne zuo. pewnie bedzie sam odpalal jak udusisz na starcie lub w sniegu :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Czemu niestety jak z ESP też będzie można to wyłączyć bez problemu można jeździć z albo bez a system ma być w standardzie czyli bez dopłaty:)

Niestety dlatego, że po każdym uruchomieniu samochodu zapewne będziesz musiał to wyłączać. Dość upierdliwe. Czy chciałoby Ci się na ten przykład ustawiać fotel kierowcy za każdym razem, jak wsiadasz do samochodu?

Link to comment
Share on other sites

czyli płatna opcja z której nie możesz zrezygnować.

Inna sprawa ze jesli da sie wylaczyc to nie jest takie straszne zuo. pewnie bedzie sam odpalal jak udusisz na starcie lub w sniegu

 

Ja płatna to źle jak za darmo to źle:P

 

Do wyłączania kontroli trakcji już się przyzwyczaiłem

 

No widzisz można :mrgreen:

Inna sprawa ze jesli da sie wylaczyc to nie jest takie straszne zuo. pewnie bedzie sam odpalal jak udusisz na starcie lub w sniegu

 

Czyli jest to system wspomagania upalania które inne auto takie ma :?: :mrgreen:

 

Niestety dlatego, że po każdym uruchomieniu samochodu zapewne będziesz musiał to wyłączać. Dość upierdliwe. Czy chciałoby Ci się na ten przykład ustawiać fotel kierowcy za każdym razem, jak wsiadasz do samochodu?

 

A tego jeszcze nie wiadomo.

Link to comment
Share on other sites

Wkrótce po wejściu do samochodu będziemy przeprowadzać procedurę startową jak w samolocie: kluczyk, zapłon, ustawienie fotela z pamięci '1', 'Agree' w nawigacji, VDC Off, Start/Stop off, światła, ręczny.... i wreszcie można jechać ;)

 

A na poważnie, system Start/Stop w silnikach turbo nie wróży nic dobrego dla wiatraka, zwłaszcza przy jeździe w korkach (1 metr do przodu silnik stop, chwila postoju, silniki start 1 metr do przodu i znowu chwila postoju...).

 

Ale może nie taki diabeł straszny....

Link to comment
Share on other sites

Wkrótce po wejściu do samochodu będziemy przeprowadzać procedurę startową jak w samolocie: kluczyk, zapłon, ustawienie fotela z pamięci '1', 'Agree' w nawigacji, VDC Off, Start/Stop off, światła, ręczny.... i wreszcie można jechać ;)

...o ile wieża kontroli lotów wyda zgodę :-)

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jak taki start/stop wpłynie na żywotność diesla :mrgreen::twisted: :wink: :?:

Odpalanie na -20 C potem 200m do pierwszych świateł i stop :mrgreen: :roll:

Pewno będzie musiało zostać spełnionych szereg warunków, które pozwolą wyłączyć silnik, podobnie jak w BMW (wyłączenie możliwe jeżeli temperatura zewnętrzna > +3 °C, klimatyzacja nie działa z pełną mocą itd.).

 

Przy -20 °C nieustanne włączanie i wyłączanie, oznaczałoby dla silnika Diesla bardzo krótki żywot, nie wspominając o komforcie pasażerów.

Link to comment
Share on other sites

Wkrótce po wejściu do samochodu będziemy przeprowadzać procedurę startową jak w samolocie: kluczyk, zapłon, ustawienie fotela z pamięci '1', 'Agree' w nawigacji, VDC Off, Start/Stop off, światła, ręczny.... i wreszcie można jechać ;)

 

A na poważnie, system Start/Stop w silnikach turbo nie wróży nic dobrego dla wiatraka, zwłaszcza przy jeździe w korkach (1 metr do przodu silnik stop, chwila postoju, silniki start 1 metr do przodu i znowu chwila postoju...).

 

Ale może nie taki diabeł straszny....

 

Z tego co wiem start stop będzie tylko w benzynach.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jak taki start/stop wpłynie na żywotność diesla :mrgreen::twisted: :wink: :?:

Odpalanie na -20 C potem 200m do pierwszych świateł i stop :mrgreen: :roll:

 

Gdzie w tym artykule jest napisane ze będzie CVT w dieslu :?:

poczytaj jak dziala taki system :)

w kia np. musi byc silnik nagrzany do nominalnej temperatury, akumulator naladowany >= 80% i jeszcze pare innych warunkow :)

Zastanawia mnie tylko jak to wyglada jak zjezdzam z trasy na ktorej turbo sie napracowalo do miasta, staje na pierwszych swiatlach i co wtedy?? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

turbiny w autach z systemem start/stop w innych markach - maja zupelnie inna konstrukcje zwiazana ze smarowaniem.

 

Tak jak pisał pmlody - system start/stop nie dziala - gdy silnik nie ma teperatury roboczej, gdy akumulator nie ma odpowiedniego stanu naladowania, gdy klimatyzacja wykazuje zapotrzebowanie na mocne chłodzenie.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie tylko jak to wyglada jak zjezdzam z trasy na ktorej turbo sie napracowalo do miasta, staje na pierwszych swiatlach i co wtedy?? :twisted:

 

trzymasz wciśnięte sprzęgło z zapiętym biegiem i system nie zadziała.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jak taki start/stop wpłynie na żywotność diesla

Odpalanie na -20 C potem 200m do pierwszych świateł i stop

... :twisted:

to byłaby masakryczna jazda z uwagi na powolne nagrzewanie się SBD zimą (w PL ~ pół roku :roll:) bo przyjmuje się, że każdy rozruch zimnego silnika znaczy tyle (pod względem zużycia silnika), co przejechanie 300-400 km więc po naszej jednej zimie z tym systemem miałbyś już niezłego "emeryta" robiąc faktyczne kilka kkm dziennie :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Uważacie, że zrobienie turbo timera (który już de facto jest, gdy robi się zaawansowane sterowanie systemem start-stop, uzależnione od temperatur, stanu naładowania akumulatora itp. czyli żaden to problem uzależnić jeszcze od historii pracy turbo/silnika) przerasta możliwości fabryki?

 

Co najwyżej mogą uznać, że statystycznie turbina gwarancję przejeździ bez takiego systemu, a papierowe oszczędności w spalaniu dadzą im dobry PR i być może jakieś np. podatkowe ulgi "proekologiczne" itp.

Link to comment
Share on other sites

A na poważnie, system Start/Stop w silnikach turbo nie wróży nic dobrego dla wiatraka, zwłaszcza przy jeździe w korkach (1 metr do przodu silnik stop, chwila postoju, silniki start 1 metr do przodu i znowu chwila postoju...).

 

Ale może nie taki diabeł straszny....

 

system Start/Stop nie wyłączony po uruchomieniu silnika tak czy inaczej jest wywoływany na życzenie np. wciśnięcie pedału hamulca, bieg jałowy itp.

Link to comment
Share on other sites

Może i pomysł dobry - taki ekologiczny :-), ale nie każdemu to dopowiada. Jeździłem trochę samochodem z tym systemem i bardzo szybko go wyłączyłem. W przypadku płynnej jazdy po mieście gdzie stoi się i rusza w zasadzie na światłach to jeszcze jest sensowne natomiast w wielu przypadkach nie sprawdza się np. szybkie włączenie się do ruchu czy ruszanie pod górę. Można tym w pewien sposób sterować (przytrzymanie hamulca jak samochód stoi: stop, wciśnięte sprzęgło: start), ale nie jest wygodne i niekiedy niebezpieczne - zwłoka przy rozruchu jednak jest mocno wyczuwalna.

Link to comment
Share on other sites

Może i pomysł dobry - taki ekologiczny , ale nie każdemu to dopowiada. Jeździłem trochę samochodem z tym systemem i bardzo szybko go wyłączyłem

to następnym etapem tego obłędu będzie uniemożliwienie wyłączenia tego systemu.... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...