Tiger Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Interia.pl donosi, że już tuż tuż: http://motoryzacja.interia.pl/raport/fr ... -w,1694803 W samochodzie znajdziemy oczywiście typowy dla Subaru napęd wszystkich kół Symmetrical-AWD. Natomiast źródłem mocy będzie mógł być jeden z dwóch silników benzynowych (1.4 114 KM, 2.0 150 KM) lub dwulitrowy diesel o mocy 147 KM. Najsłabszy silnik dostępny jest wyłącznie z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów. Mocniejsze jednostki współpracują standardowo z przekładniami sześciostopniowymi, a w opcji dostępny jest automat CVT. Proszę o potwierdzenie czy to prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Niestety taka sama prawda jak to że w XV będzie silnik 1.4. Zwykły gryzipiórek pisze co wymyśli. Jak oni mogą nazywać się dziennikarzami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Jak oni mogą nazywać się dziennikarzami? Niestety, a wystarczy wejść na stronę Subaru Global i wszystko jest napisane. Silnik nie 1.4 lecz 1.6 [2], CVT nie we wszystkich modelach lecz tylko w benzynowych [1] i...niestety, Subaru wprowadza system Start/Stop [1,2]. Źródła: [1] http://www.subaru-global.com/about/motorshow/ms/2011frankfurt/xv/index.html [2] http://www.fhi.co.jp/english/contents/pdf_en_73751.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Zwykły gryzipiórek pisze co wymyśli. nie gryzipiórek tylko klawiszoklep niestety - jest tak dużo wszelkiego rodzaju serwisów informacyjnych, że ilość ludzi koniecznych do ich obsługi jest tak duża, że po prostu.. skąd mają ich brać? :wink: z łapanki a wracając do tematu - start/stop to w ogóle jakaś masakra jest.. znając życie nie będzie można z tego zrezygnować :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 i...niestety, Subaru wprowadza system Start/Stop [1,2]. Czemu niestety jak z ESP też będzie można to wyłączyć bez problemu można jeździć z albo bez a system ma być w standardzie czyli bez dopłaty:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 system ma być w standardzie czyli bez dopłaty:) czyli płatna opcja z której nie możesz zrezygnować.Inna sprawa ze jesli da sie wylaczyc to nie jest takie straszne zuo. pewnie bedzie sam odpalal jak udusisz na starcie lub w sniegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Czemu niestety jak z ESP też będzie można to wyłączyć bez problemu można jeździć z albo bez a system ma być w standardzie czyli bez dopłaty:) Niestety dlatego, że po każdym uruchomieniu samochodu zapewne będziesz musiał to wyłączać. Dość upierdliwe. Czy chciałoby Ci się na ten przykład ustawiać fotel kierowcy za każdym razem, jak wsiadasz do samochodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Do wyłączania kontroli trakcji już się przyzwyczaiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 czyli płatna opcja z której nie możesz zrezygnować.Inna sprawa ze jesli da sie wylaczyc to nie jest takie straszne zuo. pewnie bedzie sam odpalal jak udusisz na starcie lub w sniegu Ja płatna to źle jak za darmo to źle:P Do wyłączania kontroli trakcji już się przyzwyczaiłem No widzisz można Inna sprawa ze jesli da sie wylaczyc to nie jest takie straszne zuo. pewnie bedzie sam odpalal jak udusisz na starcie lub w sniegu Czyli jest to system wspomagania upalania które inne auto takie ma :?: Niestety dlatego, że po każdym uruchomieniu samochodu zapewne będziesz musiał to wyłączać. Dość upierdliwe. Czy chciałoby Ci się na ten przykład ustawiać fotel kierowcy za każdym razem, jak wsiadasz do samochodu? A tego jeszcze nie wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 ajax, dokladnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Wkrótce po wejściu do samochodu będziemy przeprowadzać procedurę startową jak w samolocie: kluczyk, zapłon, ustawienie fotela z pamięci '1', 'Agree' w nawigacji, VDC Off, Start/Stop off, światła, ręczny.... i wreszcie można jechać A na poważnie, system Start/Stop w silnikach turbo nie wróży nic dobrego dla wiatraka, zwłaszcza przy jeździe w korkach (1 metr do przodu silnik stop, chwila postoju, silniki start 1 metr do przodu i znowu chwila postoju...). Ale może nie taki diabeł straszny.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Wkrótce po wejściu do samochodu będziemy przeprowadzać procedurę startową jak w samolocie: kluczyk, zapłon, ustawienie fotela z pamięci '1', 'Agree' w nawigacji, VDC Off, Start/Stop off, światła, ręczny.... i wreszcie można jechać ...o ile wieża kontroli lotów wyda zgodę :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Ciekawe jak taki start/stop wpłynie na żywotność diesla :wink: :?: Odpalanie na -20 C potem 200m do pierwszych świateł i stop :roll: Gdzie w tym artykule jest napisane ze będzie CVT w dieslu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Ciekawe jak taki start/stop wpłynie na żywotność diesla :wink: :?: Odpalanie na -20 C potem 200m do pierwszych świateł i stop :roll: Pewno będzie musiało zostać spełnionych szereg warunków, które pozwolą wyłączyć silnik, podobnie jak w BMW (wyłączenie możliwe jeżeli temperatura zewnętrzna > +3 °C, klimatyzacja nie działa z pełną mocą itd.). Przy -20 °C nieustanne włączanie i wyłączanie, oznaczałoby dla silnika Diesla bardzo krótki żywot, nie wspominając o komforcie pasażerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Wkrótce po wejściu do samochodu będziemy przeprowadzać procedurę startową jak w samolocie: kluczyk, zapłon, ustawienie fotela z pamięci '1', 'Agree' w nawigacji, VDC Off, Start/Stop off, światła, ręczny.... i wreszcie można jechać A na poważnie, system Start/Stop w silnikach turbo nie wróży nic dobrego dla wiatraka, zwłaszcza przy jeździe w korkach (1 metr do przodu silnik stop, chwila postoju, silniki start 1 metr do przodu i znowu chwila postoju...). Ale może nie taki diabeł straszny.... Z tego co wiem start stop będzie tylko w benzynach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Ciekawe jak taki start/stop wpłynie na żywotność diesla :wink: :?: Odpalanie na -20 C potem 200m do pierwszych świateł i stop :roll: Gdzie w tym artykule jest napisane ze będzie CVT w dieslu :?: poczytaj jak dziala taki system w kia np. musi byc silnik nagrzany do nominalnej temperatury, akumulator naladowany >= 80% i jeszcze pare innych warunkow Zastanawia mnie tylko jak to wyglada jak zjezdzam z trasy na ktorej turbo sie napracowalo do miasta, staje na pierwszych swiatlach i co wtedy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazejek Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 turbiny w autach z systemem start/stop w innych markach - maja zupelnie inna konstrukcje zwiazana ze smarowaniem. Tak jak pisał pmlody - system start/stop nie dziala - gdy silnik nie ma teperatury roboczej, gdy akumulator nie ma odpowiedniego stanu naladowania, gdy klimatyzacja wykazuje zapotrzebowanie na mocne chłodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 no nie powiedziałbym... w ceedzie to taka sama bylejaka turbina z niedowazonym wiatrakiem i chlodzeniem tylko olejem jak bez systemy start-stop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Zastanawia mnie tylko jak to wyglada jak zjezdzam z trasy na ktorej turbo sie napracowalo do miasta, staje na pierwszych swiatlach i co wtedy?? trzymasz wciśnięte sprzęgło z zapiętym biegiem i system nie zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 a pozniej zapisujesz sie na silownie zeby cwiczyc prawa noge bo w lewej masz prerost miesni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Ciekawe jak taki start/stop wpłynie na żywotność diesla Odpalanie na -20 C potem 200m do pierwszych świateł i stop ... to byłaby masakryczna jazda z uwagi na powolne nagrzewanie się SBD zimą (w PL ~ pół roku :roll:) bo przyjmuje się, że każdy rozruch zimnego silnika znaczy tyle (pod względem zużycia silnika), co przejechanie 300-400 km więc po naszej jednej zimie z tym systemem miałbyś już niezłego "emeryta" robiąc faktyczne kilka kkm dziennie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Uważacie, że zrobienie turbo timera (który już de facto jest, gdy robi się zaawansowane sterowanie systemem start-stop, uzależnione od temperatur, stanu naładowania akumulatora itp. czyli żaden to problem uzależnić jeszcze od historii pracy turbo/silnika) przerasta możliwości fabryki? Co najwyżej mogą uznać, że statystycznie turbina gwarancję przejeździ bez takiego systemu, a papierowe oszczędności w spalaniu dadzą im dobry PR i być może jakieś np. podatkowe ulgi "proekologiczne" itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 A na poważnie, system Start/Stop w silnikach turbo nie wróży nic dobrego dla wiatraka, zwłaszcza przy jeździe w korkach (1 metr do przodu silnik stop, chwila postoju, silniki start 1 metr do przodu i znowu chwila postoju...). Ale może nie taki diabeł straszny.... system Start/Stop nie wyłączony po uruchomieniu silnika tak czy inaczej jest wywoływany na życzenie np. wciśnięcie pedału hamulca, bieg jałowy itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Może i pomysł dobry - taki ekologiczny :-), ale nie każdemu to dopowiada. Jeździłem trochę samochodem z tym systemem i bardzo szybko go wyłączyłem. W przypadku płynnej jazdy po mieście gdzie stoi się i rusza w zasadzie na światłach to jeszcze jest sensowne natomiast w wielu przypadkach nie sprawdza się np. szybkie włączenie się do ruchu czy ruszanie pod górę. Można tym w pewien sposób sterować (przytrzymanie hamulca jak samochód stoi: stop, wciśnięte sprzęgło: start), ale nie jest wygodne i niekiedy niebezpieczne - zwłoka przy rozruchu jednak jest mocno wyczuwalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Może i pomysł dobry - taki ekologiczny , ale nie każdemu to dopowiada. Jeździłem trochę samochodem z tym systemem i bardzo szybko go wyłączyłem to następnym etapem tego obłędu będzie uniemożliwienie wyłączenia tego systemu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się