Skocz do zawartości

Duże spalanie PB oraz LPG


Piaskos

Rekomendowane odpowiedzi

Piaskos,

proszę Cię, bo powoli zaczynasz przypominać kobitę z pewnym zespołem. Skoro w MTSie powiedzieli, że jest OK, TO JEST OK.

 

Nie dolewaj oleju co chwila, bo przelejesz. Daj szansę na jeszcze jeden, dwa pomiary.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu wpisuję tu wszystkie zauważone elementy które mogą pomóc w diagnozie dlaczego to auto tak dużo pali :P

Wysysa mi portfel i zaraz sie okaze ze naprawa wyszła by taniej niz jezdzenie z takim spalaniem. /tylko najpierw trzeba diagnoze poprawna postawic/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwacje z ostatnich kilku dni:

 

- na wolnych obrotach PB jest wszystko ok, na LPG buda wpada w wibracje, lekko się trzesie i to czuć siedząc na fotelu ale obroty nie falują. Przełączam na PB od razu ten efekt ustaje. Wracam na lPG i znów zaczyna trząść. Wrażenie jest dziwne, jakbym miał choroby morskiej dostać :P

 

 

A regulacja zaworów kiedy ostatnio była robiona?

 

Mam to samo.

Po wyregulowaniu zaworów u Mr Carfit w New Sączu, jest lepiej, ale nie idealnie. Może taka specyfika LPG, wielkich wtrysków gazowych, przebiegu silnika, itp.

 

-- 30 paź 2011, o 17:06 --

 

Na trasie zżerało mu ok 13-14l/100km

Przeanalizuj sobie moje statystyki spalania.

 

13,5 na trasie to całkiem normalny wynik. Czasami zdarzało mi się i 14,5.

 

A w mieście, pół na pół spokojnie + klepka, wychodzi 14,5 - 15,5. +benzyna, to co na rozruch.

 

Powoli zaczynasz mieć normalne wyniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę spokojniej od poprzedniego właściciela. On to dopiero zapierdziela.

Mój styl jazdy jest dynamiczny, ale raczej bez upalania specjalnego. Czasem zdarza się but w podłodze, ale nie jest to cały czas.

 

szczur75

Pisałem o tym chyba kilka postów wyżej, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że to autko nigdy nie widziało regulacji zaworów. Zaraz pójdzie PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżam... Nadal spalanie ogromne, 25-30 litrów w mieście, na tracie ok 16. To samo na Pb jaki LPG...

Ręce opadają :(

 

Zrobione:

 

- Wymiana sondy lambda

- Regulacja luzów zaworowych

- Uszczelki obu pokryw zaworów (komplet)

- Uszczelniacze wałków rozrządu

- Rolka napinająca pasek klimatyzacji

- Płukanka silnika

- Olej + filtr silnika - (Millers 5W40 CSV)

- Płyn chłodniczy

- Filtr powietrza

- Węże podciśnień sterowania turbo

- Wymiana wtrysków LPG na dzielone BRC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrobione:

 

- Wymiana wszystkich przewodów podciśnień

- wymiana IC na WRXowy

- Zawór DV też wymieniony na WRXowy (okazało się po czasie że mój jest zrypany :shock: )

- Poskręcany dokładnie dolot bo prawdopodobnie było więcej nieszczelności niż jedna

 

Po tych zabiegach auto odzyskało werwe, lepiej sie wkręca, lepiej idzie i nie ma niepokojących odgłosów spod maski.

Odzyskałem po tym wszystkim także podciśnienie w dolocie :mrgreen:

 

Mam teraz na wolnych obrotach ok -0,7 do -0,8. Tak pokazuje mi tani wskaźnik Auto Gauge. Prędzej bylo -0,3-0,4

W weekend troche trasy więc okaże się czy poprawiło się spalanie

 

1. Czy to podciśnienie jest prawidłowe?

2. Jaka jest wartość doładowania we forku fabrycznie? Mi ten tani wskaźnik pokazuje 0,4 do 0,5 bar.

 

-- So lut 18, 2012 12:19 am --

 

No magicy od subarek, nikt nie wie jakie są prawidłowe wartości podciśnienia i doładowania we forku s-turbo? :roll:

 

-- So lut 18, 2012 7:44 pm --

 

Dobra, i nadal pali duuuużo :(

 

Kolejna myśl... czy EGR może mieć coś wspólnego z duzym spalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja latam forkiem xt 2003 rok automat . Spalanie Pb od 12-15 trasa i 15-20 miasto , gazu tyle samo zależy od deptania .Co do telepania silnika na gazie to miałem to samo , okazało się że padł jeden wtryskiwacz . Pozdrawiam !A i słyszałem od mechanika że u mnie są trzy sondy lambda ??!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest jedna. Teraz go przegoniłem po trasie i po tych wszystkich naprawach wyszlo mi ok 13 l/100km +-1litr PB.

Ale w mieście nadal mam 25 i tu mi coś nie pasuje. Bo na trasie chyba już wszystko ok.

 

-- Pn lut 20, 2012 7:39 pm --

 

W tym tyg bede starał się zrobić logi z pracy auta i wtedy może ktoś coś konkretniejszego powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A sprawdzony został czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie ten co daje temp na deskę ,tylko ten co daje impuls do kompa. bo możliwe że czujnik przekłamuje i jeździsz na ssaniu. I jeszcze jedno a jak parametry przepływomierza. Błędnie czytający przepływ powietrza przepływomierz też będzie powodował zwiększenie spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Hej, jak się skończyła ta historia? Wiadomo co było przyczyną? U mnie FXT MY04 AT w miescie ostatnio spala 16/100. Staram się nie jeżdzić ostro ale wydaje mi się, że przy taki stylu jazdy powinnien palić mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej, jak się skończyła ta historia? Wiadomo co było przyczyną? U mnie FXT MY04 AT w miescie ostatnio spala 16/100. Staram się nie jeżdzić ostro ale wydaje mi się, że przy taki stylu jazdy powinnien palić mniej.

Też bym się chętnie dowiedział, Piaskos a wymieniłeś rurę dolotową do turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...