Piaskos Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Na początku byłem przekonany, że problem tkwi w instalacji LPG że autklo dużo pali. Okazało się jednak po testach że i PB nie odmówi ponad norme ok 18 l /100 w trasie > 20 l / 100 w mieście :| Dodam, że nie sa to wyniki przy upalania a normalnej jeździe. Od czego zacząć szukać przyczyny, co sprawdzać po kolei? Sonda sprawdzona na kompie i wykresy są prawidłowe. Ktoś stwierdzil żeby na początek zobaczyć przepustnice oraz przepływomierz. Ale czekam na wasze rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazejek Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 możesz podać więcej danych odnośnie samochodu, opon itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Przy okazji jak z filtrami i termostatem? Nagrzewa sie szybko tak jak powinien? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Forek s-turbo, 2.0T automat. opony uniroyal 215/60/R16. Przebieg 240kkm. 3kkm temu wymiana olejów (silnik i skrzynia) oraz filtrów (oleju, skrzyni, powietrza) Nagrzewa sie ładnie i wskazówka jak drut stoi w połowie wskaźnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Z takich podstaw jeszcze, jak świece? Rozumiem tez, ze wyciekow zadnych nie ma? I jeszcze jedno - czy auto nie jest uzywane np tylko na krótkich odcinkach? Bo wtedy yaris mojej zony pali 10 to Twoje turbo byłoby nawet ekonomiczne On wczesniej palił mniej i nagle zaczal wiecej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 18L bez upalania to jest zdecydowanie za dużo! Piaskos z Wrocławia do Dzierżoniowa masz 60km. Jedź i niech ogarną temat, bo przez forum wiele się nie zdziała. Można pitolić, gdybać, a nic nie zastąpi fachowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Też tak myśle że MTS :] Auto w ciągu tygodnia zaczęło palić z 13-14 na 20-22 l. Świece, rozrząd, przewody wymienione ok 15kkm. Instalacja gazowa jest w nim dopiero od 1/2 roku. brak wycieków, spożywania oleju i innych dziwnych rzeczy. Czasem odpala za drugim razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 A próbowałeś podjechać na stację diagnostyczną, żeby sprawdzili Ci spaliny analizatorem spalin? Ja bym stawiał na uszkodzenie sondy lambda. Sprawdź i spytaj diagnostę. Po odczycie z analizatora dojdzie czy nie masz "za bogato". A LPG sekwencja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Tak, LPG to BRC Sequence Light. Jak wpłynie troche pieniążka to pewnie się do Dzierżoniowa przejade, a czy tymczasem coś mogę posprawdzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 No to ja stawiam na "lambadę". Sekwencja też czyta z lambdy. Przy zwykłej instalacji to by nie było to, bo zwykła instalacja nie korzysta z lambdy w takim stopniu jak sekwencja. Mówię Ci - pierwsze co zrób to analizator spalin i sprawdź jak Ci spala, bo może Ci iść sporo paliwa "w rurę" jak sonda będzie niesprawna, a sprawdzenie to koszt dosłownie paru złotych. Tym bardziej, że to się stało z dnia na dzień. Bo tak duży skok spalania to na pewno nie świece. Wtryski też odpadają, bo jakby lały na benz to na gazie nie. Jest to coś co steruje dawką paliwa - czyli może sonda, może komputer (mapa). Chyba, że ktoś ma inne koncepcje. Ja stawiam na lambade:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 to pewnie się do Dzierżoniowa przejade, a czy tymczasem coś mogę posprawdzać Nic sam nie sprawdzaj, jedź do Dzierżoniowa. Może być lambda ale po przejściu z closedloop do openloop ECU chyba w minimalnym stopniu (o ile w ogóle) "sugeruje" się odczytami z lambdy, co do składu mieszanki. " Closed Loop - A/F ratio is controlled by some number of parameters (air density, engine temp, throttle position, others). Sampling of the amount of oxygen in the exhaust is then used to correct the guess made by the external parameters. Open loop - All the above except the O2 sensor. " Pozdrawiam Grzegorz PS. EDIT - nie wiem, jak mocno auto jest użytkowane ale jak delikatnie to istotnie może z closed loop nie przechodzić w ogóle do open loop (aż mi się nie chce wierzyć, że tak da się jeździć Subarakiem ale who knows ;-) ). I w takim wypadku obstawiałbym również lambdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Tak, LPG to BRC Sequence Light. Jak wpłynie troche pieniążka to pewnie się do Dzierżoniowa przejade, a czy tymczasem coś mogę posprawdzać? Zadzwoń, umów się, postaramy się pomóc. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Zadzwoń, umów się, postaramy się pomóc. Proste ? Proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Odświeżam temat, Byłem dzisiaj w MTSie, zostala wymieniona sonda na nową oryginalna. Na temat reszty parametrów pracy silnika powiedziano mi że wszystko cacy. Spalanie na trasie przy normalnej jeździe 20l/120km... rachunek jest prosty.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Spalanie na trasie przy normalnej jeździe 20l/120km... rachunek jest prosty.... Hmm, czy ja dobrze rozumiem - te spalania 20l/100km nadal występuje ? Nawet po wymianie lambdy ? Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Spalanie na trasie przy normalnej jeździe 20l/120km... rachunek jest prosty.... Hmm, czy ja dobrze rozumiem - te spalania 20l/100km nadal występuje ? Nawet po wymianie lambdy ? Pozdrawiam Grzegorz Dołączam się do pytania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Trzeba sprawdzić rurkologię w okolicach MAP sensora, ale stawiam na nieszczelność w dolocie np intercoolera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Tak, spalanie nadal bardzo duże. W wolnej chwili zacznę poszukiwania nieszczelności. -- Pn paź 17, 2011 4:42 pm -- Rozebrałem część dolotu dzisiaj i mym oczom ukazał się nieprzykręcony, luźno latający Y-pipe z jedej strony przy IC. Poskręcałem wszystko dobrze i do wrocka zaraz jade to okaże się czy to miało jakiś wpływ. Ale rura była lekko olejem uwalona na zewnątrz także na pewno część doładowania z turbo tamtędy leciało. -- Pn paź 17, 2011 8:22 pm -- Wyszło ok 16 l/100km LPG także coś się zmieniło ale nie za bardzo. Gdzie szukać dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Wyszło ok 16 l/100km LPG także coś się zmieniło ale nie za bardzo. To już jest w normie. Jeżeli 16l LPG/100km, to by oznaczało, przy właściwie skonfigurowanym zasilaniu LPG, ok. 13-14l/100 noPB. A to uznaję za normę przy spokojnej jeździe ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 26 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Tu jeszcze może być źle ustawiona instalacja. Zobaczę jak w mieście, ale z tego co mówił mój kumpel (poprzedni właściciel przez 5 lat) to on robił ok 300 km na butli co daje 15-16l/100 ale w mieście. Na trasie zżerało mu ok 13-14l/100km. -- Śr paź 26, 2011 11:20 am -- Walki c.d. Obserwacje z ostatnich kilku dni: - odpala na zimnym zawsze za drugim razem ;/ - na "ssaniu" i przy zimnym silniku czuc paliwo na dworze - na "ssaniu" podczas dodawania gazu potrafi się przydławić na chwile jakby paliwa nie miał - na wolnych obrotach PB jest wszystko ok, na LPG buda wpada w wibracje, lekko się trzesie i to czuć siedząc na fotelu ale obroty nie falują. Przełączam na PB od razu ten efekt ustaje. Wracam na lPG i znów zaczyna trząść. Wrażenie jest dziwne, jakbym miał choroby morskiej dostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Obserwacje z ostatnich kilku dni: - odpala na zimnym zawsze za drugim razem ;/ - na "ssaniu" i przy zimnym silniku czuc paliwo na dworze - na "ssaniu" podczas dodawania gazu potrafi się przydławić na chwile jakby paliwa nie miał - na wolnych obrotach PB jest wszystko ok, na LPG buda wpada w wibracje, lekko się trzesie i to czuć siedząc na fotelu ale obroty nie falują. Przełączam na PB od razu ten efekt ustaje. Wracam na lPG i znów zaczyna trząść. Wrażenie jest dziwne, jakbym miał choroby morskiej dostać A regulacja zaworów kiedy ostatnio była robiona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 A regulacja zaworów kiedy ostatnio była robiona? A dokładnie o tym samym pomyślałem Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 26 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Tak wiem o regulacji zaworów. Już będąc ostatnio w MTSie miałem wywiad robiony na ten temat Ja nie robilem bo niedawno kupiłem autko, poprzedni właściciel też nie i nie wiadomo czy kiedykolwiek była robiona. Może w szwajcarii, ale autko było sprowadzone z przebiegiem 120kkm. To aż taki miło by wpływ na spalanie? Rozumiem troche więcej ale w mieście 5-6 litrów/100km? No i to spalanie takie kosmiczne zrobiło się w przeciągu miesiąca. Fakt że juz po założeniu LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Odświeżam temat, Byłem dzisiaj w MTSie, zostala wymieniona sonda na nową oryginalna. Na temat reszty parametrów pracy silnika powiedziano mi że wszystko cacy. Spalanie na trasie przy normalnej jeździe 20l/120km... rachunek jest prosty.... Czyli jednak moja diagnoza z lambdą nie była do końca chybiona.. Posprawdzaj jeszcze wszystkie przewody z gazem. Ja miałem u siebie 2 luźne opaski i spalanie o 3 l większe na 100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Coraz bardziej jestem przerażony Po odpaleniu auta na dworze wali okrutnie benzyną, pali coraz więcej. /tu doczytałem ze sonda jest bez podgrzewania i musi sie rozgrzac wiec przez pierwsze 20-30 sekund ma prawo walić , prawda to?/ Zmienił się także ubytek oleju. Płynu chłodniczego nie przybywa ani nie ubywa. Auto odpala w sumie normalnie, pracuje płynnie i kopa też ma. Przy ostatniej kontroli zjadł mi ok 0,8l/5000 km - czyli nie przejmowałem się. Od tamtego momentu przejechałem ~1500 km i też poszło ~0,8l :shock: Czyli coś się stało w bardzo krótkim czasie. W MTSie silnik został pochwalony że bardzo dobrze chodzi i parametry ma ok, a byłem tam z miesiąc temu czyli w czsie tych ostatnich 1000 km. Co jest kurde grane? /Jedyne co zrobiłem w ostatnim czasie to znalazłem i usunąłem dużą nieszczelność w dolocie ale nie sądze żeby miało to wpływ na zżarcie oleju/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się