Kuba Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Od kilku dni zaczolem w swoim WRX zmieniac biegi bez uzycia sprzegla. W zwiazku z tym mam dwa pytania: 1. Czy ma to jakie szkodliwy wplyw na zywotnosc i prace skrzyni biegow? 2. Prosze o podanie stron, opisujacych technike jazdy z hamowaniem lewa noga (jesli wogole ktos jezdzi w ten sposob i ma to jakies praktyczne zastosowanie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 No to teraz ucz się ZMIENIAĆ SPRZĘGŁO....Z BIEGAMI (czyli ze skrzynią). Siwus ....... Noproblem (to od dzisiaj moja druga ksywa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 1. Czy ma to jakie szkodliwy wplyw na zywotnosc i prace skrzyni biegow? Zasadniczy. Jak chcesz się bawić bez sprzęgła, to kup sobie dogboxa albo chociaż straight-cut gearset. 2. Prosze o podanie stron, opisujacych technike jazdy z hamowaniem lewa noga http://www.virtualracersedge.com/left_foot_braking.htm http://www.sevenoaksmotorclub.com/acorn ... tfoot.html Tak żeby trzymało się to kupy, to warto wcześniej umieć h&t: http://www.wrxrally.com/drivingtips/heeltoe.html (jesli wogole ktos jezdzi w ten sposob i ma to jakies praktyczne zastosowanie). Jeździ niemal każdy kierowca rajdowy (chyba już nie ma takich, którzy nie używają LFB) i dość liczne grono entuzjastów. Praktyczne zestosowanie jest olbrzymie, począwszy od możliwości ustawienia auta do zakrętu a skończywszy na utrzymywaniu czterokołowego poślizgu aż do wyjścia z zakrętu. Generalnie nie ma bez LFB i h&t sportowej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 1. Czy ma to jakie szkodliwy wplyw na zywotnosc i prace skrzyni biegow? Ma bardzo duzy. Choc moze nie az taki jak full throtle gearchange Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Jeździ niemal każdy kierowca rajdowy (chyba już nie ma takich, którzy nie używają LFB) i dość liczne grono entuzjastów. Praktyczne zestosowanie jest olbrzymie, począwszy od możliwości ustawienia auta do zakrętu a skończywszy na utrzymywaniu czterokołowego poślizgu aż do wyjścia z zakrętu. Generalnie nie ma bez LFB i h&t sportowej jazdy. Generalnie nie ma, ale oczywiście są spektakularne wyjątki. Tommi Makinen zdobył 4 tytuły mistrza świata bez hamowania lewą nogą. Jako jeden z nielicznych nie stosuje tej techniki :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 1. Czy ma to jakie szkodliwy wplyw na zywotnosc i prace skrzyni biegow? Ma bardzo duzy. Choc moze nie az taki jak full throtle gearchange To znaczy, co moze sie konkretnie stac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Mozesz znalezc elementy skrzyni rozsypane za samochodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Ja bynajmniej mialem kiedys maluchi. jeden nie raczyl za zadne skarby jechac szybciej niz 90 nawet z gorki. Ale drugi raz w tyl w bok oebrwal, poszedl do roboty pod Warszawe ( to 20 lat temu bylo) i tam go tak pan na CH przerobił, ze auto chulao złoty czterdziesci i na tym sie zona uczyla. No niestety nawet ten pan nie zabez[pieczyl auta przed urywaniem sie linki sprzegla, w zwiazku z czym zycie zmusilo nasz do nauki jazdy bez sprzegla. Sprawa dosc prosta. Ale i przydatna jak widac umiejetnosc. Obawiam sie jednak, ze w wartosciach granicznych jak to mowia w telewizorze, to mozna niezle rozpeer pol skrzyni i silnika. Polecam rowniez jazde STAREM starym, jelczem jakims, ghdzie sie biegi zmienialo z przegazowka. Nysa tez dobra, ta trzy biegowa. Raz tym dzielem sztuki z Wawy do NOrwegii udalo nam sie dojechac na lodowce. Ciagnac przyczepe. Trzeba miec w sobie duzo buddyjskiej cierpliwosci, zeby sie wlec 2000km 70 km/h. Ale w milem towatrzystwie, czas mija powoli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Mozesz znalezc elementy skrzyni rozsypane za samochodem. Prosze jednak o jakies konkrety, jezdze w ten sposob od kilku dni i nic zlego sie nie dzieje, przy zmianie biegow nic nie zgrzyta. Do tej pory jezdze juz cztery lata malymi ciezarowkami z silnikami diesla i tam tez zmieniam biegi bez sprzegla (wiem ze to troche inny przypadek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Panie Kuba, Ja tam Panu nic nie poradzę, ja umiem wolno po prostej jechać. Jak sie znam na polityce, to pewnie się skończy w jakiejś szkole doskonalenia zawodowego, albo w hufcach jazdy. Pan sie dowie w sjsie czy pana przyucza do zawodu. A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Pan sie dowie w sjsie czy pana przyucza do zawodu.A Czy chodziło Panu o zawód mechanika od naprawiania, czy raczej o kierowcę od rozwalania????????????????? Siwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Możessz też znaleźć elementy skrzyni w samochodzie a jak ładnie pójdzie to nawet we włosach TfK zawsze do usług Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Generalnie nie ma, ale oczywiście są spektakularne wyjątki. Tommi Makinen zdobył 4 tytuły mistrza świata bez hamowania lewą nogą. Jako jeden z nielicznych nie stosuje tej techniki :!: Znaczy się WRC z sekwencyjną skrzynią jeździ za pomocą jednej nogi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Znaczy się WRC z sekwencyjną skrzynią jeździ za pomocą jednej nogi?[/ quote] No i tutaj to ja już nic nie rozumiem. Walczy się o to żeby WURC był jak najlżejszy, a kierowce się wpuszcza do auta z niepotrzebną nogą. A pilota powinni ogrzniczyć do.........kasku z mikrofonem i zeszytu sześciokartkowego ......i oderwać okładkie......w pizdu !!!!!!!! Siwus extremus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalW Opublikowano 2 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2003 Jezdzisz bez sprzegla zmieniajac biegi przy maksymalnych obrotach czy tak sobie delikatnie nie krecac silnika za wysoko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2003 Przy maksymalnych obrotach tez zmieniam bez sprzegla, w kazdym zakresie obrotow technika jest identyczna. Jesli chcesz to mozemy sie kiedys spotkaci i Ci pokaze jak to robie. Jak narazie troche slabo mi idzie z redukcja przed zakretami bo nie opanowalem jeszcze hamowania lewa noga (kiedys o maly wlos nie wylecialem przez to przez przednia szybe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2003 Taaa początkui hamowania lewą noga bywają zabawne ;-) Ale po co Ci hamowanie lewą nogą do samego zredukowania przed zakrętem? Nie wystarczy heel&toe? Swoją drogą ja jakoś nie mogę się nauczyć bez sprzegła, może to kwestia skrzynek w autach którymi na codzień jeżdże a drogiej skrzyni do Coswortha czy innych takich autek mi szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 4 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2003 1.Tommi Maekinen uzywa techniki hamowania lewa noga :!: Ostatnim z wielkich, ktorzy tego nie robili byl Juha Kankkunen... 2.Po opanowaniu techniki redukcji z miedzygazem, zmiana biegow bez sprzegla nie ma wplywu na skrzynie biegow... co wiecej, jest to nawet lepsze dla niej, gdyz nie sa obciazane synchronizatory. Osobiscie po jakims czasie jezdzenia w ten sposob zaczalem uzywac i miedzygazu, i sprzegla... :wink: Technika heel&toe jest niewykonalna w wielu samochodach bez zastosowania nakladek na pedaly... 3.Hamowanie lewa noga ma najwieksze znaczenie w samym zakrecie, a nie na hamowaniu przed nim... a wykorzystuje sie je, do niwelowania efektu podsterownosci, poprzez dociazenie przodu, wynikajace z nacisniecia hamulca... a na szutrach/sniegu do wprowadzenia samochodu w poslizg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 4 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2003 No, ca być dziarskim chopem co by te akrobacje wycyniać. A tak ogólnie to próbowałeś zapiuńć pas prawo nogo, a lewo w tem casie poprawić se wśtecne lusterecko. To dopiero śtuka. A to co opisałeś, da sie zrobić z batem i kuniem ???????? Kunia mom zrywnego. Zośce trzy razy z pod dupy ucik. Ino jes decko nadsterowny, zwłasca jak po zewnencnej psenicka rośnie. A wydech to mo chyba po jakim tuningu, abo mu sie katalizator spolił, bo jak ogun podniesie , to syćkie wiejo. Siwek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalW Opublikowano 4 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2003 Jesli chcesz to mozemy sie kiedys spotkaci i Ci pokaze jak to robie. Bardzo bym chcial ale jest to raczej malo mozliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalW Opublikowano 4 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2003 Technika heel&toe jest niewykonalna w wielu samochodach bez zastosowania nakladek na pedaly... Da sie w kazdym, tylko moze to byc malo wygodne. 3.Hamowanie lewa noga ma najwieksze znaczenie w samym zakrecie, a nie na hamowaniu przed nim... a wykorzystuje sie je, do niwelowania efektu podsterownosci, poprzez dociazenie przodu, wynikajace z nacisniecia hamulca... a na szutrach/sniegu do wprowadzenia samochodu w poslizg... Dodatkowo w autkach turbo utrzymujesz obroty turbinki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 4 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2003 Technika heel&toe jest niewykonalna w wielu samochodach bez zastosowania nakladek na pedaly... Da sie w kazdym, tylko moze to byc malo wygodne. W seryjnym Escorcie Cossie nie da się zupełnie. Odległośc między pedałami jest zbyt duża - juz paru kierowców rajdowych próbowało i każdy mówi że nie da rady, trzeba przerobic pedały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalW Opublikowano 4 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2003 W seryjnym Escorcie Cossie nie da się zupełnie. Odległośc między pedałami jest zbyt duża - juz paru kierowców rajdowych próbowało i każdy mówi że nie da rady, trzeba przerobic pedały. Znaczy nie da sie z noga w poprzek nacisnac hamulca i gazu? To chyba hamulec jest po lewej stronie. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 4 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2003 Jesli chcesz to mozemy sie kiedys spotkaci i Ci pokaze jak to robie. Bardzo bym chcial ale jest to raczej malo mozliwe. Myslalem ze Ty mieszkasz w Chicago lub okolicy. Jednak pomylka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalW Opublikowano 4 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2003 Myslalem ze Ty mieszkasz w Chicago lub okolicy. Jednak pomylka. Oops! To ja jestem slepy. :shock: Wlasnie siedze w Chicago (w pracy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się