Jump to content

większy "kurnik" do hawka


carlos-wrx
 Share

Recommended Posts

kiedyś już pytałem o dostępność takich "kurników"...

 

udało mi się znaleźć takowego w ....Australii :roll: :)

 

http://www.ultrex.com.au/subaru-wrx-sti ... p-329.html

 

pomijam już względy estetyczne - jestem ciekaw czy sprawdziłoby się to w praktyce, w sensie lepszego chłodzenia tmic'a... i czy nie zaburzyło by to w dość istotny sposób aerodynamiki auta...

 

może ktoś przerabiał już taki wlot w my06/07 i podpowie jak się sprawuje i czy wogóle ma sens...

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx, jak zmieniałem w GT-ku TMIC na większy od STI + duży wlot to miało to sens ale zmiana samego wlotu w Hawku wg mnie nie ma raczej większego sensu, poza tym ten kurnik z linku strasznie szpetny jest. Co do aerodynamiki to generalnie kurniki strasznie ją psują więc nieoryginalny może ją tylko dodatkowo pogorszyć.

Link to comment
Share on other sites

poza tym ten kurnik z linku strasznie szpetny jest

 

 

fakt :roll:

 

problem jest tego typu że mam teraz Tmic'a z sti08, który jest widocznie szerszy od otworu wlotu powietrza... może, a może się mylę, a zmiana kosmetyczna designowa ;) mnie nie interesuje, większy wlot poprawiłby chłodzenie IC...

 

 

eeee kombinuje z rana jak koń pod górę.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Najprostszy sposób na założenie bardzo dużego wlotu do howka jest niestety powiązany z rzeźbą :D . Ja jak robiłem w swoim, kupiłem największy wlot dedykowany (nienawidzę tego słowa :twisted: ) do buga i aluminiową maskę od howka N/A.

Otwór w masce howka jest zupełnie inny niż jakikolwiek dostępny wówczas większy wlot, dlatego było konieczne indywidualne pasowane.

Wyciąłem w masce pasowna dziurę i przykleiłem wlot na klej do szyb plus śruby.

Kto się nie zna, nie widzi różnicy w stosunku do serii, poza rozmiarem gigantycznego wlotu :) ....

 

Seryjny natrysk jest iluzją, i w ori formie służy raczej do rozśmieszania niż chłodzenia TMICa :D

Można sobie również poradzić bez inwestowania setek $ :lol:

Trzeba położyć na FMICu, na jej przedniej krawędzi rurkę o średnicy 5-10mm (może być np. z seryjnego sztywnego przewodu paliwowego) i ja nawiercić w 5 miejscach wiertłem 1mm, tak otrzymana ,,listwa" chłodząca przy zastosowaniu pompki spryskiwacza reflektorów ma wydajność ok. 5L wody na 45 sekund ciągłego chłodzenia i jest naprawdę skuteczna :D , aż para bucha spod wlotu :lol::lol::lol:

 

 

Swoją drogą została mi ta maska z wielkim wlotem od howka i stoi niepotrzebnie pod ścianą ..... :twisted::D

Link to comment
Share on other sites

lucza, dyskutowane już wiele razy i wniosek prosty: klima zabiera więcej KM niż daje chłodzenie IC, lepiej po prostu wywalić klimę w tym przypadku. Co do chłodzenia IC to ja już kiedyś zrobiłem to raz i porządnie i o tym pisałem. NAjlepiej jest wrzucić butlę od NX-a, zrobić z aluminiowej lub miedzianej rurki ramkę z solenoidem, załadować sprężony CO2 (koszt ok.5zł za 1kg gazu) i macie w środku lata szron na IC. Byłem sprawdzić wyniki na hamowni i takie chłodzenie dało mi ok.25KM i 46Nm przy silniku 2,5 400KM i FMIC...nie ma lepszego chłodzenia a zrobienie tego nie kosztuje majątku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...