Skocz do zawartości

Zawór regulacji powietrza (błąd p2441)


kapalek

Rekomendowane odpowiedzi

Też się dobierałem do EGR ale nic tam nie znalazłem był czysty i pracuje poprawnie. W tej chwili zastanawiam się nad sondami lambda bo zdarza się że samochód do 2500 obr/min zachowuje się jakby nie miał mocy wymiana świec na nowe nie pomogła. Skasowanie błędów w ciemno kiedy ich nie ma pomaga i samochód dostaje nowe życie. Ciekawa sprawa bo mam dwa programy na androidzie przez BT i jedno urządzenie z kablem OBD2 chyba AUTEL MAXIDIAG i to z kablem dopiero pomaga. Nie jestem w stanie jednoznacznie zinterpretować problemu ale na Andridach pokazuje mi że sonda do pomiaru tlenu jest w statusie niezakończonym tak samo jak obieg paliwa. Na amerykańskiej stronie widziałem również jak klient wymieniał sitko w zbiorniku paliwa to przed pompą taka płaska kieszeń i też się zastanawiam czy u mnie nie ma bałaganu. Problem z mocą wiązałem u siebie z poziomem paliwa kiedy wskaźnik pokazywał poniżej połowy. Ale to za dużo niewiadomych a nie ma mi kto konkretnie podpowiedzieć bo w mojej okolicy brak fachowców od tej marki samochodu. Daj znać jak dojdziesz do czegoś ciekawego. Ja jestem w trakcie zakupowania klucza do sondy nie wiem kiedy je wymienię bo trochę kosztują. Gdzieś przeczytałem że ich żywotność to od 90 do 150 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Disiaj trochę diagnozowałem ze znajomymi. Mamy przypuszczenie że pierwsza sonda lambda jest w jakiś sposób uszkodzona. Na komputerze pokazuje że cały czas jest podgrzewana (odczytane na podstawie płynącego prądu na podgrzewanie ponad 5A). Mam podejrzenie że ten błąd 2441 to wynik czego innego niż pokazują testery, że do jego wystawienia przyczyniają się inne warunki które interpretuje komputer. Jeszcze nie wiem co ale spróbuję wymienić tą sondę i poobserwuję.

11-05-2017r. Wymiana sondy nie naprawiła błędu P2441 ale mam już nową i coś wyeliminowane, działam dalej.

Edytowane przez raben7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@raben7, słuchaj mam aktualnie ten sam problem co Ty, 

 

Ciekawi mnie rozwiązanie z wątku

kolega Joki199 przedstawił rozwiązanie z potencjometrem..

 

Swoją drogą, gdy wszyscy usilnie twierdzą, że nie w samym EGR tkwi problem tylko jednak chodzi o podawanie powietrza przy starcie, podoba mi się Twoja teoria z tym czujnikiem ciśnienia atmosferycznego ( po jaką cholere wogóle to ustrojstwo), może tutaj tkwi szkopuł...

 

Jeśli chodzi o objawy u mnie.. 

wywala cruise

(odpinanie aku - wiem perfidne, ale mój komputer dopiero leci, a elm327 umarł w butach - już nie pomaga) dopiero komputer z krwi i kości kasuje błąd... i tu ciekawostka, zaraz po wykasowaniu błędu auto zaraz po zapaleniu gaśnie, momentalnie i tak 3-4 razy aż w końcu odpalę go z "gazem" i po tej operacji czasami ma jeszcze problem utrzymać obroty ale tak do 6-7 zapalenia, później już jeździ normalnie.. do następnego cruise i p2441 

 

Tak się w ogóle to zastanawiałem, czy zamiast inwestować w naprawę tego dramatu ktoś nie potrafi skutecznie i na wieki zabić tego mechanizmu przez reprograming... albo jakiś kolokwialnie mówiąc chipek.. Nie widzi mi się wydawać 990zł na "lewy" EGR, a nie mam pewności, że to nie wróci, jutro, za tydzień albo za 10kkm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skasowaniu błędów lub po zdjęciu klemy musicie dać skalibrować się swojemu autku.

 

Nie mając profesjonalnego oprogramowania zrobicie to sami manualnie krok po kroku:

 

1` wyłącz zapłon = stacyjka off

2` odczekaj ok. 5-10 sec.

3` kluczyk na acc = zaświecają się zegary ale jeszcze nie kręcicie rozrusznikiem !!!

4` musicie odczekać aż przestaną cykać przekaźniki a auto przetestuje obwody i sprawdzi skrajne położenia sterujące = zwykle ok. 7-10 sec

5` start ALE BEZ DOTYKANIA PEDAŁU GAZU

polecam mieć włączone potencjalne obciążenia np. światła, radio, nawiewy, ewent. klima

6` teraz musi sam skorygować obroty bez naszej ingerencji zwykle czekam ok. 15 sec.

7` gasimy silnik

 

 

Kolejne uruchomienia już bez ograniczeń = szerokości =

 

Najlepiej kasować błędy na ciepłej jednostce, wówczas adaptacje są najbardziej optymalne i stabilne.

Mam nadzieję, że pomogłem.

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety, po licznych probach walki z tym bledem nic nie pomoglo (czyszczenie zaworu, czyszczenie przewodow dolotowych do kolektora). Mechanik orzekl, zawor do wymiany. Wczoraj robilem wiekszy przeglad auta (wymiana olejow, swiec, sprawdzenie zaworow). Mimo, ze auto jest do sprzedazy, nie cierpie jezdzic czym, cos nie dziala jak nalezy. Ostal mi sie ten nieszczesny zawor.

Nowy to kasa ponad 900 zl :angry:. Da sie to jakos regenerowac, czy moze szukac uzywki. A moze ktos ma jakis sprawdzony sklep z wymontowywanymi czesciami np od anglikow. Moglbym tego nie robic, ale nienawidze tlumaczyc sie kupujacemu z faktu, ze cos nie dziala. A poza tym nie mam gwarancji ze wogole znajdzie sie kupiec, wiec chce wyszykowac auto jak dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies rozwiazania ze zmiana elektroniki tez widzialem. Ale mnie takie cos nie bardzo interesuje. Wole zrobic raz a porzadnie. Widzalem na allegro uzywki po okolo 650 zl tylko nie wiem czy sie oplaca. Nowy 900 i pewnosc a z uzywkami wiadomo jak jest. Nawet jak wloze i 2 miesiace bedzie OK to o niczym nie swiadczy bo u mnie tez po skasowaniu bledu pojawia sie nastepny po okolo 2-3 miesiacach. Wolalbym regenerowac (naprawiac) swoj. Albo kupic uzywke ale nie w cenie 70% nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze za dwa na raz nowe plus robocizna to sporo kasy :(.

A wywalic tego nie mam pojecia jak. Jakies namiary na PW kto to potrafi ?.

No moze jeszcze jest szansa ze ktos kupi auto swiadom tych zaworow.

Ogolnie jestem przeciwnikiem druciarstwa i modyfikacji tego co wypuscila fabryka. K..a po diabla wogole te zawory wpakowali jak one i tak wiele nie daja (poza klopotem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pawel_zf2003 napisał:

Ogolnie jestem przeciwnikiem druciarstwa i modyfikacji tego co wypuscila fabryka.

 

Nie są nieomylni i tacy wspaniali żeby nie można było ich poprawiać. A te zawory podyktowane są tylko i wyłącznie ekologią. No ale jak nie chcesz druciarstwa to ASO czeka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały system recyrkulacji spalin zaczynając od zaworu egr a na osprzęcie pomiarowym kończąc to próba dostosowania spalania do narzuconych norm emisji spalin.

Często w starszych autach źle działający system pomiarowo-kontrolny i sam egr powoduje większe "zatrucie" silnika i tym samym emitowanych spalin niż amputacja konającej recyrkulacji.

Łatwo to sobie wytłumaczyć np. mniejszym zużyciem paliwa tym samym mniejszą ilością spalin.

Recyrkulacja zwykle powinna działać gdy mamy osiągniętą optymalną temperaturę oraz silnik jest na wolnych obrotach bez obciążenia lub gdy hamujemy silnikiem, w pozostałych stanach nie powinien zasysanego powietrza podtruwać własnymi spalinami.

 

Czujniki i sam egr źle znoszą czas, sadzę, wilgoć z powietrza i wilgoć ze spalania,  a właściciel źle znosi nierówną pracę jednostki, świecącego check`a i gwarancję wydatków z tym związanych...

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały system recyrkulacji spalin zaczynając od zaworu egr a na osprzęcie pomiarowym kończąc to próba dostosowania spalania do narzuconych norm emisji spalin.
Często w starszych autach źle działający system pomiarowo-kontrolny i sam egr powoduje większe "zatrucie" silnika i tym samym emitowanych spalin niż amputacja konającej recyrkulacji.
Łatwo to sobie wytłumaczyć np. mniejszym zużyciem paliwa tym samym mniejszą ilością spalin.
Recyrkulacja zwykle powinna działać gdy mamy osiągniętą optymalną temperaturę oraz silnik jest na wolnych obrotach bez obciążenia lub gdy hamujemy silnikiem, w pozostałych stanach nie powinien zasysanego powietrza podtruwać własnymi spalinami.
 
Czujniki i sam egr źle znoszą czas, sadzę, wilgoć z powietrza i wilgoć ze spalania,  a właściciel źle znosi nierówną pracę jednostki, świecącego check`a i gwarancję wydatków z tym związanych...
 

Po Twojej wypowiedzi stwierdzam: kill the Egr system.
Pytanie brzmi, czy jest jakaś firma, która robi to dobrze, bo samo zaślepienie, odłączenie odciecie kabelkow i inne druciarstwa nie wchodzą grę. Kilku mądrych mogłoby do tego usiąść i pogrzebać dla dobra wspólnego..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zaślepić i zrobić remap - i jest spokój raz na zawsze z egr

 

Koszty zależą jak długo z tą usterką się jeździ,

najgorzej jest po zimie,

Zawory EGR zacinają/brudzą się - x 2 - około 2000 zł

Pompa powietrza wtórnego - około 2000 zł- wtedy dmucha i powietrze się skrapla w środku rury/przewodu ponieważ nie ma obiegu i jest tak dużo wody aż dochodzi do pompy a ,że to część elektryczna to wiadomo co się dalej z nią dzieje.

Najwięcej wody widziałem w obiegu około  jednej szklanki tj. 200ml.- Klient jak to widział to myślał, że egr wodą chłodzony :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mkocot napisał:

Trzeba zaślepić i zrobić remap - i jest spokój raz na zawsze z egr

 

Problem z tym że nie wszystkie ECU dają sobie zrobić remap lub też trzeba dysponować odpowiednim sprzętem jak było zasugerowane w temacie którego znaleźć nie mogę.... od kilku dni mnie to męczy :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie. Panowie piszecie tutaj o EGR, sprawa dotyczy jednak zaworów wtórnego obiegu powietrza. Obwód ten jest załączany tylko przy odpalaniu zimnego silnika. Zawory są dwa a w jednym jest prawdopodobnie czujnik ciśnienia kontrolującego cały układ. Problem polega na tym że zawory mają "gumową" uszczelkę na około grzybka który podnosi się do góry i puszcza powietrze z pompy w momencie kiedy ona się włącza, gumy te są narażone na jednostronne gorące powietrze z kolektora wydechowego które to powoduje że guma się kruszy i nie trzyma szczelnie w gnieździe powstają przedmuchy. Prawdopodobnie wymiana jednego z zaworów nie dużo pomoże bo z drugiego zaworu uszkodzonego spaliny będą się dostawały od tyłu więc w grę wchodzi tylko wymiana obu zaworów. Nie ma sensu kupować używek bo one też są w jakimś stopniu uszkodzone lub bliskie uszkodzeniu. też jestem zdania że fabryki nie powinno się poprawiać i układy powinny działać tak jak producent przewidział. Ostatnio natknąłem się na ciekawe rozwiązanie tematu ale z moich schematów nie mogę odczytać w jakim zakresie i o jakich parametrach sygnał z czujnika zaworu rzędu 1 trafia do komputera pokładowego więc bez konkretnej analizy się trochę wstrzymam jeżeli ktoś ma ochotę przeanalizować propozycję kolegi joki199 z forum to poniżej namiar do opisu temat "zawór dodatkowego powietrza w 2,5 xt". A co do samego EGR to bym go nie ruszał bo to nie on jest przyczyną tego błędu. Jeżeli ktoś się zdecyduje na rozwiązanie to proszę o informację na forum. W załączeniu schemat z zaworami wtórnego obiegu powietrza E41 z czujnikiem a E40 goły tylko sam zawór.

 

IMG_20170511_235827[1].jpg

Edytowane przez raben7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdźcie ofertę nie-ASO czy was dotyczy/pomoże:

http://subaru.nie-ASO.pl/pl/oferta/subaru_na_2_0_ecu_hitachi.php

cytat:

Oferta dotyczy programowania sterowników silnika Subaru Forester ,Legacy ,Impreza z roczników 02-11MY z ECU Hitachi .Największe problemy napotykają właściciele roczników MY06-MY08 skarżąc się na tzw dziurę mocy,"zamulenie", chroniczny brak mocy pomiędzy 2-3000 obr/min, który znika tylko na parę set km lub mniej bezpośrednio po kasowaniu pamięci. Często również w tych rocznikach ulega awarii pompa dodatkowego powietrza.

Oferta dotyczy:

a) usunięcia błędów  DTC

-dodatkowej pompy powietrza

-EGR( mniejsze zużycie paliwa)

-związanych z sprawnością katalizatorów PO 420

-zlikwidowania dziury mocy , zamulenia pomiędzy 2000-3000 obr/min

-dopasowaniem działania pod paliwo 95 oktan , seryjna mapa w pełni jest wykorzystywana na 98 oktan, na 95 pojawia sie spalanie stukowe, zwłaszcza kiedy przepływomierz i pompa paliwa ma za Sobą więcej niż 50 tys km.

CENA: 1600 netto


B) Custom remapu

Opcjonalnie dodatkowe   dopasowanie zmiennych faz dolotu , map paliwa , map  zapłonu pod 98 oktanowe paliwo w celu optymalizacji pod kątem  mocy i mniejszego zużycia paliwa.  Wtedy silnik musi  posiadać nowy filtr powietrza  i najlepiej sportowy katalizator oraz odpowiedni olej.

CENA: 1000 netto

 

Dla osób od razu zdecydowanych na obie opcje a i b  cena wynosi 2400 netto   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
18 godzin temu, STomasz napisał:

W accordach wystarczyło zaślepić EGR i był spokój, jak jest u nas? Bez remapu sie nie obejdzie? Piszę o silniku ej253, w nim chyba nie ma żadnej pompy powietrza wtórnego?

Nie wystarczy zaślepić. Remapu (wyłączenia błędu SAC na stałe) nie zrobisz na hitachi prawie nigdzie - tylko chłopaki z mapteku potrafią się tam dostać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...