kapalek Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Wywyala mi błąd p2441 czy to błąd zaworu regulacji powietrza biegu jałowego. Możecie napisać gdzie znależć ten zawór w legacy 2.0 2006 165km? w sumie silnik działa ok, czasem ma delikatne kłopoty przy odpaleniu. czy ten zawór da się jakoś wyczyścić, czy tylko wymiana?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenny Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 zaworu regulacji powietrza biegu jałowego inaczej silniczek krokowy, inaczej IACV i tym krokiem podążaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapalek Opublikowano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 odgrzewam teamt bo błąd powrócił, ile kosztuje wymiana tego zaworu powietrza dolotowego (błąd p24 - to nie krokowiec)? Robił to ktos z was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raben7 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Witam serdecznie. Jestem nowy na forum i też mam problem z błędem p2441 (autocom). Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc w usunięciu tego problemu to proszę o podpowiedź. Prawdopodobnie jest to coś z obiegiem powietrza wtórnego. Załącza się to w momencie odpalania zimnego silnika. Są dwa zawory AA220 który już wymieniłem i AA230 który jest bez dodatkowych przewodzików i jeszcze nie podmieniałem. Istnieje prawdopodobieństwo że ten AA220 zakupiłem uszkodzony na znanym portalu aukcyjny. lecz nie wiem jak sprawdzić część czujnika odpowiedzialną za przesyłanie informacji do komputera. Jeżeli ktoś zna temat to proszę o informację w którym kierunku iść w poszukiwaniach powodu błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1986 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Mam podobny problem p2441 tylko że posiadam Impreze GD 2006 2.0 z silnikiem boxera - wiem że temat dotyczy legacy 2.0 Chciałbym się dowiedzieć ile to może kosztować i gdzie najlepiej naprawiać (jestem z Gorzowa a mało osób zna się na boxerach tutaj) według tego co na necie znalazłem przyczyn jest kilka pojawiania się błędu: - Uszkodzony zawór przełączania próżniowe (VSV) - Zawór przełączania próżniowe (VSV) Uprząż jest otwarty lub zwarty - Zawór przełączania próżniowe (VSV) Połączenie elektryczne obwodu słaba - Uszkodzony czujnik ciśnienia - Przełączanie Uszkodzony zawór powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wykas Senior Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Przyłączam się do pytania. U mnie także w końcu ujawnił się ten tajemniczy check engine pod postacią błędu P2441 (Legacy IV). Żadnych innych objawów nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaCK Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 błąd zaworu z lewej strony (po stronie akumulatora) - wyjąć zawór, rozebrać i oczyścić z nagaru i posmarować prowadnicę grzybka (np psiknąć pastą miedziową wysokotemperaturową w spray'u i rozruszać grzybek na prowadnicy żeby smar rozszedł się po całej prowadnicy) i poskładać, czas na spokojnie ok 30min. u mnie już pół roku bez błędu a wcześniej się pojawiał, rozbierając lewy przy okazji profilaktycznie to samo zrobiłem z prawym zaworem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Ktoś może pokazać na jakiejś fotce o które zawory się rozchodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaCK Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Patrząc z przodu - po prawej widać, a po lewej jest tam coś oprócz "węża" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaCK Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 pod kolektorem ssącym, z boku auta będzie go widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wykas Senior Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Cóż... po wykorzystaniu możliwości darmowego Torque bląd wykasowany i... jak na razie nie powraca. Jak nigdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dycha Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Czym podlaczales sie Torque zwykle z androida i ELM327 blutetooth ? Cos mi sie z pompem podzialu podlaczales sie darmowa wersja na androida i elm327 blueathoot ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koniu0739 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 ja usunalem ELM327 Bluetooth + Torque Pro pod andka(zaplacilem cos 3 $ za pelna wersje), niestety problem czasami wraca, zastanawiam sie zeby to rozebrac i wedlug instrukcji JaCK'a zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) Odświeżam temat bo chodzi mi o pytanie na temat tych zaworów.... W zimowe i wilgotne dni pojawia się błąd p2441 - po skasowaniu czasem jest spokój, czasem pojawia się po kilku dniach - wszystko zależy czy jest zimno. Myślę że jeśli nie dzieje się to w lecie to może nie musze wyciągać 2.000zł na wymianę tego ustrojstwa. Samochód w czasie pojawienia błędu dość mocno wariuje z obrotami - nie utrzymuje niskich tylko praktycznie spada do 100obr/m i zdarzyło się że gaśnie. Po zagrzaniu jest ok aż do pojawienia się znów tego błędu. 1. Chciałbym od Was informacje czy posiadacie wiedzę gdzie(i który to) znajduje się przekaźnik od tych zaworów - mam informacje że znajomy z forum właśnie tak usunął problem i nie ma błędu już od roku !! a pojawiał się co dzień! 2. Które wartości (sprawdzić za pomocą komputera) odpowiadają za pracę tych zaworów (pracę czujnika ciśnienia, otwarcia, zamknięcia itp.) dziękuje z góry !!!! Edytowane 26 Lutego 2016 przez maskun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Sorki że piszę pod swoim postem ale udało mi się znaleść na opposedforces ten przekaźnik nr 3 ale brak opisu numeru - może ktoś sprawdzi to dla mnie jaki to symbol przekaźnika ??? http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_84/engine_electronic/relay_and_sensor_engine/ ....dodatkowo daje fotkę mojej skrzynki pod maską z zaznaczeniem - dokładnie numer 3 Edytowane 2 Marca 2016 przez maskun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gdynia Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) "Wygrać" z układem EGR w NA DOHC jest chyba jednak trudno. Jak nie jeden zawór to drugi, jak nie drugi to kumotator pompy pływa w wodzie z powodu nieszczelności pompy i tak w koło macieju. Te zawory są tak skonstruowane, że nie mają prawa długo działać w środowisku w którym działają. Edytowane 2 Marca 2016 przez wojtek_gdynia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raben7 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Witam ponownie. Co do przekaźników to przerabiałem temat i nic nie pomogło. Ostatnio bawię się programem EOBD Facile i on pokazuje od czasu do czasu że jakieś ciśnienie jest przekroczone w stosuku do tego które zadał prducent czujnik nr 177 w układzie powietrza wtórnego. Z tego co się dowiedziałem to ten zawór AA220 dokonuje pomiaru ciśnienia w układzie dodatkowego powietrza. Zastanawiam się czy to właśnie nie jest powodem wystawiania błędu P2441. Według mnie ważne jest zrozumienie zamiaru producenta i algorytmu pracy tego układu. Być może któryś element spóźnia się lub wystawia coś za wcześnie do komputera. Coraz bardziej zastanawiam się nad zakupem nowego zaworu AA220, tylko brakuje mi informacji czy ktoś z kolegów walczył z tym problemem i wymiana zaworu pomogła. Wszystko co można znaleźć to spekulacje lub informacje o pominięciu układu w samej jednostce sterującej poprzez wyrzucenie kilku linijek oprogramowania. Mnie osobiście interesuje pokonanie tego błędu poprzez naprawę układu który producent w jakimś celu zaprojektował. Być może jest tak że komputer musi zobaczyć ciśnienie powietrza żeby otworzyć zawory a pompa leciwa nie daje rady. Gdyby koledzy mieli jakieś ciekawe informacje w tym temacie to proszę o podzielenie się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadaziom Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 miałem podobny objaw, niestety wymiana zaworu wtórnego powietrza konieczna była, koszt 800 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raben7 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) ..:: Świeżynka ::.. czy to znaczy że po wymianie zaworu na nowy problem zginął? Jeżeli tak to daj znać gdzie dokonałeś zakupu tego zaworu. U mnie wywaliło taki raport: P2441 Secondary Air Injection System Switching Valve Stuck Closed Bank 1 Stan kodu usterki Kod usterki jest potwierdzony Stan silnika podczas wystąpienia usterek Dane natychmiastowe podczas kodu błędu: P2441 Stan obiegu paliwa 1: Zamknięta pętla Stan obiegu paliwa 2: Nieużywany Szacowane naładowanie: 10.6 % Temperatura płynu chłodzącego: 17 °C Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: -21.1 % Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: +3.1 % Ciśnienie kolektora dolotowego: 0.49 bar Prędkość obrotowa silnika: 1625 obr/min Prędkość pojazdu: 0 km/h Włącz zapłon: 20.0 ° Temperatura powietrza dolotowego: 7 °C Przepływ powietrza dolotowego: 13.13 g/s Położenie bezwzględne przepustnicy: 16.1 % Stan wtórnego obwodu dolotowego: Atmosfera/wył. Napięcie czujnika 02 droga 1 czujnik 2: 0.320 V Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 czujnik 2: +0.0 % Czas miniony od uruchomienia silnika: 62 sekundy Polecenie EGR: 0.0 % Błąd polecenia EGR: 0.0 % Polecenie oczyszczania pary: 0.0 % Poziom paliwa: 52.9 % Ciśnienie barometryczne: 1.01 bar Napięcie modułu kontroli: 14.560 V Bezwzględne naładowanie silnika: 20.4 % Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza: 0.999 Położenie względne przepustnicy: 6.7 % Temperatura powietrza otoczenia: 6 °C Położenie bezwzględne przepustnicy gazu B: 16.5 % Położenie pedału gazu D: 21.6 % Położenie pedału gazu E: 23.1 % Polecenie siłownika przepustnicy gazu: 9.8 % Czy ktoś potrafi coś w tym temacie powiedzieć? Ciekawe jest że błąd wywaliło po 62 sek od uruchomienia teoretycznie wtedy kiedy ta pompa wtórnego powietrza powinna się wyłączyć. Edytowane 9 Grudnia 2016 przez raben7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raph Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Ja niewiele wniosę, poza tym, że miewam ten błąd i ni cholery nie mogę skorelować tego z jakimiś warunkami zewnętrznymi. Raz mam tak, żeby pojawia się, kasuję, pojawia się na drugi dzień, kasuję i pojawia się za 3 tygodnie, a raz, że pojawi się nie wiem kiedy (teraz mam spokój chyba drugi miesiąc). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raben7 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy zobaczę czy coś się poprawi, w programach można było znaleźć błędy zasilania poszczególnych układów co świadczyło o słabym AKU. Wiedziałem o tym od roku że jest słaby ale jak codziennie odpalałem SUBARU bez większych problemów to nie widziałem w tym problemu. Będę obserwował to dam znać. A czy któryś z kolegów wie do czego są rozpięte dwie wtyczki po lewej stronie za plastikową obudową przy nogach kierowcy (w nadkolu) koloru zielonego i białego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy zobaczę czy coś się poprawi, w programach można było znaleźć błędy zasilania poszczególnych układów co świadczyło o słabym AKU. Wiedziałem o tym od roku że jest słaby ale jak codziennie odpalałem SUBARU bez większych problemów to nie widziałem w tym problemu. Będę obserwował to dam znać. A czy któryś z kolegów wie do czego są rozpięte dwie wtyczki po lewej stronie za plastikową obudową przy nogach kierowcy (w nadkolu) koloru zielonego i białego? Diagnostyka- białymi mrugasz błędy a zielone to chyba przy podpięciu subarowego kompa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raben7 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Znowu pokazał się potwierdzony błąd P2441. Może ktoś pomoże: P2441 Secondary Air Injection System Switching Valve Stuck Closed Bank 1 Stan kodu usterki Kod usterki jest potwierdzony Stan silnika podczas wystąpienia usterek Dane natychmiastowe podczas kodu błędu: P2441 Stan obiegu paliwa 1: Zamknięta pętla Stan obiegu paliwa 2: Nieużywany Szacowane naładowanie: 10.6 % Temperatura płynu chłodzącego: 17 °C Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: -15.6 % Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: -2.3 % Ciśnienie kolektora dolotowego: 0.47 bar Prędkość obrotowa silnika: 1662 obr/min Prędkość pojazdu: 0 km/h Włącz zapłon: 20.0 ° Temperatura powietrza dolotowego: 6 °C Przepływ powietrza dolotowego: 12.95 g/s Położenie bezwzględne przepustnicy: 16.1 % Stan wtórnego obwodu dolotowego: Atmosfera/wył. Napięcie czujnika 02 droga 1 czujnik 2: 0.320 V Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 czujnik 2: +0.0 % Czas miniony od uruchomienia silnika: 62 sekundy Polecenie EGR: 0.0 % Błąd polecenia EGR: 0.0 % Polecenie oczyszczania pary: 0.0 % Poziom paliwa: 62.4 % Ciśnienie barometryczne: 1.00 bar Napięcie modułu kontroli: 14.480 V Bezwzględne naładowanie silnika: 20.0 % Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza: 0.999 Położenie względne przepustnicy: 6.7 % Temperatura powietrza otoczenia: 6 °C Położenie bezwzględne przepustnicy gazu B: 16.5 % Położenie pedału gazu D: 21.6 % Położenie pedału gazu E: 23.1 % Polecenie siłownika przepustnicy gazu: 9.8 % Raport utworzony za pomocą oprogramowania EOBD Facile firmy Outils OBD Facile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 raben7 dużo tych informacji z loga ale napisz mi czy po skasowaniu błędu masz potem problem z obrotami silnika ?? Mam identyczny błąd i pojawia się tylko w zimne dni (poniżej 0 stopni C) a po skasowaniu i włączeniu silnika mam ogromne problemy z gasnącym silnikiem poprzez spadające obroty praktycznie do 0 - gdy puszcze nogę z gazu...........dziwne wiem ale poza tym innych objawów źle pracującego EGR nie widze a u Ciebie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się