Skocz do zawartości

Zawór regulacji powietrza (błąd p2441)


kapalek

Rekomendowane odpowiedzi

Wywyala mi błąd p2441 czy to błąd zaworu regulacji powietrza biegu jałowego. Możecie napisać gdzie znależć ten zawór w legacy 2.0 2006 165km? w sumie silnik działa ok, czasem ma delikatne kłopoty przy odpaleniu. czy ten zawór da się jakoś wyczyścić, czy tylko wymiana??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...

Witam serdecznie. Jestem nowy na forum i też mam problem z błędem p2441 (autocom). Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc w usunięciu tego problemu to proszę o podpowiedź. Prawdopodobnie jest to coś z obiegiem powietrza wtórnego. Załącza się to w momencie odpalania zimnego silnika. Są dwa zawory AA220 który już wymieniłem i AA230 który jest bez dodatkowych przewodzików i jeszcze nie podmieniałem. Istnieje prawdopodobieństwo że ten AA220 zakupiłem uszkodzony na znanym portalu aukcyjny. lecz nie wiem jak sprawdzić część czujnika odpowiedzialną za przesyłanie informacji do komputera.

Jeżeli ktoś zna temat to proszę o informację w którym kierunku iść w poszukiwaniach powodu błędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam podobny problem p2441 tylko że posiadam Impreze GD 2006 2.0 z silnikiem boxera - wiem że temat dotyczy legacy 2.0

 

 

Chciałbym się dowiedzieć ile to może kosztować i gdzie najlepiej naprawiać (jestem z Gorzowa a mało osób zna się na boxerach tutaj)

 

 według tego co na necie znalazłem przyczyn jest kilka pojawiania się błędu:

- Uszkodzony zawór przełączania próżniowe (VSV) 
- Zawór przełączania próżniowe (VSV) Uprząż jest otwarty lub zwarty 
- Zawór przełączania próżniowe (VSV) Połączenie elektryczne obwodu słaba 
- Uszkodzony czujnik ciśnienia 
- Przełączanie Uszkodzony zawór powietrza 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

błąd zaworu z lewej strony (po stronie akumulatora) - wyjąć zawór, rozebrać i oczyścić z nagaru i posmarować prowadnicę grzybka (np psiknąć pastą miedziową wysokotemperaturową w spray'u i rozruszać grzybek na prowadnicy żeby smar rozszedł się po całej prowadnicy) i poskładać, czas na spokojnie ok 30min.

 

u mnie już pół roku bez błędu a wcześniej się pojawiał, rozbierając lewy przy okazji profilaktycznie to samo zrobiłem z prawym zaworem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Odświeżam temat bo chodzi mi o pytanie na temat tych zaworów....

 

W zimowe i wilgotne dni pojawia się błąd p2441 - po skasowaniu czasem jest spokój, czasem pojawia się po kilku dniach - wszystko zależy czy jest zimno.

Myślę że jeśli nie dzieje się to w lecie to może nie musze wyciągać 2.000zł na wymianę tego ustrojstwa.

Samochód w czasie pojawienia błędu dość mocno wariuje z obrotami - nie utrzymuje niskich tylko praktycznie spada do 100obr/m i zdarzyło się że gaśnie. Po zagrzaniu jest ok aż do pojawienia się znów tego błędu.

 

1. Chciałbym od Was informacje czy posiadacie wiedzę gdzie(i który to) znajduje się przekaźnik od tych zaworów - mam informacje że znajomy z forum właśnie tak usunął problem i nie ma błędu już od roku !! a pojawiał się co dzień!

 

2. Które wartości (sprawdzić za pomocą komputera) odpowiadają za pracę tych zaworów (pracę czujnika ciśnienia, otwarcia, zamknięcia itp.)

 

 

dziękuje z góry !!!!

Edytowane przez maskun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki że piszę pod swoim postem ale udało mi się znaleść na opposedforces ten przekaźnik nr 3 ale brak opisu numeru - może ktoś sprawdzi to dla mnie jaki to symbol przekaźnika ???

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_84/engine_electronic/relay_and_sensor_engine/

 

 

 

....dodatkowo daje fotkę mojej skrzynki pod maską z zaznaczeniem - dokładnie numer 3

1.jpg

Edytowane przez maskun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wygrać" z układem EGR w NA DOHC jest chyba jednak trudno. Jak nie jeden zawór to drugi, jak nie drugi to kumotator pompy pływa w wodzie z powodu nieszczelności pompy i tak w koło macieju. Te zawory są tak skonstruowane, że nie mają prawa długo działać w środowisku w którym działają.

Edytowane przez wojtek_gdynia
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam ponownie. Co do przekaźników to przerabiałem temat i nic nie pomogło. Ostatnio bawię się programem EOBD Facile i on pokazuje od czasu do czasu że jakieś ciśnienie jest przekroczone w stosuku do tego które zadał prducent czujnik nr 177 w układzie powietrza wtórnego. Z tego co się dowiedziałem to ten zawór AA220 dokonuje pomiaru ciśnienia w układzie dodatkowego powietrza. Zastanawiam się czy to właśnie nie jest powodem wystawiania błędu P2441. Według mnie ważne jest zrozumienie zamiaru producenta i algorytmu pracy tego układu. Być może któryś element spóźnia się lub wystawia coś za wcześnie do komputera. Coraz bardziej zastanawiam się nad zakupem nowego zaworu AA220, tylko brakuje mi informacji czy ktoś z kolegów walczył z tym problemem i wymiana zaworu pomogła. Wszystko co można znaleźć to spekulacje lub informacje o pominięciu układu w samej jednostce sterującej poprzez wyrzucenie kilku linijek oprogramowania. Mnie osobiście interesuje pokonanie tego błędu poprzez naprawę układu który producent w jakimś celu zaprojektował. Być może jest tak że komputer musi zobaczyć ciśnienie powietrza żeby otworzyć zawory a pompa leciwa nie daje rady. Gdyby koledzy mieli jakieś ciekawe informacje w tym temacie to proszę o podzielenie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

..:: Świeżynka ::.. czy to znaczy że po wymianie zaworu na nowy problem zginął? Jeżeli tak to daj znać gdzie dokonałeś zakupu tego zaworu.

U mnie wywaliło taki raport:

P2441
Secondary Air Injection System Switching Valve Stuck Closed Bank 1
Stan kodu usterki
Kod usterki jest potwierdzony
Stan silnika podczas wystąpienia usterek
Dane natychmiastowe podczas kodu błędu: P2441
Stan obiegu paliwa 1: Zamknięta pętla
Stan obiegu paliwa 2: Nieużywany
Szacowane naładowanie: 10.6 %
Temperatura płynu chłodzącego: 17 °C
Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: -21.1 %
Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: +3.1 %
Ciśnienie kolektora dolotowego: 0.49 bar
Prędkość obrotowa silnika: 1625 obr/min
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Włącz zapłon: 20.0 °
Temperatura powietrza dolotowego: 7 °C
Przepływ powietrza dolotowego: 13.13 g/s
Położenie bezwzględne przepustnicy: 16.1 %
Stan wtórnego obwodu dolotowego: Atmosfera/wył.
Napięcie czujnika 02 droga 1 czujnik 2: 0.320 V
Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 czujnik 2: +0.0 %
Czas miniony od uruchomienia silnika: 62 sekundy
Polecenie EGR: 0.0 %
Błąd polecenia EGR: 0.0 %
Polecenie oczyszczania pary: 0.0 %
Poziom paliwa: 52.9 %
Ciśnienie barometryczne: 1.01 bar
Napięcie modułu kontroli: 14.560 V
Bezwzględne naładowanie silnika: 20.4 %
Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza: 0.999
Położenie względne przepustnicy: 6.7 %
Temperatura powietrza otoczenia: 6 °C
Położenie bezwzględne przepustnicy gazu B: 16.5 %
Położenie pedału gazu D: 21.6 %
Położenie pedału gazu E: 23.1 %
Polecenie siłownika przepustnicy gazu: 9.8 %
 
Czy ktoś potrafi coś w tym temacie powiedzieć? Ciekawe jest że błąd wywaliło po 62 sek od uruchomienia teoretycznie wtedy kiedy ta pompa wtórnego powietrza powinna się wyłączyć.
Edytowane przez raben7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niewiele wniosę, poza tym, że miewam ten błąd i ni cholery nie mogę skorelować tego z jakimiś warunkami zewnętrznymi. Raz mam tak, żeby pojawia się, kasuję, pojawia się na drugi dzień, kasuję i pojawia się za 3 tygodnie, a raz, że pojawi się nie wiem kiedy (teraz mam spokój chyba drugi miesiąc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy zobaczę czy coś się poprawi, w programach można było znaleźć błędy zasilania poszczególnych układów co świadczyło o słabym AKU. Wiedziałem o tym od roku że jest słaby ale jak codziennie odpalałem SUBARU bez większych problemów to nie widziałem w tym problemu. Będę obserwował to dam znać. 

A czy któryś z kolegów wie do czego są rozpięte dwie wtyczki po lewej stronie za plastikową obudową przy nogach kierowcy (w nadkolu) koloru zielonego i białego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy zobaczę czy coś się poprawi, w programach można było znaleźć błędy zasilania poszczególnych układów co świadczyło o słabym AKU. Wiedziałem o tym od roku że jest słaby ale jak codziennie odpalałem SUBARU bez większych problemów to nie widziałem w tym problemu. Będę obserwował to dam znać.

A czy któryś z kolegów wie do czego są rozpięte dwie wtyczki po lewej stronie za plastikową obudową przy nogach kierowcy (w nadkolu) koloru zielonego i białego?

Diagnostyka- białymi mrugasz błędy a zielone to chyba przy podpięciu subarowego kompa
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znowu pokazał się potwierdzony błąd P2441. Może ktoś pomoże:

 

P2441
Secondary Air Injection System Switching Valve Stuck Closed Bank 1
Stan kodu usterki
Kod usterki jest potwierdzony
Stan silnika podczas wystąpienia usterek
Dane natychmiastowe podczas kodu błędu: P2441
Stan obiegu paliwa 1: Zamknięta pętla
Stan obiegu paliwa 2: Nieużywany
Szacowane naładowanie: 10.6 %
Temperatura płynu chłodzącego: 17 °C
Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: -15.6 %
Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: -2.3 %
Ciśnienie kolektora dolotowego: 0.47 bar
Prędkość obrotowa silnika: 1662 obr/min
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Włącz zapłon: 20.0 °
Temperatura powietrza dolotowego: 6 °C
Przepływ powietrza dolotowego: 12.95 g/s
Położenie bezwzględne przepustnicy: 16.1 %
Stan wtórnego obwodu dolotowego: Atmosfera/wył.
Napięcie czujnika 02 droga 1 czujnik 2: 0.320 V
Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 czujnik 2: +0.0 %
Czas miniony od uruchomienia silnika: 62 sekundy
Polecenie EGR: 0.0 %
Błąd polecenia EGR: 0.0 %
Polecenie oczyszczania pary: 0.0 %
Poziom paliwa: 62.4 %
Ciśnienie barometryczne: 1.00 bar
Napięcie modułu kontroli: 14.480 V
Bezwzględne naładowanie silnika: 20.0 %
Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza: 0.999
Położenie względne przepustnicy: 6.7 %
Temperatura powietrza otoczenia: 6 °C
Położenie bezwzględne przepustnicy gazu B: 16.5 %
Położenie pedału gazu D: 21.6 %
Położenie pedału gazu E: 23.1 %
Polecenie siłownika przepustnicy gazu: 9.8 %
 
Raport utworzony za pomocą oprogramowania EOBD Facile firmy Outils OBD Facile
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raben7 dużo tych informacji z loga ale napisz mi czy po skasowaniu błędu masz potem problem z obrotami silnika ?? Mam identyczny błąd i pojawia się tylko w zimne dni (poniżej 0 stopni C) a po skasowaniu i włączeniu silnika mam ogromne problemy z gasnącym silnikiem poprzez spadające obroty praktycznie do 0 - gdy puszcze nogę z gazu...........dziwne wiem ale poza tym innych objawów źle pracującego EGR nie widze a u Ciebie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...