Jump to content

wymiana oleju


gapsik
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich mam pytanko kupiłem legacy 2.5l z 98r sprowadzony z niemiec ma 200000 tkm i nie zabardzo wiem jaki olej mu zalać ponieważ nie posiada książki serwisowej postanowiłem zwrócić się do fachowców, raz miałem taki sam przypadek w tej samej wersji i takim samym motorem i po prostu wypłukało mi silnik. Jeszcze jedno czy zamiast 2.5 l mogę w to miejsce wsadzić 2.2l nie wymieniając komputera i czy skrzynia podejdzie bez problemu od 2.5 motoru 8)

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie wszystkich mam pytanko kupiłem legacy 2.5l z 98r sprowadzony z niemiec ma 200000 tkm i nie zabardzo wiem jaki olej mu zalać ponieważ nie posiada książki serwisowej postanowiłem zwrócić się do fachowców, raz miałem taki sam przypadek w tej samej wersji i takim samym motorem i po prostu wypłukało mi silnik. Jeszcze jedno czy zamiast 2.5 l mogę w to miejsce wsadzić 2.2l nie wymieniając komputera i czy skrzynia podejdzie bez problemu od 2.5 motoru 8)

Jak nie wiesz jakim olej to wlej jakiś przyzwoity półsyntetyk . Wypłukało Ci silnik bo był w stanie agonalnym już a nie jest to wina oleju , no chyba że wlałeś sojowy .

Nie mozna zamienić silnika bez wymiany sterowania - nie te czasy i nie ta technika . A tak na marginesie - po co chcesz zmienić - ten twój jest pancerny silnik .

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie wszystkich mam pytanko kupiłem legacy 2.5l z 98r sprowadzony z niemiec ma 200000 tkm i nie zabardzo wiem jaki olej mu zalać ponieważ nie posiada książki serwisowej postanowiłem zwrócić się do fachowców

Mam ten sam kłopot ale z imprezą . Gdzie to sprawdzić w Warszawie i co wlać ? To samo jeśli chodzi o klocki i tarcze

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie wszystkich mam pytanko kupiłem legacy 2.5l z 98r sprowadzony z niemiec ma 200000 tkm i nie zabardzo wiem jaki olej mu zalać ponieważ nie posiada książki serwisowej postanowiłem zwrócić się do fachowców

Mam ten sam kłopot ale z imprezą . Gdzie to sprawdzić w Warszawie i co wlać ? To samo jeśli chodzi o klocki i tarcze

O tarczach i klockach też masz bogaty wątek - poszukaj, nawet Wujek Gugiel Ci wskaże na The Forum.

Link to comment
Share on other sites

markowy pół syntetyk, a po wymianie obserwuj go bacznie, jak za szybko zacznie czarnieć, znaczy że płucze, czyli był syf w motorze, wtedy szybsza wymiana się kłania, nie czekaj za długo, bo się pozapychają kanały olejowe, i będzie pozamiatane.... . jeżeli przez 1k km oliwa nie pociemnieje mocno, znaczy, że motor jest czysty i możesz bez strachu podróżować :D

 

co do wymiany motoru czy skrzyni, po co?motory 2,2 i 2,5 są różne, jeden jest SOHC drugi DOHC, i mają inny osprzęt i sterowanie, a skrzynia może mieć inne przełożenie, można ją teoretycznie wymienić, ale trzeba sprawdzić przełożenie a najlepiej wymienić w kpl z dyfrem

Link to comment
Share on other sites

czterowałkowe ssaki 2,5L z Legacy z lat 96-98 miały spore problemy z uszczelkami pod główkami...spotkałem sporo wadliwych egzemplarzy... :(

To jesteś jakiś serwisant ? Ja zepsute subaru widziałam tylko raz .............moje . Urwałam tłumik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...