Skocz do zawartości

Skąd ta moc...?


B J

Rekomendowane odpowiedzi

[

 

Widziałeś kiedyś auto doładowane bez IC ?

 

 

Ople 1.7 td, VAGi 1.6td, Fordony 1.8TD i troche innych, :mrgreen:

 

z nowoczesnych jednostek to chyba w jakims 1.4 tfsi VAGa nie uswiadczysz klasycznego IC (na pierwszy rzut oka na silnik ja nie widzialem na wierzchu, ale moge sie mylic)

 

poza tym przy minimalnym booscie nie jest konieczne stosowanie IC :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym przy minimalnym booscie nie jest konieczne stosowanie IC

 

No zgoda ;-) Ile one tam dmuchają, z 0,4 br ?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

-- 8 wrz 2011, o 10:51 --

 

Tak ale właśnie czy to zwiększenie temp na wejściu ma jakiekolwiek znaczenie przy odpowiednim IC

 

Dobra - nie ma, babcia brudas, Stasiek kłamie. Włóż stożek w turbo jak lubisz, ogromny IC z kilometrami orurowania na przyczepie i będzie git. Przepraszam ale nie wytrzymuję tempa dyskusji :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale właśnie czy to zwiększenie temp na wejściu ma jakiekolwiek znaczenie przy odpowiednim IC

jeśli już jest/musi być stożek, to jego izolacja od komory silnika jest łatwiejsza/tańsza w wykonaniu niż wymiana IC ;-)

PS. bo jak wiemy (wielokrotnie było powtarzane na forum) ciepłe powietrze ma mniejszą gęstość i w efekcie psuje się AFR, pojawia się spalanie stukowe, maleje moc ... i auto nie jedzie jak powinno :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciepłe powietrze ma mniejszą gęstość i w efekcie psuje się AFR

 

Żeby było śmieszniej, to nie jest tak właśnie :mrgreen: AFR w tym wypadku by spadał (czyli robiłoby się bogato), byłoby mniej powietrza na jednostkę mieszanki (mniej zagęszczone powietrze). Wysokie temperatury w dolocie o tyle przyczyniają się do zjawiska spalania detonacyjnego o ile sprzyjają osiągnięciu temperatury samozapłonu i o ile nie zapewniają w odpowiedniej temperaturze w reakcje utleniania z węglowodorami zanim te ulegną reakcji spalania w kontakcie z powietrzem, co daje podobny efekt jak zmiatanie wolnych rodników (to już z Wiki i nic nie kumam :mrgreen: ).

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciepłe powietrze ma mniejszą gęstość i w efekcie psuje się AFR

 

Żeby było śmieszniej, to nie jest tak właśnie :mrgreen: AFR w tym wypadku by spadał (czyli robiłoby się bogato), byłoby mniej powietrza na jednostkę mieszanki (mniej zagęszczone powietrze). Wysokie temperatury w dolocie o tyle przyczyniają się do zjawiska spalania detonacyjnego o ile sprzyjają osiągnięciu temperatury samozapłonu i o ile nie zapewniają odpowiedniej temperaturze w reakcje utleniania z węglowodorami zanim te ulegną reakcji spalania w kontakcie z powietrzem, co daje podobny efekt jak zmiatanie wolnych rodników (to już z Wiki i nic nie kumam :mrgreen: ).

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Łosz urwa, ale to skomplikowane :shock: , a ja blokowałem EGT zapałką, żeby nie brzęczał przycisk o szybkę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to, że ja chcę stożek bo dla mnie to druciarstwo ( w imprezie ) chodzi mi tylko czy ktoś robił pomiar czy to tylko takie gadki :) które w wolnossącym aucie mają ogromny wpływ w aucie turbo już chyba nie za bardzo dlatego jestem ciekaw jak by to wyglądało na papierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. A serio, każdy IC ma swoją maksymalną temperaturę schłodzenia (zagęszczenia) powietrza doładowanego. I jeżeli na wejściu podasz mu cieplejsze powietrze (nie ważne już o ile) to na wyjściu otrzymasz słochodzone o tę, wyżej wspomnianą wartość. Chyba lepiej podać na wejściu już powietrze chłodniejsze niż cieplejsze, nie sądzisz ?

to przedłuż układ tak, żeby było wszystko zimie jak zadek dziadka mroza, i sprawdź jaka będzie reakcja na gaz. Trzeba się liczyć z tym, że jak przedłużamy dolot - opóźniamy reakcję silnika na gaz... i może być tak, że mocy będzie miał fajną ilość, ale będzie lag, który wcale nie będzie zależał od turbo...

 

Tu nie chodzi o to, że ja chcę stożek bo dla mnie to druciarstwo ( w imprezie ) chodzi mi tylko czy ktoś robił pomiar czy to tylko takie gadki :) które w wolnossącym aucie mają ogromny wpływ w aucie turbo już chyba nie za bardzo dlatego jestem ciekaw jak by to wyglądało na papierze.

1. stożek to nie druciarstwo, bo zapewnia więcej powietrza niż tradycyjna wkładka (w granicach pojemności układu dolotowego).

2. na odwrót - w n/a stożek poza walorami dźwiękowymi za wiele nie zrobi (chyba, że jest to civic i wystroimy). W turbo znacznie więcej można samym stożkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. stożek to nie druciarstwo, bo zapewnia więcej powietrza niż tradycyjna wkładka (w granicach pojemności układu dolotowego).

 

Kwestia, czy jest owo powietrze potrzebne. Zwlaszcza skoro zwykla puszka z filtrem w turbo-Imprezie spokojnie daje rade przy okolicach 350KM - a malo kto w sumie brnie dalej.

 

Inna sprawa, ze samo zalozenie stozka to jeszcze zaden wielki sukces jesli zaciaga sie gorace powietrze z komory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przedłuż układ tak, żeby było wszystko zimie jak zadek dziadka mroza, i sprawdź jaka będzie reakcja na gaz. Trzeba się liczyć z tym, że jak przedłużamy dolot - opóźniamy reakcję silnika na gaz... i może być tak, że mocy będzie miał fajną ilość, ale będzie lag, który wcale nie będzie zależał od turbo...

 

Z czystej ciekawości - dlaczego mnie o tym informujesz ?

Do tej pory o zależności pojemność układu dolotowego - przebieg krzywej momentu nie dyskutowaliśmy.

:mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...