B J Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Hej Jak już kiedyś pisałem rzadko mam możliwość zaglądać na forum - stąd nurtuje mnie pewna sprawa: Niedawno "zmierzyłem" mojego GTka - '98 - wyszło ponad 240km / 310Nm :shock: I tutaj pytanie: skąd się to wzięło?? Zapewne musi być coś podłubane w sterowaniu - ale z tego co się doczytałem na forum - GT '98 nie da się remapować! Więc skąd? Poniżej fotka ECU (który na moje ko wygląda seryjnie).Nie ma tam żadnych dodatkowych bajerów (w każdym razie ja nie widzę). Gietek ma duży (2,5) wydech - od samej turbiny + Blow-off. Proszę o jakieś sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ggggtt Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Nie martw się mam tak samo. Tylko wydech i 240 km. Nie ma co płakać tylko się cieszyć:-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 km = kilometry KM = konie mechaniczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 to normalny wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 przelotowy wydech spowodowal podniesienie cisnienia doladowania tym samym zwiekszenie mocy, tylko tyle że pewnie dosyć uboga mieszanka jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B J Opublikowano 3 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 przelotowy wydech spowodowal podniesienie cisnienia doladowania tym samym zwiekszenie mocy, tylko tyle że pewnie dosyć uboga mieszanka jest... No to ja naprawdę jeszcze mało wiem... Poważnie przy samym wydechu potrafi się zrobić ponad 30KM? (Nie jest to zwykły przelot- wygląda profesjonalnie- jakiś sportowy kat + mały przelotowy tłumik + końcowy) Poprzedni właściciel (z forum) pisał mi, że kiedyś zmierzył go na ok. 260KM. Tak też może być, ponieważ mój pomiar był wykonany na założonym stożku ( ) w ciepły dzień bez nawiewu powietrza. W takim razie możliwe za jest nawet ponad 250KM (+40KM) - czy to tez tylko zasługa wydechu? Czy coś mogło być dłubane jeszcze? A czy w związku z uboga mieszanką warto by coś z tym było zrobić? (zapewne negatywnie wpływa to na silnik). Remap w tym roczniku nie wchodzi w grę, czy tak ? Cóż więc można zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Remap w tym roczniku nie wchodzi w grę, czy tak ? Wchodzi - z aftermarketowym komputerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Ja miałem w moim GT98 MBC, FCD i śmigał na 1,2 bara. 270 KM i 330 Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 a to nie samochod usera Michal z Ursusa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Tak też może być, ponieważ mój pomiar był wykonany na założonym stożku ( ) w ciepły dzień bez nawiewu powietrza. Trochę współczuję taki warunków pomiarów :x Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B J Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 a to nie samochod usera Michal z Ursusa? Nie, tego GT-ka miał kiedyś QSY. Tak też może być, ponieważ mój pomiar był wykonany na założonym stożku ( ) w ciepły dzień bez nawiewu powietrza. Trochę współczuję taki warunków pomiarów :x Pozdrawiam Grzegorz Spoko - fabryczna pucha już do mnie "leci" więc niedługo pozbędę się stożka. A warunki byłby jakie były... - po znajomości na szybko - to zawsze coś Jak już pod maską wyląduje fabryczny filterek - to zmierzę go już w odpowiednich warunkach. Natomiast ciągle ciekawi mnie, czy bez modyfikacji map/sterowania można "bezpiecznie" śmigać z takim wydechem - bez większego uszczerbku dla silnika?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 masz overboosty? o ile nie masz przeladowan i AFR jest ok, to nie wiem czym sie przejmowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 pytanie jaki AFR tak naprawdę w jakim zakresie jest bezpieczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 zapewne okolice 10.5 przy odcince nie zaszkodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 pierwsza rzecz - wywal stożek albo go odizoluj od reszty komory silnika, i zapewnij mu dolot zimnego powietrza jakie masz doładowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B J Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Hej Tak więc oryginalny dolocik siedzi już pod maską (dzięki Janko) - teraz powinno być lepiej. A wracając do tematu: - co to są overboosty? - co to AFR? Pytam ponieważ nie mam okazji zbyt często zajrzeć na forum i ciężko mi wyszukać co to terminy oznaczają Nie wiem jakie mam doładowanie - ponieważ nie mam zegara- ale za jakiś czas będzie. Proszę więc troszkę rozjaśnić temat :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 A wracając do tematu:- co to są overboosty? - co to AFR? Overboosty, to po prostu przeładowania. Zazwyczaj w tzw. peakach, czyli w momentach krótkich i skrajnych. Ciśniesz, doładowanie osiąga peak, przekracza wartość nominalną, następnie mimo, że dalej ciśniesz, opada. No chyba, że masz overboost (przeładowanie) w całym zakresie obciążeń. To krótkie przeładowania spowodowane są "zwłoką" w reakcji selenoidu, czyli ciśnienie buduje się bardzo szybko, na tyle szybko, że kontroler nie wyrabia się z korektą. AFR - air fuel ratio - stosunek powietrza do paliwa w mieszance. Im wyższy tym w mieszance więcej powietrza, tym jest ona bardziej uboga; im niższy tym mniej powietrza w mieszance (więcej paliwa), tym jest ona bogatsza. Ważne aby AFR w całym zakresie obciążeń miał odpowiednią wartość. Za bogate paliwo będzie powodować muła oraz w skrajnych wypadkach mieszanie wachy z olejem, za uboga mieszanka - wzrost EGT (temperatura gazów wylotowych - spalin), spalanie w większych temperaturach, w skrajnych wypadkach topienie tłoków. Oczywiście, wszystko co wyżej bardzo skrótowo i jak "krowie na miedzy" ;-) Pozdrawiam Grzegorz PS. Jeszcze apropos warunków pomiaru - nawiew jest absolutnie konieczny. Bez nawiewu masz wysokie temperatury w dolocie i za chwilę spalanie stukowe. Jak kontroler nie cofnie zapłonu to sobie wydłutujesz tłoki. Swoją drogą -sprawdż lepiej czy nie masz gdzie tam wsadzonego MBC, bo mi to na odległość tym urządzonkiem u Ciebie śmierdzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 wywal stożek albo go odizoluj od reszty komory silnika, i zapewnij mu dolot zimnego powietrza zgadzam się ale z ciekawośći robił ktoś pomiary ? bo w aucie wolnossącym to inna sprawa i oczywista ale jak mamy IC czy ma to aż takie znaczenie ? znam wiele projektów gdzie stożek jest przy samym turbo i jest mega gorący. Czy ktoś mierzył serie kontra jakiś firmowy stożek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 gdzie stożek jest przy samym turbo i jest mega gorący. No i to jest mega fuckup :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 tak tylko własnie są to profi projekty i ludzie twierdzą, że jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 ravo, ludzie mogą mówić/pisać różne funny things, nigdy jednak nie spotkałem się z opinią, że warto doładować gorącym powietrzem Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 a ja jestem ciekaw porównania na hamowni oczywiście w aucie turbo gdzie mamy IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Niedawno w TopGear US prezentowali 911 GT2 RS - marudzili, że aby "obudzić w nim bestię" musieli poczekać do nocy, bo gorące dni zabierały mu mnóstwo koni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 a ja jestem ciekaw porównania na hamowni oczywiście w aucie turbo gdzie mamy IC Widziałeś kiedyś auto doładowane bez IC ? Pytam, bo nie rozumiem. Pozdrawiam Grzegorz PS. A serio, każdy IC ma swoją maksymalną temperaturę schłodzenia (zagęszczenia) powietrza doładowanego. I jeżeli na wejściu podasz mu cieplejsze powietrze (nie ważne już o ile) to na wyjściu otrzymasz słochodzone o tę, wyżej wspomnianą wartość. Chyba lepiej podać na wejściu już powietrze chłodniejsze niż cieplejsze, nie sądzisz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Tak ale właśnie czy to zwiększenie temp na wejściu ma jakiekolwiek znaczenie przy odpowiednim IC Nie widziałem ale są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się