Skocz do zawartości

Skąd ta moc...?


B J

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Jak już kiedyś pisałem rzadko mam możliwość zaglądać na forum - stąd nurtuje mnie pewna sprawa:

Niedawno "zmierzyłem" mojego GTka - '98 - wyszło ponad 240km / 310Nm :shock:

 

I tutaj pytanie: skąd się to wzięło??

Zapewne musi być coś podłubane w sterowaniu - ale z tego co się doczytałem na forum - GT '98 nie da się remapować! Więc skąd?

Poniżej fotka ECU (który na moje ko wygląda seryjnie).Nie ma tam żadnych dodatkowych bajerów (w każdym razie ja nie widzę).

Gietek ma duży (2,5) wydech - od samej turbiny + Blow-off.

 

Proszę o jakieś sugestie :)

 

img4558w.th.jpg

 

 

img4559q.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelotowy wydech spowodowal podniesienie cisnienia doladowania tym samym zwiekszenie mocy, tylko tyle że pewnie dosyć uboga mieszanka jest...

 

No to ja naprawdę jeszcze mało wiem...

Poważnie przy samym wydechu potrafi się zrobić ponad 30KM? (Nie jest to zwykły przelot- wygląda profesjonalnie- jakiś sportowy kat + mały przelotowy tłumik + końcowy)

 

 

Poprzedni właściciel (z forum) pisał mi, że kiedyś zmierzył go na ok. 260KM. Tak też może być, ponieważ mój pomiar był wykonany na założonym stożku ( :oops: ) w ciepły dzień bez nawiewu powietrza.

W takim razie możliwe za jest nawet ponad 250KM (+40KM) - czy to tez tylko zasługa wydechu?

Czy coś mogło być dłubane jeszcze?

 

A czy w związku z uboga mieszanką warto by coś z tym było zrobić? (zapewne negatywnie wpływa to na silnik). Remap w tym roczniku nie wchodzi w grę, czy tak ?

Cóż więc można zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie samochod usera Michal z Ursusa?

Nie, tego GT-ka miał kiedyś QSY.

 

Tak też może być, ponieważ mój pomiar był wykonany na założonym stożku ( :oops: ) w ciepły dzień bez nawiewu powietrza.

Trochę współczuję taki warunków pomiarów :x

Pozdrawiam Grzegorz

 

Spoko - fabryczna pucha już do mnie "leci" więc niedługo pozbędę się stożka.

A warunki byłby jakie były... - po znajomości na szybko - to zawsze coś ;)

Jak już pod maską wyląduje fabryczny filterek - to zmierzę go już w odpowiednich warunkach.

 

 

Natomiast ciągle ciekawi mnie, czy bez modyfikacji map/sterowania można "bezpiecznie" śmigać z takim wydechem - bez większego uszczerbku dla silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Tak więc oryginalny dolocik siedzi już pod maską (dzięki Janko) - teraz powinno być lepiej.

 

A wracając do tematu:

- co to są overboosty?

- co to AFR?

Pytam ponieważ nie mam okazji zbyt często zajrzeć na forum i ciężko mi wyszukać co to terminy oznaczają :oops:

 

Nie wiem jakie mam doładowanie - ponieważ nie mam zegara- ale za jakiś czas będzie.

 

Proszę więc troszkę rozjaśnić temat :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu:

- co to są overboosty?

- co to AFR?

 

Overboosty, to po prostu przeładowania. Zazwyczaj w tzw. peakach, czyli w momentach krótkich i skrajnych. Ciśniesz, doładowanie osiąga peak, przekracza wartość nominalną, następnie mimo, że dalej ciśniesz, opada. No chyba, że masz overboost (przeładowanie) w całym zakresie obciążeń. To krótkie przeładowania spowodowane są "zwłoką" w reakcji selenoidu, czyli ciśnienie buduje się bardzo szybko, na tyle szybko, że kontroler nie wyrabia się z korektą.

 

AFR - air fuel ratio - stosunek powietrza do paliwa w mieszance. Im wyższy tym w mieszance więcej powietrza, tym jest ona bardziej uboga; im niższy tym mniej powietrza w mieszance (więcej paliwa), tym jest ona bogatsza. Ważne aby AFR w całym zakresie obciążeń miał odpowiednią wartość. Za bogate paliwo będzie powodować muła oraz w skrajnych wypadkach mieszanie wachy z olejem, za uboga mieszanka - wzrost EGT (temperatura gazów wylotowych - spalin), spalanie w większych temperaturach, w skrajnych wypadkach topienie tłoków.

 

Oczywiście, wszystko co wyżej bardzo skrótowo i jak "krowie na miedzy" ;-)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Jeszcze apropos warunków pomiaru - nawiew jest absolutnie konieczny. Bez nawiewu masz wysokie temperatury w dolocie i za chwilę spalanie stukowe. Jak kontroler nie cofnie zapłonu to sobie wydłutujesz tłoki. Swoją drogą -sprawdż lepiej czy nie masz gdzie tam wsadzonego MBC, bo mi to na odległość tym urządzonkiem u Ciebie śmierdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal stożek albo go odizoluj od reszty komory silnika, i zapewnij mu dolot zimnego powietrza

zgadzam się ale z ciekawośći robił ktoś pomiary ? bo w aucie wolnossącym to inna sprawa i oczywista ale jak mamy IC czy ma to aż takie znaczenie ? znam wiele projektów gdzie stożek jest przy samym turbo i jest mega gorący. Czy ktoś mierzył serie kontra jakiś firmowy stożek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jestem ciekaw porównania na hamowni oczywiście w aucie turbo gdzie mamy IC

 

Widziałeś kiedyś auto doładowane bez IC ?

 

Pytam, bo nie rozumiem.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. A serio, każdy IC ma swoją maksymalną temperaturę schłodzenia (zagęszczenia) powietrza doładowanego. I jeżeli na wejściu podasz mu cieplejsze powietrze (nie ważne już o ile) to na wyjściu otrzymasz słochodzone o tę, wyżej wspomnianą wartość. Chyba lepiej podać na wejściu już powietrze chłodniejsze niż cieplejsze, nie sądzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...