Jump to content

zawór dodatkowego powietrza w 2,5 xt


Recommended Posts

Witam wszystkich,

w foresterze z 2007 komputer odczytujący błedy jako winowajcę wskazał wtrysk dodatkowe powietrza. Po ściągnięciu intercoolera mechanik stwierdził, że zatarty jest zaworek od tego powietrza. Cena w ASO 1200 zeta.

Czy ktoś wie gdzie można kupić taki zaworek w tańszej cenie, bądź naprawić go albo jakoś ominąć, tak, żeby na zegarach nie pokazyały się błędy?

Będę wdzięczny za informacje.

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Witam wszystkich,

w foresterze z 2007 komputer odczytujący błedy jako winowajcę wskazał wtrysk dodatkowe powietrza. Po ściągnięciu intercoolera mechanik stwierdził, że zatarty jest zaworek od tego powietrza. Cena w ASO 1200 zeta.

Czy ktoś wie gdzie można kupić taki zaworek w tańszej cenie, bądź naprawić go albo jakoś ominąć, tak, żeby na zegarach nie pokazyały się błędy?

Będę wdzięczny za informacje.

 

pozdrawiam

 

są dwa zawory , + sam silnik dodatkowego powietrza, lepiej podaj kod błędu , a nie co mechanik odkrył :D

Można to załatwić dużo taniej, :wink: , można też całkiem chwasta wyrwać i zrobić tak żeby check sie nie świecił

Link to post
Share on other sites

Walczyłem z tym kiedyś, ale mi dla odmiany chcieli sprzedać pompę za 3 tysie....

Znalazłem zawory-używki na alledrogo u gości sprzedających pompy powietrza. Trzeba się było trochę nadzwonić i natłumaczyć, bo to rzadko poszukiwana część. Wymieniony został zawór z czujnikiem ciśnienia, chyba on najczęściej pada..

Kod z jakimi walczyłem-2444 i 1410.

Link to post
Share on other sites

Najlepiej i chyba najtaniej , to wywalić wszystko co jest związane z ekologią, czyli zawory, pompe , i rurki. Kupujesz za pare złotych zestaw zaślepek coswortha , coś 200 czy 300zł , montujesz i wyłączasz systemowo błąd żeby cel sie palił

albo wymieniasz zawór, jak coś to chyba powinienem miec tego na kopy :D

Link to post
Share on other sites

Tu masz schemat jak to wogóle wygląda

 

dzięki temu szybciej nagrzewa się cata i szybciej zaczyna działać czyli spełniać normę eur4 :mrgreen:

 

secondaryairpump.jpg

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Najlepiej i chyba najtaniej , to wywalić wszystko co jest związane z ekologią, czyli zawory, pompe , i rurki. Kupujesz za pare złotych zestaw zaślepek coswortha , coś 200 czy 300zł , montujesz i wyłączasz systemowo błąd żeby cel sie palił

albo wymieniasz zawór, jak coś to chyba powinienem miec tego na kopy :D

 

najrozsądniejszy sposób, jeżeli chcesz cieszyć się swoim autem, a nie udawać ekologa :D

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...

 Witam wszystkich

Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).

Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.

oto wskazówki do pozbycia się problemu:

1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w  kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)

 

Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

 - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

 - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

 - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

 - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

 - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

 - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

 - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni  (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego

post-24100-0-50085400-1463939405_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Można uratować zawory powietrza wtórnego ,wszystko w zależności od tego w jakim są stanie. Ja niestety zdecydowałem się na wymianę dwóch bo byly w agonii i na łeb na szyje jechałem w któraś sobotę do Carfitu, były od ręki . Trzeba pamietać ze skoro zaworki pokazują się błędach na kompie to warto sprawdzić pompę powietrza wtórnego rownież .

 

Powodzenia

Edited by diamond
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

mam to samo, jedę dziś po potencjometr. Czy po wlutowaniu trzeba ponownie kasować błędy?? Rozumiem , że cały układ rurek i zaworów zostaje  lutuję potencjometr i po problemie ??

Link to post
Share on other sites

mam to samo, jedę dziś po potencjometr. Czy po wlutowaniu trzeba ponownie kasować błędy?? Rozumiem , że cały układ rurek i zaworów zostaje  lutuję potencjometr i po problemie ??

Błedy do wykasowania.. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 8 months later...
  • 2 years later...
W dniu 22.05.2016 o 19:50, joki199 napisał:

Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego

post-24100-0-50085400-1463939405_thumb.jpg

Czy użytkownik tego dzieła jest aktywny na forum? Mam pare pytań :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 6 months later...

Dzień dobry,

 

Nabyłem "Forka" z juz w/w błędem 2.0 SG rok 2005r i jutro zamierzam się z podjąć opisanej próby z potencjometrem.

Przez ostatnie dni prześledziłem chyba wszystkie wątki z tą tematyką.

odczyt wykazał mi błąd P2433 - silnik chodzi płynnie i miarowo.

 

Chciałbym dopytać jak sprawuje się powyzsze rozwiązanie po dłuższym użytkowaniu.

 

Pozdrawiam 

Sławek

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...