punkt Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Witam wszystkich, w foresterze z 2007 komputer odczytujący błedy jako winowajcę wskazał wtrysk dodatkowe powietrza. Po ściągnięciu intercoolera mechanik stwierdził, że zatarty jest zaworek od tego powietrza. Cena w ASO 1200 zeta. Czy ktoś wie gdzie można kupić taki zaworek w tańszej cenie, bądź naprawić go albo jakoś ominąć, tak, żeby na zegarach nie pokazyały się błędy? Będę wdzięczny za informacje. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Witam wszystkich,w foresterze z 2007 komputer odczytujący błedy jako winowajcę wskazał wtrysk dodatkowe powietrza. Po ściągnięciu intercoolera mechanik stwierdził, że zatarty jest zaworek od tego powietrza. Cena w ASO 1200 zeta. Czy ktoś wie gdzie można kupić taki zaworek w tańszej cenie, bądź naprawić go albo jakoś ominąć, tak, żeby na zegarach nie pokazyały się błędy? Będę wdzięczny za informacje. pozdrawiam są dwa zawory , + sam silnik dodatkowego powietrza, lepiej podaj kod błędu , a nie co mechanik odkrył Można to załatwić dużo taniej, :wink: , można też całkiem chwasta wyrwać i zrobić tak żeby check sie nie świecił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Walczyłem z tym kiedyś, ale mi dla odmiany chcieli sprzedać pompę za 3 tysie.... Znalazłem zawory-używki na alledrogo u gości sprzedających pompy powietrza. Trzeba się było trochę nadzwonić i natłumaczyć, bo to rzadko poszukiwana część. Wymieniony został zawór z czujnikiem ciśnienia, chyba on najczęściej pada.. Kod z jakimi walczyłem-2444 i 1410. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punkt Opublikowano 3 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 u mnie jest 2444, czyli jeden z tych, które miał cezar25 proszę o rady co z tym zrobic, żeby było dobrze i niedrogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Podeślj mi swojego maila, wyślę ci podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Najlepiej i chyba najtaniej , to wywalić wszystko co jest związane z ekologią, czyli zawory, pompe , i rurki. Kupujesz za pare złotych zestaw zaślepek coswortha , coś 200 czy 300zł , montujesz i wyłączasz systemowo błąd żeby cel sie palił albo wymieniasz zawór, jak coś to chyba powinienem miec tego na kopy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Tu masz schemat jak to wogóle wygląda dzięki temu szybciej nagrzewa się cata i szybciej zaczyna działać czyli spełniać normę eur4 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Najlepiej i chyba najtaniej , to wywalić wszystko co jest związane z ekologią, czyli zawory, pompe , i rurki. Kupujesz za pare złotych zestaw zaślepek coswortha , coś 200 czy 300zł , montujesz i wyłączasz systemowo błąd żeby cel sie palił albo wymieniasz zawór, jak coś to chyba powinienem miec tego na kopy najrozsądniejszy sposób, jeżeli chcesz cieszyć się swoim autem, a nie udawać ekologa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Witam wszystkich Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection). Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy. oto wskazówki do pozbycia się problemu: 1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską. 2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski) Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia. 3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski) - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ, - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia) - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru, - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać, - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω) - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ) W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 (edytowane) Można uratować zawory powietrza wtórnego ,wszystko w zależności od tego w jakim są stanie. Ja niestety zdecydowałem się na wymianę dwóch bo byly w agonii i na łeb na szyje jechałem w któraś sobotę do Carfitu, były od ręki . Trzeba pamietać ze skoro zaworki pokazują się błędach na kompie to warto sprawdzić pompę powietrza wtórnego rownież . Powodzenia Edytowane 23 Maja 2016 przez diamond Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtisek1 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 mam to samo, jedę dziś po potencjometr. Czy po wlutowaniu trzeba ponownie kasować błędy?? Rozumiem , że cały układ rurek i zaworów zostaje lutuję potencjometr i po problemie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 mam to samo, jedę dziś po potencjometr. Czy po wlutowaniu trzeba ponownie kasować błędy?? Rozumiem , że cały układ rurek i zaworów zostaje lutuję potencjometr i po problemie ?? Błedy do wykasowania.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtisek1 Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 powracam do tematu po czasie. Patent joki199 działa idealnie , sama robota zajęła 10 minut , a zakup elementów 2,50 pln. DZięki !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikimikey Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 I jak działa wszystkim ? Wczoraj wlutowałem dzisiaj jadę podpiąć pod kompa bo lambda mi jeszcze sieje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Raubo Opublikowano 1 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2020 W dniu 22.05.2016 o 19:50, joki199 napisał: Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego Czy użytkownik tego dzieła jest aktywny na forum? Mam pare pytań :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 jest, zawsze możesz wysłać prywatną wiadomość jak masz pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sammyPL Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 (edytowane) Dzień dobry, Nabyłem "Forka" z juz w/w błędem 2.0 SG rok 2005r i jutro zamierzam się z podjąć opisanej próby z potencjometrem. Przez ostatnie dni prześledziłem chyba wszystkie wątki z tą tematyką. Odczyt wykazał mi błąd P2433 - silnik chodzi płynnie i miarowo. Chciałbym dopytać jak sprawuje się powyzsze rozwiązanie po dłuższym użytkowaniu. Edit: Działałem według wskazówek Kolegi joki199 - wszystko OK, wielkie dzięki dla Kolegi !!! Pozdrawiam Sławek Edytowane 10 Listopada 2020 przez sammyPL Przeprowadzenie testu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się