Skocz do zawartości

Czy to jednoznacznie wina zużywającej się wiskozy?


RadziejS

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent - forek s-turbo my99, 210kkm.

 

Odnoszę wrażenie, że po przejechaniu >15km podczas parkowania, przy skręconych kołach, przy minimalnej prędkości lekko przeskakują, przyhamowują się koła. Nie sądzę żeby był to przegub jak niektórzy czasem sugerują bo wczoraj zrobiłem taki test, że postawiłem auto na małym spadku (po ok. 20km jazdy), skręciłem koła i forek powolutku stacza się, ale w pewnym momencie przestaje - wskazywałoby to, że coś go lekko trzyma - (wisko???).

Wydaje mi się też (nie wiem czy słusznie), że rozgrzane auto (mam na myśli rozgrzaną skrzynię a zatem coś co ma bezpośredni wpływ na wiskozę), jest jakby lekko toporniejsze w prowadzeniu (np. przy skrzyżowaniach 90 stopni i takie tam). Jest to na tyle delikatne, że może to moja nadinterpretacja, bo wyczuliłem się na znalezienie przyczyny, ale może wcale nie.

 

Byłem na przeglądzie w pewnym polecanym nieAso, ale wątpię, czy tamten sposób sprawdzenia wskazałby tak lekko niedomagającą wiskozę - tj. auto na podnośniku, przednie koła unieruchomione i ręczne kręcenie wałem, który ma się kręcić ale nie za lekko... Moja przypadłość objawia się gdy auto jest po dłuższej jeździe, a w warsztacie stało zanim wjechało na podnośnik. Poza tym byłem wtedy zbyt świeżym użytkownikiem, żeby o coś więcej pytać.

 

Jeszcze jedno pytanie - pilnuję ciśnienia w oponach jak na tabliczce - przód 2.0, tył 1.8. (ciężarów nie wożę). Ale czy źle ustawiona geometria może powodować takie objawy po dłuższej jeździe. Tylne opony są lekko bardziej wytarte na wewnętrznym rancie.

 

Podsumowując:

 

1) czy to na 100% sprzęgło wiskotyczne domaga się zmiany?

2) czy olej w skrzyni może mieć jakiś wpływ na to? Nie wiem kiedy był zmieniany (ponoć auto serwisowane w niemieckim ASO, książka jest)

3) Czy wszystkie skrzynie 5MT od 99r mają pasującą wiskozę? - Azrael chyba pisał, że tak

4) Czy wspomniana geometria może być przyczyną? (jeśli tak, to może pytanie nr 1, należy pominąć ;) )

 

5) poza konkursem - może wiecie gdzie w okolicach Wawy zrobić konserwację podwozia i ile to powinno kosztować

 

Za wszelkie uwagi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam,

 

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej wiskoza.

Tez mnie czeka :evil:

 

Dyfry nie zawsze sa zamienne,ale ponoć wiskoza pasuje z wszystkich. (forek->impreza itp, nie wiem z jak bardzo nowych roczników mozna podmieniac)

 

Wymiana oleju nic nie da, wiskoza jest zamknieta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiskoza wiskoza.

Ja swoją wiskozę ugotowałem poprzez jazdę z jednym tylnim kołem o mniejszej średnicy niż pozostałe - świeży byłem, młody i niedoświadczony :oops:

 

Zanim wymienisz wiskozę, zastanów się czy aby nie przeczekać zimy. Z padniętą wiskozą Forek latał bokami niezwykle rasowo. Sama przyjemność :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziej

Wiskozy generalnie były podzielone na fazy. A tych faz było dwie :wink:

Faza 1. obejmuje modele do '99, oczywista że faza 2. pasuje do wszystkich subaryn '99+.

 

Nie da się zamienić. Są inaczej zbudowane.

 

Ogólnie rzecz biorąc każda wiskoza po roku 99 będzie pasować, każda ma 4kg i pełni tą sama funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziej

Wiskozy generalnie były podzielone na fazy. A tych faz było dwie :wink:

Faza 1. obejmuje modele do '99, oczywista że faza 2. pasuje do wszystkich subaryn '99+.

 

Nie da się zamienić. Są inaczej zbudowane.

 

Ogólnie rzecz biorąc każda wiskoza po roku 99 będzie pasować, każda ma 4kg i pełni tą sama funkcję.

 

Fazy nie tyczyły sie czasem dyfra?

 

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/center-diffs-how-replace-them-46979/

 

edit:

Dobra juz jestem oswiecony :P

 

So can I take my differential apart and fix it?

According to Subaru, you can't take the phase 2 center diff apart. This may be the reason I haven't found a parts breakdown of the diff internals:

 

 

Now, you can take it apart, but you can't buy internal replacement parts. If you were to upgrade to a STI center diff in phase 2, you get the entire assembly. For phase 1, you can purchase upgraded STI viscous coupling units without the entire assembly. A part number for example:

ST3850055010 = Centre Viscous diff Ver.5/6 STi 20kgf m/100rpm

 

If you can take both units apart, then why doesn't Subaru say you can fix it?

From Rallispec: The newer center diffs have the viscous unit integrated into the diff carrier (and therefore you have to replace the entire carrier assembly) whereas on the earlier models the viscous unit could be removed from the carrier and replaced separately.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wiskoza zmieniona, znalazłem bardzo w porządku sprzedającego na alle, który za darmo wysłał mi wiskozę i powiedział, że zapłacę mu jak zamontuję i sprawdzę czy spełnia moje oczekiwania - bardzo się zdziwiłem, że taki kredyt zaufania ktoś obcemu (znaczy mi) oferuje.

Po zmianie auto zupełnie inaczej jedzie, tak jakby lżej, nie "haczy" przy parkowaniu, napęd pracuje jakby ciszej. Szkoda tylko, że tak zimno się zrobiło bo w ciepły dzień moje objawy się najbardziej nasilały. Nie widziałem oleju zlanego ze skrzyni, ale mechanik mówił, że był ciemny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...