Skocz do zawartości

Remap Impreza gc8


X69

Rekomendowane odpowiedzi

Świeżynka przestudoiowała fora takie i siakie, poczytała gdzie się dało i oświecenia nie dostała,... wręcz wiem że nic nie wiem!!

Jak dobrze i tanio (względnie tanio bo w tej zabawie nic nie jest tanie :lol: ) zrobić remap ECU w moim toczydełku: STi v3 (09/96-08/97), silnik EJ20KDW6PR, fabrycznie 280 koni.

Pewnie kilka osób powie (i nie bez racji) że powinienem się zająć opanowaniem tego dzikiego stada, a nie myśleć o remapie. OK, ale remap to nie tylko "cyfry, dzikie moce, etc...", to też "lepsze" oddawanie mocy, korzystniejsze przebiegi.... Do tego dochodzą jeszcze mody: zastanawiam się nad wymianą downpipe (de-cat) i montażem fmic którego może wymagać przekładka RHD na LHD (kolizja intercoolera STi z pompą sprzęgła), poprzedni owner założył inne kolektory wydechowe i luźniejszy układ wydechowy 2,5cala (downpipe z katalizatorem to oryginał). Biorąc pod uwagę że jest to JDM + wspomniane mody, to przypuszczam że remap mógłby pozytywnie zaskoczyć :D

ECU jest nie mapowalne, to udało mi się ustalić, ale co dalej?

APEXI POWER FC? około 530 funtów z wysyłką ale... ktoś stwierdził że do APEXI POWER FC to rozwiązanie stare jak to autko i nie jest dobrym rozwiązaniem bo ma mocno ograniczone możliwości w połączeniu z ECU z v3. dodatkowa płytka do ECU? ECU standalone? co? Alctek? Autronic? Simtec? jak? u kogo?

 

Pozdrawiam

Staszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i montażem fmic którego może wymagać przekładka RHD na LHD (kolizja intercoolera STi z pompą sprzęgła),

 

No bez przesady z tym "wymagac".

Jakos w GT mieszcza sie tmic mimo pompy sprzegla.

 

-- czwartek, 1 wrz 2011, 20:32 --

 

APEXI POWER FC? około 530 funtów z wysyłką ale... ktoś stwierdził że do APEXI POWER FC to rozwiązanie stare jak to autko i nie jest dobrym rozwiązaniem bo ma mocno ograniczone możliwości w połączeniu z ECU z v3. dodatkowa płytka do ECU? ECU standalone? co? Alctek? Autronic? Simtec? jak? u kogo?

 

A to juz zalezy chyba od tego, czego oczekujesz od auta.

Sieganie po jakies kosmiczne ecu do jazdy na codzien to troche przesada.

Alcatek i Simtek to to samo tak przy okazji - jesli nie Apexi, to szedlbym w Simteka faktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam seryjne 280 kuni.A jak już pisałem, remap miał być po założeniu downpipea i FIMC.

Po tych wszystkich dyskusjach narazie chyba nie będzie tych modów i remapu.

A co takiego "super" jest w 6MT w porównaniu do normalnej skrzyni?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, napewno jest to super. Jednak narazie jest to dla mnie zamało żeby porzucić posiadaną 5MT (TY752VBCAA). Nie jestem skrzynio-killerem więc jeśli nie ma innych powodów to zaryzykuje i poczekam ze zmianą aż padnie. Pewnym argumentem byłoby DCCD + szpera w tylnym moście....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ze zwyklego STI trzeba poszukac najwyzej.

 

Cos bylo faktycznie kiedys, ale tych intercoolerow w nieco roznych rozmiarach w STI to tez troche bylo - prawde mowiac najlepiej by sie bylo przymierzyc.

 

Przy czym dla zainteresowanego - zeby nie bylo, ze znow pompa albo cos :)

Chodzi zdaje sie bardziej o "glebokosc" intercoolera i kolizje z grodzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI,

TMiC ze "zwykłego" STI (nie speca) jest moim zdaniem zupełnie wystarczającą modyfikacją do jakiś 350 KM - chyba starczy :mrgreen:

 

Jest nieco cieńszy od tego ze spec-c, w Forku S-turbo i GTku bezproblemowo montowalny, w oldskulowym STi niestety nie wiem.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...