X69 Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Świeżynka przestudoiowała fora takie i siakie, poczytała gdzie się dało i oświecenia nie dostała,... wręcz wiem że nic nie wiem!! Jak dobrze i tanio (względnie tanio bo w tej zabawie nic nie jest tanie ) zrobić remap ECU w moim toczydełku: STi v3 (09/96-08/97), silnik EJ20KDW6PR, fabrycznie 280 koni. Pewnie kilka osób powie (i nie bez racji) że powinienem się zająć opanowaniem tego dzikiego stada, a nie myśleć o remapie. OK, ale remap to nie tylko "cyfry, dzikie moce, etc...", to też "lepsze" oddawanie mocy, korzystniejsze przebiegi.... Do tego dochodzą jeszcze mody: zastanawiam się nad wymianą downpipe (de-cat) i montażem fmic którego może wymagać przekładka RHD na LHD (kolizja intercoolera STi z pompą sprzęgła), poprzedni owner założył inne kolektory wydechowe i luźniejszy układ wydechowy 2,5cala (downpipe z katalizatorem to oryginał). Biorąc pod uwagę że jest to JDM + wspomniane mody, to przypuszczam że remap mógłby pozytywnie zaskoczyć ECU jest nie mapowalne, to udało mi się ustalić, ale co dalej? APEXI POWER FC? około 530 funtów z wysyłką ale... ktoś stwierdził że do APEXI POWER FC to rozwiązanie stare jak to autko i nie jest dobrym rozwiązaniem bo ma mocno ograniczone możliwości w połączeniu z ECU z v3. dodatkowa płytka do ECU? ECU standalone? co? Alctek? Autronic? Simtec? jak? u kogo? Pozdrawiam Staszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 X69, Stachu, wal z tym pytaniem do Nielegala, tam pomogą na 100% ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Dzięki, nie łatwo jest byś świeżynką Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Morgiana Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 już masz odpisane ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 i montażem fmic którego może wymagać przekładka RHD na LHD (kolizja intercoolera STi z pompą sprzęgła), No bez przesady z tym "wymagac". Jakos w GT mieszcza sie tmic mimo pompy sprzegla. -- czwartek, 1 wrz 2011, 20:32 -- APEXI POWER FC? około 530 funtów z wysyłką ale... ktoś stwierdził że do APEXI POWER FC to rozwiązanie stare jak to autko i nie jest dobrym rozwiązaniem bo ma mocno ograniczone możliwości w połączeniu z ECU z v3. dodatkowa płytka do ECU? ECU standalone? co? Alctek? Autronic? Simtec? jak? u kogo? A to juz zalezy chyba od tego, czego oczekujesz od auta. Sieganie po jakies kosmiczne ecu do jazdy na codzien to troche przesada. Alcatek i Simtek to to samo tak przy okazji - jesli nie Apexi, to szedlbym w Simteka faktycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 witam ja mam gt 97 apexi cooler z sti 2002 wydech 3cale i mapowanie przez jako jestem bardzo zadowolony a jeżeli masz serie 280 to nic nie ryb nie warto za dużo kasy lepiej zbieraj na 6 skrzynie to dopiero frajda pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Mam seryjne 280 kuni.A jak już pisałem, remap miał być po założeniu downpipea i FIMC. Po tych wszystkich dyskusjach narazie chyba nie będzie tych modów i remapu. A co takiego "super" jest w 6MT w porównaniu do normalnej skrzyni? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 A co takiego "super" jest w 6MT w porównaniu do normalnej skrzyni? komfort jazdy, ze świadomością że jej nie popsujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 OK, napewno jest to super. Jednak narazie jest to dla mnie zamało żeby porzucić posiadaną 5MT (TY752VBCAA). Nie jestem skrzynio-killerem więc jeśli nie ma innych powodów to zaryzykuje i poczekam ze zmianą aż padnie. Pewnym argumentem byłoby DCCD + szpera w tylnym moście.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 tylnym moście W czym tylnym ? Gdzie masz most tylny w Subaru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Oj, nie killuj świeżynki Dyfrze przeca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Siewcu, "moście" = dyfrze, masz racje, byłem nieścisły i obiecuje że więcej się to niepowtórzy!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 x69 - tak przy okazji, jak juz tak knujesz z tymi intercoolerami, to zerknij sobie do kupna/sprzedazy, beben tam ma fajny intercooler do opchniecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 AMI, Jacek ale ze SPECem-C jest pewien problem montażowy. Podobno, jak wieść gminna niesie :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 No to ze zwyklego STI trzeba poszukac najwyzej. Cos bylo faktycznie kiedys, ale tych intercoolerow w nieco roznych rozmiarach w STI to tez troche bylo - prawde mowiac najlepiej by sie bylo przymierzyc. Przy czym dla zainteresowanego - zeby nie bylo, ze znow pompa albo cos Chodzi zdaje sie bardziej o "glebokosc" intercoolera i kolizje z grodzia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 AMI, TMiC ze "zwykłego" STI (nie speca) jest moim zdaniem zupełnie wystarczającą modyfikacją do jakiś 350 KM - chyba starczy Jest nieco cieńszy od tego ze spec-c, w Forku S-turbo i GTku bezproblemowo montowalny, w oldskulowym STi niestety nie wiem. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Z powyzszym sie w zupelnosci zgodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się