Jump to content

mało mocy przy wyższym ciśnieniu turbiny


Jarosław Gajown
 Share

Recommended Posts

hej, zmagam się już kilkanaście dobrych dni z Imprezą GT Turbo z 96r., tu objawy:

-przy doładowaniu do 0,7 bara wszystko gitara, ale trochę więcej lekko dławi się i jakby brakuje paliwa

-nówka pompa Walbro założona i pokazuje tylko 2 bary a przy zaciśniętym przewodzie przelewowy jest ponad 7 czyli pompa ok

-na "zimnej" turbinie leci jak wściekły, a po 10 min od odpalenia zamułka totalna

 

co to może być? czy sonda ma coś z tym wspólnego? albo zaworek regulujący ciśnienie na listwie paliwowej

bardzo bym był wdzięczny za pomoc albo jakąś sugestię

pomocy

Link to comment
Share on other sites

Być może na zimnym jeszcze jedzie, bo komputer wali więcej paliwa. Jak się nagrzeje to przestaje korygować i już się za ubogo robi. Powinno być coś lekko ponad 3 bary. Też bym regulator obstawiał na intuicję.

Link to comment
Share on other sites

jak się nagrzeje to przestaje korygować i już się za ubogo robi.

 

Jakby się ubogo robiło to by szedł jak zły. Krótko ale bardzo mocno. Łapanie tzw. muła ma prędzej przyczynę w zalewaniu, czyli za bogatej mieszance.

 

Jarosław Gajown, sprawdź przepływkę. Jak masz możliwość to podmień na chwilę na nowy bądź pewny (w sensie prawidłowo działający) przepływomierz powietrza (MAF). Króciutki film instruktażowy :

.

 

Choć te 2 br ciśnienia to faktycznie jakby mało. Może być wiele przyczyn jednocześnie - i nie wyrabiająca pompa, regulator i przepływka i many, many more :mrgreen:

Podjedz do ASO na diagnostykę albo gdziekolwiek gdzie ogarniają Subaraki. W Warszawie i okolicach jest takich dobrych miejsc od groma. Na odległość to jest lekkie wróżenie z fusów.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Jakby się ubogo robiło to by szedł jak zły

No może w pewnym zakresie, ale "dużo za mało" paliwa takiego efektu nie powoduje. Miałem kiedyś mocno osłabioną pompę paliwa w volvo i jego zachowanie to było zdecydowanie "ledwie się wkręca", a nie "idzie jak zły" :)

Nie zaszkodziłoby sprawdzić w serwisówce, jakie powinno być ciśnienie paliwa. Może starsze GTki akurat miały te 2 bary i sugeruję ślepą uliczkę ;)

Link to comment
Share on other sites

mzy,

oczywizda, dużo za mało paliw będzie powodować czkwakę i słabe jechanie.

Warto jednak sprawę potraktować kompleksowo, czyli szukać przyczyn a nie przyczyny ;-) Dlatego - tylko dobra i pełna diagnostyka.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

starsze gt miały słabszy regulator cisnienia paliwa niz 99 wzwyż, ale przyczyn szukałbym gdzie indziej, auto ma seryjny wydech?, restryktor przy elektrozaworze jest na swoim miejscu ? Skoro na 0.7 bara jezdzi ok to znaczy ze komputer probuje nie doprowadzic do detonacji motoru zbijajac ci doladowanie i wyprzedzenie zaplonu stad zamuła.

 

JW. mniejszym kosztem jest zdiagnozowanie u kogoś majacego pojecie w temacie niż późniejsze kosztowne naprawy.

Link to comment
Share on other sites

starsze gt miały słabszy regulator cisnienia paliwa niz 99 wzwyż, ale przyczyn szukałbym gdzie indziej, auto ma seryjny wydech?, restryktor przy elektrozaworze jest na swoim miejscu ? Skoro na 0.7 bara jezdzi ok to znaczy ze komputer probuje nie doprowadzic do detonacji motoru zbijajac ci doladowanie i wyprzedzenie zaplonu stad zamuła.

 

JW. mniejszym kosztem jest zdiagnozowanie u kogoś majacego pojecie w temacie niż późniejsze kosztowne naprawy.

 

cały układ wydechowy jest przelotowy 3"

 

wiem że zastosowany był jakiś "myk" z komputerem oszukując go w ten sposób że zwiększa ciśnienie paliwa

 

-- 31 sie 2011, o 07:47 --

 

A ktoś się orientuje kto by na tyle się znał i miał kompa żeby to ogarniać???

 

a w Józefowie jest warsztat subaru, nigdy nie byłem warto było by tam pojechać?

Link to comment
Share on other sites

a w Józefowie jest warsztat subaru, nigdy nie byłem warto było by tam pojechać ?

 

Moim zdaniem nie ale opinie są różne ;-)

 

I tak tylko dla porządku i ochrony przed paskami - o "warsztatach" nieASO tylko na priv. Publicznie nie.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...