skrzypekQ4 34 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 witam, mam pewien problem z wartosciami ladowania mojego alternatora. Jakis miesiac temu nagle skoczyla mi wartosc ladowania z 14,2-14,5V na 16,5V(mam TT HKS, ktory pokazuje wartosci ladowania). natychmiast wylaczylem auto, wymontowalem alternator i zawiozlem do regeneracji. po regeneracji, na wskazniku pokazywalo ladowanie na poziomie 13,7V. natomiast w piatek zaczely dziac sie jakies dziwne rzeczy, podczas jazdy i mocnym rozgrzaniu silnika z wlaczonna klima, nadmuch na max, zapalila sie kontrolka ladowania i h.recznego, na TT pokazywalo ladowanie 11,7-12,2V. przy zimnym silniku i praktycznie po odpaleniu wartosc ladowania pokazuje na poziomie 13,7V. wymontowalem alternator, zawiozlem do goscia ktory go regenerowal, podlaczyl go do miernika i na stole pokazalo mu wartosci na poziomie okolo14V. facet, ktory regenerowal alternator twierdzi, ze problem napewno nie jest w alternatorze, tylko w starym akumulatorze. na wszelki wypadek, podmienilem akumulator(prawie nowy) od innego auta i nadal jest to samo :-( . czy ma ktos jakis pomysl co moglo pasc? pozdro edit: upsss... sorki, temat powinien znalezc sie w dziale Impreza, nie wiem jak sie to stalo, ze zamiescilem go w Forester? jesli moglbym, poprosze moderatorow o przeniesienie tematu do Impreza, nie chce zakladac kolejnego tematu o tej samej tresci w innym dziale. Link to post Share on other sites
bzyq 34 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 mam TT HKS, ktory pokazuje wartosci ladowania A próbowałeś mierzyć innym miernikiem? Podłącz inny i zweryfikuj HKSa. Jeżeli będzie OK to obserwuj w jakiej sytuacji następuje spadek (np przy włączeniu klimy) i czy zawsze w tym samym momencie. Wtedy np może być spadek na elektromagnesie od kółka klimy. Jeżeli w różnych sytuacjach to regulator napięcia w alternatorze do wymiany. Regulatory lubia robić psikusa, że raz jest OK, a za chwile dupa. Wartość napięcia 13,7 V jest OK. Link to post Share on other sites
skrzypekQ4 34 Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 A próbowałeś mierzyć innym miernikiem? Podłącz inny i zweryfikuj HKSa. Jeżeli będzie OK to obserwuj w jakiej sytuacji następuje spadek (np przy włączeniu klimy) i czy zawsze w tym samym momencie. Wtedy np może być spadek na elektromagnesie od kółka klimy. Jeżeli w różnych sytuacjach to regulator napięcia w alternatorze do wymiany. Regulatory lubia robić psikusa, że raz jest OK, a za chwile dupa. tak, mierzone tez innym miernikiem i to samo. dzisiaj jeszcze dokladnie sprawdzalem jak sie zachowuje to ladowanie przy obciazeniu, wlaczalem wszystko co mozliwe i niestety jest niestabilnie :-( najwiekszy spadek, ponizej 12V jest po wlaczeniu klimy i nawiewu. mam wrazenie, ze koles ktory regenerowal alternator, musial cos schrzanic bo wczesniej sie tak nie dzialo. naprawiaja na jakis chinskich czesciach i przy duzym obciazeniu pewnie siadaja uklady :-( wkurza mnie tylko, ze koles podlacza go u siebie w warsztacie bez obciazenia i pokazuje mu ladowanie na poziomie 14V i nawet nie chce dyskutowac, ze cos jest nie tak, bo u niego "dziala"... :-( Link to post Share on other sites
Pablo40 8 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Podobny temat przerabiałem w Vectrze C Bez obciążenia OK pod obciążeniem brak ładowania. Regeneracja alternatora i wymiana akumulatora nie przynosiły efektu. Dopiero szczegółowe oględziny przewodów pozwoliły wyeliminować usterką – przewód plusowy był załamany i przegrzany w miejscu załamania. Sprawdź połączenia elektryczne alternatora w szczególności przewód plusowy czy nie posiada śladów przegrzania, czy końcówki są dobrze oprawione i nie przegrzane. Ważne jest też, jak elektryk w warsztacie sprawdzał alternator czy pod obciążeniem (50% wydajności ) czy bez. Wykluczając alternator i akumulator wina leży po stronie instalacji . Link to post Share on other sites
skrzypekQ4 34 Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Podobny temat przerabiałem w Vectrze C Bez obciążenia OK pod obciążeniem brak ładowania. Regeneracja alternatora i wymiana akumulatora nie przynosiły efektu. Dopiero szczegółowe oględziny przewodów pozwoliły wyeliminować usterką – przewód plusowy był załamany i przegrzany w miejscu załamania.Sprawdź połączenia elektryczne alternatora w szczególności przewód plusowy czy nie posiada śladów przegrzania, czy końcówki są dobrze oprawione i nie przegrzane. Ważne jest też, jak elektryk w warsztacie sprawdzał alternator czy pod obciążeniem (50% wydajności ) czy bez. Wykluczając alternator i akumulator wina leży po stronie instalacji . dzieki za porade, sprawdze to jutro. elektryk sprawdzal alternator bez obciazenia, rozpedzil go za pomoca silnika elektrycznego i sprawdzil napiecie jakie wtedy dawal. nie podlaczal do niego rzadnych urzadzen pobierajacych prad :-( Link to post Share on other sites
respect 153 Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 skrzypekQ4, nie wiem jak sprawdzałeś ,ale porównaj pomiary na klemach aku i te na zaciskach alternatora-tui tu przy róznych obciążeniach odbiornikami., Nieraz spadki są na przewodach idących do aku. Wniosek będziesz miał prosty. pozdr. Link to post Share on other sites
suberet 3484 Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Przeczyść wszelkie możliwe styki kabli przychodzących i odchodzących od alternatora z masą i plusem. Możliwe, że któryś zaśniedział i powyżej pewnego zakresu obciążenia stanowi za duży opór. Link to post Share on other sites
skrzypekQ4 34 Posted August 31, 2011 Author Share Posted August 31, 2011 problem zostal zdiagnozowany przez innego, ogarnietego elektryka. czlowiek, ktory "naprawial" alternator, zalozyl chinski regulator i zeby nie obcieral o niego wentylator alternatora, to poobcinal sobie z niego lopatki. jak alternator sie nagrzeje to zaczyna glupiec regulator napiecia. ogolnie wyglada to tak, ze napiecie na glownym przewodzie + z alternatora caly czas jest prawidlowe, a z regulatora napiecia juz nie. co najlepsze, to koles, ktory "regenerowal" alternator, uparcie twierdzi, ze wszystko jest OK, a lopatki wycial "bo widocznie przeszkadzaly" i kompletnie sie nie poczuwa do oddania kasy czy poprawienia swojej fuszery. normalnie sie noz w kieszeni otwiera na takich "specjalistow" Link to post Share on other sites
Qubu666-Baja 43 Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Cześć. Odkopię temat,bo chcę sam zregenerować alternator na dobrych częściach. Sam ,bo nie chcę mieć niespodzianek ,jak w świat ruszam bryczką.Przynajmniej jak wstawię sam regulator, to nie będę miał do nikogo żalu,pretensji . Jak piję, to za swoje piję... to piwko naważone przeze mnie, będzie mnie(mam nadzieję)przyjemnie raczyć Pytanie jest takie: Jakiej firmy regulator wstawić? No chyba,że regulatory Subaru są naj,naj ,naj (najchętniej bym wstawił) ale wszyscy wiemy,że coś kiepskawo było... Ps No chyba,że coś poprawione zostało,to można pomyśleć. Jak coś to piszcie tu,albo priv. Dzięki Link to post Share on other sites
Jaromił Mierzaniec 0 Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 Witam. Ja z podobnym tematem. Orientuje się ktoś co może być przyczyną takiej sytuacji. Po odpaleniu silnika napięcie wynosi ok 14V, ale wyłączając światła i wentylację spada do 12,5V. Włączając coś z powyższych, z powrotem wskazuje 14+ Link to post Share on other sites
kamin 4 Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 Witam. Ja z podobnym tematem. Orientuje się ktoś co może być przyczyną takiej sytuacji. Po odpaleniu silnika napięcie wynosi ok 14V, ale wyłączając światła i wentylację spada do 12,5V. Włączając coś z powyższych, z powrotem wskazuje 14+ Z tego co pamiętam miałem tak samo, a zauważył to gazownik. Byłem z tym tematem u elektryka: sprawdził akumulator, ładowanie i powiedział ze jest ok, potem jeździłem forkiem kilka lat bez problemówWysłane z mojego Armor_2 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
yaro2003 1 Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 Tak ma być, alternator ładuje wtedy gdy jest pobór prądu i nie ładuje bez potrzeby chroniąc przed przeładowaniem. Kupcie sobie woltomierz taki do zapalniczki i będziecie to ładnie widzieć. Link to post Share on other sites
ewemarkam 966 Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 4 minuty temu, yaro2003 napisał: Tak ma być, alternator ładuje wtedy gdy jest pobór prądu i nie ładuje bez potrzeby chroniąc przed przeładowaniem. Kupcie sobie woltomierz taki do zapalniczki i będziecie to ładnie widzieć. Że jak? Alternator produkuje prąd cały czas, doładowuje akumulator i utrzymuje go w dobrym stanie. Utrzymuje napięcie w instalacji samochodu na poziomie 13.8- 14.4V gdy pracuje silnik i go napędza. Jeśli alternator ma sprawny regulator to nie przeładuje nigdy akumulatora i nic nie uszkodzi w instalacji. Jeśli nam spada napięcie po włączeniu odbiorników to najpewniej jest kiepska masa silnika, albo kiepski styk przewodu plusowego. Owszem w nowszych samochodach można spotkać tzw inteligetne alternatory, i one owszem ładują wtedy kiedy muszą itp (głównie samochody z systemem start/stop). Elektronika cały czas monitoruje stan akumulatora Link to post Share on other sites
pepedealer 14 Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Cześć U mnie wartości ładowania zbliżone do tych podanych przez Jaromiła. Ale czy tak powinno zachowywać się oświetlenie wnętrza? Światła wyłączone. Czasem jadąc 60-70km/h widać że zauważalnie przygasną światła. Częściej takie zjawisko występuje na włączone klimatyzacji. 20200204_204658.mp4 Link to post Share on other sites
ewemarkam 966 Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 U mnie w skrzyni AT też tak jest, na zapiętym D tak sie zachowuje, natomiast na P czy N jest OK. Zmierz ładowanie, sprawdź dobrze mase silnika/skrzynia i karoserii. Link to post Share on other sites
pepedealer 14 Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Napięcie bez obciążenia 12,2V i akcja z oświetleniem wnętrza jak na filmie. Po włączeniu świateł na wolnych obrotach 14,3V. Pojadę na sprawdzenie masy w wolnej chwili. Link to post Share on other sites
Karenz 133 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 Jakie powinno być natężenie prądu za alternatorem ? Link to post Share on other sites
ewemarkam 966 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 Natężenie takie jak pobierają odbiorniki i ile ciągnie akumulator aby się doładować. Różnie to będzie wyglądało.A napięcie na alternatorze powinno być takie samo jak na akumulatorze. Jeśli jest inne, mniejsze to trzeba szukać gdzieś problemu z kiepskim stykiem. No słaba masa silnika/skrzyni. Link to post Share on other sites
Karenz 133 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 (edited) no ale da się wyrazić to w wartościach mam max 20 A bez względu na obciążenie Edited November 15, 2020 by Karenz Link to post Share on other sites
ewemarkam 966 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 20A rozumiem że mierzone jakimś miernikiem cęgowym i mierzone na przewodzie od alternatora. Trudno mi powiedzieć dlaczego tak jest. Ale generalnie powinien się zmieniać zależnie od obciążenia. Włączysz ogrzewanie szyby, światła, fotele. Powinno wzrosnąć obciążenie. Jak podniesiesz obroty też prąd stoi?Jeszcze zapytam profilaktycznie, cęgówke masz dla prądu stałego też? Zaciekawiles mnie tym. Sprawdzę u Siebie w wolnej chwili. Link to post Share on other sites
Karenz 133 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 4 godziny temu, ewemarkam napisał: Jak podniesiesz obroty też prąd stoi? natężenie cały czas oscyluje , wiadomo że po podniesieniu obrotów wzrośnie ale za chwile spadnie Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now