Skocz do zawartości

napiecie ladowania - problem :-(


skrzypekQ4

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

mam pewien problem z wartosciami ladowania mojego alternatora. Jakis miesiac temu nagle skoczyla mi wartosc ladowania z 14,2-14,5V na 16,5V(mam TT HKS, ktory pokazuje wartosci ladowania). natychmiast wylaczylem auto, wymontowalem alternator i zawiozlem do regeneracji. po regeneracji, na wskazniku pokazywalo ladowanie na poziomie 13,7V. natomiast w piatek zaczely dziac sie jakies dziwne rzeczy, podczas jazdy i mocnym rozgrzaniu silnika z wlaczonna klima, nadmuch na max, zapalila sie kontrolka ladowania i h.recznego, na TT pokazywalo ladowanie 11,7-12,2V. przy zimnym silniku i praktycznie po odpaleniu wartosc ladowania pokazuje na poziomie 13,7V. wymontowalem alternator, zawiozlem do goscia ktory go regenerowal, podlaczyl go do miernika i na stole pokazalo mu wartosci na poziomie okolo14V. facet, ktory regenerowal alternator twierdzi, ze problem napewno nie jest w alternatorze, tylko w starym akumulatorze. na wszelki wypadek, podmienilem akumulator(prawie nowy) od innego auta i nadal jest to samo :-( . czy ma ktos jakis pomysl co moglo pasc?

 

pozdro

 

edit: upsss... sorki, temat powinien znalezc sie w dziale Impreza, nie wiem jak sie to stalo, ze zamiescilem go w Forester? jesli moglbym, poprosze moderatorow o przeniesienie tematu do Impreza, nie chce zakladac kolejnego tematu o tej samej tresci w innym dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam TT HKS, ktory pokazuje wartosci ladowania

 

 

A próbowałeś mierzyć innym miernikiem? Podłącz inny i zweryfikuj HKSa. Jeżeli będzie OK to obserwuj w jakiej sytuacji następuje spadek (np przy włączeniu klimy) i czy zawsze w tym samym momencie. Wtedy np może być spadek na elektromagnesie od kółka klimy. Jeżeli w różnych sytuacjach to regulator napięcia w alternatorze do wymiany. Regulatory lubia robić psikusa, że raz jest OK, a za chwile dupa.

 

 

Wartość napięcia 13,7 V jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś mierzyć innym miernikiem? Podłącz inny i zweryfikuj HKSa. Jeżeli będzie OK to obserwuj w jakiej sytuacji następuje spadek (np przy włączeniu klimy) i czy zawsze w tym samym momencie. Wtedy np może być spadek na elektromagnesie od kółka klimy. Jeżeli w różnych sytuacjach to regulator napięcia w alternatorze do wymiany. Regulatory lubia robić psikusa, że raz jest OK, a za chwile dupa.

 

 

tak, mierzone tez innym miernikiem i to samo. dzisiaj jeszcze dokladnie sprawdzalem jak sie zachowuje to ladowanie przy obciazeniu, wlaczalem wszystko co mozliwe i niestety jest niestabilnie :-( najwiekszy spadek, ponizej 12V jest po wlaczeniu klimy i nawiewu. mam wrazenie, ze koles ktory regenerowal alternator, musial cos schrzanic bo wczesniej sie tak nie dzialo. naprawiaja na jakis chinskich czesciach i przy duzym obciazeniu pewnie siadaja uklady :-( wkurza mnie tylko, ze koles podlacza go u siebie w warsztacie bez obciazenia i pokazuje mu ladowanie na poziomie 14V i nawet nie chce dyskutowac, ze cos jest nie tak, bo u niego "dziala"... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny temat przerabiałem w Vectrze C Bez obciążenia OK pod obciążeniem brak ładowania. Regeneracja alternatora i wymiana akumulatora nie przynosiły efektu. Dopiero szczegółowe oględziny przewodów pozwoliły wyeliminować usterką – przewód plusowy był załamany i przegrzany w miejscu załamania.

Sprawdź połączenia elektryczne alternatora w szczególności przewód plusowy czy nie posiada śladów przegrzania, czy końcówki są dobrze oprawione i nie przegrzane. Ważne jest też, jak elektryk w warsztacie sprawdzał alternator czy pod obciążeniem (50% wydajności ) czy bez. Wykluczając alternator i akumulator wina leży po stronie instalacji . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny temat przerabiałem w Vectrze C Bez obciążenia OK pod obciążeniem brak ładowania. Regeneracja alternatora i wymiana akumulatora nie przynosiły efektu. Dopiero szczegółowe oględziny przewodów pozwoliły wyeliminować usterką – przewód plusowy był załamany i przegrzany w miejscu załamania.

Sprawdź połączenia elektryczne alternatora w szczególności przewód plusowy czy nie posiada śladów przegrzania, czy końcówki są dobrze oprawione i nie przegrzane. Ważne jest też, jak elektryk w warsztacie sprawdzał alternator czy pod obciążeniem (50% wydajności ) czy bez. Wykluczając alternator i akumulator wina leży po stronie instalacji . :D

 

 

dzieki za porade, sprawdze to jutro. elektryk sprawdzal alternator bez obciazenia, rozpedzil go za pomoca silnika elektrycznego i sprawdzil napiecie jakie wtedy dawal. nie podlaczal do niego rzadnych urzadzen pobierajacych prad :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem zostal zdiagnozowany przez innego, ogarnietego elektryka. czlowiek, ktory "naprawial" alternator, zalozyl chinski regulator i zeby nie obcieral o niego wentylator alternatora, to poobcinal sobie z niego lopatki. jak alternator sie nagrzeje to zaczyna glupiec regulator napiecia. ogolnie wyglada to tak, ze napiecie na glownym przewodzie + z alternatora caly czas jest prawidlowe, a z regulatora napiecia juz nie. co najlepsze, to koles, ktory "regenerowal" alternator, uparcie twierdzi, ze wszystko jest OK, a lopatki wycial "bo widocznie przeszkadzaly" i kompletnie sie nie poczuwa do oddania kasy czy poprawienia swojej fuszery. normalnie sie noz w kieszeni otwiera na takich "specjalistow" :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Cześć. Odkopię temat,bo chcę sam zregenerować alternator na dobrych częściach. Sam ,bo nie chcę mieć niespodzianek ,jak w świat ruszam bryczką.Przynajmniej jak wstawię sam regulator, to nie będę miał do nikogo żalu,pretensji . Jak piję, to za swoje piję... to piwko naważone przeze mnie, będzie mnie(mam nadzieję)przyjemnie raczyć ;)  Pytanie jest takie: Jakiej firmy regulator wstawić?  No chyba,że regulatory Subaru są naj,naj ,naj (najchętniej bym wstawił) ale wszyscy wiemy,że coś kiepskawo było... Ps No chyba,że coś poprawione zostało,to można pomyśleć.  Jak coś to piszcie tu,albo priv. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam.
Ja z podobnym tematem. Orientuje się ktoś co może być przyczyną takiej sytuacji. Po odpaleniu silnika napięcie wynosi ok 14V, ale wyłączając światła i wentylację spada do 12,5V. Włączając coś z powyższych, z powrotem wskazuje 14+
Z tego co pamiętam miałem tak samo, a zauważył to gazownik. Byłem z tym tematem u elektryka: sprawdził akumulator, ładowanie i powiedział ze jest ok, potem jeździłem forkiem kilka lat bez problemów

Wysłane z mojego Armor_2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, yaro2003 napisał:

Tak ma być, alternator ładuje wtedy gdy jest pobór prądu i nie ładuje bez potrzeby chroniąc przed przeładowaniem.

 

Kupcie sobie woltomierz taki do zapalniczki i będziecie to ładnie widzieć.

Że jak?

Alternator produkuje prąd cały czas, doładowuje akumulator i utrzymuje go w dobrym stanie. Utrzymuje napięcie w instalacji samochodu na poziomie 13.8- 14.4V gdy pracuje silnik i go napędza. Jeśli alternator ma sprawny regulator to nie przeładuje nigdy akumulatora i nic nie uszkodzi w instalacji. Jeśli nam spada napięcie po włączeniu odbiorników to najpewniej jest kiepska masa silnika, albo kiepski styk przewodu plusowego.

 

Owszem w nowszych samochodach można spotkać tzw inteligetne alternatory, i one owszem ładują wtedy kiedy muszą itp (głównie samochody z systemem start/stop). Elektronika cały czas monitoruje stan akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć 

U mnie wartości ładowania zbliżone do tych podanych przez Jaromiła. 

Ale czy tak powinno zachowywać się  oświetlenie wnętrza? Światła wyłączone. Czasem jadąc 60-70km/h widać że zauważalnie przygasną światła. Częściej takie zjawisko występuje na włączone klimatyzacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Natężenie takie jak pobierają odbiorniki i ile ciągnie akumulator aby się doładować. Różnie to będzie wyglądało.

A napięcie na alternatorze powinno być takie samo jak na akumulatorze. Jeśli jest inne, mniejsze to trzeba szukać gdzieś problemu z kiepskim stykiem. No słaba masa silnika/skrzyni.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20A rozumiem że mierzone jakimś miernikiem cęgowym i mierzone na przewodzie od alternatora. Trudno mi powiedzieć dlaczego tak jest. Ale generalnie powinien się zmieniać zależnie od obciążenia. Włączysz ogrzewanie szyby, światła, fotele. Powinno wzrosnąć obciążenie. Jak podniesiesz obroty też prąd stoi?

Jeszcze zapytam profilaktycznie, cęgówke masz dla prądu stałego też?

 

Zaciekawiles mnie tym. Sprawdzę u Siebie w wolnej chwili.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Od pewnego czasu po uruchomieniu na zimnym silniku potrafi nie zgasnąć lamka ładowania. po dodaniu gazu gaśnie. ale ładowanie wg wskazań urządzeń pokładowych zmienia się od 12 do 14 V. nie potrafię zidentyfikować w jakich warunkach. Raz jest ok raz nie.

co sprawdzać? 

połączenia masowe?

czy kończy się alternator albo regulator?

A może aku?

Jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw dobrze ładowanie miernikiem. Najpierw na akumulatorze, a później jeśli będzie ok 14V to zmierz na kablu plusowym alternatora i na masie silnika. Jeśli będzie różnica to masz kiepską masę, albo słabe połączenie plusa do alternatora. Dodatkowo układ wzbudzenia jest zabezpieczony bezpiecznikiem (8) w komorze silnika. 

https://bezpieczniki.net/subaru-legacy-2003-2009-bezpieczniki-schemat/

Spróbuj wymienić ten bezpiecznik jeszcze, ma 7,5A albo 10A.

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Bezpiecznik sprawny. Napięcie na zaciskach akumulatora takie same jak mierzone na alternatorze. Napięcie ładowania wacha się w czasie jazdy. Czyli kończy się alternator lub regulator? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2021 o 19:19, Xathrin napisał:

Bezpiecznik sprawny. Napięcie na zaciskach akumulatora takie same jak mierzone na alternatorze. Napięcie ładowania wacha się w czasie jazdy. Czyli kończy się alternator lub regulator? 

Najpierw sprawdź dostępne połączenia i styczkę przy alternatorze i masę silnika z nadwoziem. Potem daj alternator do sprawdzenia na stanowisku, -może być jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...