Skocz do zawartości

Silnik 2.2 4x4 Legacy - poprawa osiągów


Gooz

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie znalazłem podobnego tematu więc może tutaj ktoś pomoże:

 

Czy ktoś atakował kiedyś silnik 2.2 od subaru żeby poprawić osiągi a silnik pozostał w standardzie. Czy ktoś montował do tego turbo? Czy jest po prostu łatwiej kupić silnik 2.0 turbo (parę samochodów na otomoto jest) i nie męczyć się z silnikiem 2.2?

Pytam o to tylko dlatego że silnik takowy posiadam (w ładnym stanie, raptem 180tyś przebiegu) i chciałbym coś z niego zrobić, kupowanie drugiego to inwestycja a takowej chciałbym nie czynić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, sprawdzałem możliwości i wiem że da się zrobić legendę polskich dróg (moje marzenie) czyli wsadzić do jedynki twin turbo z anglii. Jestem pewien że przeprowadzę taką akcję ale na razie gotówka nie za bardzo nie pozwala (bazy też brak na tą chwilę).

 

Kolejne pytanie związane z silnikiem (poniekąd) czy skrzynia biegów 4x4 pasuje zarówno do modelu z silnikiem 2.0 i 2.2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdania są podzielone :)

Mechanicznie może podejść bez większych problemów, ale pozostaje kwestia czy wytrzyma napór większej ilości Nm z silnika... jedni mówią, że tak inni, że nie. Ja mam wnętrze skrzyni z GT - ale tu przewodnim motywem było wydłużenie przełożeń, by 130km/h nie wymagało 4 tys obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest inna długość przełożeń, na dodatek były wersje z reduktorem - i tak mieli różne zębatki, to czemu nie :) W sumie to jestem ciekaw jakby się sprawowała moja stara skrzynia... ale jednak z tego zestawu co mam w trasie jestem bardziej zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica nie jest spora:

 

2.0 ma 164nm a 2.2 ma 189nm, to raptem 25nm, to chyba nie powinno rozwalać skrzyni jakoś strasznie. Z drugiej strony wiem że inna skrzynia od 1.8 jest (oj malutka...), a 2.0 i 2.2 wygląda wizualnie tak samo. W jaki sposób głosy są podzielone? Czy był już podobny temat na tym forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gooz, Na US były wersje z wiatrakiem 165 kunia . Może w tym kierunku powinieneś szukać ?

 

Ale to wymiana silnika prawda? Mi chodzi tylko o to żeby zrobić cokolwiek z silnikiem który już posiadam.

Ale ja pisałem o 2.0 Turbo :) 290Nm, to jednak różnica jest. W przypadku wolnossących to jeden pies :)

 

No i właśnie o to chodzi że ja pytałem o 2.2 i 2.0 wolnossące :) Po prostu nie wiem co odpowiedzieć jak człowiek dzwoni i pyta czy mu spasuje do 2.0 jak ja mam z 2.2. Dzięki w takim razie za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wnętrze skrzyni z GT - ale tu przewodnim motywem było wydłużenie przełożeń, by 130km/h nie wymagało 4 tys obrotów.

 

Mógłbyś rozwinąć temat. Na trasie też przeszkadzają mi wysokie obroty. Jakie były przełożenia w Legacy 2.0, a jakie są w bebechach z GT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...