Jump to content

Silnik 2.2 4x4 Legacy - poprawa osiągów


Gooz
 Share

Recommended Posts

Niestety nie znalazłem podobnego tematu więc może tutaj ktoś pomoże:

 

Czy ktoś atakował kiedyś silnik 2.2 od subaru żeby poprawić osiągi a silnik pozostał w standardzie. Czy ktoś montował do tego turbo? Czy jest po prostu łatwiej kupić silnik 2.0 turbo (parę samochodów na otomoto jest) i nie męczyć się z silnikiem 2.2?

Pytam o to tylko dlatego że silnik takowy posiadam (w ładnym stanie, raptem 180tyś przebiegu) i chciałbym coś z niego zrobić, kupowanie drugiego to inwestycja a takowej chciałbym nie czynić.

Link to comment
Share on other sites

To wiem, sprawdzałem możliwości i wiem że da się zrobić legendę polskich dróg (moje marzenie) czyli wsadzić do jedynki twin turbo z anglii. Jestem pewien że przeprowadzę taką akcję ale na razie gotówka nie za bardzo nie pozwala (bazy też brak na tą chwilę).

 

Kolejne pytanie związane z silnikiem (poniekąd) czy skrzynia biegów 4x4 pasuje zarówno do modelu z silnikiem 2.0 i 2.2?

Link to comment
Share on other sites

Zdania są podzielone :)

Mechanicznie może podejść bez większych problemów, ale pozostaje kwestia czy wytrzyma napór większej ilości Nm z silnika... jedni mówią, że tak inni, że nie. Ja mam wnętrze skrzyni z GT - ale tu przewodnim motywem było wydłużenie przełożeń, by 130km/h nie wymagało 4 tys obrotów.

Link to comment
Share on other sites

Skoro jest inna długość przełożeń, na dodatek były wersje z reduktorem - i tak mieli różne zębatki, to czemu nie :) W sumie to jestem ciekaw jakby się sprawowała moja stara skrzynia... ale jednak z tego zestawu co mam w trasie jestem bardziej zadowolony :)

Link to comment
Share on other sites

Właśnie zrobiłem risercz w opposedforce. Numery skrzyń są różne, ale numery części składowych już nie. Niektóre nawet między 1.8, 2.0, 2.2 i 2.5 są identyczne.

Link to comment
Share on other sites

Różnica nie jest spora:

 

2.0 ma 164nm a 2.2 ma 189nm, to raptem 25nm, to chyba nie powinno rozwalać skrzyni jakoś strasznie. Z drugiej strony wiem że inna skrzynia od 1.8 jest (oj malutka...), a 2.0 i 2.2 wygląda wizualnie tak samo. W jaki sposób głosy są podzielone? Czy był już podobny temat na tym forum?

Link to comment
Share on other sites

Różnica nie jest spora:

 

2.0 ma 164nm a 2.2 ma 189nm, to raptem 25nm, to chyba nie powinno rozwalać skrzyni jakoś strasznie.

Ale ja pisałem o 2.0 Turbo :) 290Nm, to jednak różnica jest. W przypadku wolnossących to jeden pies :)

Link to comment
Share on other sites

Gooz, Na US były wersje z wiatrakiem 165 kunia . Może w tym kierunku powinieneś szukać ?

 

Ale to wymiana silnika prawda? Mi chodzi tylko o to żeby zrobić cokolwiek z silnikiem który już posiadam.

Ale ja pisałem o 2.0 Turbo :) 290Nm, to jednak różnica jest. W przypadku wolnossących to jeden pies :)

 

No i właśnie o to chodzi że ja pytałem o 2.2 i 2.0 wolnossące :) Po prostu nie wiem co odpowiedzieć jak człowiek dzwoni i pyta czy mu spasuje do 2.0 jak ja mam z 2.2. Dzięki w takim razie za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam wnętrze skrzyni z GT - ale tu przewodnim motywem było wydłużenie przełożeń, by 130km/h nie wymagało 4 tys obrotów.

 

Mógłbyś rozwinąć temat. Na trasie też przeszkadzają mi wysokie obroty. Jakie były przełożenia w Legacy 2.0, a jakie są w bebechach z GT?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...