Jump to content

blow off valve- jak to dziala?


lukciosti
 Share

Recommended Posts

lukciosti, nadmiar powietrza w ukladzie jest upuszczany w atmosfere wlasnie przez BOVa... na turbine raczej nie ma wplywu, ale jezeli nie masz uwolnionego wydechu to moze Ci przepalic katalizator bo nadmiar paliwa w mieszance (zbyt bogato) spowodowany upuszczeniem powietrza powoduje czasami "strzal"... wiec jezeli BOV to wydech przelot...

Link to comment
Share on other sites

lukciosti, 3" ... to konkretnie ;) - wiec rob rure od poczatku do konca... musisz kupic/zrobic emulator ale ja Ci nie powiem jak wiec wpisz w SZUKAJ bo bylo o tym wiele razy...

Link to comment
Share on other sites

ja zostawiłem sondę lambda i nie mam emulatora.

Check engine zaświecił się (chronologicznie) po;

1.100km

2.20km

3.120 km

4.524 km

5.1100 km i nie świeci!!! :mrgreen:

Dodam,że ja mam WRX MY02

Link to comment
Share on other sites

glosnosc, to oczywiscie kwestia indywidualna.

moim zdaniem, jak zrobisz 3" na jednym przelotowym tlumiku, to nie bedzie mruczal...

tylko bulgotal bardzo donosnie.

opcji wydechu moze byc bardzo wiele, nie ma sensu za wiele pisac...

umow sie na kawe z kilkoma kierownikami si z twoich okolic i zadecyduj po przejazdach probnych :idea: .

pamietaj, zeby nie zakonczyc testow na szalenstwach "lokalnych", jezeli uzywasz auta w dluzszych trasach.

rozpedz sie troche, zebys wiedzial jak bedzie przy szybkiej, monotonnej jezdzie.

Link to comment
Share on other sites

w chwili kiedy puszczamy gaz zamykając przepustnice bez BOV układ sterowania spręzarka zmniejszy jej obroty kiedy znów dodamy gazu jakiś czas upłynie zanim turbo znów uzyska cisnienie z przed puszczenia gazu natomiast kiedy mamy BOV nadmiar cisnienia przed przepustnica zostanie upuszczony do atmosfery z charakterystycznym sykiem lub bez kiedy powietrze wróci do układu dolotowego. Spadek ciśnienia nie pozwoli na uruchomienie zaworu upustowego w układzie wydechowym i sprężarka nie straci obrotów a silnik doładowania. Instalacja BOV nie zmusza do usunięcia katalizatora jedno drugiemu nie wadzi

Link to comment
Share on other sites

piotr0605, ok ... ale jak mielismy na 100 jednostek ... 50 jednostek powietrza (pomiar czujnika w dolocie) i 50 paliwa... i nagle zostanie upusczone 40 powietrza to zostaje 10 powietrza i 50 paliwa... (bo komputer mysli, ze nadal mamy 50 powietrza wiec dolewa paliwa dla 50) czyli mieszanka bardzo bogata... wtedy jest zalany... co dalej wiesz... wg mnie powinno sie usunac katalizator...

Link to comment
Share on other sites

piotr0605 z tym lagiem to Twoje myślenie jest cokolwiek nieprzekonujące. CIśnienie da MAP i dla sterownaia turbo pochodzi z za przepustnicy. Z resztą jak nie ma spalin to czy wastegate jest otwarty czy zamknięty nie ma w gruncie rzeczy znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

doprecyzowanie :BOV to zawór regulowany ten fabryczny nie regulowany to też bov czy dv ale nie o nim mowa. BOV i bov/dv jest uruchamiany przez róznicę cisnień przed i za przepustnica. Regulacja pozwala zmianę ustawień fabrycznych . Bez wymontowania bov ( fabrycznego ) podnoszenie ciśnienia bedzie ograniczane, natomiast montaż BOV zmusza sprężarkę do efektywniejszej pracy Spadek ciśnienia spalin na wirnik sprężarki wywołany zamknięciem przepustnicy działa znacznie wolniej niż otwarcie zaworu upustowego. I w przypadku BOV i bov zawór upustowy bedzie działał, ale raz wcześniej a raz pózniej. Pisząc o układzie bez BOV i wolniejszym działaniu spręzarki miałem na mysli czas potrzebny do ponownego uzyskania ciśnienia nazwijmy go efektywnego (zblizonego do max). Fabryczne bov działają przy mnieszych wartościach i tym samym powrót do max zajmuje więcej czasu. Zamontowanie samego BOV nie wiele zmieni w porównaniu do BOV + wydech + zmiana programu sterowania. W takim przypadku mogą pojawiać się marchewy samo podniesienie ciśnienia tego nie da.

Link to comment
Share on other sites

piotr0605 proszę o przecinki lub kropki bo nic nie da się zrozumieć.....

 

 

 

 

 

Jak zwykłe przypominam że DV to moze się równac zarówno dump-valve jak i diverter-valve i w związkuz tym skrót jest neitrafiony bo oznaczaćmoże dwa z gruntu różne urządzenia związane z ujęciem gazu. W dodatku BOV - blow-off valve jest przez jednych uważany za to co się nazywa dubp-valve, a przez drugiech za taki nietypowy zawór kontrolujący ciśnienei doładownaia stosowany np. w indicar.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...