lukciosti Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 czy moze ktos przedstawic dzialanie blow off valve? czy ma to jakis negatywny wplyw na dzialanie turbiny, bo i taki pinie slyszalem. dzieki pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 lukciosti, nadmiar powietrza w ukladzie jest upuszczany w atmosfere wlasnie przez BOVa... na turbine raczej nie ma wplywu, ale jezeli nie masz uwolnionego wydechu to moze Ci przepalic katalizator bo nadmiar paliwa w mieszance (zbyt bogato) spowodowany upuszczeniem powietrza powoduje czasami "strzal"... wiec jezeli BOV to wydech przelot... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 wlasnie zakupilem tlumik 3 calowy i bede robil reszte. czy mozna wywalic wszystko i zrobic "prosta rure" czy cos trzeba kombinowac z sonda lambda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 lukciosti, 3" ... to konkretnie - wiec rob rure od poczatku do konca... musisz kupic/zrobic emulator ale ja Ci nie powiem jak wiec wpisz w SZUKAJ bo bylo o tym wiele razy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 konkretnie? kurcze jak to zobaczylem to az sie przerazilem!!! ale ladny ma wyglad i mam nadzieje ze bedzie ladnie mruczal. moze znasz firme: HKS. dzieki za podpowiedz, ide szukac tego emulatora bo nie mam pojecia co to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 ja zostawiłem sondę lambda i nie mam emulatora. Check engine zaświecił się (chronologicznie) po; 1.100km 2.20km 3.120 km 4.524 km 5.1100 km i nie świeci!!! Dodam,że ja mam WRX MY02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 troche odbieglismy od temat wiec moze sie przeniesiemy na: wolny wydech? bo chetnie sie dowiem paru rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 lukciosti, wolny czyli od Turbo rura az do koncowego - a koncowy - tez w miare wybebeszona puszka :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 domyslilem sie ale nie wiem czego sie moge spodziewac... ten moj tlumik hks jest tak duzy ze wkladam tam reke :wink: nie wiem czy wystarczy zalozyc tylko zeby cos zamruczalo czy trzeba robic wiecej manewrow...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 lukciosti, o ile wiem... bedziesz zadowolony z efektu.. HKS sie nie certoli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 ok ale kupilem tez bov i nie chce zeby lezal gdzies w szafie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 ok ale kupilem tez bov i nie chce zeby lezal gdzies w szafie... Wyslij mi na Gwiazdkę :!: Adres podam na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 glosnosc, to oczywiscie kwestia indywidualna. moim zdaniem, jak zrobisz 3" na jednym przelotowym tlumiku, to nie bedzie mruczal... tylko bulgotal bardzo donosnie. opcji wydechu moze byc bardzo wiele, nie ma sensu za wiele pisac... umow sie na kawe z kilkoma kierownikami si z twoich okolic i zadecyduj po przejazdach probnych . pamietaj, zeby nie zakonczyc testow na szalenstwach "lokalnych", jezeli uzywasz auta w dluzszych trasach. rozpedz sie troche, zebys wiedzial jak bedzie przy szybkiej, monotonnej jezdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmi Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 lukciosti, wolny czyli od Turbo rura az do koncowego a miedzy kolektorem a turbo zostawia sie w spokoju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Karmi, to jest tzw up-pipe... tez sie wymienia... jak tylko jest mozliwosc to wskazane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 w chwili kiedy puszczamy gaz zamykając przepustnice bez BOV układ sterowania spręzarka zmniejszy jej obroty kiedy znów dodamy gazu jakiś czas upłynie zanim turbo znów uzyska cisnienie z przed puszczenia gazu natomiast kiedy mamy BOV nadmiar cisnienia przed przepustnica zostanie upuszczony do atmosfery z charakterystycznym sykiem lub bez kiedy powietrze wróci do układu dolotowego. Spadek ciśnienia nie pozwoli na uruchomienie zaworu upustowego w układzie wydechowym i sprężarka nie straci obrotów a silnik doładowania. Instalacja BOV nie zmusza do usunięcia katalizatora jedno drugiemu nie wadzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 piotr0605, ok ... ale jak mielismy na 100 jednostek ... 50 jednostek powietrza (pomiar czujnika w dolocie) i 50 paliwa... i nagle zostanie upusczone 40 powietrza to zostaje 10 powietrza i 50 paliwa... (bo komputer mysli, ze nadal mamy 50 powietrza wiec dolewa paliwa dla 50) czyli mieszanka bardzo bogata... wtedy jest zalany... co dalej wiesz... wg mnie powinno sie usunac katalizator... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 lukciosti, wolny czyli od Turbo rura az do koncowego a miedzy kolektorem a turbo zostawia sie w spokoju ? To zalezy czy masz STi czy WRX'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 no to by się zgadzało ale BOV jest przed przepustnicą kiedy zamykamy przepustnicę cut off wyłacza podawanie paliwa i opisane przez Ciebie zjawisko nie wystepuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 piotr0605, to dlaczego przy BOVie strzela marchewkami a przy DV nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 piotr0605 z tym lagiem to Twoje myślenie jest cokolwiek nieprzekonujące. CIśnienie da MAP i dla sterownaia turbo pochodzi z za przepustnicy. Z resztą jak nie ma spalin to czy wastegate jest otwarty czy zamknięty nie ma w gruncie rzeczy znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 wiec jezeli BOV to wydech przelot... Ja tylko prosiłbym o doprecyzowanie: "więc jeśli niestandardowy BOV, to...". Bo przecież w serii też jest BOV... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Przemeq, nieeee w serii jest DV... :wink: usiadz - pala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 doprecyzowanie :BOV to zawór regulowany ten fabryczny nie regulowany to też bov czy dv ale nie o nim mowa. BOV i bov/dv jest uruchamiany przez róznicę cisnień przed i za przepustnica. Regulacja pozwala zmianę ustawień fabrycznych . Bez wymontowania bov ( fabrycznego ) podnoszenie ciśnienia bedzie ograniczane, natomiast montaż BOV zmusza sprężarkę do efektywniejszej pracy Spadek ciśnienia spalin na wirnik sprężarki wywołany zamknięciem przepustnicy działa znacznie wolniej niż otwarcie zaworu upustowego. I w przypadku BOV i bov zawór upustowy bedzie działał, ale raz wcześniej a raz pózniej. Pisząc o układzie bez BOV i wolniejszym działaniu spręzarki miałem na mysli czas potrzebny do ponownego uzyskania ciśnienia nazwijmy go efektywnego (zblizonego do max). Fabryczne bov działają przy mnieszych wartościach i tym samym powrót do max zajmuje więcej czasu. Zamontowanie samego BOV nie wiele zmieni w porównaniu do BOV + wydech + zmiana programu sterowania. W takim przypadku mogą pojawiać się marchewy samo podniesienie ciśnienia tego nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 piotr0605 proszę o przecinki lub kropki bo nic nie da się zrozumieć..... Jak zwykłe przypominam że DV to moze się równac zarówno dump-valve jak i diverter-valve i w związkuz tym skrót jest neitrafiony bo oznaczaćmoże dwa z gruntu różne urządzenia związane z ujęciem gazu. W dodatku BOV - blow-off valve jest przez jednych uważany za to co się nazywa dubp-valve, a przez drugiech za taki nietypowy zawór kontrolujący ciśnienei doładownaia stosowany np. w indicar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi