Jump to content

Problemy z 2,5 wrx


AdamD
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Proszę o informacje, albo odesłanie do tematu na forum, bo pewnie było już poruszane. Jakie są problemy z silnikiem 2,5 litra w WRX po 2005 roku. Słyszałem o szpilkach, że za słabe i trzeba wymienić bo puszcza uszczelka pod głowicą. Ale czy to po wymianie tych szpilek mija i czy są jakieś inne problemy i na ile trzeba się martwić?? Przegrzewający się silnik to też norma w tym silniku ??? I czy jak bierze litr oleju na 1000km to jest to już problem ???

 

Dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Proszę o informacje, albo odesłanie do tematu na forum, bo pewnie było już poruszane. Jakie są problemy z silnikiem 2,5 litra w WRX po 2005 roku. Słyszałem o szpilkach, że za słabe i trzeba wymienić bo puszcza uszczelka pod głowicą. Ale czy to po wymianie tych szpilek mija i czy są jakieś inne problemy i na ile trzeba się martwić?? Przegrzewający się silnik to też norma w tym silniku ??? I czy jak bierze litr oleju na 1000km to jest to już problem ???

 

Dzięki za pomoc

użyj opcji szukaj, temat WIELE razy wałkowany na forum...

Link to comment
Share on other sites

Większość sprzedawanych już ma stage 0, czyli szpilki już zrobione. Łatwo można spotkać już zakuty.

Po takim zabiegu silnik bardzo miły w użytkowaniu i praktycznie bezawaryjny w codziennym użytkowaniu. Nie wiem jak z upalaniem, bo nie stosuje.

Jeżeli nie ma tego zrobionego a przekroczył ok 50tys przebiegu to można się spodziewać lada moment.

 

Tak czy inaczej tragedii jakiejś nie ma;)

Link to comment
Share on other sites

Przegrzewający się silnik to też norma w tym silniku ???

Silnik sam z siebie nie powinien się przegrzewać. Może, jeżeli uszczelka kwalifikuje się już do wymiany.

 

I czy jak bierze litr oleju na 1000km to jest to już problem ???

 

Wszystko zależy od stylu jazdy. Jak się upala, to na bank pali olej. Ale przy normalnej, miejskiej jeździe litr na 1000km to wydaje się już sporo.

Generalnie objawy o których piszesz, zdrowe nie są. Przejedź się do ASO. Niech wypowiedzą się fachowcy po obejrzeniu i osłuchaniu samochodu.

 

Jeżeli nie ma tego zrobionego a przekroczył ok 50tys przebiegu to można się spodziewać lada moment.

 

No niestety przerobiłem to na własnej skórze. I teraz pytanie za 100pkt. Na ile zrobiona uszczelka + spięcie silnika na ARPach to jednorazowy wydatek i solidna naprawa fabrycznej wady tych silników?

 

Zakładam, że jest na forum sporo osób z silnikami 2,5 po wymianie uszczelki. Czy jest ktoś, kto musiał ten manewr robić 2 razy? Jak taki silnik reaguje na pojeżdżawki? Można upalać bez obaw (z głową oczywisćie)?

Link to comment
Share on other sites

mialem nie klnac, ale wszystko to pier...... bzdur. bardzo duzo ludzi psioczy na silniki 2.5 ze panewki ze tloki ze szpilki ze uszczelka. . . branie oleju przez silnik to tez kwestia czym ten olej bierze. mi niby silnik bierze okolo 1 l na 1000 km przy normalnej jezdzie. przy upalaniu to samo. wszyscy ze pekniety tlok na 95 procent. nawet niby znane firmy tuningujace miski i baraki co nie podjade, napomne o oleju, i od razu ze tloki. i tak od 25 kkm. zalosne. a tu sie okazuje ze turbina puszcza olej do zimnej strony. a prawie dla wszystkich kucizna to metoda na wszystkie niedogodnosci z silnikiem, jak oplot na najlepsze hamulce. a ile osob wie ze po zakuciu silnika trzeba bedzie po okolo 70kkm tuleje wymieniac? co nie kupisz to na dalsza awaryjnosc samochodu bedziesz mial maly wplyw. a predzej niz o silnik martwil bym sie o reszte.

Link to comment
Share on other sites

no przecież, że cylindra :D:D podchodząc na poważnie jak gówniarz do tematu...

 

jahaaaaa

 

 

że cylinder jajko.. a powód??? bo, że luz w pasowaniu większy jak oryginał , w późniejszym czasie zwiększony pobór oleju

 

ale jest bezpieczniej - mocniej , jeśli poprawiasz fabrykę i pragniesz więcej mocy w tym aucie..

 

zależy do czego auto ma być używane - sport ? wyjazd do sklepu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...