Skocz do zawartości

Komu strzeliły przewody w oplocie?


jpol

Rekomendowane odpowiedzi

Przewody jeździły wcześniej na seryjnym zawiasie i było zero problemów, a przetarły się jakiś czas po montażu Teina.

 

 

no własnie :idea: chyba nie musze dalej komentować :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy przedni. Na szczescie wykryte nim calkiem puscil.

 

-- 28 sie 2011, o 16:46 --

 

niektórzy potrafia dziwnie na siłę skręcić (ta elastyczną część przewodu) i to jest przyczynąich mordowania przy skrętach ugięciach itd

Dokladnie tak przypuszczalismy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie, jeśli chodzi o poprawę hamownia względem przewodów seryjnych to kiedy ona wystąpi?

Jeśli:

- stare przewody OEM już straciły swoje właściwości

- przewody OEM nie wytrzymują temperatury i ciśnienia

czy są jeszcze inne powody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JJacek,

 

generalnie chodzi o sztywność (podatność na pęcznienie). OEM przewody są z gumy bez oplotu i najzwyczajniej w świecie mają tendencje do pęcznienia. Skutkiem tego jest wolniejsza reakcja na wciśnięcie pedału hamulca i mniejsza efektywność (musisz dłużej i mocniej cisnąć aby klocki dotarły do tarczy i ją mocno trzymały ;-) ).

 

Przewody w oplocie są pozbawione wady pęcznienia. Są również bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. Choć ten wątek, w swej wymowie, zdaje się przeczyć temu ostatniemu :-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że intuicyjnie guma puchnie :mrgreen: , ale ona też ma swoje właściwości i odporność na ciśnienie. Zwykłe przewody to też zestaw w stylu guma, jakaś tam siatka i jeszcze raz guma. To nie puchnie przy jakimkolwiek ciśnieniu. Pytanie gdzie jest granica dla zwykłych przewodów (temperatury i ciśnienia i ewentualnie kiedy jest ona osiągana)?

Oczywiście te w oplocie są hiper ekstra :mrgreen: , kombinacja przewód teflonowy oplocie czy jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumowe przewody powinno sie wymieniac co 2 - 3 lata. I tyle. Mysle ze w dluzszym okresie moga puchnac geometrycznie ;) Niemniej przy dbaniu by miec na aucie przewody nie starsze niz te 3 lata, hamulce powinny dzialac wlasciwie - i przewody zbrojone duzo nie wniosa.

 

Pytanie dodatkowe: co ile zmieniac zbrojone? (o ile jeszcze nie pekly, hehehehe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody jeździły wcześniej na seryjnym zawiasie i było zero problemów, a przetarły się jakiś czas po montażu Teina.

 

 

no własnie :idea: chyba nie musze dalej komentować :mrgreen:

 

Jak jeżdzę na Teinie w Forku z żółtymi Brembo, to da się bezpiecznie założyć do tego przewody Goodridge od STI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie podobna historia jak u Grześka_67. Zagościł TEIN, nikt nie zwrócił uwagi, że przewód ociera o nadkole i się wziął był przetarł.

 

Podczas wymiany klocków i tarcz próbowałem podpompować ciśnienie i..... w taki sposób płękłem ów przewód. Trochę mi się zrobiło cieplej na myśl, że mógł pęknąć podczas jazdy :roll:

 

Dlatego przewód zbrojony nie jest złem... jeśli jest dobrze zamontowany :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarpan,

 

Oczywiście, że się da, trzeba to jedynie zrobić bardzo starannie i z głową.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS.

Jak jeżdzę na Teinie w Forku z żółtymi Brembo
. Fajny setup :wink:

 

Całość trochę psują tarcze EBC, które mnie denerwują.Terkotają i już się chyba pogięły.

Mam okazję kupić nowe gładkie oem tarcze Brembo, ale 5x114,3.

 

Pytanie: Czy można je przewiercić na 5x100 i bezpiecznie jeżdzić? Czy taki zabieg nie osłabia tarczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam okazję kupić nowe gładkie oem tarcze Brembo, ale 5x114,3.

 

Pytanie: Czy można je przewiercić na 5x100 i bezpiecznie jeżdzić? Czy taki zabieg nie osłabia tarczy ?

 

Nie powinien osłabić. Niektóre tarcze są dostępne od producenta z wywierconymi otworami pod dwa rozstawy (tj. 5x100 i 5x114,3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam okazję kupić nowe gładkie oem tarcze Brembo, ale 5x114,3.

 

Pytanie: Czy można je przewiercić na 5x100 i bezpiecznie jeżdzić? Czy taki zabieg nie osłabia tarczy ?

Dziwny może jestem, ale bym się na taki manewr nie odważył. Zwłaszcza w kontekście tego wątku. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...