carfit Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Przewody jeździły wcześniej na seryjnym zawiasie i było zero problemów, a przetarły się jakiś czas po montażu Teina. no własnie chyba nie musze dalej komentować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 niektórzy potrafia dziwnie na siłę skręcić (ta elastyczną część przewodu) i to jest przyczyną ich mordowania przy skrętach ugięciach itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Lewy przedni. Na szczescie wykryte nim calkiem puscil. -- 28 sie 2011, o 16:46 -- niektórzy potrafia dziwnie na siłę skręcić (ta elastyczną część przewodu) i to jest przyczynąich mordowania przy skrętach ugięciach itd Dokladnie tak przypuszczalismy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Mam takie pytanie, jeśli chodzi o poprawę hamownia względem przewodów seryjnych to kiedy ona wystąpi? Jeśli: - stare przewody OEM już straciły swoje właściwości - przewody OEM nie wytrzymują temperatury i ciśnienia czy są jeszcze inne powody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 JJacek, generalnie chodzi o sztywność (podatność na pęcznienie). OEM przewody są z gumy bez oplotu i najzwyczajniej w świecie mają tendencje do pęcznienia. Skutkiem tego jest wolniejsza reakcja na wciśnięcie pedału hamulca i mniejsza efektywność (musisz dłużej i mocniej cisnąć aby klocki dotarły do tarczy i ją mocno trzymały ;-) ). Przewody w oplocie są pozbawione wady pęcznienia. Są również bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. Choć ten wątek, w swej wymowie, zdaje się przeczyć temu ostatniemu :-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Niemniej przy normalnym uzytkowaniu zwykle nie ma roznicy (o ile przewody swieze). Jak zapytac carfita, emotorsporta czy ferodo, czy warto przewody zbrojone do dailycar'u to powiedza zeby lepiej kupic patelnie i sie w glowe p... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 grzywaczewski, ale tak w głowę od razy ? To boli przecież Pozdrawiam Grzegorz PS. Różnica nie jest jakaś wielka ale jest :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Jest lans :!: No ale, ja np. nigdy oplotów nie miałem, więc musiałem spróbować :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 PS. Różnica nie jest jakaś wielka ale jest :wink: Lepiej bym tego nie ujął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Wiem, że intuicyjnie guma puchnie , ale ona też ma swoje właściwości i odporność na ciśnienie. Zwykłe przewody to też zestaw w stylu guma, jakaś tam siatka i jeszcze raz guma. To nie puchnie przy jakimkolwiek ciśnieniu. Pytanie gdzie jest granica dla zwykłych przewodów (temperatury i ciśnienia i ewentualnie kiedy jest ona osiągana)? Oczywiście te w oplocie są hiper ekstra , kombinacja przewód teflonowy oplocie czy jeszcze coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Gumowe przewody powinno sie wymieniac co 2 - 3 lata. I tyle. Mysle ze w dluzszym okresie moga puchnac geometrycznie Niemniej przy dbaniu by miec na aucie przewody nie starsze niz te 3 lata, hamulce powinny dzialac wlasciwie - i przewody zbrojone duzo nie wniosa. Pytanie dodatkowe: co ile zmieniac zbrojone? (o ile jeszcze nie pekly, hehehehe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Przewody jeździły wcześniej na seryjnym zawiasie i było zero problemów, a przetarły się jakiś czas po montażu Teina. no własnie chyba nie musze dalej komentować Jak jeżdzę na Teinie w Forku z żółtymi Brembo, to da się bezpiecznie założyć do tego przewody Goodridge od STI ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Tarpan, Oczywiście, że się da, trzeba to jedynie zrobić bardzo starannie i z głową. Pozdrawiam Grzegorz PS. Jak jeżdzę na Teinie w Forku z żółtymi Brembo . Fajny setup :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 U mnie podobna historia jak u Grześka_67. Zagościł TEIN, nikt nie zwrócił uwagi, że przewód ociera o nadkole i się wziął był przetarł. Podczas wymiany klocków i tarcz próbowałem podpompować ciśnienie i..... w taki sposób płękłem ów przewód. Trochę mi się zrobiło cieplej na myśl, że mógł pęknąć podczas jazdy :roll: Dlatego przewód zbrojony nie jest złem... jeśli jest dobrze zamontowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Grzesiek_67, ty masz goodridge ? Ja mam HELe, one są pokryte dodatkową osłoną plastikową, wtopioną w oplot, może dlatego troche lepiej wytrzymują otarcia ? Ad rem, u mnie nic się nie przetarło. Przewody HEL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin76 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 mi tez jeden tylny gdzieś sie przetarł ale przy wymianie klocków został wykryty trzeba je kontrolować przy każdej zmianie klocków czy gdzieś sie nie ocierają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 burzum, obecnie też mam HELe. Ale to nie jest ta kwestia. Jakie by nie były, przetrą się, jeżeli są niewłaściwie zamontowane. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 pilnować montującego. ja tam bym się pilnował, żeby bana nie dostać za takie paszkwile... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Tarpan, Oczywiście, że się da, trzeba to jedynie zrobić bardzo starannie i z głową. Pozdrawiam Grzegorz PS. Jak jeżdzę na Teinie w Forku z żółtymi Brembo . Fajny setup :wink: Całość trochę psują tarcze EBC, które mnie denerwują.Terkotają i już się chyba pogięły. Mam okazję kupić nowe gładkie oem tarcze Brembo, ale 5x114,3. Pytanie: Czy można je przewiercić na 5x100 i bezpiecznie jeżdzić? Czy taki zabieg nie osłabia tarczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 2 latka i nic im nie było, ankieta nie ma opcji FTZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Mam okazję kupić nowe gładkie oem tarcze Brembo, ale 5x114,3. Pytanie: Czy można je przewiercić na 5x100 i bezpiecznie jeżdzić? Czy taki zabieg nie osłabia tarczy ? Nie powinien osłabić. Niektóre tarcze są dostępne od producenta z wywierconymi otworami pod dwa rozstawy (tj. 5x100 i 5x114,3). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Mam okazję kupić nowe gładkie oem tarcze Brembo, ale 5x114,3. Pytanie: Czy można je przewiercić na 5x100 i bezpiecznie jeżdzić? Czy taki zabieg nie osłabia tarczy ? Dziwny może jestem, ale bym się na taki manewr nie odważył. Zwłaszcza w kontekście tego wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się