Jump to content

Brembo


lucia14
 Share

Recommended Posts

lucia14, Po pierwsze - zeby cos doradzic forumowi techniczni wyjadacze beda musieli znac chociaz rok produkcji Twojej imprezy.

 

Po drugie... czy nie warto sie zastanowic nad rozwiazaniem z WRXa new age? Jezeli oczywiscie bedzie pasowalo do N/A, ale chyba powinno. Ktos tu na forum ma nawet na sprzedaz z tego co kojarze. Generalnie taki uzywany zestaw 4-tloczkowy przod (tarcza wentylowana 294mm) + 2-tloczkowy tyl (290mm wentylowana) to towar deficytowy, ale zdaza sie, ze ktos sprzedaje w niezlej cenie, wiec trzeba byc czujnym. Do 2.0 N/A to moze byc dobra opcja. Mozna znalezc felgi 16" pasujace na to od GTka za nieduze pieniadze. Nawet 15" wchodzace na to idzie znalezc, ale sa paradoksalnie drozsze. No i normalne klocki (nie wyczynowe) do tych zaciskow nie kosztuja tez jakiejs fortuny.

 

Ja bym szedl w ta strone.

 

Domyslam sie, ze chodzi o cos takiego:

 

http://www.306gti6.com/forum/showthread ... 456&page=1

 

Czyli heble z 406 V6 / coupe. Jezeli tak, to golym okiem wygladaja inaczej, niz heble z WRXa. To napewno inny model zacisku, aczkolwiek nie oznacza to, ze napewno nie bedzie pasowal. Tylko jezeli sie na cos takiego pozniej zdecydujesz, to co z tarczami? Te od peugeota sa pewnie za duze (305mm) i nie podejda plug and play, bo maja z tego co widze 4 otwory a nie 5 jak subaru. Ludziska jezdzace francuzami pisaly, ze ten model zacisku pasuje do niektorych "maluchow" typu 106GTi, saxo itp. z tarcza od citroena xantii, ale czy to Ci jakos pomoze w kombinacjach z impreza, to nie wiem.

 

Generalnie zataczamy kolo i wracamy pewnie do hebli z WRXa.

Link to comment
Share on other sites

Po drugie... czy nie warto sie zastanowic nad rozwiazaniem z WRXa new age? Jezeli oczywiscie bedzie pasowalo do N/A, ale chyba powinno.

 

Na 100% hamulce z WRX pasują do N/A niezależnie od jej i ich roku produkcji :idea: Akurat w Subaru jest tak fajnie, że hamulce można sobie przekładać z jednego modelu do innego bez większych komplikacji.

Link to comment
Share on other sites

hamulce można sobie przekładać z jednego modelu do innego bez większych komplikacji.

 

No tak sie wlasnie spodziewalem, ale nie bylem pewien.

Link to comment
Share on other sites

...adapter...

 

czyli

 

bez większych komplikacji

 

:wink:

 

Ja tak wlasnie mialem zrobione. Dla uscislenia trzeba chyba tez nieco "ponegocjowac" z oslonami tarcz, jezeli oryginal jest mniejszej srednicy.

Link to comment
Share on other sites

Pod warunkiem, że nie chcesz montować np. z tyłu w WRX US (przed hawkiem) hamulców europejskich. ;-) (adapter lub zmiana zwrotnic)

panowie , właśnie mam zamiar zakładać do wrx us-spec 2002 rok zaciski brembo

i teraz co z tym tyłem ,bo miało być tak pięknie a tu lipa

co musze kupić żeby i ręczny był?

Link to comment
Share on other sites

scuaz, jezeli mowa o 2-tloczkowych brembo z WRXa czyli pewnie czerwone, albo czarne, z napisem SUBARU, to nie jest to trudna sprawa. Dokladnie ten sam temat, co ja przerabialem, bo tez w bugu 2002 US :)

 

Dzwonisz do nie-ASO, mowisz o co chodzi, Pan w polowie zdania Ci przerywa i podaje cene i termin doreczenia :lol: To w kwestii montazu zacisku - musi byc adapter, bo zacisk 1-tloczkowy (266mm niewentylowana tarcza) z US SPeca jest montowany w jarzmie, a to dopiero do zwrotnicy. No a US SPec ma inne zwrotnice, niz WRX EU. EU Spec ma takie zwrotnice z kolei, na ktore zaciski 2-tloczkowe (tarcza 290mm wentylowana) sa montowane bezposrednio i pasuja plug and play. Ale tak, jak napisalem wystarczy metalowy adapterek z nie-ASO ;-) i wszystko bangla rowniez na zwrotnicy z US Spec'a. Nawet przewody maja ponoc takie same gwinty we wszystkich subaru, takze wszystko da sie podpiac. Z recznym nie powinno byc klopotow, bo srednica bebna jest taka sama w WRXach czy to EU, czy US. Nawet okladziny generalnie moga zostac te same, jezeli masz jeszcze w dobrym stanie. Mowa oczywiscie o tych rocznikach, o ktorych jest mowa :-) Na nowych sie nie znam.

 

Jezeli natomiast piszesz o hamulcach brembo zlotych z STI, no to juz inna baja troche. Tzn. przod tez pasi p'n'p. Ale na tyl (bez wydawania fortuny na przebudowanie polowy samochodu) potrzeba specjalnych tarczy, bo wtedy zostawiasz uklad recznego od WRXa, a zaciski i glowne hamulce z STI. To znaczy wszystko da sie zrobic - DBA robi specjalne tarcze o srednicy STI (chyba 305mm czy jakos tak) do zacisku STI, ale beben do recznego w tych tarczach zamiast 190mm (STI) jest 170mm (WRX) i tez wszystko gra. To znaczy tez sa potrzebne adapterki do montazu zaciskow, ale jezeli jezdzisz subaru, to stwierdzisz, ze nie sa drogie ;-) Tarcze natomiast troche kosztuja no i chyba robi to tylko DBA (wiec skazujesz sie z gory na DBA do konca zycia) ale z drugiej strony to nie tez jakas najgorsza firma ;-) Czyli znowu telefon w reke, dzwonisz do nie-ASO, Pan Ci w polowie zdania przerywa i podaje cene i termin dostawy :-)

Link to comment
Share on other sites

chodzi o złote brembo

generalnie to kupiłem cały zestaw zaciski ,klocki i tarcze

tylne tarcze są brembo (pewnie średnica bębna 190mm)

a czy cała zwrotnica z sti podejdzie? (chodzi mi o to czy półoś z wrx podejdzie do sti?)

Link to comment
Share on other sites

scuaz, no wlasnie...

 

Z tego co kojarze zaciski WRXowe tez sa brembo, wiec dobrze ze to zostalo doprecyzowane.

 

Swojego czasu badalem temat i te tarcze DBA, o ktorych napisalem (pomimo tego, ze troche kosztuja) to sa jednak najtanszym i chyba jedynym sensownym rozwiazaniem. Generalnie jak pytalem bardziej obeznanych, to wychodzilo ze STI to zupelnie odrebny temat i malo co pasuje do tego z WRXa i z prawie wszystkim jest sporo "rzezbienia". Wiecej rzeczy jest ponoc zamiennych pomiedzy WRXem i wolnym ssakiem, niz WRXem i STI. Na 100% nie znam odpowiedzi w kwestii czy polosie z WRXa podpasuja do zwrotnic z STi, ale obstawialbym ze na 99% nie. Z tego co kojarze to jeszcze STI ma chyba inne wahacze i nie wiem, czy amorki z WRXa podejda do zwrotnic z STI. Generalnie jak widzisz temat robi sie skomplikowany dosyc. Jak pamietam, to zeby zrobic wszystko na oryginalnych czesciach pasujacych do siebie plug and play to zeby miec dobrze dzialajacy reczny, to musialbym chyba zaczac na... szkrzyni biegow z STI (no bo wal inny), pozniej wal, dyfer (bo polosie inne), polosie, zrotnice, zawias i dopiero na koncu heble i reczny. Efekt tego galimatiasu jest taki, ze sporo ludzi:

 

opcja 1) zlewa reczny :lol: i w ogole tego nie robi, i sie nie przejmuja, albo:

 

opcja 2) robi hydrauliczny reczny (czy cos takiego - nie znam sie) - cos jak w rajdowkach, ze dziala przez zaciski, no ale to juz grubsza zabawa - zalezy, do czego ma sluzyc auto, czy uda sie dostac ew. uzywane czesci itp.

 

opcja 3) faktycznie rzezbi grubo auto wymieniajac polowe czesci na STi, w tym caly uklad napedowy, zawias i silnik - to jezeli np. kupili rozbitka na czesci i auto ma sluzyc do zabawy i maja zaplanowane i tak grubsze mody (w tym momencie z WRXa zostaje po jakims czasie tylko buda ;-) )

 

opcja 4) i to jest najbardziej rozsadna opcja, naprawde, z wielu wzgledow - ewentualnie wymienia sie tarcze i klocki na jakies nieco lepsze zostawiajac seryjne zaciski (np. gladkie brembo lub DBA + klocki typu DS2500) a jezeli i to nie wystarcza, to sprzedaje sie auto i kupuje STI - najlepiej tez juz lekko doinwestowane, na tyle, zeby na poczatek jezylo paznokcie na plecach i obnazalo wszystkie nieumiejetnosci kierowcy :lol:

Link to comment
Share on other sites

generalnie to kupiłem cały zestaw zaciski ,klocki i tarcze

tylne tarcze są brembo (pewnie średnica bębna 190mm)

a czy cała zwrotnica z sti podejdzie? (chodzi mi o to czy półoś z wrx podejdzie do sti?)

 

Kup tarcze DBA2657 (średnica tarczy 316, pod ręczny WRX) i masz problem z głowy.

Link to comment
Share on other sites

chodzi o złote brembo

generalnie to kupiłem cały zestaw zaciski ,klocki i tarcze

tylne tarcze są brembo (pewnie średnica bębna 190mm)

a czy cała zwrotnica z sti podejdzie? (chodzi mi o to czy półoś z wrx podejdzie do sti?)

 

Zwrotnica od sti nie podejdzie (półoś nie pasuje).

 

Masz dwie opcje - wspomniane tarcze DBA, albo (jeżeli tarcze, które kupiłeś są ok i szkoda Ci je wyrzucić) - grubsze okładziny ręcznego, które robi Ian:

http://www.godspeedbrakes.co.uk/~godspe ... product=91

(na foto masz zarówno okładziny, jak i wspomniany konwerter, o którym pisali wcześniej inni - generalnie potrzebujesz oprócz tego co masz zestaw z linku).

 

Skontaktuj się z forumowiczem CZARNY - może jeszcze ma mój zestaw adapterów, który u niego zostawiłem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...