Skocz do zawartości

Legacy IV M05 2.0 palący się Check


kazik225

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie mam LPG.

Auto systematycznie serwisowane w ASO.

Samochód na wprawdzie najechane 150 tys km, ale wyniki emisji spalin są więcej niż dobre.

Sondy lambda nie wykazują żadnych oznak nieprawidłowości.

 

Też tak miałam. Pojawiający się błąd katalizatora nie ma nic wspólnego z wynikami spalin. U mnie były bardzo dobre.

 

Błąd pojawiał się co jakiś czas, w pewnym momencie zaczął pojawiać się codziennie, bo wieczorem był kasowany.

 

Wymieniłam katy i od tej chwili mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem tuleję (podkładkę), którą mam zamiar podłożyć jutro pod drugą sondę. Ponieważ check zapala mi się po około 100-150 km, wynik będę znał dość szybko.

Jeśli będzie ok - koszt operacji 75 zł.

Jeśli nie pomoże - będę szukał dalej.

 

Tak czy inaczej wygląda na to, że to niewielkie obniżenie sprawności katalizatora jest wychwytywane jako błąd P0420 - mimo, że czystość spalin jest ok.

Dam znać co z tą tuleją/ podkładką. Dobrze byłoby uporac się z tematem bez grzebania w sofcie....

 

No i jak testy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i .... lipa.

To co podobno sprawdza się w Jeep-ach i innych merykańskich autach - w Subaru się nie sprawdza. Odsunięcie drugiej sondy za pomocą tulei miało pomóc, ale nie pomogło. Znów zapalił sie check i błąd P0420....

 

Zrobię jeszcze drugi test, ale raczej nic z tego nie będzie.

 

Sa chyba 2 możłiwości:

1. albo ktoś potrafi wyłączyć w sofcie wyrzucanie błędu P0420

2. albo do wymiany kata. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO zaproponowano mi podłączenie jakiegoś modułu (sprowadzanego z USA) w cenie 400 USD + koszt montażu.

Podopbno główne ASO zna temat.

Jak testy z tuleją potwierdzą "klapę" tego rozwiązania to sprobuję bliżej dowiedzieć się czegoś o tej operacji podpięcia modułu made in USA.

 

-- Śr lis 16, 2011 11:14 pm --

 

Aga, jaki był koszt wymiany kata i sond w ASO (ile kata, ile sondy?).

Możesz zdradzić? Wynegocjowałaś coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tcic, poszukam jutro jak wrócę z fabryki i wieczorem napiszę dokładnie :wink:

 

Póki co tylko tyle, że wymieniłam katy z sondami, chociaż sond nie trzeba było wymieniać, bo były jeszcze sprawne... poszłam po bandzie i mam stare sondy gdzieś na "czarną godzinę".

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakoni , też obstawiam, że to jakiś emulator sondy.... (może jakiś inteligentniejszy)...

 

Jakoś najchętniej wyłączyłbym w ECU wyrzucanie tego konkretnego błędu.

Daj znać co z tą firmą na "4" w nazwie ....

 

Albo poważnie pomyślę o wymianie kata. Jak wydawać kasę, to przynajmniej skutecznie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. Ja borykam się z tym samym problemem. Kupiłem auto miesiąc temu i zrobilem nim dopiero z 1000km. Przy zmianie filtra pow. odpinałem wtyczkę która jest przy tej rurze chyba od przepływki. Zmieniłem filtr, założyłem obudowę ale zapomniałem podpiąć tą wtyczkę i zapaliłem silnik po czym zapalił się check + criuse. Po przejechaniu kilku km kontrolki zgasły. zrobiłem jakieś 700km i znowu zapaliły się te same kontrolki. Nie diagnozowałem jeszcze tego błędu, narazie odpiąłem klemę na noc i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tankowałem zazwyczaj PB 95 ale teraz zacznę lać 98 może to coś pomoże:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wiadomość jest taka, że wystarczy wymiana sondy i po problemie (problem z obwodem grzałki).

Trzeba tylko potwierdzić, że to pierwsza sonda (Bank 1 wcale o tym nie świadczy !) wymienić i juz (pierwsza sonda jest droższa niż druga sonda i działa na zupelnie innych wartościach).

Zakladam, że diagnoza dotyczące pierwszej sondy jest prawidłowa...

 

Tylko wymień na DENSO a nie jakieś podróbki. Prawidłowość działania pierwszej sondy jest istotna dla prawidłowej pracy i trwałości silnika. Wprawdzie kilka stówek będzie kosztowała - ale będzie po problemie.

 

Oczywiście dla pewności podjedź do serwisu niech zmierzą oporność grzałki i potwierdzą usterkę. Zdarza sie, że za błąd grzałki odpowiadają uszkodzone styki. Niech pomierzą obie sondy (zresztą sam możesz o zmierzyć zwykłym omomierzem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

link do szczegółowego opisu błędu (konkretnie w subaru)

 

http://engine-codes.com/p0030_subaru.html

 

Potwierdza sie, iż przyczyny mogą być trzy (do sprawdzenie przed wymianą sondy):

1. uszkodzenie grzałki

2. brak masy (zabrudzenie styków)

3. bezpiecznik

 

-- Cz gru 01, 2011 9:44 pm --

 

lakoni,

Czy check Ci się zapalił? Byłeś może w firmie na "4" z softem?

 

U mnie chwilowo spokój. Przeszedłem na PB98 na Orlenie. Tylko nie wiem na jak długo....

 

Aga,

Obiecałaś info o kosztach kata+sondy....

 

-- Śr gru 14, 2011 3:10 pm --

 

Przeszedłem na Pb98 i ... jak ręką odjął. Check engine przestał się palić....

 

Na razie przejechałem 1200 km i spokój, a na Pb95 potrafił się zapalić po 100 km.

 

Wykonana została jeszcze jedna opracja - mechanik twierdzi, że oczyscił II sondę lambda. Ale nie wydaje mi się, aby to był kluczowy zabieg.

 

Zrobię jeszcze z 1000 km i wrócę dla testów na Pb95.

 

Tylko jaki bezpośredni związek ma ilość oktanów z czystością spalin? Nie bardzo rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój znajomy od imprezy coś wspominał, że na 95 jest większa wilgotność spalin czy jakoś tak i to niszczy nasze sondy. Miał ten sam problem doputy zaczął tankowac na shell vpower:) Ja równiez odkad tankuje 98 na Bliskiej problem ustąpił;p

 

-- N gru 18, 2011 10:20 am --

 

a gdyby tak się dało zastapić kata jakąś strumienicą :D byłoby lepiej słychać ten piękny dźwięk :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby tak się dało zastapić kata jakąś strumienicą byłoby lepiej słychać ten piękny dźwięk

Jak już koniecznie zastępować to albo zwykłą rurą + odpowiednie wstawki pod sondę, albo tłumikiem rozprężnym. Dźwięku pięknego jak pierwsza generacja Legacy albo turbo w tak prosty sposób nie uzyskasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktury nie znalazłam niestety, ale jakby co, to cośtam sobie przypomniałam :wink:

 

Zainteresowanym mogę na pewu podać orientacyjny koszt, wymieniałam w aso katy i obydwie sondy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się o pomoc do Was moi mili forumowicze:) od 2 dni zaobserwowałem dziwne zjawisko w mojej subarynie. Otóż podczas jazdy od 2 do 2,5 tys.obr jest dziwna przerwa w mocy. Nie zawsze i nie na kazdym biegu. Od 2,5tys jest kutnięcie i wraca moc. Nie ukrywam, że jest to dość irytujące. (Żaden błąd nie wyskakuje) co to może być za psicina? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że przepustnica czysta, wszystkie czujniki sprawne, możesz zrobić reset komputera - odepnij akumulator na 15-30 minut. Potem przejdź się chwilę - może się auto nieco dziwnie zachowywać (komputer będzie wprowadzał korekty do mapy paliwa). Dziura w gazie powinna na jakiś czas ustąpić... zresztą gdzieś nawet był wątek o tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...