pacoduck Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 ja w swoim założyłem gaz dałem mu trochę w palnik i twu twu przestał się świecić. wymień też świece i filtr powietrza. co do skasownia błędu na stałe to ponoć Jako potrafi to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Nie mam LPG.Auto systematycznie serwisowane w ASO. Samochód na wprawdzie najechane 150 tys km, ale wyniki emisji spalin są więcej niż dobre. Sondy lambda nie wykazują żadnych oznak nieprawidłowości. Też tak miałam. Pojawiający się błąd katalizatora nie ma nic wspólnego z wynikami spalin. U mnie były bardzo dobre. Błąd pojawiał się co jakiś czas, w pewnym momencie zaczął pojawiać się codziennie, bo wieczorem był kasowany. Wymieniłam katy i od tej chwili mam spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakoni Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Dziś odebrałem tuleję (podkładkę), którą mam zamiar podłożyć jutro pod drugą sondę. Ponieważ check zapala mi się po około 100-150 km, wynik będę znał dość szybko. Jeśli będzie ok - koszt operacji 75 zł. Jeśli nie pomoże - będę szukał dalej. Tak czy inaczej wygląda na to, że to niewielkie obniżenie sprawności katalizatora jest wychwytywane jako błąd P0420 - mimo, że czystość spalin jest ok. Dam znać co z tą tuleją/ podkładką. Dobrze byłoby uporac się z tematem bez grzebania w sofcie.... No i jak testy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 No i .... lipa. To co podobno sprawdza się w Jeep-ach i innych merykańskich autach - w Subaru się nie sprawdza. Odsunięcie drugiej sondy za pomocą tulei miało pomóc, ale nie pomogło. Znów zapalił sie check i błąd P0420.... Zrobię jeszcze drugi test, ale raczej nic z tego nie będzie. Sa chyba 2 możłiwości: 1. albo ktoś potrafi wyłączyć w sofcie wyrzucanie błędu P0420 2. albo do wymiany kata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakoni Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Ja dzisiaj po raz kolejny czytałem błąd i oczywiście P0420. Jeżeli jeszcze raz zapali się check, wybiorę opcję wyłączenia softem czytania sondy w firmie z 4 w nazwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 lakoni, daj znać później, o ile to zrobisz, czy to było skuteczne :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakoni Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 lakoni, daj znać później, o ile to zrobisz, czy to było skuteczne :wink: Mam nadzieję, że nie będę musiał ale jeżeli tak to na pewno dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 W ASO zaproponowano mi podłączenie jakiegoś modułu (sprowadzanego z USA) w cenie 400 USD + koszt montażu. Podopbno główne ASO zna temat. Jak testy z tuleją potwierdzą "klapę" tego rozwiązania to sprobuję bliżej dowiedzieć się czegoś o tej operacji podpięcia modułu made in USA. -- Śr lis 16, 2011 11:14 pm -- Aga, jaki był koszt wymiany kata i sond w ASO (ile kata, ile sondy?). Możesz zdradzić? Wynegocjowałaś coś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 tcic, poszukam jutro jak wrócę z fabryki i wieczorem napiszę dokładnie :wink: Póki co tylko tyle, że wymieniłam katy z sondami, chociaż sond nie trzeba było wymieniać, bo były jeszcze sprawne... poszłam po bandzie i mam stare sondy gdzieś na "czarną godzinę". Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakoni Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 W ASO zaproponowano mi podłączenie jakiegoś modułu (sprowadzanego z USA) w cenie 400 USD Pewnie wsadzają jakiś modulator sondy ale 400$, to chyba jest ze złota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 lakoni , też obstawiam, że to jakiś emulator sondy.... (może jakiś inteligentniejszy)... Jakoś najchętniej wyłączyłbym w ECU wyrzucanie tego konkretnego błędu. Daj znać co z tą firmą na "4" w nazwie .... Albo poważnie pomyślę o wymianie kata. Jak wydawać kasę, to przynajmniej skutecznie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawido Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 witam wszystkich. Ja borykam się z tym samym problemem. Kupiłem auto miesiąc temu i zrobilem nim dopiero z 1000km. Przy zmianie filtra pow. odpinałem wtyczkę która jest przy tej rurze chyba od przepływki. Zmieniłem filtr, założyłem obudowę ale zapomniałem podpiąć tą wtyczkę i zapaliłem silnik po czym zapalił się check + criuse. Po przejechaniu kilku km kontrolki zgasły. zrobiłem jakieś 700km i znowu zapaliły się te same kontrolki. Nie diagnozowałem jeszcze tego błędu, narazie odpiąłem klemę na noc i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tankowałem zazwyczaj PB 95 ale teraz zacznę lać 98 może to coś pomoże:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakoni Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Odpięcie klem raczej nie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawido Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 No niestety;p byłem dzis u magika który podpiął wóz pod kompa i wykazał błąd P0030 o2 sensor Heater Circuit Range Performance(Bank1 Sensor1) rzekomo pierwsza sonda (lambada) jest na wykończeniu czo Wy o tym sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Dobra wiadomość jest taka, że wystarczy wymiana sondy i po problemie (problem z obwodem grzałki). Trzeba tylko potwierdzić, że to pierwsza sonda (Bank 1 wcale o tym nie świadczy !) wymienić i juz (pierwsza sonda jest droższa niż druga sonda i działa na zupelnie innych wartościach). Zakladam, że diagnoza dotyczące pierwszej sondy jest prawidłowa... Tylko wymień na DENSO a nie jakieś podróbki. Prawidłowość działania pierwszej sondy jest istotna dla prawidłowej pracy i trwałości silnika. Wprawdzie kilka stówek będzie kosztowała - ale będzie po problemie. Oczywiście dla pewności podjedź do serwisu niech zmierzą oporność grzałki i potwierdzą usterkę. Zdarza sie, że za błąd grzałki odpowiadają uszkodzone styki. Niech pomierzą obie sondy (zresztą sam możesz o zmierzyć zwykłym omomierzem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawido Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Dzięki za informacje:) pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 link do szczegółowego opisu błędu (konkretnie w subaru) http://engine-codes.com/p0030_subaru.html Potwierdza sie, iż przyczyny mogą być trzy (do sprawdzenie przed wymianą sondy): 1. uszkodzenie grzałki 2. brak masy (zabrudzenie styków) 3. bezpiecznik -- Cz gru 01, 2011 9:44 pm -- lakoni, Czy check Ci się zapalił? Byłeś może w firmie na "4" z softem? U mnie chwilowo spokój. Przeszedłem na PB98 na Orlenie. Tylko nie wiem na jak długo.... Aga, Obiecałaś info o kosztach kata+sondy.... -- Śr gru 14, 2011 3:10 pm -- Przeszedłem na Pb98 i ... jak ręką odjął. Check engine przestał się palić.... Na razie przejechałem 1200 km i spokój, a na Pb95 potrafił się zapalić po 100 km. Wykonana została jeszcze jedna opracja - mechanik twierdzi, że oczyscił II sondę lambda. Ale nie wydaje mi się, aby to był kluczowy zabieg. Zrobię jeszcze z 1000 km i wrócę dla testów na Pb95. Tylko jaki bezpośredni związek ma ilość oktanów z czystością spalin? Nie bardzo rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Aga,Obiecałaś info o kosztach kata+sondy.... Starość nie radość... dzisiaj sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawido Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 mój znajomy od imprezy coś wspominał, że na 95 jest większa wilgotność spalin czy jakoś tak i to niszczy nasze sondy. Miał ten sam problem doputy zaczął tankowac na shell vpower:) Ja równiez odkad tankuje 98 na Bliskiej problem ustąpił;p -- N gru 18, 2011 10:20 am -- a gdyby tak się dało zastapić kata jakąś strumienicą byłoby lepiej słychać ten piękny dźwięk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 a gdyby tak się dało zastapić kata jakąś strumienicą byłoby lepiej słychać ten piękny dźwięk Jak już koniecznie zastępować to albo zwykłą rurą + odpowiednie wstawki pod sondę, albo tłumikiem rozprężnym. Dźwięku pięknego jak pierwsza generacja Legacy albo turbo w tak prosty sposób nie uzyskasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Faktury nie znalazłam niestety, ale jakby co, to cośtam sobie przypomniałam :wink: Zainteresowanym mogę na pewu podać orientacyjny koszt, wymieniałam w aso katy i obydwie sondy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 No to ja poproszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 tcic, poszło :wink: btw jednak tę f-rę znalazłam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawido Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zwracam się o pomoc do Was moi mili forumowicze:) od 2 dni zaobserwowałem dziwne zjawisko w mojej subarynie. Otóż podczas jazdy od 2 do 2,5 tys.obr jest dziwna przerwa w mocy. Nie zawsze i nie na kazdym biegu. Od 2,5tys jest kutnięcie i wraca moc. Nie ukrywam, że jest to dość irytujące. (Żaden błąd nie wyskakuje) co to może być za psicina? :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zakładając, że przepustnica czysta, wszystkie czujniki sprawne, możesz zrobić reset komputera - odepnij akumulator na 15-30 minut. Potem przejdź się chwilę - może się auto nieco dziwnie zachowywać (komputer będzie wprowadzał korekty do mapy paliwa). Dziura w gazie powinna na jakiś czas ustąpić... zresztą gdzieś nawet był wątek o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się