kazik225 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Witam Mam problem z palącym się Check-em. W serwisie powidzieli mi że to może być sonda lambda lub katalizator. Czy można to jakoś sprawdzić co jest uszkodzone? Przez jakiś czas kontrolka zapalała się i gasła ale ostatnio to już nie gaśnie. Samochód jeździ normalnie bez straty mocy. Zastanawiam się czy warto z tym coś robić. Czy można dostać gdzieś zamiennik katalizatora (bo w serwisie kosztuje ok 2400 zł). Samochód ma przejechane ok 154 tys km wersja 2.0 165 kM kombi. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Podaj konkretnie jakie błędy Ci wywalio....podpinali pod SSM ? i sprawdzili jakie to błędy ??. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 czlowiek leń- katalizator jest w MY 05 za sondą czy przed? moze wywalenie katalizatora i zastąpienie "stumienica" będzie wyjsciem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 czlowiek leń- katalizator jest w MY 05 za sondą czy przed? moze wywalenie katalizatora i zastąpienie "stumienica" będzie wyjsciem katalizator jest miedzy dwiema sondami ja miałem kata do wymiany ale mój był stopiony i auto nie miało mocy... 2400 w aso za katalizator powiedzieli? nowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazik225 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Witam W serwisie po podłączeniu stwierdzili iż sonda szczytuje zły skład spalin. Powiedzieli że są dwie sondy oraz że katalizator nowy kosztuje 2400 zł (czy są zamienniki katalizatorów albo ewentualnie jak to ominąć?). Ostatnio zauważyłem że samochód czasami przerywa na małych obrotach podczas przyszpieszania (ok 1500 obrotów). Pozatym rozkosz jazdy Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 W serwisie po podłączeniu stwierdzili iż sonda szczytuje zły skład spalin A próbowali zdiagnozować dlaczego tak robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazik225 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 W serwisie powiedzieli tylko że to jest katalizator lub sąda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 W serwisie powiedzieli tylko że to jest katalizator lub sąda. to niech Ci włożą sondy dobre na próbę, jak pomoże to sondy lub sondę wymień a jak nie to katalizator... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazik225 Opublikowano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Witam ponownie Mam proźbę czy może mi ktoś powiedzieć co to za błędy odnośnie ww tematu zczytane z komputera: OBWÓD GRZAŁKI SONDY (P0030) LAMBDA - BANK 1, CZUJNIK 1, USTERKA OGÓLNA C0100, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacoduck Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Witam to i ja się podłączę Też pali mi się check w legacy 2001 2.0 Błąd to P0420 (mała sprawność katalizatora) czy do wymiany kat czy sonda? a może coś innego? Może da się to obejść? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 WitamW serwisie po podłączeniu stwierdzili iż sonda szczytuje Jak szczytuje, to może zapaprała katalizator... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Ostatnio zauważyłem że samochód czasami przerywa na małych obrotach podczas przyszpieszania (ok 1500 obrotów). Tak miałem jak miałem przebicie na jednym z kabli WN. Check Engine też mi ciągle wywala z błędem P0420 - na analizie spalin jest lepiej niż dobrze ze spalinami więc zapewne to kolejny bubel od Subaru tak jak np. 2masy albo wyświetlacze (zegarek/spalanie) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac-per Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Miałem podobny przypadek. Komp pokazywał uszkodzenie obwodu grzałki sondy lambda. Wymieniłem sondę na inną, nieoryginalną, o takich samych parametrach (trzeba było przełożyć kostki przyłączeniowe) i OK. Po jakimś czasie miałem odczyt złego składu spalin i sugerowano mi konieczność wymiany kata. Po weryfikacji okazało się, że w moim aucie nie miałem wgranego nowego softu. Po wgraniu problem zniknął i auto chodzi do dziś bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 TUTAJ borykali się z podobnym problemem, dodatkowo możesz sprwadzić omowo czujnik. A TUTAJ masz pełną procedurkę podejścia do tematu błędu P0030, na str. 75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam, Ponieważ ten ważny dla mnie wątek urywa się we wrześniu - spytam, czy ktoś skutecznie poradził siebie z pojawiającym się błędem P0420 (Legacy/Outback 2,5 2007). Dodam, ze auto jest krajowe i serwisowane tylko w ASO. Po wizycie w ASO (spaliny OK, sondy lambda OK) wiem tyle, że to znany temat i albo nauczę się z nim żyć, albo można spróbować wymienić kata... ale bez gwarancji sukcesu (dość oczywiste, skoro teraz skład spalin jest OK ). Czy może ktoś skutecznie wyłączył w ECU wyświetlanie tego blędu? A może inny skuteczny sposób. Kolejna wizyta serwisie, skasowanie błedu i ponowana "choinka" na desce w postach check+cruise po 100-200 km już mi się znudziła.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam,Ponieważ ten ważny dla mnie wątek urywa się we wrześniu - spytam, czy ktoś skutecznie poradził siebie z pojawiającym się błędem P0420 (Legacy/Outback 2,5 2007). Dodam, ze auto jest krajowe i serwisowane tylko w ASO. Po wizycie w ASO (spaliny OK, sondy lambda OK) wiem tyle, że to znany temat i albo nauczę się z nim żyć, albo można spróbować wymienić kata... ale bez gwarancji sukcesu (dość oczywiste, skoro teraz skład spalin jest OK ). Czy może ktoś skutecznie wyłączył w ECU wyświetlanie tego blędu? A może inny skuteczny sposób. Kolejna wizyta serwisie, skasowanie błedu i ponowana "choinka" na desce w postach check+cruise po 100-200 km już mi się znudziła.... ja mialem z tym problem. Masz LPG ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Można tez kupić sportowy katalizator, chyba Glob costsm, zaleta jest cena trochę ponad 400 zeta, nie wiem tylko jak ze srednica.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Nie mam LPG. Auto systematycznie serwisowane w ASO. Samochód na wprawdzie najechane 150 tys km, ale wyniki emisji spalin są więcej niż dobre. Sondy lambda nie wykazują żadnych oznak nieprawidłowości. Wiem, że temat dotyczy wielu użytkowników Legacy/Outback (innych modeli również), więc może ktoś z praktyki wie co należy zrobić aby wygasić check + cruise. Zmieniać katalizator jeśli skład spalin jest OK? Jeśli tak, to może ktoś wie który model pasuje i - co najważniejsze - spełnia swoje zadanie... 04.11.2011 - podobno pod drugą sondę - za kata - można wkręcić tuleję dystanową i w ten sposób lekko oszukać kompa. Sprawdzę, dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Nie mam LPG. Auto systematycznie serwisowane w ASO. Samochód na wprawdzie najechane 150 tys km, ale wyniki emisji spalin są więcej niż dobre. Sondy lambda nie wykazują żadnych oznak nieprawidłowości. Wiem, że temat dotyczy wielu użytkowników Legacy/Outback (innych modeli również), więc może ktoś z praktyki wie co należy zrobić aby wygasić check + cruise. Zmieniać katalizator jeśli skład spalin jest OK? Jeśli tak, to może ktoś wie który model pasuje i - co najważniejsze - spełnia swoje zadanie... 04.11.2011 - podobno pod drugą sondę - za kata - można wkręcić tuleję dystanową i w ten sposób lekko oszukać kompa. Sprawdzę, dam znać. Jakbys mial LPG to byloby latwiej szukac przyczyny U mnie wywalo blad kata i serwis stwierdzil, ze kat prawdopodobnie do wymiany, ale ja jakos nie wierzylem, ze przy 120kkm moze pasc kat w japonskim aucie. Wyregulowałem instalke i przeszlo. Teraz mam 188kkm i od 2 lat brak bledu. Co do noPB to serwis mi powiedzial, ze juz w kilku autach wymienial katalizatory przy przebiegach wlasnie 130-170kkm. Mam kolege z OBK z tego przedzialu, nie ma LPG i ma ten sam problem. Oczywiscie to nie musi byc wcale katalizator, moze byc sonda, paliwo, itd. Ja bym pojezdzil na twoim miejscu i poobserwować, ewentulanie bym zatankowal inne paliwo na innej stacji niz zwykle. Blad 420 ma to do siebie, ze go wywala, jezeli ECU w kilku cyklach po kolei zarejestruje nieprawidlowy sklad spalin. Ten blad powinien tez zginac po jakims czasie jezeli problem ustapil ( u mnie zawsze sie to dzialo w drodze do serwisu ). Mozna tez sprobowac skasowac blad i zrobic reset autoadaptacji. Niestety OBD w Subaru jest dosc czule i czasem sa falszywe alarmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakoni Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Mam to samo w H6. Dzwoniłem do pewnego warsztatu w Katowicach o nazwie zaczynającej się od 4, i powiedzieli, że po upewnieniu sie na hamowni w czym problem, jest opcja wyłączenia softem odczytu drugiej sondy. Chyba zafunduję sobie taki zabieg bo pojawiający sie check co 1000 km mnie już znudził. Dodam, że czasami check po zatankowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Ponieważ ten ważny dla mnie wątek urywa się we wrześniu - spytam, czy ktoś skutecznie poradził siebie z pojawiającym się błędem P0420 (Legacy/Outback 2,5 2007). Rocznik inny, ale objaw i błąd ten sam. U mnie po wykasowaniu błędu z ECU, problem ponownie się nie pojawił. Na razie więc uznaję, że został skutecznie (tfu, tfu!) rozwiązany. I tej wersji będę się trzymał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakoni Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Ponieważ ten ważny dla mnie wątek urywa się we wrześniu - spytam, czy ktoś skutecznie poradził siebie z pojawiającym się błędem P0420 (Legacy/Outback 2,5 2007). Rocznik inny, ale objaw i błąd ten sam. U mnie po wykasowaniu błędu z ECU, problem ponownie się nie pojawił. Na razie więc uznaję, że został skutecznie (tfu, tfu!) rozwiązany. I tej wersji będę się trzymał Ile kilometrów zrobiłeś od kasowania i jakie paliwo lejesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 1. co najmniej 2 500 km 2. zwykłą eurosuper 95, najczęściej na Orlenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakoni Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 1. co najmniej 2 500 km2. zwykłą eurosuper 95, najczęściej na Orlenie No to szczęściarz. Ja jak zaleję 95 to mam chyba z 80% szans na check-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Dziś odebrałem tuleję (podkładkę), którą mam zamiar podłożyć jutro pod drugą sondę. Ponieważ check zapala mi się po około 100-150 km, wynik będę znał dość szybko. Jeśli będzie ok - koszt operacji 75 zł. Jeśli nie pomoże - będę szukał dalej. Tak czy inaczej wygląda na to, że to niewielkie obniżenie sprawności katalizatora jest wychwytywane jako błąd P0420 - mimo, że czystość spalin jest ok. Dam znać co z tą tuleją/ podkładką. Dobrze byłoby uporac się z tematem bez grzebania w sofcie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się