Skocz do zawartości

Legacy IV M05 2.0 palący się Check


kazik225

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z palącym się Check-em. W serwisie powidzieli mi że to może być sonda lambda lub katalizator. Czy można to jakoś sprawdzić co jest uszkodzone? Przez jakiś czas kontrolka zapalała się i gasła ale ostatnio to już nie gaśnie. Samochód jeździ normalnie bez straty mocy. Zastanawiam się czy warto z tym coś robić. Czy można dostać gdzieś zamiennik katalizatora (bo w serwisie kosztuje ok 2400 zł). Samochód ma przejechane ok 154 tys km wersja 2.0 165 kM kombi. Z góry dziękuję za pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

czlowiek leń- katalizator jest w MY 05 za sondą czy przed? moze wywalenie katalizatora i zastąpienie "stumienica" będzie wyjsciem

 

katalizator jest miedzy dwiema sondami :idea:

 

ja miałem kata do wymiany ale mój był stopiony i auto nie miało mocy...

 

2400 w aso za katalizator powiedzieli? nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W serwisie po podłączeniu stwierdzili iż sonda szczytuje zły skład spalin. Powiedzieli że są dwie sondy oraz że katalizator nowy kosztuje 2400 zł (czy są zamienniki katalizatorów albo ewentualnie jak to ominąć?). Ostatnio zauważyłem że samochód czasami przerywa na małych obrotach podczas przyszpieszania (ok 1500 obrotów). Pozatym rozkosz jazdy :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie powiedzieli tylko że to jest katalizator lub sąda.

 

 

to niech Ci włożą sondy dobre na próbę, jak pomoże to sondy lub sondę wymień a jak nie to katalizator... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ostatnio zauważyłem że samochód czasami przerywa na małych obrotach podczas przyszpieszania (ok 1500 obrotów).

 

Tak miałem jak miałem przebicie na jednym z kabli WN.

Check Engine też mi ciągle wywala z błędem P0420 - na analizie spalin jest lepiej niż dobrze ze spalinami więc zapewne to kolejny bubel od Subaru tak jak np. 2masy albo wyświetlacze (zegarek/spalanie) :evil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek. Komp pokazywał uszkodzenie obwodu grzałki sondy lambda. Wymieniłem sondę na inną, nieoryginalną, o takich samych parametrach (trzeba było przełożyć kostki przyłączeniowe) i OK. Po jakimś czasie miałem odczyt złego składu spalin i sugerowano mi konieczność wymiany kata. Po weryfikacji okazało się, że w moim aucie nie miałem wgranego nowego softu. Po wgraniu problem zniknął i auto chodzi do dziś bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Ponieważ ten ważny dla mnie wątek urywa się we wrześniu - spytam, czy ktoś skutecznie poradził siebie z pojawiającym się błędem P0420 (Legacy/Outback 2,5 2007).

 

Dodam, ze auto jest krajowe i serwisowane tylko w ASO.

 

Po wizycie w ASO (spaliny OK, sondy lambda OK) wiem tyle, że to znany temat i albo nauczę się z nim żyć, albo można spróbować wymienić kata... ale bez gwarancji sukcesu (dość oczywiste, skoro teraz skład spalin jest OK :( ).

 

Czy może ktoś skutecznie wyłączył w ECU wyświetlanie tego blędu? A może inny skuteczny sposób. Kolejna wizyta serwisie, skasowanie błedu i ponowana "choinka" na desce w postach check+cruise po 100-200 km już mi się znudziła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ponieważ ten ważny dla mnie wątek urywa się we wrześniu - spytam, czy ktoś skutecznie poradził siebie z pojawiającym się błędem P0420 (Legacy/Outback 2,5 2007).

 

Dodam, ze auto jest krajowe i serwisowane tylko w ASO.

 

Po wizycie w ASO (spaliny OK, sondy lambda OK) wiem tyle, że to znany temat i albo nauczę się z nim żyć, albo można spróbować wymienić kata... ale bez gwarancji sukcesu (dość oczywiste, skoro teraz skład spalin jest OK :( ).

 

Czy może ktoś skutecznie wyłączył w ECU wyświetlanie tego blędu? A może inny skuteczny sposób. Kolejna wizyta serwisie, skasowanie błedu i ponowana "choinka" na desce w postach check+cruise po 100-200 km już mi się znudziła....

 

ja mialem z tym problem.

Masz LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam LPG.

Auto systematycznie serwisowane w ASO.

Samochód na wprawdzie najechane 150 tys km, ale wyniki emisji spalin są więcej niż dobre.

Sondy lambda nie wykazują żadnych oznak nieprawidłowości.

 

Wiem, że temat dotyczy wielu użytkowników Legacy/Outback (innych modeli również), więc może ktoś z praktyki wie co należy zrobić aby wygasić check + cruise.

 

Zmieniać katalizator jeśli skład spalin jest OK? Jeśli tak, to może ktoś wie który model pasuje i - co najważniejsze - spełnia swoje zadanie...

 

 

 

04.11.2011 - podobno pod drugą sondę - za kata - można wkręcić tuleję dystanową i w ten sposób lekko oszukać kompa. Sprawdzę, dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam LPG.

Auto systematycznie serwisowane w ASO.

Samochód na wprawdzie najechane 150 tys km, ale wyniki emisji spalin są więcej niż dobre.

Sondy lambda nie wykazują żadnych oznak nieprawidłowości.

 

Wiem, że temat dotyczy wielu użytkowników Legacy/Outback (innych modeli również), więc może ktoś z praktyki wie co należy zrobić aby wygasić check + cruise.

 

Zmieniać katalizator jeśli skład spalin jest OK? Jeśli tak, to może ktoś wie który model pasuje i - co najważniejsze - spełnia swoje zadanie...

 

04.11.2011 - podobno pod drugą sondę - za kata - można wkręcić tuleję dystanową i w ten sposób lekko oszukać kompa. Sprawdzę, dam znać.

 

Jakbys mial LPG to byloby latwiej szukac przyczyny :mrgreen:

U mnie wywalo blad kata i serwis stwierdzil, ze kat prawdopodobnie do wymiany, ale ja jakos nie wierzylem, ze przy 120kkm moze pasc kat w japonskim aucie. Wyregulowałem instalke i przeszlo. Teraz mam 188kkm i od 2 lat brak bledu.

 

Co do noPB to serwis mi powiedzial, ze juz w kilku autach wymienial katalizatory przy przebiegach wlasnie 130-170kkm. Mam kolege z OBK z tego przedzialu, nie ma LPG i ma ten sam problem.

 

Oczywiscie to nie musi byc wcale katalizator, moze byc sonda, paliwo, itd.

Ja bym pojezdzil na twoim miejscu i poobserwować, ewentulanie bym zatankowal inne paliwo na innej stacji niz zwykle. Blad 420 ma to do siebie, ze go wywala, jezeli ECU w kilku cyklach po kolei zarejestruje nieprawidlowy sklad spalin. Ten blad powinien tez zginac po jakims czasie jezeli problem ustapil ( u mnie zawsze sie to dzialo w drodze do serwisu :mrgreen: ). Mozna tez sprobowac skasowac blad i zrobic reset autoadaptacji. Niestety OBD w Subaru jest dosc czule i czasem sa falszywe alarmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w H6. Dzwoniłem do pewnego warsztatu w Katowicach o nazwie zaczynającej się od 4, i powiedzieli, że po upewnieniu sie na hamowni w czym problem, jest opcja wyłączenia softem odczytu drugiej sondy.

Chyba zafunduję sobie taki zabieg bo pojawiający sie check co 1000 km mnie już znudził.

Dodam, że czasami check po zatankowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ ten ważny dla mnie wątek urywa się we wrześniu - spytam, czy ktoś skutecznie poradził siebie z pojawiającym się błędem P0420 (Legacy/Outback 2,5 2007).

Rocznik inny, ale objaw i błąd ten sam.

U mnie po wykasowaniu błędu z ECU, problem ponownie się nie pojawił. Na razie więc uznaję, że został skutecznie (tfu, tfu!) rozwiązany. I tej wersji będę się trzymał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ ten ważny dla mnie wątek urywa się we wrześniu - spytam, czy ktoś skutecznie poradził siebie z pojawiającym się błędem P0420 (Legacy/Outback 2,5 2007).

Rocznik inny, ale objaw i błąd ten sam.

U mnie po wykasowaniu błędu z ECU, problem ponownie się nie pojawił. Na razie więc uznaję, że został skutecznie (tfu, tfu!) rozwiązany. I tej wersji będę się trzymał ;)

Ile kilometrów zrobiłeś od kasowania i jakie paliwo lejesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem tuleję (podkładkę), którą mam zamiar podłożyć jutro pod drugą sondę. Ponieważ check zapala mi się po około 100-150 km, wynik będę znał dość szybko.

Jeśli będzie ok - koszt operacji 75 zł.

Jeśli nie pomoże - będę szukał dalej.

 

Tak czy inaczej wygląda na to, że to niewielkie obniżenie sprawności katalizatora jest wychwytywane jako błąd P0420 - mimo, że czystość spalin jest ok.

Dam znać co z tą tuleją/ podkładką. Dobrze byłoby uporac się z tematem bez grzebania w sofcie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...