Skocz do zawartości

Osiągi forków


sredniaq

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro osiągi forków zostały znalezione w tempie ekspresowym, może ktoś posiada podobne zestawienie osiągów dla Legacy 2.0 137KM i 165KM automatu i manuala, a także dla 2.5T i 3.0 H6 automat i Spec.B ?

To trzeba założyć temat "Osiągi legaców" :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja dzisiaj pomierzyłem mojego Forka (2.0xt) i wyszło do 100 km/h- 7,64 sek na PB i 7,75 sek na LPG :shock: Pomiar poprzez OBD+GPS. Heh, znaczy większość w stajni jeszcze żyje i ma się dobrze :twisted:

Zaznaczam, że pełna seria (tylko tłumik końcowy przelot).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

MY14 2.0i  150 Koni  (Powtorzono kilka razy)  10.4 do 12

 

60 %  Miasto  (szybkosc 30 do 50 km/h, stop & go)

 

35 % Autostrada   (Szybkosc 150 do 180 km /h)

 

5 %   Drogi w terenie niezabudowanym  w tym teren  (Szybkosci w Terenie do 40 km/h poza max 100 Km/h

 

Najnizsze osiagniete spalanie na 100 km  to 6,5l super 95

 

Najwyzsze  osiagniete spalanie na 100 km to 15l super 95

 

Ciekawostka:

 

Pali mniej na super 95 jak na super 102 Oktan (???)

 

Pozostaje test na E10 (10% Ethanolu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już o tym gdzieś pisałem, ale dosłownie w poniedziałek jeździłem nowym my15 xt z cvt

w ogóle nie czuć, że ma 240km. To forka 2 230km to w ogóle nie ma porównania. Nie wie czy taki efekt przez skrzynie czy co ale jakiś tak nic się działo.

 

co do paliwa to leję 95, learning view pokazuje 0 korekt więc jest ok. C ociekawe wydaje mi się, że jeździ płynniej na 95 niż 98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już o tym gdzieś pisałem, ale dosłownie w poniedziałek jeździłem nowym my15 xt z cvt

w ogóle nie czuć, że ma 240km. To forka 2 230km to w ogóle nie ma porównania. Nie wie czy taki efekt przez skrzynie czy co ale jakiś tak nic się działo.

 

co do paliwa to leję 95, learning view pokazuje 0 korekt więc jest ok. C ociekawe wydaje mi się, że jeździ płynniej na 95 niż 98

Do tej pory jeździłem dieslem i przyzwyczaiłem się do "kopnięcia w plecy" przy zbieraniu się z dołu. W kilku testach czytałem opinię bardzo wyważoną, że nowy Forester XT (MY14)  "łagodnie oddaje moc" i to chyba głównie przez skrzynię CVT. Mi to się podoba, może dlatego, że szukałem auta rodzinnego, z nutką zaciętości i możliwościami terenowymi. Ten samochód na CVT dosłownie i dostojnie "się wozi", takie moje wrażenia.

Natomiast, pomimo braku "kopnięcia w plecy" i poczucia mocy, kilometrów na godzinę przybywa w całkiem szybkim tempie, co potwierdzają też zmierzone czasy. Porównując do osiągów innych aut SUV/terenowych, to silniki z dużo większą mocą nie dają takich czasów w sprincie do setki - pewnie głównie z powodu zestawienia przełożeń.

Na jakimś amerykańskim forum (ale proszę się mną nie sugerować za mocno, jestem świeży w temacie Forka) wyczytałem, że systematyczny "spadek osiągów i poczucia mocy" związany jest z ustawieniami CVT, które to są dyktowane ekonomiką (jazdy? spalania?).

Ciekawi mnie też w jaki sposób Subaru obliczyło czas 0-100 km/h podawany w katalogu (7,5s). Już przed zakupem auta, z youtube wiedziałem, że można spokojnie zejść do okolicy 7s, niektórym udaje się jeszcze szybciej, ale stosują "launch control" co z informacji uzyskanych również w internecie nie jest podobno zdrowe dla podzespołów napędowych.

Może ktoś biegły w temacie naprostuje moje spostrzeżenia :)

 

 

Najnizsze osiagniete spalanie na 100 km  to 6,5l super 95

 

Najwyzsze  osiagniete spalanie na 100 km to 15l super 95

 

Ciekawostka:

 

Pali mniej na super 95 jak na super 102 Oktan (???)

 

Pozostaje test na E10 (10% Ethanolu)

 Pozazdrościć :) Moje średnie po przejechaniu 1700km (gdzie sporo było w trasie) to 9,5l/100km. Przy zmianie SI na #S lub S wynik z łatwością przekracza 13-14l/100km. Ani razu nie zszedłem poniżej 8.8l/100km. No ale za frajdę trzeba płacić :)

Edytowane przez Kukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kukasz

 

te 6.5 to byl "rajd na kropelce". Zapomnij :biglol:

 

Tak nie da sie jezdzic.

 

Realne jest spalanie na programie (I) 10-11 L przy jezdzie 40% Autostrada 60 % miasto

Na (S) 11-12

 

Forek wolno ssacy (ale wzystko palacy)

Edytowane przez Forest Gump
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sie jeszcze nie znam bo Forka mam od zeszłego czwartku ale na pierwszy rzut oka wydaje się że XT jedzie dużo lepiej niż Yeti 1,8TSI które ma katalogowo 8,5s do 100. Co mnie zaskoczyło to spalanie przy przemieszczaniu się bez szaleństw jest porównywalne ze Skodą. 

 

Krawietz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sie jeszcze nie znam bo Forka mam od zeszłego czwartku ale na pierwszy rzut oka wydaje się że XT jedzie dużo lepiej niż Yeti 1,8TSI które ma katalogowo 8,5s do 100.

Znajomy ma Octavię z tym silnikiem. W ogóle nie ma porównania. W praktyce inna klasa osiągów. Jeszcze na idealnie płaskiej, równej nawierzchni Octa jakoś wygląda, ale minimalny podjazd - różnica to przepaść. 

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sie jeszcze nie znam bo Forka mam od zeszłego czwartku ale na pierwszy rzut oka wydaje się że XT jedzie dużo lepiej niż Yeti 1,8TSI które ma katalogowo 8,5s do 100. Co mnie zaskoczyło to spalanie przy przemieszczaniu się bez szaleństw jest porównywalne ze Skodą. 

 

Krawietz

 

W trybie S i #S nie zanotowałem wyniku wyższego od 7,3s (przy czym sprint na 90% gwizdka wg wskaźnika otwarcia przepustnicy) - obecnie mam przejechane 1900km.

 

Stąd zastanawiam się dlaczego Subaru zawyża uzyskane w sprincie do setki czasy katalogowe?

 

 

Temat spalania za to, po przesiadce z diesla, mocno mnie intryguje :) mógłbyś powiedzieć ile paliła Yeti ze wspomnianym silnikiem?

Edytowane przez Kukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ciekawiej jest dalej. O ile 0-100 min czas udało mi się uzyskać 6,8, to 10-110 "wyszło" już  6,4 sek :) (mierzone Driftboxem)

 

Potwierdzasz zaczytane w necie opinie i pomiary, że można zejść poniżej 7s, to krzepi :)

A powyżej 100km/h ... to mnie najbardziej w tym aucie zdziwiło, gdyż przy wyższych prędkościach mój dotychczasowy diesel (184km 360Nm 1450kg) zaczynał sapać, a przyrost prędkości znacząco słabł, a w Forku... on powyżej 100km/h nabiera nowego życia :) takie moje wrażenia.

 

Pomiary robiłem niestety apką Car Acceleration Meter na Androida, muszę się wyposażyć w coś dokładniejszego, zatankować 10-15 litrów i ruszyć jeszcze raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania w Yeti to średnio 8,5 wciąga czy to trasa czy "miasto" w sęsie dojazdów do pracy 17km ale wiekszość bez świateł i korków. 

Jak sie depnie w trasie to i 10 pęknie. Forek w piątek 160km średnia 8, W niedziele z córką do lasu na rower 80km - 7,4 (ale to emerycko było...)

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam wrazenie, ze na 95 jezdzi jakos lepiej.

 

jezdzilem na Shell V-power (100), Aral 102 (102), Super Plus (98), ale jakos fajniej bylo zawsze na super 95

Kiedyś zatankowałem Pb98 i z tego, co pamiętam-nie było jakiejś wyraźnej różnicy (większa była w portfelu). Natomiast zauważyłem, że na austriackim paliwie silnik pracował inaczej-nie dość, że mniej palił, to na dodatek miał przyjemniejszy dźwięk, może ciszej pracował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...