sredniaq Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Chciałbym zrobić małe zestawienie osiągów katalogowych podawanych przez producenta dla poszczególnych silników w forku, tzn. przyspieszenie 0-100, moment, spalanie, prędkość max... Wszystko dla: 1.MT 1.1. Forester I : 1998-2002 silnik 2.0 N/A 125KM 1.2. Forester I : 1998-2002 S-Turbo (o ile się nie mylę były 170KM i 177KM ? ) 1.3. Forester II : 2003-2005 2.0 N/A 137 KM 1.4. Forester II : 2005-2008 2.0 N/A 158 KM 1.5. Forester II : 2003-2005 2.0 XT 177 KM 1.6. Forester II : 2003-2005 2.5 XT 230 KM 1.7. Forester II : 2006-2008 2.5 XT 230 KM 2.AT 2.1. Forester I : 1998-2002 silnik 2.0 N/A 125KM 2.2. Forester I : 1998-2002 S-Turbo (o ile się nie mylę były 170KM i 177KM ? ) 2.3. Forester II : 2003-2005 2.0 N/A 137 KM 2.4. Forester II : 2005-2008 2.0 N/A 158 KM 2.5. Forester II : 2003-2005 2.0 XT 177 KM 2.6. Forester II : 2003-2005 2.5 XT 230 KM 2.7. Forester II : 2006-2008 2.5 XT 230 KM Chyba wymieniłem wszystkie wersje silnikowe dla tych generacji? Czy ktoś posiada takie dane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 sredniaq, :arrow: http://www.4forester.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Łot durny ja nie znałem tej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Łot durny ja nie znałem tej strony Spokojnie... :wink: Ani tutaj ani na ww. stronie nie podano, że np. SF w USA posiadał był 2,5 N/A (165KM), którego można u nas spotkać... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 BartZ, ...a nie bylo tam gdzies pomiedzy wersji US 210KM ??? tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 BartZ, ...a nie bylo tam gdzies pomiedzy wersji US 210KM ??? tomasz w Europie byl na pewno, pierwsze 2,5turbo, rocznik 2005. Wiesc gminna niesie ze motor lepszy niz te nowsze o czym dowiedzialem sie niestety po fakcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 [ z tego co wiem to forester I i II generacji miał takie siilniki: 1 Forester I : 1998-1999 2.0 N/A 122KM SOHC 2 Forester I : 1999-2005 2.0 N/A 125KM SOHC 3 Forester I : 1998-2002 2.0 S-TURBO 170KM DOHC 4 Forester I : 1998-2002 2.5 N/A 160KM DOHC 5 Forester I : 1998-2002 2.0T STI 220KM DOHC (noPB95/98) 6 Forester II : 2002-2005 2.0XT 177KM DOHC 7 Forester II : 2002-2005 2.5 N/A 165KM SOHC 8 Forester II : 2005-2008 2.0 N/A 158 KM DOHC 9 Forester II : 2005-2006 2.5 XT 210 KM DOHC 10 Forester II : 2006-2008 2.5 XT 230 KM DOHC 11 Forester II : 2006-2008 2.5T STI 260 KM DOHC 12 Forester II : 2006-2008 2.5 N/A 177 KM SOHC i kazdy w połaczeniu ze skrzynią MT lub AT (poza STI) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 3 Forester I : 1998-2002 2.0 S-TURBO 170KM DOHC w latach 2000-2002 miał 177KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Tak tak... :wink: Pisząc SF miałem na myśli forka 1. w odróżnieniu od SG Był jeszcze "prequel" pierwszego forka STi o nazwie S/tb, który miał 2.0t 250 kucy i jakieś 6.6s do setki. S/tb miał również bliźniaka T/tb, który generalnie różnił się od S/tb tylko wnętrzem (jakieś drzewno i insze kolory ). Silnik i moc to samo 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Nie zapominajmy jednak, że owe 250KM w S/tb czy T/tb to było na wysokooktanowym paliwie, gdyby zmierzyć je na jakimś 95/98, wyszłoby mniej kucy: Power Output: 250 bhp / 6250 rpm (to Japanese standards, with UK super unleaded, probably 220bhp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Nie zapominajmy jednak, że owe 250KM w S/tb czy T/tb to było na wysokooktanowym paliwie, gdyby zmierzyć je na jakimś 95/98, wyszłoby mniej kucy: Power Output: 250 bhp / 6250 rpm (to Japanese standards, with UK super unleaded, probably 220bhp) Tak Tomek, czytałem o tym również, ale... 6.6s do setki wymaga zaangażowania trochę stajni, więc jakoś mi jednak bliżej do 250 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 tak, 6.6 do setki, tak, 250 bhp, ale na 100+ oktanach. w sumie, nigdy nie mierzyłem przyspieszenia mojego zestawu: forek + ja jako operator pedałów sprzęgła i przyspieszenia, i gałki zmiany biegów pewnie ze mną jako kierowcą Forek przyspiesza do 100 w 9 sekund a z dobrym kierowcą pewnie w ~7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 tak, 6.6 do setki, tak, 250 bhp, ale na 100+ oktanach. w sumie, nigdy nie mierzyłem przyspieszenia mojego zestawu: forek + ja jako operator pedałów sprzęgła i przyspieszenia, i gałki zmiany biegów pewnie ze mną jako kierowcą Forek przyspiesza do 100 w 9 sekund a z dobrym kierowcą pewnie w ~7 Fakt, paliwo wysokooktanowe... Ile ma 2.5XT? Coś koło 7 o ile mnie pamięć nie myli? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 w manualu 2,5 230 , wg katalogu ma 5,9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 2.5XT ma 5.9. A ja zostałem trochę w tyle za AdaSch'em, jak się raz zmierzyliśmy. o jakieś 1.5 długości w tyle :x Ale ja gorzej startuję i wolno zmieniam biegi 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 w Europie byl na pewno, pierwsze 2,5turbo, rocznik 2005. Wiesc gminna niesie ze motor lepszy niz te nowsze o czym dowiedzialem sie niestety po fakcie i tak i nie wiem bo mnie namówili abym poczekał i jestem zadowolony my05 2.5xt miało lepsze skóry, siedzenia mocno profilowane i trzymajace w zakrętach, miały osobny guziol na spryskiwanie świateł. nie mały Secondary air pump i chyba TGV ale nie jestem tego pewny, nie było ksenonów, ale były już drive by wire. wybrałem my06 ze względu na ksenony i większą moc silnika. dodatkowo nie chciałem new borna ale w sumie i tak mój to newborn bo absolutnie pierwsza seria my06 jak bym kupował to ponownie bym wybrał my06 ze względu na ksenony. Wadą foteli z my05 jest to, że osoby nieco "szersze" mają ciasno. Generalnie trzymają ale po długiej jeździe trochę męczyły. reszta jest bardzo podobna i żeby nie było tutaj durnych tekstów o pózamkniętym bloku bo blok w fxt my05 my06 i sti my06 jest ten sam półzamknięty. nie wiem czy maska w my05 była aluminiowa. co do foteli z my06 była pośrednia wersja w llbean. fotele jak w my06 ale boczki miały z alcantary w my05 fotele wyglądały tak, trochę wkurzał podłokietnik, bo był znacznie twardszy. bok i po jakimś czasie jest to wyczuwalne dla osób nieco okrąglejszych, skóra jest super śliska :!: mam taki jeden fotel w garage i nie zdecydowalem się go zainstalować. boczki trzymające 4 litery są całe z gąbki, fajniejsze były z xt2.0 najlepszy setup to dół z 2.0xt a góra z my05 jeśli chodzi o trzymanie, co do wygody to mam nieco inne wymagania. mam też folery obu wersji. wg moich danych my06 w pełnej opcji był droższy od my05 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subru Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 nie wiem czy maska w my05 była aluminiowa. 2.5xt 210km mają maskę aluminiową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 już 2.0XT mają maskę alu. tylko takie jak mój, czyli SF5, mają ciężką stalową maskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subbeginner Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Według tego, co znalazłem to 2,5XT MY05 (w tym mój) ma 211KM :wink: Osiągów nie sprawdzałem, ale katalogowo 0-100kmh w 6,3s. Mój pokazuje licznikowe 100km/h na drugim biegu na czerwonym polu (rozmiar kół/opon fabryczny). Fotele skórzane rzeczywiście bardzo wygodne dla osób o mniejszych gabarytach. Skóra śliska, dość gruba i odporna. Nie ma ksenonów za to jest guzik do spryskiwaczy świateł, w który notorycznie walę kolanem przy wsiadaniu/wysiadaniu z auta Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 nie wiem czy maska w my05 była aluminiowa. 2.5xt 210km mają maskę aluminiową. po pierwsze, nie ma czegos takiego jak 2.5XT 210KM, jest 2.5XT 211KM (w Europie wystepowal tylko i wylacznie jako MY'05) po drugie, imho jest to najfajniejszy Forek XT, jaki dotychczas powstal 8) fajna buda, fajne fotele (z podlokietnikami), normalne spryskiwacze reflektorow co do osiagow Forkow, to jako ciekawostke podam, ze wg. danych fabrycznych Forki 2.0XT mialy najmniejsza roznice w przyspieszaniu do setki porownojac MT vs AT (2.0XT MT - 8,3s vs 2.0XT AT - 8,7s) w przypadku innych wersji Turbo-Forkow roznica ta byla wieksza: S-Turbo 170KM - 8,4s (MT) vs 9,3s (AT) S-Turbo 177KM - 8,2s (MT) vs 9,1s (AT) 2.0XT 177KM - 8,3s (MT) vs 8,7s (AT) 2.5XT 230KM - 6,0s (MT) vs 7,6s (AT) 2.5XT (MY'09+) - 7,1s (MT) vs 7,9s (AT) -- 24 sie 2011, o 07:00 -- Według tego, co znalazłem to 2,5XT MY05 (w tym mój) ma 211KM :wink: (...) dokladnie tak - 211KM (byles troszke szybszy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sierot Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Czy zatem jeśli mój Forester pochodzi ze Szwajcarii, a wyprodukowany został w 2004 roku (pierwsza rejestracja koło września), to jest to już modelowy MY05? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Czy zatem jeśli mój Forester pochodzi ze Szwajcarii, a wyprodukowany został w 2004 roku (pierwsza rejestracja koło września), to jest to już modelowy MY05? zalezy kiedy dokladnie zostal wyprodukowany... zmiana MY zachodzi od polowy roku kalandarzowego (+/-) ale jezeli masz 2.5XT z 2004 r., to chyba tak czy siak jest to MY'05, bo 2.5XT sprzed liftu w Europie wystepowal tylko jako MY'05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 innych 2.5xt nie było wcześniej więc musi być my05 masz takie fotele jak na fotce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 innych 2.5xt nie było wcześniej więc musi być my05 masz takie fotele jak na fotce? w Europie nie bylo, ale w Ameryce Polnocnej (i Australii chyba) 2.5XT wystepowaly juz jako MY'04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sierot Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Si, fotele są takie jak ten z Twoich dwóch ostatnich zdjęć. Dla mnie świetne, ale może dlatego, że jestem chudy Jedynie podłokietniki delikatnie irytują, bo żeby otworzyć schowek między fotelami, trzeba trochę popracować. No i nieprawdą jest to, co mówią ludzie, którzy nigdy nie mieli auta ze skórzanymi siedzeniami - w zimie zimno, w lecie gorąco Znaczy się faktycznie trochę parzą w tyłek, ale tylko na początku. A "zwykłe" obszycie to może nie parzy? No i rzeczywiście byłbym niezmiernie zadowolony z posiadania ksenonów, a tak to nie mam wyjścia i doczekam się ich pewnie dopiero w MY08... za kilka lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się