Skocz do zawartości

koło dojazdowe


zyg

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ zastałem na parkingu autko "z kapciem" /tył/, a musiałem dotrzeć do domu - założyłem koło dojazdowe z bagażnika

/1-wszy raz/ o symbolu 115/70/15. Po kilku kilometrach usłyszałem zgrzytanie, rumor i jeszcze kilka innych niemiłych dźwięków. Zatrzymałem się i pooglądałem forka, ale nic nie dymiło ani wystawało. Postanowiłem dojechać do cywilizacji i ruszyłem. Tym razem było cicho jakieś 5 km i zaczęło się to samo. Ponowna próba jazdy była udana i w ciszy dojechałem do domu ok. 25 km. Czy załatwiłem jakiś podzespół? Jutro mechanik? Mam opony 205/70/15. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: O ja cież...., kto to wymyślił i po co??? Nie mogli by tego wyrażać zwyczajnie wymiarami?

Kompletnie nie umiem tego ugryźć jakoś logicznie. Ładny bajzel w świadomości użytkowników opon to powoduje, czego przykładem powyższe zdarzenie. Sam bym uznał, że takie koło pasuje do reszty w kwestii średnicy. :oops:

Wszelakie objaśnienia oznaczeń na oponach mówią, że 70, to wysokość opony, ale nigdzie nie spotkałem takiego objaśnienia tej wysokości, jakie przedstawiłeś.

Tyle lat z oponami i taki numer :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny bajzel w świadomości użytkowników opon to powoduje

 

Nie obraz sie suberet ale swiadczy to tylko o tym, ze jednak ta swiadomosc uzytkownikow opon nie jest taka pelna, jakby sie moglo wydawac.

 

 

Nie mogli by tego wyrażać zwyczajnie wymiarami?

 

Tak sie robi np. w przypadku opon rajdowych.

 

 

Poza tym zawsze pozostaje tzw. chlopski rozum. Rozumiem, ze 1,2.... moze nawet max 3cm na srednicy to ciezko zauwazyc czasem, szczegolnie jak jedna opona jest peknieta (zawsze mozna przystawic do zdrowej). No i taka roznica pewnie by jeszcze (na krotka mete) problemow nie narobila. No ale 13cm roznicy to powinno sie raczej rzucic w oczy :roll:

 

Czy te forki 2.0 z M/T mialy szpere z tylu? Wiem, ze w forkach i WRXach ta szpera to taka... slabiutka, no ale powiedzmy, ze jest. Pamietam, ze turbodoladowane chyba maja na 100% I jak znam zycie, to od takiego czegos pewnie wlasnie by sie wysypala. Ale zwykly 2.0 tez ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zastałem na parkingu autko "z kapciem" /tył/, a musiałem dotrzeć do domu - założyłem koło dojazdowe z bagażnika

/1-wszy raz/ o symbolu 115/70/15. Po kilku kilometrach usłyszałem zgrzytanie, rumor i jeszcze kilka innych niemiłych dźwięków. Zatrzymałem się i pooglądałem forka, ale nic nie dymiło ani wystawało. Postanowiłem dojechać do cywilizacji i ruszyłem. Tym razem było cicho jakieś 5 km i zaczęło się to samo. Ponowna próba jazdy była udana i w ciszy dojechałem do domu ok. 25 km. Czy załatwiłem jakiś podzespół? Jutro mechanik? Mam opony 205/70/15. Co o tym sądzicie?

 

zakładając koło zapasowe ale nie będąc przekonanym o jego identycznej z tymi na aucie średnicy, ani o tym, czy mamy z tyłu szperę czy nie) trzeba je założyć na przód (z wyjątkiem aut które maja z przodu szperę - ale to są naprawdę wyjątki) , jeżeli złapałeś ,,kapcia" z tyłu, trzeba było przełożyć przednie, ,,normalne" koło na tył, a na przód założyć zapasówkę, wtedy masz gwarancję, że nie uszkodzisz skrzyni, a tylko trochę bardziej zużyjesz przedni mechanizm różnicowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motorOla,

 

...mam wiec zagwozdke jak zakupic tym razem juz poprawnie dojazdowke zarowno na lato 215/55/17 i na zime 205/65/16

no bo przeciez nie bede kupowal dwoch dojazdowek jedna na lato druga na zime.

a moze powinienem ???

...mysle o zakupie wysokiej 17" dojazdowce.

 

CO WY NA TO ???

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojazdówka 17 cali jest dość ciężka do zdobycia, bo występowała dość rzadko, w STI i nowych modelach, mało tego na rynku wtórnym, a czy i za ile jest dostepna w ASO, nie wiem

zmierz obwód swoich zimowych i letnich kół i dobierz zapas pośredni, i jak radziła motorOla, w razie potrzeby zakładaj tylko na przód, to nie będzie się nic złego działo

pamiętaj, że koło dojazdowe, jak sama nazwa wskazuje - jest tylko na dojazd do wulkanizacji.... :) i to nie za szybko, 80kmh bodaj... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia manualna
Po kilku kilometrach usłyszałem zgrzytanie, rumor i jeszcze kilka innych niemiłych dźwięków.

Skrzynia i dyfer do inspekcji .

 

 

 

emotorsport, 17-nastki są na pewnym portalu aukcyjnym .

 

 

 

 

Ale zwykly 2.0 tez ma?

... się kurde okaże jak mechanik olej z mostu spuści .

 

 

 

 

Stosowanie kół dojazdowych w samochodach z AWD zawsze będzie kwestią sporną .

Dla świętego spokoju w moim drugim Subaru, wożę kolo pełnowartościowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia manualna
Po kilku kilometrach usłyszałem zgrzytanie, rumor i jeszcze kilka innych niemiłych dźwięków.

Skrzynia i dyfer do inspekcji .

 

emotorsport, 17-nastki są na pewnym portalu aukcyjnym .

Ale zwykly 2.0 tez ma?

... się kurde okaże jak mechanik olej z mostu spuści .

 

Stosowanie kół dojazdowych w samochodach z AWD zawsze będzie kwestią sporną .

Dla świętego spokoju w moim drugim Subaru, wożę kolo pełnowartościowe .

 

Dzisiaj naprawiłem właściwe koło i wywaliłem w/w dojazdówkę. Aha! Nie wspomniałem, że cały czas podróżując na dojazdówce świeciła się kontrolka ABS. Kontynuując jazdę na właściwym kole kontrolka ABS zgasła i po przejechaniu ok. 20 km żadnych niepokojących objawów nie zaobserwowałem. I teraz drapię się w łysy i siwy łeb - i nie wiem co jest grane. Podjąłem decyzję /oczywiście przy pomocy kolegów / i jeżdżę do czasu, aż się coś rozwali w napędach /a może i nie/.

Wymieniam sprzęgło i jeżeli mechanik przy okazji coś zauważy - napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha! Nie wspomniałem, że cały czas podróżując na dojazdówce świeciła się kontrolka ABS

Tak powinno się stać, komputer zauważył inną ilość impulsów z tego koła .

 

Zagrzej skrzynię i na jedynce, wstecznym pojeździj na parkingu ... przy pełnym skręcie .

Jeżeli nic nie stuka to dobrze ale profilaktycznie spuściłbym olej za skrzyni i mostu w poszukiwaniu opiłek metalu ... o ile faktycznie zgrzytanie i niemiłe dźwięki dochodziły z napędu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny bajzel w świadomości użytkowników opon to powoduje

 

Nie obraz sie suberet ale swiadczy to tylko o tym, ze jednak ta swiadomosc uzytkownikow opon nie jest taka pelna, jakby sie moglo wydawac.

 

 

Nie mogli by tego wyrażać zwyczajnie wymiarami?

 

Tak sie robi np. w przypadku opon rajdowych.

Co się mam obrazić :wink: Podziękować tylko wypada za wyoślenie tematu

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Aha! Nie wspomniałem, że cały czas podróżując na dojazdówce świeciła się kontrolka ABS

Tak powinno się stać, komputer zauważył inną ilość impulsów z tego koła .

 

Zagrzej skrzynię i na jedynce, wstecznym pojeździj na parkingu ... przy pełnym skręcie .

Jeżeli nic nie stuka to dobrze ale profilaktycznie spuściłbym olej za skrzyni i mostu w poszukiwaniu opiłek metalu ... o ile faktycznie zgrzytanie i niemiłe dźwięki dochodziły z napędu .

 

Upłynęło trochę czasu i prawdopodobnie jazda na kole /kółku/ dojazdowym o niewłaściwych parametrach

nie spowodowała szkód w autku. Mechanik powiedział, że efekty mogą pojawić się w późniejszym czasie. Ale póki co nic nie zgrzyta i jeździ się jak dawniej. Na wszelki wypadek odpukuję w czoło /bo niemalowane/.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...