Jump to content

Bicie na kierownicy - tarcze proste


luki266
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam mały problem. Pojawiające się bicie na kierownicy podczas hamowania. Tarcze są nowe (EBC), łączniki stabilizatora i gumy także (gumy "poliuretanowe"). Czytałem wątek o podobnych biciach. Zostało tam rozwiązane poprzez wymianę właśnie gum.

Bicie nie jest za każdym hamowaniem, raz jest raz go nie ma.

Ma ktoś jakieś pomysły? Może ktoś rozwiązał taki problem?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tak były, ale przy każdym hamowaniu. Nawet tym z małej prędkości. Były wyczuwalne na pedale hamulca, kierownicy, w skrócie wszędzie. Teraz jest tylko czasami i tylko na kierownicy. Jeśli hamowanie jest mocne/gwałtowne wtedy bicie nie występuje. Można powiedzieć, że czuć tylko jak się lekko naciśnie na hamulec, np. podczas jazdy autostradą jak trzeba przyhamować.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nie, felgi proste i świeżo po wyważeniu. Te dwie kwestie na 100% odpadają. W kolejnym tygodniu będę mierzył bicie tarcz i tę kwestię się wykluczy lub wyjaśni, że coś z tarczami nie tak. Przy okazji wyważania opon wyszło, że do wymiany są tylne tuleje w wahaczach. Są już popękane... nie wiem, ale jak one dobrze nie trzymają może też dają taki efekt. Nie mniej jednak trzeba je wymienić (już zamówione).

Link to comment
Share on other sites

Nie, felgi proste i świeżo po wyważeniu.

 

To ze swiezo po wywazaniu to nic nie znaczy.

Pamietaj ze nawet kawadatowa felge da sie wywazyc. Ale jechac na niej to juz nie bardzo.

 

Osobiscie jeszcze nie widzialem by cos inego poza tarczami bylo odpowiedzialne za opisywany efekt.

Link to comment
Share on other sites

To ze swiezo po wywazaniu to nic nie znaczy.

Pamietaj ze nawet kawadatowa felge da sie wywazyc. Ale jechac na niej to juz nie bardzo.

 

No właśnie to samo chciałem napisać. Liczy się też, jak były wyważane koła - czy były np. wyczyszczone najpierw felgi i opony (kamyczki w bieżniku itd.). Generalnie dla mnie też to brzmiało kiedyś banalnie, ale jak to mówią ziarnko do ziarnka... Za zwyczaj mi się nie chce pilnować panów od wymiany opon i patrzeć im na ręce, czasami się wręcz obrażają, że ktoś im nie ufa i próbuje doradzać. Ale jak to mówią strzeżonego Pan Bóg strzeże.

 

tarcze lub cos z ich montażem....

 

To jeżeli cała reszta jest zdrowa. Oby była, bo luki266 pisze, że przed wymianą też tarcze biły i jeżeli tak długo jeździł, to mógł właśnie jakieś kuku sobie zrobić tak, jak wspomniałszczur75 z łożyskiem, piastą... choć to raczej by się chyba stało, jeżeli auto miało jakąś przygodę typu krawężnik, rów itd. - może miało i może właśnie to spowodowało pokrzywienie poprzednich tarcz i też tych nowych :idea: Bo tak od samych pokrzywionych tarcz to chyba raczej byś sobie piasty czy łożyska nie dobił, chociaż w sumie cholera wie... Zależy, jak były te stare dorżnięte i jak długo w takim stanie używane. Byćmoże krzywienie się tarcz jest właśnie efektem jakiegoś uszkodzenia.

 

luki266 masz jakiś porządny zakład w pobliżu? Taki z przyrządem do pomiaru bicia piasty i tarcz? I z dobrą maszyną do wyważania i ogarniającym operatorem? Wszystko wyjdzie czarno na białym.

Link to comment
Share on other sites

Też mi się wydaje, że to tarcze, ale są można powiedzieć świeże i bez żadnego mocnego hamowania. No i po założeniu nie biły.

Jak tarcze to trudno, będzie reklamacja.

 

A czy przypadeczkiem z goracymi tarczami nie uskuteczniles mycia auta?

 

-- N wrz 11, 2011 8:16 pm --

 

podobno dosc znany problem w Bekach... przegrzana tarcza prowadzi do nieodwracalnej deformacji piast... ale sie nie znam :oops::mrgreen:

 

W deformacje piast nie wierze.

Natomiast w "deformacje" samej tarczy tak.

 

Zauwaz ze szarpanie jest tylko podczas/pod wplywem klockow naciskajacych na tarcze.

 

Jak ktos chce to polecam eksperyment.

Rozgrzac tarcze i potraktowac kola z weza ogrodowego.....

 

Co do wywazania. To ze pan mechanik ma na maszynie wyswietlone ZERO to malo znaczy.

Nie jednokrotnie wlasne oponka z super wywazonego kola szla na zlom bo nie byla okragla.

Nie kazdy zaklad ma odpowiednia maszyne do sprawdzania tego.

Praktyczny objaw jakowatych/garbatych opon to "bujanie" autem przy malych predkosciach.

Np. Przy dotaczaniu sie do swiatel wydaje sie jak by droga byla pofalowana.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...