Skocz do zawartości

Mam i co dalej?


Dudi

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam w forku ~270 KM na 407 Nm (wydech Devil) robione w MTS Rally, skrzynia wytrzymuje, na sprzęgło wiadomo trzeba uważać, ale mnie się chwalili, że robili forka na 400 KM (nie znam jego dalszej historii i jak długo żył w takich ustawieniach itd) - nie pamiętam ile NM ale do dziś sie chwalą nim na stronie.

Ale owszem - po remapie jest kolosalna różnica w osiągach, elastyczności itd, a nawet spalaniu.Jakby innym samochodem jeździć. Tylko to zamknięte koło - zawsze działa reguła "najsłabszego ogniwa" i i żeby wszystko naprawdę dobrze działało na dłużej (a także dało się te osiągi naprawdę wykorzystać) to powinno sie pół samochodu wymienić.(hamulce, zawieszenie, sprzęgło itd) Dlatego przychylam sie do opinii, że lepiej kupić samochód który ma to odrazu 9czyli STI a nie WRX) niż bawić się w taki tunning. A kasa może wyjść nawet większa...nie da się tego zrobić oszczędnościowo, a każdy wydatek pociąga za sobą następny. Mnie zależało na forku, a wersja STI jest trudno dostępna, jednak zastanowiłbym sie poważnie przed bawieniem się w to ponownie. To bardzo drogie hobby i zawsze spore ryzyko komplikacji, a z bezawaryjnego zwykle samochodu łatwo zrobić skarbonke w której "zawsze coś". I jak zawsze nikt nie chce uwierzyć, dopóki sie sam nie przekona..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

koniecznie pochwal się co wyszło po strojeniu...

 

 

zaraz po strojeniu wyjdzie 280/500, potem będzie kabum , potem trzeba remontowac, a po remoncie wyjdzie ze coś nie halo i auto ma nagle 260/440 :twisted:

stary numer :roll:

 

Takie też miałem odczucia co do tych wartości. Nawet jeśli się to uda, to poprostu zniszczę ten samochód i na tym się skończy posiadanie turbo boxera awd. Zacznie być skarbonką finansowo nie do ogarniecia.

 

:roll:bardziej nastawiałbym się na 250-260/~400-420 (td04 dmuchnie więcej nM, nawet ok.450-460, ale to już nie na skrzynię 5MT i nie na seryjnego TMICa)

 

 

Tak też prawdopodobnie uczynie.

Coś w rodzaju "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wrx-a można zrobić bardzo przyjemne autko, o ponad przecietnych osiągach - ale z serii, to może zostać raczej tylko buda... :lol:

 

no właśnie, tylko czy to jeszcze będzie WRX czy już taki wilk w owczej skórze ;)

 

gdzie znajduje się ta granica modyfikacji, po których WRX przestaje być w rzeczywistości WRX'em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniecznie pochwal się co wyszło po strojeniu...

 

 

zaraz po strojeniu wyjdzie 280/500, potem będzie kabum , potem trzeba remontowac, a po remoncie wyjdzie ze coś nie halo i auto ma nagle 260/440 :twisted:

stary numer :roll:

 

Takie też miałem odczucia co do tych wartości. Nawet jeśli się to uda, to poprostu zniszczę ten samochód i na tym się skończy posiadanie turbo boxera awd. Zacznie być skarbonką finansowo nie do ogarniecia.

 

:roll:bardziej nastawiałbym się na 250-260/~400-420 (td04 dmuchnie więcej nM, nawet ok.450-460, ale to już nie na skrzynię 5MT i nie na seryjnego TMICa)

 

Tak też prawdopodobnie uczynie.

Coś w rodzaju "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma."

 

No właśnie też stoję przed podobnym dylematem. Pewnie już dawno sprzedałbym swojego WRX-a, ale mi go szkoda. Ostatnio jeden z mechaniorów określił go mianem niezłego "rodzyna", w tym sensie, że malutki przebieg, nie dotykał go blacharz, samochód w stanie igła. Dlatego szkoda mi trochę się go pozbywać, bo cięzko będzie kupić STIaja w podobnym stanie, no chyba ze ktos ma i chce sie zamienic? :)

Także chyba zrobię Stage I i się będę cieszyć, tylko teraz w jakie wartości celować, żeby ten samochód jeździł nadal bezawaryjnie, 260KM i 400NM? To są bezpieczne wartości?

 

Pozdrawiam!

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także chyba zrobię Stage I i się będę cieszyć, tylko teraz w jakie wartości celować, żeby ten samochód jeździł nadal bezawaryjnie, 260KM i 400NM? To są bezpieczne wartości?

Jak będziesz jeździł jak kapelusz to i 400KM będzie ok :)

Jak będziesz upalał to i serią zmielisz skrzynię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby ten samochód jeździł nadal bezawaryjnie, 260KM i 400NM? To są bezpieczne wartości?

 

możesz mieć 260/400 i przez długi okres świety spokój, a możesz mieć 260/400 i silnik wybuchnie po paru tysiącach :roll: , i nie mówię tu o sposobie użytkowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś już pisałem, mój forek (2.0, nie 2.5) był od nowości strojny, od kilkudziesięciu tysięcy km ma cuś koło 260KM/360Nm i jeździ bezproblemowo. Z tego, co Piotrek mówił, do osiągnięcia bezpiecznie dla silnika jest większy moment, ale ze względu na skrzynie nie ryzykowaliśmy.

Jedyne, co regularnie wmieniam, to elementy zawieszenia, hamulce, felgi i opony (częściej, niż bym chciał).

 

Albo mam wyjątkowy egzlemplarz, albo robił go dobry tuner ?

 

pozdrawiam,

 

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW gdzie mogę poczytac o różnicach w silniku pomiędzy wrx 230km ma 265km tj. my 08 a 09? Ciekaw jestem co dało te 35ps?

W linkach, które Ci podałem jest większość informacji.

The tweaked 09 WRX will have a larger turbo with more boost, and an easier flowing catalytic converter,

Warto zauważyć, że maksymalny moment jest osiągany trochę wyżej (4000 obr/min, w WRX 230 było to 2800obr/min). Był kiedyś sprzedawany WRX '08 po lekkich modyfikacjach:

http://www.carocean.pl/sprzedam-Subaru-Impreza+ostrzeszow.html

można je odnaleźć na stronie jednego 'tunera'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
żeby ten samochód jeździł nadal bezawaryjnie, 260KM i 400NM? To są bezpieczne wartości?

 

możesz mieć 260/400 i przez długi okres świety spokój, a możesz mieć 260/400 i silnik wybuchnie po paru tysiącach :roll: , i nie mówię tu o sposobie użytkowania :D

 

Troszkę odkopię temacik, a co powiecie na strojenie w/w Pana Bieńkowskiego z Krakowa?

Podobno jeden z bardziej znających się na rzeczy?

 

Pzdr!

 

-- 24 paź 2011, o 17:04 --

 

Jakieś opinie Panowie i Panie? :)

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...