Jump to content

modyfikacja układu wydechowego na H&S


szogun
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie !

Ciesze się ogromnie, że mogłem dołączyć do tak zacnego forum :)

Oczywiście nie stało sie to przypadkiem, od miesiąca jestem użytkownikiem Imprezy 2.0 RS z 2008 roku.

Przejdę odrazu do tematu, który wałkuję od jakiegoś czasu.

Ponieważ moje autko nie ma turbiny postanowiłem sobie je trochę ulepszyć i popracować na dolotem i wylotem.

Pierwsza modyfikacja była zwiazana z filtrem powietrza, który wymieniłem na K&N.

Efekt dało się zauważyć, niestety nie wystarczyło mi to na długo :)

Teraz planuję wymienić układ wydechowy na H&S i tu rodzi się pytanie czy faktycznie zyskam te 18 km reklamowane przez tą firmę ?

Jeżeli tak to druga kwestia jest taka czy można kupić ten zestaw taniej niż na stronach ww. firmy ?

Wg moich obliczeń koszt tego układu to ok 2700 pln.

Dziękuję za dobre rady :D

Pzdr, Ł.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Teraz planuję wymienić układ wydechowy na H&S i tu rodzi się pytanie czy faktycznie zyskam te 18 km reklamowane przez tą firmę ?

W NA to raczej nie zyskasz.

Jeśli chodzi o ceny to możesz poszukać jakiejś używki. Wyjdzie sporo taniej.

Link to comment
Share on other sites

Torro masz w tym temacie doświadczenie ?

Kolega montował ten sam układ w wrx i na hamowni przybyło mu 30 km :o

Być może to kwestia silnika ale nie chce mi sie wierzyć, że to nic nie zmiania.

Pozatym czytałem, że w subaru bardzo ważny jest dolot powietrza i wylot spalin.

Sam już nie wiem :(

Jeżeli ktoś potrafi mi to merytorycznie wytłumaczyć to będę wdzięczny.

Pzdr, Ł.

Link to comment
Share on other sites

szogun, napisz pw do grzywaczewskiego On ma w 2.5 N/A zmodzony dolot, pełny wydech i pogrzebane w mapie. Z tego co mi mówił, to nie warto jeżeli chodzi o moc :roll: Sensowne przyrosty takie mody dają, ale w turbo.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki elmo :D

 

Vasquez powiedz proszę dlaczego mam wymienić przepływkę ??

Po założeniu tego filtra dużo lepiej reaguje na gaz zwłaszcza powyżej 3 tyś obrotów.

Zauważyłem tylko jedną dziwną rzecz do 3 tyś obrotów lepiej się spisuje na PB 95, na 98 go trochę muli.

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Wykresu nie mam ale daje się to odczuć podczas jazdy.

Z tym filtrem to podpytam w serwisie bo przed założeniem konsultowałem to z nimi i nie było przeciwskazań :D

 

-- So sie 20, 2011 9:55 pm --

 

Vasquez,

żadnych leków nie biorę.

Licz się ze słowami !!!

Link to comment
Share on other sites

Pozatym czytałem, że w subaru bardzo ważny jest dolot powietrza i wylot spalin.

powiem Ci że chyba w każdym aucie odpowietrzenie wylotu spalin coś daje ,napewno reakcja na gaz jest lepsza no i jest głośniej :lol: mówimy tu o przelocie wywaleniu katów itd. ale czy odrazu H&S można taniej.

Link to comment
Share on other sites

Wykresu nie mam ale daje się to odczuć podczas jazdy.

 

Co? To, ze cos sie subiektywnie zmienilo, byc moze tak.

Ale moze sie okazac, ze wydaje Ci sie, ze lepiej idzie powyzej 3tys., bo tak naprawde po prostu gorzej idzie ponizej.

Dlatego pytalem o wykres.

Albo chocby jakies miarodajne pomiary czasow.

 

Z tym filtrem to podpytam w serwisie bo przed założeniem konsultowałem to z nimi i nie było przeciwskazań :D

 

Zmien serwis :)

Link to comment
Share on other sites

Pozatym czytałem, że w subaru bardzo ważny jest dolot powietrza i wylot spalin.

 

Tak jak w kazdym - przy czym, zwlaszcza w NA, temat niestety nie konczy sie jedynie na zapewnieniu jak najlepszego przeplywu. Istotne sa jeszcze chocby pojemnosc ukladu, zjawiska falowe itp.

 

Ale akurat w NA ruszanie czegokolwiek w wiekszosci aut mija sie z celem i w wielu przypadkach latwiej zepsuc, niz naprawic.

Zwlaszcza zakladajac tak sobie po prostu byle stozki i byle wydechy, bez przemyslenia tematu.

 

zas gdybys mial przypadkiem na mysli Impreze Turbo, to akurat w dolocie nie ma sensu dlubac do dobrych 350-400KM - no, chyba,ze w intercoolerze, w niektorych modelach zwlaszcza.

 

Przytoczony wczesniej Grzywaczewski, byc moze sam zajrzy w ktoryms momencie, nadlubal, nadlubal, wydal kase po to, zeby w sumie nie zauwazyc zadnej zmiany. Za to jedno co mial po drodze, to problemy.

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam ale słowa mnie nie przekonują

 

To chyba nie ma sensu przytaczac Ci argumentow :)

 

Oczywiscie kazdy ma prawo do popelniania wlasnych bledow - ale jedno co bedzie efektem tych modyfikacji, to wydane

pieniadze i zysk sprzedawcow gratow tuningowych.

Link to comment
Share on other sites

Cytacik (nie pamietam z jakiej marki forum):

 

"Zakładanie stożka na początku to tak jak wytarcie dupy, a później twarzy tym samym ręcznikiem - i tu, i tu kolejność zaburzona."

 

Co do mocy w N/A- kompresor.

Kumpel miał CRX-a supercharged i nie miał zbytnio problemów. Niestety nikt w pl go chyba nie ma w Subaru. Ja troche nad tym kombinuje ,ale nie wiem jaka jest granica bloku N/A (kompresor zwieksza moment o jakies 100nm wg tego co wyszperałem). Dodatkowo trzeba brac pod uwage sprzegło i skrzynie :P

 

osobiście- masz troche za nowe auto na takie kombinatorstwo :wink:

Link to comment
Share on other sites

wkładka też jest nasączana... większość bawełnianych stożków i wkładek jest... są też suche ale kosztują duuużo...

tak jak Ci koledzy piszą daj sobie jakiegoś back boxa fajniejszego żeby coś tam gadał ładniej i tyle bo szkoda kasy, a oszczędności odkładaj albo na jazdę albo na turbo imprezę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...