komancz Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 No wlasnie, nagle zaczela pompowac tylko 0,4 bara czasem dojdzie do 0,5. Jezdzi sie kiepsko z takim cisnieniem. Sprawdzilem bledy,ale komputer jest czysciutki.Zrbilem reset i na chwile wrocilo 0,8 po czym nadal jest 0,4.Wyciagnalem i wymylem kontakt sprayem selenoid z turbiny(ten z nadkola), ale niewiele to pomoglo.Jakis czas temu kupilem nowe wezyki cisnieniowe i wlasnie teraz je wymienilem wszystkie bo myslalem ze ktorys ze starych jest gdzies pekniety i stad taki zonk-nic z tego, nadal 0,4.Moze macie jakies pomysly co sprawdzic? Czy takie objawy moze powodowac nieszczelny ktorys z przewodow? Czy przeplywka tez moze obcinac az tak doladowanie? (tez ja wymylem) Z gory dzieki za odpowiedzi Jacek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Albo padł Ci solenoid albo siłownik wastegate'a, a konkretnie spręzyna w nim pekla (jakby pękła membrana to by ładował bez opamiętania). Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted December 21, 2005 Author Share Posted December 21, 2005 Albo padł Ci solenoid albo siłownik wastegate'a, a konkretnie spręzyna w nim pekla (jakby pękła membrana to by ładował bez opamiętania). ruszalem tym trzpieniem ktory wychodzi z actuatora i siedzi sztywno.Sciagalem komin z turbiny i sprawdzalem czy nie zacina sie na klapie,ale tam wszystko pieknie chodzi.Wiec zostaje ten selenoid,ale... przy robieniu calej procedury resetu kompa spinam zielone i czarne konektory razem i wtedy ten selenoid wrecz pierdzi,ale z tego co pamietam to tak chyba ma byc przy resetowniu kompa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 To że wręcz pierdzi nie oznacza przecież że nie padło coś w nim. Inna przyczyna mi do głowy nie przychodzi. CHyba że zostawiasz wielką chmure niebieskiego dymu i zapomniałeś wspomnieć ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heller Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 A jak bez dodatkowych zegarów oszacować ile turbinator laduje ? PS - Moze mi laduje za malo a ja sie tak podniecam tym co mam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 A jak bez dodatkowych zegarów oszacować ile turbinator laduje ? Podjechać na mierzenei doładowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted December 23, 2005 Author Share Posted December 23, 2005 Dzisiaj bylem w ASO Mikolow i jezdzilismy z podpietym Select monitorem, oczywiscie w drodze do Mikolowa, jak to zwykle bywa w takicch sytuacjach na chwile wszystko sie naprawilo :roll: SSL pokazal najpierw 50% doladowania, a po chwili butowania juz 60% (u mnie na zegarze bylo prawie 0,6 bara) wszystko przy bogatej mieszance wiec bez paniki.Werdykt padl na klape z WG(moze puszczac) lub po prostu moj katalizator przytyka uklad(wczesniej mialem walniete cewki ktore po kolei wymienilem na nowe) wydech mam juz przygotowany do wymiany,ale nie wiem czy wymieniac i potem sie martwic czy najpierw wybadac co dokladnie go boli i dopiero potem wymienic wydeh. Chcialem podziekowac chlopakom z srwisu ATS Szczypka ktorzy dzielnie znosza moje marudzenia i zawsze sluza pomoca Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 SSL pokazal najpierw 50% doladowania, a po chwili butowania juz 60% (u mnie na zegarze bylo prawie 0,6 bara) wszystko przy bogatej mieszance wiec bez paniki. Możesz to wyjasnić!!!Nic nie rozumię!!! :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted December 23, 2005 Author Share Posted December 23, 2005 SSL pokazal najpierw 50% doladowania, a po chwili butowania juz 60% (u mnie na zegarze bylo prawie 0,6 bara) wszystko przy bogatej mieszance wiec bez paniki. Możesz to wyjasnić!!!Nic nie rozumię!!! :roll: Subaru Select Monitor ma mozliwosc sprawdzania wszystkich wartosci z czujnikow w czasie rzeczywistym wiec pokazal 50% doladowania na pierwszej jezdzie probnej i 60% na drugiej wiec stopniowo lepiej.A co do mieszanki to poczatkowo mialem obawy o przeplywke ktora lubi podawac zle wartosci i wtedy jezdzilbym na ubogiej mieszance czyli wiadomo czym by sie to skonczylo w niedlugim czasie.Qmasz? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 rzeczywistym wiec pokazal 50% doladowania na pierwszej jezdzie probnej i 60% na drugiej wiec stopniowo lepiej Jakie cisnienie jest brane jako 100%? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted December 23, 2005 Author Share Posted December 23, 2005 rzeczywistym wiec pokazal 50% doladowania na pierwszej jezdzie probnej i 60% na drugiej wiec stopniowo lepiej Jakie cisnienie jest brane jako 100%? w moim przypadku 0,9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 rzeczywistym wiec pokazal 50% doladowania na pierwszej jezdzie probnej i 60% na drugiej wiec stopniowo lepiej Jakie cisnienie jest brane jako 100%? w moim przypadku 0,9 Tak z ciekawości...Nigdy wskazówka nie osiąga Ci wyższych wartości. Chodzi mi o peak Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted December 23, 2005 Author Share Posted December 23, 2005 rzeczywistym wiec pokazal 50% doladowania na pierwszej jezdzie probnej i 60% na drugiej wiec stopniowo lepiej Jakie cisnienie jest brane jako 100%? w moim przypadku 0,9 Tak z ciekawości...Nigdy wskazówka nie osiąga Ci wyższych wartości. Chodzi mi o peak Starsze SI(211KM) laduja 0,8 bar w peaku 0,9.Nigdy nie mialem wiecej(mam seryjny wydech z katalizatorami ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Moja SI MY96 dokładnie tak ładuje jak mówi Komancz-tyle przynajmniej pokazuje zegar. A tak na marginesie twoja to który rocznik-bo sądziłem do tej pory, że moja jest najstarsza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted December 30, 2005 Author Share Posted December 30, 2005 Moja SI MY96 dokładnie tak ładuje jak mówi Komancz-tyle przynajmniej pokazuje zegar. A tak na marginesie twoja to który rocznik-bo sądziłem do tej pory, że moja jest najstarsza. Chyba od dzisiaj bedzie ladowala troche wiecej bo montuje wydech Mam 94r Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 To w takim razie Twoja starsza.Ale mam dwa pytania 1.Jaki wydech montujesz? 2.Jak wpływa wydech na ciśnienie ładowania sprężarki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted December 30, 2005 Author Share Posted December 30, 2005 To w takim razie Twoja starsza.Ale mam dwa pytania1.Jaki wydech montujesz? 2.Jak wpływa wydech na ciśnienie ładowania sprężarki? 1. Downpipe SS,srodek bez tlumika(rura z nierdzewki) i koncowy tlumik seryjny(nowy) nie chce zeby bylo za glosno,jak bedzie znosnie to z czasem zdecyduje sie na jakis przelot na koncu.Wszystko jest 2,5". 2. Przez to ze nie bede juz mial katalizatora i srodkowego tlumika cisnienie troche wzrosnie,ale mysle ze gora 0,1 bar jak bedzie wiecej to bede skrecal na silowniku WG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 1. Downpipe SS,srodek bez tlumika(rura z nierdzewki) i koncowy tlumik seryjny(nowy) nie chce zeby bylo za glosno,jak bedzie znosnie to z czasem zdecyduje sie na jakis przelot na koncu.Wszystko jest 2,5". A od turbiny co będzie odchodziło (tzn. ile cali też 2,5" czy 3")? Całość jest SS czy tylko downpipe?A i jakie koszty takiego wydechu i gdzie to będziesz stroił? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted December 30, 2005 Author Share Posted December 30, 2005 1. Downpipe SS,srodek bez tlumika(rura z nierdzewki) i koncowy tlumik seryjny(nowy) nie chce zeby bylo za glosno,jak bedzie znosnie to z czasem zdecyduje sie na jakis przelot na koncu.Wszystko jest 2,5". A od turbiny co będzie odchodziło (tzn. ile cali też 2,5" czy 3")? Całość jest SS czy tylko downpipe?A i jakie koszty takiego wydechu i gdzie to będziesz stroił? DP SS ma fabrycznie 2,5" na calej dlugosci i jest bez powiekszonej flanszy,ale nie ma zadnych zalaman przy flanszy tylko lagodne przejscie w rure.srodkowa rura jest 2,5" a tlumik koncowy seryjny z SI GT.Koszty sa rozne-zalezy jak ci sie uda kupic W Wawie moze zrobic ci taki wydech Pawel Trela albo Maciek Grabowski za fajne pieniadze.Po wydechu ni ebede stroil Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Z Maćkiem już rozmawiałem i chyba po nowym roku się do Niego zgłoszę. Ale ja to chyba to wszystko zestroję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 slyszalem o dwoch lub trzech (jeden widzialem) przypadkach poprawiania roboty grabowskiego... przez el-tec. przede wszystkim chodzilo o glosnosc... jakos nie mogl utrafic w gusta swoich klientow. kwiatek - szkoda, ze do bardziej antycznych nie ma ecuteka :| pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted December 31, 2005 Author Share Posted December 31, 2005 kwiatek - szkoda, ze do bardziej antycznych nie ma ecuteka :| pozdr ale da sie Unichipa tez w Mapteku albo prosciej: zalozyc AVCR-a podniesc cisnienie, zalozyc anti boost cut i zmierzyc AFR powinno byc ok.250KM bezpiecznie, oczywiscie to wszystko po odetkaniu wydechu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Abt juz Ci proponowałemrozwiązanie, nienajtragiczniejsze, może więcej koni też się tada wykrzesać, musiałbyś zamailować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 ale da sie Unichipa tez w Mapteku albo prosciej: zalozyc AVCR-a podniesc cisnienie, zalozyc anti boost cut i zmierzyc AFR powinno byc ok.250KM bezpiecznie, oczywiscie to wszystko po odetkaniu wydechu A jakie pieniądze to by były? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 kwiatek - szkoda, ze do bardziej antycznych nie ma ecuteka :| pozdr ale da sie Unichipa tez w Mapteku albo prosciej: zalozyc AVCR-a podniesc cisnienie, zalozyc anti boost cut i zmierzyc AFR powinno byc ok.250KM bezpiecznie, oczywiscie to wszystko po odetkaniu wydechu serio mowisz ?? nie-ASO oferuje unichipa ?? wytykajac jego wady (i wyzszosc ecuteka) na swojej stronie ?? ciekawe . ja, biorac pod uwage wiek/przebieg auta oraz swoje raczej male umiejetnosci (poki co mam nadzieje )powozenia, celowalbym w nizsza moc (maks 1 bar, ~230ps ?) z ladnym przebiegiem momentu (m.in. wczesny start turbo). Abt juz Ci proponowałemrozwiązanie, nienajtragiczniejsze, może więcej koni też się tada wykrzesać, musiałbyś zamailować. wiem, wiem. tylko, ze nie specjalnie mialem czas spisac oznaczenie kompa. sroda/czwartek (jak nic sie nie porypie) jestem umowiony na kilka rzeczy w antyku. postaram sie pamietac, zeby spisali przy okazji co trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts