Skocz do zawartości

Legacy IV zwiększenie prześwitu


mus

Rekomendowane odpowiedzi

to teraz masz outbacka :shock:

 

Chyba nie do końca. Dopiero kombinacja teleskop+sprężyna jak w outbacku da większą amplitudę wychyleń co poprawia trakcję i komfort na głębokich dziurach. Samo wydłużenie i utwardzenie to tylko zwiększenie prześwitu - a auto robi się twardsze - więc nawet gorzej na dziury. No i jeszcze kwestia przełożenia głównego -> wielkości koła -> profilu opony - ale to można skompensować dając np. felgi 15".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowity koszt 1940 w tym sprężyny 1500 , wymiana 320 , geometria 120.

Rózniaca w komforcie jazdy jest dla mnie niedczuwalna (dotyczy to zarówno jazdy na wprost jak i w łukach czy zakrętach), chciaż jakaś tam zmiana musiała nastąpiś , w końcu środek ciężkości poszedł do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kiedyś poleciłem taką "druciarską" metodę dla piotrekj482. Chyba najtańsze rozwiązanie. Poszukaj w moich postach - jest nawet rysunek.

 

Dziś wrzuciłem do bagażnika paczki 2x30kg + do tego butla z gazem +2/3 gazu+ zapasówka. A Legacy stoi równo i dalej prowadził się poprawnie. Nie kołysze się, nie pochyla na zakrętach, w zasadzie nie odczułem różnicy w porównaniu z pustym autem.

Poruszam się już tak od ponad 3 lat i jedyną wadą jaką znalazłem to woda, którą podczas deszczu spływa mi na przednią szybę.

 

A jak prześwit jeszcze za mały to może większe opony pomogą. Tylko nie do przesady, bo skrzynia lub wiskoza tego nie wytrzyma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo uprawiacie :shock:

o so chozzi bo nie kminie? OBK ma fajny przeswit - a roznica zdaja sie to tylko amosie i sprezyny .przydałoby się w LIV.

Więc weź jeszcze pod uwagę, ze outback ma felgi o mniejszym offsecie (szerzej rozstawione), samopoziomujące zawieszenie z tyłu oraz aluminiową klapę bagażnika. I założę się, że nie zakładaliby zwłaszcza tej klapy, lżejszej od stalowej (jak w legacu) ale droższej, gdyby nie była po coś potrzebna :idea: Może właśnie po to, żeby środek ciężkości nie wyszedł zbyt wysoko?

I może razem z innymi modyfikacjami względem legaca to wszystko sprawia, że wyższy outback prowadzi się bezpiecznie? A zdrutowany legac nie...

 

Pozdr.

 

Jesteś pewny że Legaś ma stalową tylną klapę ?

Kupując swojego i sprawdzając lakier stwierdziłem że czujnik nie działa zarówno na maskę i tylną klapę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując swojego i sprawdzając lakier stwierdziłem że czujnik nie działa zarówno na maskę i tylną klapę.

Szczycą się, że w kombiakach Legacy maska i klapa są aluminiowe. I to faktycznie czuć pod ręką, zwłaszcza przy podnoszeniu klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam ponownie.

Zdecydowałem się na zakup sprężyn H&R.

Dołączam 4 foty.

1 auto przed wymianą sprężyn

2 i 3 foto starych i nowych sprężyn

4 auto po wymianie sprężyn.

Same sprężyny jak widać są mniej więcej tej samej długości , mają tylko około połowę więcej zwoju, oraz są sporo grubsze.

Auto poszło na oko około 5cm do góry.

Niestety nie zmierzyłem przed wymianą prześwitu , po wymianie przy najniższym miejscu progu jest około 21cm .

Auto w czasie jazdy zachowuję się podobnie jak przed zmianą, jest jednak zdecydowanie twardsze i pod obciążeniem nie siada jak przed wymianą sprężyn.

możesz pokazać te foty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co podnosić Legaca, jeśli można zwyczajnie wymienić no Outback? :huh:

Ale wtedy masz legaca "like no other", a nie jednego z kilku tysięcy identycznych outbacków (coś mi się wydaje, że o to chodzi...) :D

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

 

Zmieniłem sprężyny na H&R w mojej legacy: potwierdzam prześwit na poziomie ~21cm, ogólnie auto się wyrównało (przód i tył), zawiecha się utwardziła, ale bardzo mało straciła z komfortu, ogólnie polecam, nie mam zastrzeżeń do tej pory.

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 11.10.2012 o 22:06, gpopiel napisał:

 

Poruszam się już tak od ponad 3 lat i jedyną wadą jaką znalazłem to woda, którą podczas deszczu spływa mi na przednią szybę.

 

A jak prześwit jeszcze za mały to może większe opony pomogą. Tylko nie do przesady, bo skrzynia lub wiskoza tego nie wytrzyma :)

 

 

Nekromancja, a co. Przeca nie będę nowego wątku zakładał.
Kocham druciarstwo samo w sobie, w tym mi (nam - ,,cebulakom") blisko do ,,buraków" z USA i im bardziej udziwnione auto, tym bardziej od dziecka mi się podobało.

Czy ktoś mi może wyjaśnić/potraktować głowę linkiem OCB z tą zależnością profilu opony i wiskozą lub skrzynią biegów? Z kronikarskiej ciekawości, ale i z faktu, że mam w Legacu zwias OBK i opony o wyyysookim profilu... .

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...