Skocz do zawartości

Legacy diesel zapchany filtr dpf


BocianHeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda że nie dopisałeś ile ta operacja cię kosztowała i ile teraz wynosi eksploatacja w porównaniu z dieslem :D

Nie zamierzałem nikomu zalecać opisanej zamiany, która oczywiście była kosztownym "upgrade". Chciałem przede wszystkim przekazać własną opinię o tym, że diesel wymagał ode mnie znacznej cierpliwości na niskich przełożeniach i dużej wyrozumiałości dla DPF. A sama koncepcja skrzyni CVT dodatkowo odbniża zużycie paliwa, bo system idealnie dobiera przełożenie w każdej chwili. Jest truizmem, ze Outbacki benzynowe są niestety obłożone dodatkową akcyzą.

 

A na poważnie, na polskich trasach szosowych spalam około 7.5 l/100 km, a po mieście i na autostradach - około 9. Nigdy nie przekroczyłem 9.5 l/100 km. A tak średnio-średnio to 8-9, bo sporo jeżdże na zapchanych trasach podmiejskich. Dane nie z komputera, ale z ilości zakupionej benzyny. Zresztą komputer Outbacka jest niemal bliski prawdy, o wiele bardziej niż w Foresterze z dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile teraz wynosi eksploatacja w porównaniu z dieslem
Patrząc się na samo spalanie, to jakieś 2 litry różnicy (średnia ze spritmonitor.de) na 100km.

Aflinta, różnica wynosi około 3l, czyli Outback 2.5i CVT pali 44% więcej niż 2.0D.

- Outback 2.5i CVT MY09+ (9.69 l/100km)

- Outback 2.0D MY09+ (6.76 l/100km)

 

Istotność statystyczna pomiarów dla CVT jest jednak niewielka.

 

Jest truizmem, ze Outbacki benzynowe są niestety obłożone dodatkową akcyzą.

Powinna być gradacja wysokości w zależności od pojemności, np. 1 cm3 = 0.01 %. Wtedy Outback 2.5 byłby obciążony akcyzą 5%, H6 16%, natomiast Audi S6 akcyzą 32% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta, różnica wynosi około 3l, czyli Outback 2.5i CVT pali 44% więcej niż 2.0D.

- Outback 2.5i CVT MY09+ (9.69 l/100km)

- Outback 2.0D MY09+ (6.76 l/100km)

 

Istotność statystyczna pomiarów dla CVT jest jednak niewielka.

Raz, że wyników mało, dwa, że jeden z tych trzech wygląda jakby po samym mieście się poruszał, trzy... u nas i tak ze względu na specyfikę ruchu może być jeszcze inaczej.

Porównanie spalania robiłem akurat do Forestera, bo z takiego była przesiadka.

 

to już się czuje po kieszeni

Sam zakup się czuje, taka różnica przy spalaniu da się znieść. Kwestia jakie przebiegi się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie brakuje ci "kopa" w porównaniu z dieslem???- jakie odczucia były?

Troche sie czuje brak wysokiego momentu obrotowego silnika diesla, ale przy wyprzedzaniu benzynowym Outbackiem wystarczy szybko zredukowac o dwa (wirtualne) biegi przy pomocy lopatek i dobrze dodac gazu. Daje to wystarczjacego dla mnie "kopa".

 

Chcialbym skomentowac spalanie Outbacka, ktore ktos obok podal jako 9.5 l/100km. U mnie takie spalanie wystepuje tylko przy bardzo szybkiej jezdzie austostrada. Pisalem juz na forum Outbacka, ze 7.5 l/100 km utrzymywalem srednio na przebiegu ok. 1000 km jezdzac wiele razy z Krakowa w kierunku Sandomierza droga 79 i z powrotem. Nie wiem dlaczego, ale tankowalem wtedy zawsze do pelna w tej samej stacji Shella i kupowalem wtedy benzyne V-Power. Ale mam "lekka" noge, a poza tym bawi mnie obserwowanie wskaznika biezacego zuzycia paliwa, co moze pomagac nizszemu spalaniu.

 

Natomiast przez trzy lata jezdzenia Foresterem dieslem, to przecietnie uzyskiwalem tak okolo 7.5 - 8.5 l/100 km. Znow zaleznie od warunkow szosowych i predkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem juz na forum Outbacka, ze 7.5 l/100 km utrzymywalem srednio na przebiegu ok. 1000 km jezdzac wiele razy z Krakowa w kierunku Sandomierza droga 79 i z powrotem.

Może to zbieg okoliczności, ale jadąc w piękny słoneczny dzień na Plejady ową trasą też zanotowałem rekordowo niskie spalanie - może faktycznie brak pośpiechu i przechodzące tu i ówdzie procesje przyczyniły się do "zejścia" poniżej 8 litrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zbieg okoliczności, ale jadąc w piękny słoneczny dzień na Plejady ową trasą też zanotowałem rekordowo niskie spalanie - może faktycznie brak pośpiechu i przechodzące tu i ówdzie procesje przyczyniły się do "zejścia" poniżej 8 litrów :)
Byla to trasa Kraków (od północy) do Buska Zdroju i powrotem. Jest tam sporo miejscowości z ograniczeniem 50 km/h, a droga jest dobra lecz wąskawa. Wyprzedzanie utrudnione i, moim zdaniem, nie wiele daje, bo tylko denerwuje, gdyż za chwilę znów się łapie jakiś miejscowy i wolno jadący pojazd. Najlepiej jechać dostojnie, niczym sie nie przejmować i słuchać radia. Poza Krakowem praktycznie nie ma świateł drogowych. Jedzie się wolnawo (średnio może 70-80 km/h) ale bardzo "równo", tylko troszkę wzniesień. W krótkim odstępie czasu zrobiłem tą trasę conajmniej 5 razy. Tankowałem zawsze w Shellu na Conrada w Krakowie i dokładnie zapisywałem. 7.5 l/100 km !

P.s. Temat ten nie bardzo jest w zasadniczym wątku, ale - jak widzę - całkiem ciekawy. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem do końca przekonany czy poprawianie fabryki nie odbije się w późniejszym czasie na eksploatacji auta. Ale skoro to można wyeliminować to aut z tym wynalazkiem. Tylko czy po mechanicznym usunięciu nie trzeba dłubać w oprogramowaniu sterującym silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie od 1300 km srednie spalanie 5.2 ale ostatnio jeżdżę delikatniej... przy normalnej jeździe nie obserwując wskaźnika eco średnia 6.8...

Domyślam się, że Kolega jeździ Outbackiem 2.0Diesel ? Może by uzupełnić wizytówkę Kolegi po lewej stronie n.p. "Outback 2.0D 2011" - A na marginesie - bardzo to miłe, że użytkownicy Legacy pozwalają nam pisać na swoim forum. W końcu nie wiele się od nich róźnimy, bo karoseria a i niektóre silniki w zasadzie są identyczne. A radość z prowadzenia naszych samochodów jest chyba taka sama :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja włąśnie zrobiłem drugi przegląd po 30K -10 mies. jeżdżenia i żadnych problemów z DPF,ani razu się nie zapalił.

ze sprzęgłem też żadnych problemów,na razie -puk puk :P

Za to przyjemności z jazdy ogromne.

Srednie spalanie w zimie-7,0 l/100 reszta roku 6,8l/100

 

ile z tego robisz po mieście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Mam Legacy z 2010 roku, przebieg niecałe 100000, chciałem się poradzić w sprawie DPF.

Procedura oczyszczania uruchamia mi się przy 65% zapełnienia, czyli co jakies 250km. Wiekszość przebiegu robie po mieście, ale jak zbliza sie 65% to cisne na trase żeby go przetrzepać. Zbija teoretycznie do 0 i po 250 km to samo.

Co radzicie? Czy regeneracja jest sensowna? Jakieś czyszczenie? A może to jakiś czujnik?

Wykluczam zakup nowego filtra za 10600zł brutto.

I błagam o nie pisanie że diesla nie kupujemy jesli wiekszość przebiegu robimy po mieście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Legacy z 2010 roku, przebieg niecałe 100000, chciałem się poradzić w sprawie DPF.

Procedura oczyszczania uruchamia mi się przy 65% zapełnienia, czyli co jakies 250km. Wiekszość przebiegu robie po mieście, ale jak zbliza sie 65% to cisne na trase żeby go przetrzepać. Zbija teoretycznie do 0 i po 250 km to samo.

Co radzicie? Czy regeneracja jest sensowna? Jakieś czyszczenie? A może to jakiś czujnik?

Wykluczam zakup nowego filtra za 10600zł brutto.

I błagam o nie pisanie że diesla nie kupujemy jesli wiekszość przebiegu robimy po mieście ;)

Poproś w ASO o wypalenie , wymuszone przez ECU , jak nie da rady , to czyszczenie chemiczne , albo nowy , albo …. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Procedura oczyszczania uruchamia mi się przy 65% zapełnienia, czyli co jakies 250km. Wiekszość przebiegu robie po mieście, ale jak zbliza sie 65% to cisne na trase żeby go przetrzepać. Zbija teoretycznie do 0 i po 250 km to samo.

Ale w czym kłopot?Prawidłowo funkcjonuje filtr,kontrolki się nie zapalają,nie trzeba wymieniać oleju z powodu zbyt dużej ilości ON itd.

Po co regenerować coś co działa poprawnie,o ile faktycznie kontrolka filtra się nie zapala,mruga.

Albo tak jak napisał carfit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Procedura oczyszczania uruchamia mi się przy 65% zapełnienia, czyli co jakies 250km. Wiekszość przebiegu robie po mieście, ale jak zbliza sie 65% to cisne na trase żeby go przetrzepać. Zbija teoretycznie do 0 i po 250 km to samo. Co radzicie? Czy regeneracja jest sensowna? Jakieś czyszczenie? A może to jakiś czujnik?
 

 

tyle, że z tego co piszesz wypalanie sadzy działa tak jak ma działać 

 

osiąga 65% uruchamia procedurę aktywnego wypalania która przynosi pożądany efekt, działa w tle, ze tak powiem bezobsługowo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...