Jump to content

Przekaźnik pompy paliwa - bugeye 2001


Recommended Posts

Cześć,

znalazłem w manualu info o przekaźniku pompy paliwa, jednak nie wiem gdzie go znaleźć. Czy ktoś z Was może wie?

Jak się dowiedziałem, w moim modelu (wrx '01) nie ma bezpiecznika, więc problemu szukam w przekaźniku.

Po podłączeniu nowej pompy do instalacji - nowa pompa nie działa. Podłączając obie pompy (starą i nową) do akumulatora - obie działają...

Co jest?! Podpowiedzcie..:(

 

pozdr

Fabs

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze ściągnij sobie serwisówkę do WRX02, linki znajdziesz w FAQ technicznym. W części 'wiring' znajdziesz m.in. takie obrazki:

fuel pump relay (B46)

fuelpumprelay.th.jpg

fuel pump controller (R122)

fuelpumpcontroller.th.jpg

Obecność kontrolera nieco mnie zdziwiła, ale wygląda, że prawdopodobnie doszedł Ci dodatkowy punkt do sprawdzenia. Obrazek akurat z kombi, ale zapewne w sedanie lokalizacja jest bardzo zbliżona.

Link to post
Share on other sites

mzy, dzięki za schematy. Znalazłem te przekaźniki - jednak niestety to nie to:( Na nowej i starej pompie też się krztusi, strzela i wywala błędy. Przy okazji znalazłem bezpiecznik 15A, który nie jest opisany jako by był do pompy - a jednak jest! Opisany jest jako Engine Ingnition - coś go przepaliło i dlatego pompa nie ruszała.

Link to post
Share on other sites

Najpierw były te:

P0304

P1131

 

A wczoraj pojawiły się te:

P0102 Mass Air Flow Sensor Circuit Low Input

P0103 Mass Air Flow Sensor Circuit High Input

P1544 Exhaust Gas Temperature Too High

 

Natomiast te z góry już nie..

 

-- Wt sie 16, 2011 4:55 pm --

 

acha, szczegóły mojego problemu opisałem tu: viewtopic.php?f=21&t=146661&view=unread#unread

 

Dzięki!

Link to post
Share on other sites
  • 8 years later...

Pozwolę sobie odgrzać kotleta. Z dnia na dzień mój WRX Blob przestał odpalać. Dzień wcześniej żadnych objawów, po przekręceniu zapłonu nie słychać bzyczenia pompy paliwa. Pompę już wyjąłem i podpięta na krótko działa. Komputer pokazuje błąd P0230 fuel pump controller. Moje pytanie jest takie czy w układzie sterowania pompą znajduje się jakiś przekaźnik i ten moduł pump controller? Który to przekaznik i gdzie on jest? Czy mamy tylko sam moduł? W necie znalazłem, że jest to Denso numer 22750AA000. Bezpieczniki pod maską są wszystkie sprawne. 

Edited by forri
Link to post
Share on other sites

Miałem ostatnio też problem z układem paliwowym i tak samo mi raz wywalił p0230 podczas jazdy i zgasł. Wcześniej, analogicznie bez żadnych objawów pewnego razu nie odpalił ale po jakimś czasie zaczął odpalać tylko trzeba było dłużej kręcić. Sprawdzałeś na kostce czy jest napięcie po przekręceniu kluczyka oraz samą kostkę czy styki są ok?

Link to post
Share on other sites

Miałem podobne objawy ale nie wiązałem tego ze sterowaniem pompą. Kilka razy zdarzyło się tak że rano odpaliła od strzała, a po przejażdżce za drugim razem. I to powtórzyło się w przeciągu kilku miesięcy kilka razy. Na kostce po zapłonie mam 12V, 6V i 1,5V, nic na napięciu nie skacze ani się nie zmienia

Link to post
Share on other sites

Jak jest napięcie ok i styki są ok to raczej nie sterowanie pompą. Sama pompa może niedomagać. Jak masz możliwość to podmień pompę, sprawdź czy odpali albo spróbuj na obecnej pompie uruchomić. Jak się uda to zmierz ciśnienie za filtrem paliwa jakie masz na listwie. Jak nie uruchomisz to sprawdź w pierwszej kolejności czujnik położenia wału i czujnik wałka rozrządu.

Link to post
Share on other sites

A czujniki od wałka i wału powodowały by że pompa nie pracuje po przekręceniu zapłonu? Zawsze po przekręceniu kluczyka pompa pompuje kilka sekund przed startem motoru i się wyłącza, a u mnie cisza

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...