kons6 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 czy problem z włączaniem pierwszego biegu w 5MT przy wyższych obrotach to cecha tej skrzyni, czy objaw zużycia elementów (synchronizatorów?) ? na początku myślałem, że to moja nieumiejętność prowadzenia auta RHD, ale: - przy próbie wrzucenia jedynki na postoju po wcześniejszym dodaniu i odpuszczeniu gazu bieg "nie chce wchodzić" - przy jeździe na czas na próbach kjsowych jedynka zgrzyta przy redukcjach 2->1, pomimo (a może nawet przez to) międzygazu auto nie przyspiesza poniżej 3-3,5 tys obrotów, więc na wolnych odcinkach prób jedynka jest nie do zastąpienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 - przy jeździe na czas na próbach kjsowych jedynka zgrzyta przy redukcjach 2->1 U Ciebie sie przynajmniej tak w ogóle da zrobić Ja bym musiał mieć łape jak pudzian żeby pokonać lewarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 u mnie jedynka - zarówno w GTku z przebiegiem 115 tys. km, jak i Forku z przebiegiem 195 tys.km - wchodzi tylko jak pojazd stoi lub porusza sie max 3-5 km na godzine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virus12 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 co śmieszne, jak jadę na wprost to z 2 na 1 cholernie ciężko, musi prawie stać auto. Ale jak nawracam ostro podcinam rękawem i redukuje na 1 to idzie jak w masło i nigdy nic nie blokowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Ale jak nawracam ostro podcinam rękawem i redukuje na 1 to idzie jak w masło i nigdy nic nie blokowało. to się da wytłumaczyć tym, że tył po podcięciu nie ma przyczepności, przód też może już nie i wtedy mielące koła spełniają funkcję synchronizatora pierwszego biegu problem z tym, że prawidłowa kolejność przy nawrocie, ciasnym zakręcie z ręcznym to: hamowanie z redukcją na 1 z międzygazem, kierownica w stronę skrętu, sprzęgło w podłogę, podcięcie ręcznym, kontra kierownicją jak trzeba, puszczenie sprzęgła z gazem i odjazd i wtedy przy redukcji do 1 przyczepność jest potrzebna, bo jeżeli jej nie będzie, to skręt kierownicą niczego nie da i zamiast zakrętu będzie wyjazd na wprost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virus12 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 dzięki za wskazówkę, przyda się ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 - przy jeździe na czas na próbach kjsowych jedynka zgrzyta przy redukcjach 2->1, pomimo (a może nawet przez to) międzygazu chyba synchronizator..., chociaż 2->1 pamiętam zawsze u mnie ciężko wchodziło (ale jednak wchodziło) i w WRX i w GT. jako, że zawsze hamuję biegami (nawet w mieście, przy małych prędkościach, przed światłami) zacząłem jakiś czas temu wpinać nawet 2->1 (fajnie gada i robię zamieszanie tuż przed światłami ). zauważyłem, że idzie mu to coraz łatwiej, gdy kiedyś to było nie lada wyzwanie... reasumując. powinno wejść z małym oporem, kwestia treningu i bez zgrzytu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 To ja się podczepię pod temat, niedawno kolega mi trochę zazdrościł i pojechaliśmy po turbowanne dla niego no i zgrzyta z 1 na 2 tylko przy ostrej zmianie. Jakie koszty naprawy synchronizatora czy się nie opłaca i szukać mu skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 tu http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... 3774&pp=25 jest najobszerniejsze wyjaśnienie, które znalazłem dodatkowo objaśnia dlaczego U Ciebie sie przynajmniej tak w ogóle da zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 przy sprawnym synchronizatorze 1-go biegu i odpowiednim oleju w skrzyni nie powinno być problemów z włączeniem jedynki, nawet przy redukcji z dwójki i wysokich obrotach. jak nie wchodzi, jest coś nie halo, co zresztą jest zrozumiałe przy przebiegach powyżej 100k km i użytkowaniu auta w sposób, do jakiego zostało stworzone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 czy ktoś wymieniał synchronizator 1/2 na nowszy, który ma usuwać problem? wydaje mi się, że numer katalogowy zestawu poprawionych synchronizatorów to 32650AA051 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 przy sprawnym synchronizatorze 1-go biegu i odpowiednim oleju w skrzyni nie powinno być problemów z włączeniem jedynki, nawet przy redukcji z dwójki i wysokich obrotach. jak nie wchodzi, jest coś nie halo, co zresztą jest zrozumiałe przy przebiegach powyżej 100k km i użytkowaniu auta w sposób, do jakiego zostało stworzone... Potwierdzam. U mnie wchodzi jedynka bez problemu jak jadę. Mam przebieg powyżej 100k km, wynika z tego że auto nie było użytkowane zgodnie z przeznaczeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 przy sprawnym synchronizatorze 1-go biegu i odpowiednim oleju w skrzyni nie powinno być problemów z włączeniem jedynki, nawet przy redukcji z dwójki i wysokich obrotach. jak nie wchodzi, jest coś nie halo, co zresztą jest zrozumiałe przy przebiegach powyżej 100k km i użytkowaniu auta w sposób, do jakiego zostało stworzone... Potwierdzam. U mnie wchodzi jedynka bez problemu jak jadę. Mam przebieg powyżej 100k km, wynika z tego że auto nie było użytkowane zgodnie z przeznaczeniem sprawdzaliście przy 50 km/h na liczniku przy wkładaniu biegu? u mnie do ~45 jest ok, zgrzyta przy zmianie przy wyższych prędkościach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Dzisiaj sprawdzone. Przy 50km/h załadowałem pierwszy bieg, nie było zgrzytu. Wszedł z oporniej niż normalnie, ale nie do przesady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 wynika z tego, że skrzynia w dobrym stanie działa jak powinna z ciekawości pytanie: czy masz oryginalną skrzynię z auta z podpisu, znasz może kod Twojej skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Oryginalną, z taką jaką wychodziły auta z fabryki. Czy kiedyś była wymieniana na skutek awarii tego nie wiem. Ja nie wymieniałem, z tego co wiem poprzedni właściciel też nie, więc na 95% jest ta sama od nowości. Kodu skrzyni nie znam, jeśli nie wymaga to wejścia pod auto i powiesz mi gdzie go znajdę, to mogę Ci go odczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się